Strona 1 z 2

Woda dostająca się do komory spalania, teoria

: śr paź 08, 2008 11:44 am
autor: hpx4000
W ww. sytuacji samochód dymi na biało od odpalenia do momentu nagrzania, czy cały czas?
Po nocy, lub długim postoju przez pewien czas samochód może dymić ze względu na parę wodną skroploną w układzie wydechowym?
Nie żebym chciał siebie pocieszyć, tylko chciałbym wiedzieć jak to ma wyglądać :-)

: śr paź 08, 2008 11:46 am
autor: Damian
1. cały czas
2. tak

: śr paź 08, 2008 11:53 am
autor: hpx4000
Właśnie o taką odpowiedz mi chodziło :-) dzięki.

: śr paź 08, 2008 11:55 am
autor: gosc
1 w sumie tak ale najmocniej po odpaleniu
2 tylko w przypadku kiedy masz katalizator
3 zciagaj glowice bo lepiej juz niebedzie

: śr paź 08, 2008 11:57 am
autor: hpx4000
Ale u mnie jest na pewno dobrze, a teoretyczny problem nie dotyczyłby uszczelki pod głowicą

: śr paź 08, 2008 11:59 am
autor: gosc
hpx4000 pisze:Ale u mnie jest na pewno dobrze, a teoretyczny problem nie dotyczyłby uszczelki pod głowicą
a co moze jeszcze takie objawy dawac ?

: śr paź 08, 2008 12:00 pm
autor: Damian
pęknięty blok w hasioku :)21

: śr paź 08, 2008 12:24 pm
autor: HUSKYTEAM
1. cały czas
2. tak
A właśnie, że nie. Ja miałem wypaloną uszczelkę i objaw był taki: przy odpalaniu po długim postoju dymienie i praca na 4 gary, a potem jak w zegarku. Ubytek płynu prawie zerowy podczas ekploatacji. Okazało się, po zgaszeniu rozgrzanego silnika spod wypalonej uszczelki ściekało kilka kropel płynu chłodzącego do komory, i to się musiało przepalic po uruchomieniu silnika. Koszt naprawy nie był duzy, a Wuj Zbych swoja metodą diagnozował koniecznośc wymiany głowicy, bloku a najlepiej całego silnika i samochodu.

: śr paź 08, 2008 12:24 pm
autor: gosc
Damian pisze:pęknięty blok w hasioku :)21
nie no pewnie ze tak , tuleje tez tak maja ,i glowica tez se peknac moze . Ja myslalem ze jakis element zewnetrzny pieca takie objawy daje , dlatego moje pytanie

: śr paź 08, 2008 1:23 pm
autor: gucio1234
uuuuuuuuu
ojojojoj
a jak blok pęknięty to i tłok może wylecieć i dziecku głowę urwać ....
:lol: :lol:

: śr paź 08, 2008 2:46 pm
autor: darkman
gosc pisze:1 w sumie tak ale najmocniej po odpaleniu
2 tylko w przypadku kiedy masz katalizator
3 zciagaj glowice bo lepiej juz niebedzie
No własnie
Ad.1 - w sumie nierównomiernie, bardziej po odpaleniu ale i po zwiększeniu mocy np przy ruszaniu. jak dymi cały czas dość równomiernie to już jest bardzo za późno na cokolwiek = natychmiast stawać, schłodzić silnik na wolnych obrotach i na lawetę :roll:

Re: Woda dostająca się do komory spalania, teoria

: śr paź 08, 2008 6:11 pm
autor: LR_Olek
hpx4000 pisze:W ww. sytuacji samochód dymi na biało od odpalenia do momentu nagrzania, czy cały czas?
Po nocy, lub długim postoju przez pewien czas samochód może dymić ze względu na parę wodną skroploną w układzie wydechowym?
Nie żebym chciał siebie pocieszyć, tylko chciałbym wiedzieć jak to ma wyglądać :-)
chcialem przypomniec ze jakies pol do roku temu miales podskok glowicy tudziez zagrzanie ekstremalne motora :)21

Re: Woda dostająca się do komory spalania, teoria

: śr paź 08, 2008 6:36 pm
autor: jpi
LR_Olek pisze:
hpx4000 pisze:W ww. sytuacji samochód dymi na biało od odpalenia do momentu nagrzania, czy cały czas?
Po nocy, lub długim postoju przez pewien czas samochód może dymić ze względu na parę wodną skroploną w układzie wydechowym?
Nie żebym chciał siebie pocieszyć, tylko chciałbym wiedzieć jak to ma wyglądać :-)
chcialem przypomniec ze jakies pol do roku temu miales podskok glowicy tudziez zagrzanie ekstremalne motora :)21
widzę, że się angażujesz emocjonalnie w troski i radości lr'owych kolegów forumowych
obiecuję, że dostaniesz ode mnie mały prezencik na Boże Narodzenie, chomiki też powinny być zadowolone :wink:

: śr paź 08, 2008 9:24 pm
autor: hpx4000
Skok temperatury był, podskoku głowicy raczej nie. Silnik pracuje nienagannie, temperatur trzyma idealnie. Fakt że dymi na biało ale po odpaleniu. Zawsze tak robił. Jak chwile pojeździ to przestaje całkiem dymić.

: śr paź 08, 2008 9:26 pm
autor: LR_Olek
hpx4000 pisze:Skok temperatury był, podskoku głowicy raczej nie. Silnik pracuje nienagannie, temperatur trzyma idealnie. Fakt że dymi na biało ale po odpaleniu. Zawsze tak robił. Jak chwile pojeździ to przestaje całkiem dymić.
jestr tez mozliwosc ze masz wode w paliwie...

: śr paź 08, 2008 9:27 pm
autor: hpx4000
To warto zweryfikować, dzięki.

: śr paź 08, 2008 10:18 pm
autor: darkman
zobacz też na nissanach, parę dni temu chłopaki rozgryzali podobne objawy - może coś cię zainspiruje.

: czw paź 09, 2008 9:34 am
autor: hpx4000
Nissana właśnie przeglądałem, ale nic mi nie pasuje :-)
Ale chcę dzisiaj zdjąć bak i go wyczyścić oraz po drodze wymienię filtr paliwa.
Teraz pytanie, jakiś jest dostęp do zbiornika po zdjęciu aby go wyczyścić? I czym to czyścić, chemią do mycia silnika i spłukiwać wodą czy tylko wodą?

: czw paź 09, 2008 9:36 am
autor: Wąż
hpx4000 pisze: Teraz pytanie, jakiś jest dostęp do zbiornika po zdjęciu aby go wyczyścić? I czym to czyścić, chemią do mycia silnika i spłukiwać wodą czy tylko wodą?
na pewno po operacji z użyciem wody silnik przestanie ci dymić :)21

: czw paź 09, 2008 9:42 am
autor: gosc
LR_Olek pisze:
hpx4000 pisze:Skok temperatury był, podskoku głowicy raczej nie. Silnik pracuje nienagannie, temperatur trzyma idealnie. Fakt że dymi na biało ale po odpaleniu. Zawsze tak robił. Jak chwile pojeździ to przestaje całkiem dymić.
jestr tez mozliwosc ze masz wode w paliwie...
gdyby mial wode w paliwie silnik by sie krztusil nierobil na wolnych itp , a na wyzsze obroty wogole niechcial by wejsc :)3 , @hpx4000 jezeli niechcesz zciagac glowicy ( a musisz napewno bo uszczelka poszla ) to jezdzil dalej az symptomy beda jednoznaczne . Zciaganie zbiornika nic nieda bo nie tam lezy przyczyna , pozatym gdyby wedle teorii @Olka byla tam woda (pomijajac to co napisalem wczesniej) to by kopcil caly czas

: czw paź 09, 2008 9:50 am
autor: hpx4000
Wąż: o suszeniu zapomniałem wspomnieć
Gosc: głowicy nie będę ruszał, wątpliwa przyjemność. Bak i tak warto wyczyścić bo syf na pewno się nazbierał a cholera wie czy przez ostatnie 15 lat był czyszczony.

: czw paź 09, 2008 10:31 am
autor: jpi
przemyć tym co w środku czyli paliwkiem

jeżeli dostęp do baku jest taki jak w disko to szybko go nie wyjmiesz (raczej) :wink:

: czw paź 09, 2008 11:42 am
autor: Damian
LR_Olek pisze:
hpx4000 pisze:Skok temperatury był, podskoku głowicy raczej nie. Silnik pracuje nienagannie, temperatur trzyma idealnie. Fakt że dymi na biało ale po odpaleniu. Zawsze tak robił. Jak chwile pojeździ to przestaje całkiem dymić.
jestr tez mozliwosc ze masz wode w paliwie...
woda w paliwie daje efekt dymienia na niebiesko a nie na biało
na dodatek dławi się na jałowych i nie chce wchodzić w obroty, jak gość napisał

niestety przećwiczone kilkukrotnie, włącznie z przypadkowym zatankowaniem wody z jeziora pod sam korek, któren to jak się okazało na stacji zostawiłem przed wjazdem w teren :)21

: czw paź 09, 2008 12:05 pm
autor: Student
nie chce mi sie czytać wszystkiego.

Generalnie jest tak, że silniki benzynowe duzej pojemności jak się zrobi chłodno puszczają parę wodną praktycznie przez cały czas pracy.

I wcale to nie oznacza że jest coś nie tak.

Mam pare pojazdów. Wszystkie benzynowe, najmniejszy silnik ma pojemność 2300. Powyższą teorię zasłyszaną dawno od szpeca obserwuję od kilku zim i jesieni w moich sztruclach.

Nie przejmował bym się.

: czw paź 09, 2008 1:22 pm
autor: Grzegorz G.
Coś w tym jest. Do tego jakby miał nieszczelność to by chyba ciśnieniem z cylindrów do układu chłodzenia dmuchał - tak na logikę przynajmniej. Chyba, że coś się dzieje w dolocie - czyli przed zaworami.