Ogrzewanie postojowe do Defa
Moderator: Jerry
- Ryszard Giedrojć
-
- Posty: 986
- Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
- Lokalizacja: Kozielec
Ogrzewanie postojowe do Defa
Zimą mój def czeka na mnie pod stacją kolejową bez odpalania przez kilka dni w tygodniu, wyjazd z domu tez zawsze po 4 , więc chciałbym mu i sobie dogodzić. Na allegro znalazłem taką ofertę;
http://moto.allegro.pl/item490579900_og ... l_12v.html
Czy to się sprawdzi w Defie i jak to się ma do poboru prądu z aku ?
http://moto.allegro.pl/item490579900_og ... l_12v.html
Czy to się sprawdzi w Defie i jak to się ma do poboru prądu z aku ?
Jeep Grand 2,7 CRD , Toyota LC RJ 70
- Namdan
-
- Posty: 966
- Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Z Organizacji Wyzwolenia Plasteliny
Nie dobre. Potrzebujesz "webasto" suchego. Ogrzewanie w defie jest niewydolne, co prawda silnik będzie ciepły ale wewnątrz będzie zimno. lepiej zadbać o siebie a dla autka dobry akumulator i lekka noga przy pierwszych kilku kilometrach po ruszeniu. A co do poboru prądu to jeszcze można założyć taki separatorek, który odetnie webasto przy słabej baterii abyś miał minimum na start.
Nazywam się Gordon, Gordon Shumway
- Ryszard Giedrojć
-
- Posty: 986
- Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
- Lokalizacja: Kozielec
U mnie kolejność dziobania jest taka, że najpierw def. Jeździłem serią, więc ogrzewanie w defie mnie nie zaskoczy. Precyzując pytanie, czy można kupić urządzenie, które będzie grzało tylko silnik, bo widziałem oferty sprzedaży dogrzewacza np. do VW i to było o połowę tańsze. W norweskie grzałki elektrycze na 220 V nie chciałbym wchodzić, choć mam możliwość podpinania po prąd na postoju.
Jeep Grand 2,7 CRD , Toyota LC RJ 70
tylko mała uwaga - ogrzewanie w defie td5 jest wydolne moim zdaniem,
-poziom mniej więcej dysko 300. o niebo wydajniejsze niż def 300 i dysko 200, które to poziomy są porównywalne. kompletnie zimny jest def 200 i tu się zgadzam,
-czas ogrzania wnętrza przy suchym i bez webasto w ogóle bedzie niemal taki sam.
-mokre użytkowałem z powodzeniem w dysko 200, na prawdę zimnym aucie
-ustawienie nadmuchu z podgrzewanego silnika przy wodnym webasto daje ciepły nadmuch już po 3-5 minutach, jednak jest to czas który i w czasie jazdy da początek ciepełka.
-oszczędzanie silnika wydaje mi się ma tu jednak znaczenie zasadnicze, tak więc wodne - ale to tylko moje zdanie poparte praktyką co nie oznacza krytyki rozwiązań i obserwacji kolegów majacych zdanie odmienne.
-poziom mniej więcej dysko 300. o niebo wydajniejsze niż def 300 i dysko 200, które to poziomy są porównywalne. kompletnie zimny jest def 200 i tu się zgadzam,
-czas ogrzania wnętrza przy suchym i bez webasto w ogóle bedzie niemal taki sam.
-mokre użytkowałem z powodzeniem w dysko 200, na prawdę zimnym aucie
-ustawienie nadmuchu z podgrzewanego silnika przy wodnym webasto daje ciepły nadmuch już po 3-5 minutach, jednak jest to czas który i w czasie jazdy da początek ciepełka.
-oszczędzanie silnika wydaje mi się ma tu jednak znaczenie zasadnicze, tak więc wodne - ale to tylko moje zdanie poparte praktyką co nie oznacza krytyki rozwiązań i obserwacji kolegów majacych zdanie odmienne.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi
- Namdan
-
- Posty: 966
- Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Z Organizacji Wyzwolenia Plasteliny
Miałem defa z 300 i teraz mam v8 który 95% energii zamienia na ciepło a mimo wszystko w aucie jest zimno. Dopiero nagrzewnica wewnątrz auta pomaga.
Jak zamontujesz mokre to nie bedziesz zadowolony z efektów, no chyba, że masz małe wymagania...
Kupuj tylko w poważnej firmie. Najlepiej z montażem i gwarancją. Auto sobie można spalić...
Jak zamontujesz mokre to nie bedziesz zadowolony z efektów, no chyba, że masz małe wymagania...
Kupuj tylko w poważnej firmie. Najlepiej z montażem i gwarancją. Auto sobie można spalić...
Nazywam się Gordon, Gordon Shumway
- Ryszard Giedrojć
-
- Posty: 986
- Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
- Lokalizacja: Kozielec
===Kupuj tylko w poważnej firmie. Najlepiej z montażem i gwarancją. Auto sobie można spalić...[/quote]====
Auto można spalić, ale po co ? Samo też się potrafi zapalić i każdy z nas potrafi wymienić jakis przypadek Gdybym się zdecydował na poważną firmę, to bym o nic nie pytał. Biorą drogo i dają gwarancję.
Ja chcę rano odpalać ciepły silnik, bo potem zrobię 25 km i auto będzie stało prawie cały tydzień, żeby zrobić następne 25 km. Dowiedziałem się, że od 2004 r. większość aut ma już dogrzewacze, ale na allegro sprzedają przeważnie zestawy na przerobienie dogrzewacza na ogrzewanie postojowe.
Darkman - rzeczywiście chyba nie doceniłem ogrzewania w defie TD 5, ale nie miałem jeszcze okazji. Dopiero raz sobie przyzwoicie dociepliłem, ale za oknem było - 1.
Auto można spalić, ale po co ? Samo też się potrafi zapalić i każdy z nas potrafi wymienić jakis przypadek Gdybym się zdecydował na poważną firmę, to bym o nic nie pytał. Biorą drogo i dają gwarancję.
Ja chcę rano odpalać ciepły silnik, bo potem zrobię 25 km i auto będzie stało prawie cały tydzień, żeby zrobić następne 25 km. Dowiedziałem się, że od 2004 r. większość aut ma już dogrzewacze, ale na allegro sprzedają przeważnie zestawy na przerobienie dogrzewacza na ogrzewanie postojowe.
Darkman - rzeczywiście chyba nie doceniłem ogrzewania w defie TD 5, ale nie miałem jeszcze okazji. Dopiero raz sobie przyzwoicie dociepliłem, ale za oknem było - 1.
Jeep Grand 2,7 CRD , Toyota LC RJ 70
W tym układzie, polecam za tysiaka starą toyotę starlet. Jest w cenie tego cuda i błyskawicą się nagrzewa, gdyż ma mały układ chłodzenia. Defa zostaw do poważniejszych zadań.Ryszard Giedrojć pisze:potem zrobię 25 km i auto będzie stało prawie cały tydzień, żeby zrobić następne 25 km.

łoś też człowiek
- Ryszard Giedrojć
-
- Posty: 986
- Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
- Lokalizacja: Kozielec
Wiechu ja mieszkam na wsi. Nie wiem która to jest kolejność odśnieżania, ale jak ci jedyną drogę zablokuje świetnie dogrzana toyka lub stojący w poprzek autobus, to docenisz przyjemność posiadania osiołka z 4x4. Do poważniejszych zadań, to pożyczam od żony jeepa. Przepraszam, to była prowokacja, ale poniosło mnie, bo właśnie doczytałem, że dogrzewacz działa dopiero po odpalenia silnika, więc wracam do og. postojowego, ale w zestawie uproszczonym na miarę defa.
Jeep Grand 2,7 CRD , Toyota LC RJ 70
Przy obecnym ociepleniu i braku zimy od 2 lat (przynajmniej u mnie) mokre nieco mija cie z celem (choc w disco mam). To oczywiscie moje zdanie. W T4 mam suche i uzywam wtedy, kiedy spie w samochodzie, aku na cala noc wystarczy bez problemu (mam 2 wiec nie wiem czy jakby byl jeden to po nocce bym zapalil). Jezeli dokladnie wiesz kiedy bedziesz wsiadal do auta mozesz zalozyc mokre ze sterownikiem i ustawiac konkretny dzien i godzine uruchomienia. Jezeli pora odpalenia auta jest nieznana - moim zdaniem montaz takiego urzadzenia troche nie ma sensu. Nie bedziesz przeciez stal i czekal az webasto nagrzeje silnik po to, zebys mogl go uruchomic.
Co do tego urzadzenia jakie pokazales z allegro. Problem z podlaczeniem polega na tym, ze trzeba uruchomic nagrzewnice i wentylator, jezeli w aucie jest klimatronik moga pojawic sie problemy.
Tak jak pisali wczesniej - najlepiej zamowic usluge z montazem. Kiedys na allegro oglaszal sie chlopak ktory przyjezdzal do klienta i zakladal na miejscu, nie gralo roli gdzie. Warto poszukac takich specow.
Co do tego urzadzenia jakie pokazales z allegro. Problem z podlaczeniem polega na tym, ze trzeba uruchomic nagrzewnice i wentylator, jezeli w aucie jest klimatronik moga pojawic sie problemy.
Tak jak pisali wczesniej - najlepiej zamowic usluge z montazem. Kiedys na allegro oglaszal sie chlopak ktory przyjezdzal do klienta i zakladal na miejscu, nie gralo roli gdzie. Warto poszukac takich specow.
Kapec, disco 300TDi '97,
- Ryszard Giedrojć
-
- Posty: 986
- Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
- Lokalizacja: Kozielec
Co do tego urzadzenia jakie pokazales z allegro. Problem z podlaczeniem polega na tym, ze trzeba uruchomic nagrzewnice i wentylator, jezeli w aucie jest klimatronik moga pojawic sie problemy.
Nie mam klimatronika, ale dlaczego trzeba uruchomić nagrzewnicę i wentylator ? Czy to ma związek z umożliwieniem przepływu płynu ? Sprzedawcy grzałek elektrycznych w instrukcji montażu zalecają wiercenie małego otworu.
Chciałbym prosty agregat, który zagrzeje mi silnik o określonej godzinie, bez żadnych dodatkowych pieszczot i dojenia aku.
Nie mam klimatronika, ale dlaczego trzeba uruchomić nagrzewnicę i wentylator ? Czy to ma związek z umożliwieniem przepływu płynu ? Sprzedawcy grzałek elektrycznych w instrukcji montażu zalecają wiercenie małego otworu.
Chciałbym prosty agregat, który zagrzeje mi silnik o określonej godzinie, bez żadnych dodatkowych pieszczot i dojenia aku.
Jeep Grand 2,7 CRD , Toyota LC RJ 70
Jezeli nie chcesz grzac wnetrza auta (choc jak na moj gust skoro juz sie ma webasto to czemu przy okazji nie nagrzac sobie wnetrza i nie odszronic szyb?) daloby sie podlaczyc to bez uruchamiania wentylatora w aucie. Z nagrzewnica jak nie ma klimatronika nie ma problemu bo zostawiasz otwarte ogrzewanie na full i dziala.Ryszard Giedrojć pisze:dlaczego trzeba uruchomić nagrzewnicę i wentylator ?
Montaz polega na tym, ze w maly obieg wpinasz piec, podlaczasz do pieca zasilanie paliwem, i musisz wstawic w obieg dodatkowa pompe, inaczej nie nagrzejesz silnika. W tym zestawie z allegro z tego co widze nie ma sterownika czasowego, wiec z programowania nici, jest za to sterowanie na pilota, ktore w twoim wypadku jest chyba zbedne.
Kapec, disco 300TDi '97,
- Ryszard Giedrojć
-
- Posty: 986
- Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
- Lokalizacja: Kozielec
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości