Woda dostająca się do komory spalania, teoria

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Woda dostająca się do komory spalania, teoria

Post autor: hpx4000 » śr paź 08, 2008 11:44 am

W ww. sytuacji samochód dymi na biało od odpalenia do momentu nagrzania, czy cały czas?
Po nocy, lub długim postoju przez pewien czas samochód może dymić ze względu na parę wodną skroploną w układzie wydechowym?
Nie żebym chciał siebie pocieszyć, tylko chciałbym wiedzieć jak to ma wyglądać :-)
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » śr paź 08, 2008 11:46 am

1. cały czas
2. tak
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » śr paź 08, 2008 11:53 am

Właśnie o taką odpowiedz mi chodziło :-) dzięki.
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » śr paź 08, 2008 11:55 am

1 w sumie tak ale najmocniej po odpaleniu
2 tylko w przypadku kiedy masz katalizator
3 zciagaj glowice bo lepiej juz niebedzie
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » śr paź 08, 2008 11:57 am

Ale u mnie jest na pewno dobrze, a teoretyczny problem nie dotyczyłby uszczelki pod głowicą
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » śr paź 08, 2008 11:59 am

hpx4000 pisze:Ale u mnie jest na pewno dobrze, a teoretyczny problem nie dotyczyłby uszczelki pod głowicą
a co moze jeszcze takie objawy dawac ?
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » śr paź 08, 2008 12:00 pm

pęknięty blok w hasioku :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
HUSKYTEAM
Posty: 413
Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
Lokalizacja: lasy podwarszawskie
Kontaktowanie:

Post autor: HUSKYTEAM » śr paź 08, 2008 12:24 pm

1. cały czas
2. tak
A właśnie, że nie. Ja miałem wypaloną uszczelkę i objaw był taki: przy odpalaniu po długim postoju dymienie i praca na 4 gary, a potem jak w zegarku. Ubytek płynu prawie zerowy podczas ekploatacji. Okazało się, po zgaszeniu rozgrzanego silnika spod wypalonej uszczelki ściekało kilka kropel płynu chłodzącego do komory, i to się musiało przepalic po uruchomieniu silnika. Koszt naprawy nie był duzy, a Wuj Zbych swoja metodą diagnozował koniecznośc wymiany głowicy, bloku a najlepiej całego silnika i samochodu.
Jacek Szadkowski
http://www.war-saw.net
Pajero I > Disco I 2.5 > Vitara I 1,6 > Samurai...

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » śr paź 08, 2008 12:24 pm

Damian pisze:pęknięty blok w hasioku :)21
nie no pewnie ze tak , tuleje tez tak maja ,i glowica tez se peknac moze . Ja myslalem ze jakis element zewnetrzny pieca takie objawy daje , dlatego moje pytanie
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
gucio1234
Posty: 319
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 10:11 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: gucio1234 » śr paź 08, 2008 1:23 pm

uuuuuuuuu
ojojojoj
a jak blok pęknięty to i tłok może wylecieć i dziecku głowę urwać ....
:lol: :lol:
Marcin (gucio1234)

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » śr paź 08, 2008 2:46 pm

gosc pisze:1 w sumie tak ale najmocniej po odpaleniu
2 tylko w przypadku kiedy masz katalizator
3 zciagaj glowice bo lepiej juz niebedzie
No własnie
Ad.1 - w sumie nierównomiernie, bardziej po odpaleniu ale i po zwiększeniu mocy np przy ruszaniu. jak dymi cały czas dość równomiernie to już jest bardzo za późno na cokolwiek = natychmiast stawać, schłodzić silnik na wolnych obrotach i na lawetę :roll:
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: Woda dostająca się do komory spalania, teoria

Post autor: LR_Olek » śr paź 08, 2008 6:11 pm

hpx4000 pisze:W ww. sytuacji samochód dymi na biało od odpalenia do momentu nagrzania, czy cały czas?
Po nocy, lub długim postoju przez pewien czas samochód może dymić ze względu na parę wodną skroploną w układzie wydechowym?
Nie żebym chciał siebie pocieszyć, tylko chciałbym wiedzieć jak to ma wyglądać :-)
chcialem przypomniec ze jakies pol do roku temu miales podskok glowicy tudziez zagrzanie ekstremalne motora :)21

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: Woda dostająca się do komory spalania, teoria

Post autor: jpi » śr paź 08, 2008 6:36 pm

LR_Olek pisze:
hpx4000 pisze:W ww. sytuacji samochód dymi na biało od odpalenia do momentu nagrzania, czy cały czas?
Po nocy, lub długim postoju przez pewien czas samochód może dymić ze względu na parę wodną skroploną w układzie wydechowym?
Nie żebym chciał siebie pocieszyć, tylko chciałbym wiedzieć jak to ma wyglądać :-)
chcialem przypomniec ze jakies pol do roku temu miales podskok glowicy tudziez zagrzanie ekstremalne motora :)21
widzę, że się angażujesz emocjonalnie w troski i radości lr'owych kolegów forumowych
obiecuję, że dostaniesz ode mnie mały prezencik na Boże Narodzenie, chomiki też powinny być zadowolone :wink:
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » śr paź 08, 2008 9:24 pm

Skok temperatury był, podskoku głowicy raczej nie. Silnik pracuje nienagannie, temperatur trzyma idealnie. Fakt że dymi na biało ale po odpaleniu. Zawsze tak robił. Jak chwile pojeździ to przestaje całkiem dymić.
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » śr paź 08, 2008 9:26 pm

hpx4000 pisze:Skok temperatury był, podskoku głowicy raczej nie. Silnik pracuje nienagannie, temperatur trzyma idealnie. Fakt że dymi na biało ale po odpaleniu. Zawsze tak robił. Jak chwile pojeździ to przestaje całkiem dymić.
jestr tez mozliwosc ze masz wode w paliwie...

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » śr paź 08, 2008 9:27 pm

To warto zweryfikować, dzięki.
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » śr paź 08, 2008 10:18 pm

zobacz też na nissanach, parę dni temu chłopaki rozgryzali podobne objawy - może coś cię zainspiruje.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » czw paź 09, 2008 9:34 am

Nissana właśnie przeglądałem, ale nic mi nie pasuje :-)
Ale chcę dzisiaj zdjąć bak i go wyczyścić oraz po drodze wymienię filtr paliwa.
Teraz pytanie, jakiś jest dostęp do zbiornika po zdjęciu aby go wyczyścić? I czym to czyścić, chemią do mycia silnika i spłukiwać wodą czy tylko wodą?
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » czw paź 09, 2008 9:36 am

hpx4000 pisze: Teraz pytanie, jakiś jest dostęp do zbiornika po zdjęciu aby go wyczyścić? I czym to czyścić, chemią do mycia silnika i spłukiwać wodą czy tylko wodą?
na pewno po operacji z użyciem wody silnik przestanie ci dymić :)21
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » czw paź 09, 2008 9:42 am

LR_Olek pisze:
hpx4000 pisze:Skok temperatury był, podskoku głowicy raczej nie. Silnik pracuje nienagannie, temperatur trzyma idealnie. Fakt że dymi na biało ale po odpaleniu. Zawsze tak robił. Jak chwile pojeździ to przestaje całkiem dymić.
jestr tez mozliwosc ze masz wode w paliwie...
gdyby mial wode w paliwie silnik by sie krztusil nierobil na wolnych itp , a na wyzsze obroty wogole niechcial by wejsc :)3 , @hpx4000 jezeli niechcesz zciagac glowicy ( a musisz napewno bo uszczelka poszla ) to jezdzil dalej az symptomy beda jednoznaczne . Zciaganie zbiornika nic nieda bo nie tam lezy przyczyna , pozatym gdyby wedle teorii @Olka byla tam woda (pomijajac to co napisalem wczesniej) to by kopcil caly czas
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » czw paź 09, 2008 9:50 am

Wąż: o suszeniu zapomniałem wspomnieć
Gosc: głowicy nie będę ruszał, wątpliwa przyjemność. Bak i tak warto wyczyścić bo syf na pewno się nazbierał a cholera wie czy przez ostatnie 15 lat był czyszczony.
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » czw paź 09, 2008 10:31 am

przemyć tym co w środku czyli paliwkiem

jeżeli dostęp do baku jest taki jak w disko to szybko go nie wyjmiesz (raczej) :wink:
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » czw paź 09, 2008 11:42 am

LR_Olek pisze:
hpx4000 pisze:Skok temperatury był, podskoku głowicy raczej nie. Silnik pracuje nienagannie, temperatur trzyma idealnie. Fakt że dymi na biało ale po odpaleniu. Zawsze tak robił. Jak chwile pojeździ to przestaje całkiem dymić.
jestr tez mozliwosc ze masz wode w paliwie...
woda w paliwie daje efekt dymienia na niebiesko a nie na biało
na dodatek dławi się na jałowych i nie chce wchodzić w obroty, jak gość napisał

niestety przećwiczone kilkukrotnie, włącznie z przypadkowym zatankowaniem wody z jeziora pod sam korek, któren to jak się okazało na stacji zostawiłem przed wjazdem w teren :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » czw paź 09, 2008 12:05 pm

nie chce mi sie czytać wszystkiego.

Generalnie jest tak, że silniki benzynowe duzej pojemności jak się zrobi chłodno puszczają parę wodną praktycznie przez cały czas pracy.

I wcale to nie oznacza że jest coś nie tak.

Mam pare pojazdów. Wszystkie benzynowe, najmniejszy silnik ma pojemność 2300. Powyższą teorię zasłyszaną dawno od szpeca obserwuję od kilku zim i jesieni w moich sztruclach.

Nie przejmował bym się.

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » czw paź 09, 2008 1:22 pm

Coś w tym jest. Do tego jakby miał nieszczelność to by chyba ciśnieniem z cylindrów do układu chłodzenia dmuchał - tak na logikę przynajmniej. Chyba, że coś się dzieje w dolocie - czyli przed zaworami.
Grzechu_z_UAZ

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość