Strona 1 z 3

przednie koło obciera

: pn paź 27, 2008 1:13 am
autor: tedi73
Witam panowie, jestem świeżym posiadaczem LR disco (jak wy go nazywacie :) ), tutaj kilka szczegółów z kalkulatora VIN:

Manufacturer code: Land Rover
Model: Discovery, 200 Series (1989-1994) or 300 Series (1994-1998)
Wheel base: 100 inch
Body type: 4-door station wagon (LWB)
Engine type: 2.5 litre Tdi diesel, model 11L (200Tdi) or model 16L (300Tdi)
Steering and transmission: Right-hand drive (RHD), 5-speed manual (LT85, LT77, LT77S, R380 or other)
Model year: 1995
Assembly location: Solihull, UK
Serial number

mam kilka pytań do Was:
przy maksymalnym skręcie kół w lewą stronę, lewe koło obciera mi o wahacz (czy coś w tym rodzaju), dodam że przy normalnej jeździe nie ściąga ma żadnych dziwnych objawów, nie ściąga itp.,
czym to może być spowodowane?
jaki to w końcu model silnika? z winu wynika, że 11L (200 TDI), albo 16L (300 TDI), jak to sprawdzić?
i jaki to jest rocznik? wszystko tu jest "albo, albo" :/
pytanie o oleje odpuszczę :), muszę poszukać,

z góry dzięki za odpowiedź

: pn paź 27, 2008 7:06 am
autor: Teodrynn
Odpowiedź co do modelu masz w swoim poście(patrz na roczniki) a jeśli nie wiesz dalej to najprościej będzie wejść na alledrogo i tam wpisać 200tdi lub 300tdi.Co do koła nie wiem ale na mój chłopski rozum masz może zjechane amorki i za bardzo przód siada i stąd te obcieranie. A jeszcze raz co do modelu masz na samym początku przyklejony wątek "po czym poznać LR i RR dla początkujących...

: pn paź 27, 2008 8:14 am
autor: zaloguj
może wystarczy podkręcić ogranicznik skrętu kół :roll:

: pn paź 27, 2008 8:20 am
autor: tybero
moze poszli do lasu.... :)21

: pn paź 27, 2008 8:25 am
autor: tybero
aha, no i opowiedz nam tu wszystkim, jak kupuje sie auta nie wiedzac, co sie kupuje, bo widac wiesz tyle ile na nim napisane czyli ze lr i ze disco :)21
nic nie sprawdziles przed kupnem, jaki model, jake wady, jakie zalety? a moze wlasnie kupiles jakiego shita, ktorego nikt nie kupuje bo wiadomo z gory ze beda problemy..... ehhh, co za ludzie... :(

: pn paź 27, 2008 8:32 am
autor: wołynka

Kod: Zaznacz cały

a moze wlasnie kupiles jakiego shita, ktorego nikt nie kupuje bo wiadomo z gory ze beda problemy..... ehhh, co za ludzie... 
kazda zmora znajdzie swego amatora :lol: chyba jakos tak to leciało

: pn paź 27, 2008 8:33 am
autor: wołynka
albo inaczej to jest desperacja z chęci posiadania 4x4 8)

: pn paź 27, 2008 9:03 am
autor: sbb
pochwal sie , daj foty
:)

: pn paź 27, 2008 9:40 am
autor: Wiechu
fajny lot, kupić i nie wiedzieć co


:)21

: pn paź 27, 2008 9:59 am
autor: Namdan
200ka ma wiele pasków klinowych napędzających alternator, pompy etc. 300ka ma tylko jeden pasek wielorowkowy. To w gruncie rzeczy nie ma znaczenie, który model masz - tylko przy zamawianiu części.
Jeśli będziesz tarł kołem o radius to możesz ukrecić przegub. Nalezy ustawić ogranicznik skrętu ( za kołem, taka śruba, która opiera się o zwrotnicę aby nie dopuścić opony do radiusa). No i warto zrobić zbieżność (ale nie geometrię) przodu zawieszenia.
Witamy w dołku.

: pn paź 27, 2008 10:07 am
autor: tedi73
Panowie
od kiedy to, żeby kupić auto trzeba być alfą i omegą na temat tego auta?
po za tym kupiłem LAND ROVERA DISCOVERY 2.5 TDI, i tak jest napisane w dokumentach, tyle tez wiedział poprzedni właściciel, zarejestrowany jest jako rocznik 94 i to mi nie przeszkadza, nie muszę dodawać, ze kupiłem go w okazyjnej cenie, zdaje sobie sprawę też z tego, ze za okazyjna cenę nie kupi się super auta, chodziło mi tylko o to, ze chciałbym dokładnie wiedzieć co to za model (200 czy 300), nie wiem jak to rozpoznać, czy z tego powodu powinienem sobie odmówić kupna tego auta? :)

VIN też mi niczego nie mówi, jest tam napisane:
Engine type: 2.5 litre Tdi diesel, model 11L (200Tdi) or model 16L (300Tdi)
Steering and transmission: Right-hand drive (RHD), 5-speed manual (LT85, LT77, LT77S, R380 or other)
wiec nie ma tu niczego konkretnego, tak jak napisałem wcześniej, ja tutaj widzę "albo albo"
dodam też, ze było w tym zakupie trochę "desperacji z chęci posiadania terenowego auta", ale co w tym takiego dziwnego i mam się niby wstydzić z tego powodu?

EDIT: dzięki Namdan, właśnie o to mi chodziło (części) i o taki post, ja tylko zapytałem o rade, a nie o ocenę mojej decyzji!
jeszcze raz dzieki!!!

EDIT: fotki napewno zapodam :)

: pn paź 27, 2008 10:58 am
autor: ArturM
tedi73 pisze:...chciałbym dokładnie wiedzieć co to za model (200 czy 300), nie wiem jak to rozpoznać, czy z tego powodu powinienem sobie odmówić kupna tego auta? :)
Stajesz z przodu auta i patrzysz na lampy:
- jak wokół lampy jest czarny plastik to 200 jak nie ma to 300

Stajesz z tyłu auta i patrzysz na lampy:
- jeżeli migacze masz na bokach auta to 200, a jeżeli w zderzaku to 300

Otwierasz maskę:
- jeżeli widzisz jeden pasek (+ ew drugi tylko do klimy) to 300

Wsiadasz do środka:
- jeżeli wsteczny obok jedynki to krzynka LT więc na 99.99% dwuseta, jeżeli wsteczny pod 5 to krzynka R i na 99.99% trzyseta.


To oczywiście przy założeniu, że nie było motane :D

: pn paź 27, 2008 11:42 am
autor: hpx4000
Jak są seryjne opony i obciera to może auto jest powypadkowe i np. ma krzywą ramę lub wahacz.
Nie trzeba być specem aby kupić auto ale tyczy się to głównie nowego samochodu. Tym samochód starszy tym więcej rzeczy trzeba sprawdzić aby nie kupić skarbonki bez dna.
Wklej zdjęcia i pokaż co nabyłeś.

: pn paź 27, 2008 11:45 am
autor: tedi73
tutaj macie kilka fotek, auto nie jest w super stanie, ale ...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

mieszkam w IE, wiec nie przeszkadza mi kierownica po niesłusznej stronie, to odnośnie postów typu "koszty przekładki są masakryczne, po co to kupiłeś" :)

: pn paź 27, 2008 11:53 am
autor: TRAWOLT
tedi73 pisze:mieszkam w IE
mieszkasz w Internet Explorerze? :o :D

: pn paź 27, 2008 11:56 am
autor: zaloguj
TRAWOLT pisze:
tedi73 pisze:mieszkam w IE
mieszkasz w Internet Explorerze? :o :D
:)20 :)20 :)20

: pn paź 27, 2008 12:03 pm
autor: darkman
jak już maska otwarta :P to można skorzystać i zerknąć na filtr powietrza
-cylindryczny = 200 / chyba, że def /
-płaski = 300

: pn paź 27, 2008 12:10 pm
autor: Teodrynn
czyseta...

: pn paź 27, 2008 12:16 pm
autor: darkman
łoł, po czym poznałeś ?? :P

: pn paź 27, 2008 12:17 pm
autor: zaloguj
pewno ma podobna :lol:

: pn paź 27, 2008 12:23 pm
autor: sbb
TRAWOLT pisze:
tedi73 pisze:mieszkam w IE
mieszkasz w Internet Explorerze? :o :D
kuźwa tak samo pomyślałem :)21 :)21 :)21

: pn paź 27, 2008 12:25 pm
autor: sbb
ładna ruda na zderzaku ciekawe jak tam pod dywanikami ;)

: pn paź 27, 2008 12:30 pm
autor: tedi73
IE - dobre :), nie złe macie skojarzenia :)

ma jeden szeroki, rowkowany pasek plus jeden taki cienki :), napędzający jakąś pompę nad pompa wtryskową, jeśli się nie mylę to klima, na konsoli jest przycisk z gwiazdka (śnieg) :), poprzedni właściciel nic mi nie mówił o klimie

EDIT: wsteczny ma pod 5ką

: pn paź 27, 2008 12:32 pm
autor: sbb
no juz ci powiedzieli ze masz cysete :)

: pn paź 27, 2008 12:34 pm
autor: tedi73
wiem, wiem :)
tak tylko napisałem dla ścisłości

EDIT:

panowie nie widzę tam żadnej śruby która mogła by ograniczać skręt, może to jakaś końcówka klękła i koło kładzie się przy skręcie na maxa, ale jeszcze poszukam :)