Nowy + Disco + od razu problemy :-)

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

zeyo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: wt lis 04, 2008 8:23 pm
Lokalizacja: Ketrzyn

Nowy + Disco + od razu problemy :-)

Post autor: zeyo » śr lis 26, 2008 3:15 pm

Witam,
od paru dni jestem "szczęśliwym" posiadaczem Discovery ... :D , od kilku tygodni przeglądałem to forum aby zdobyć cokolwiek wiedzy i nie okazać się lamą na samym starcie :D . Moje Disco to 4-litrowa V8 z USA, rok 1998, przebieg 126k mil (~~200 k km). Silnik pracuje pięknie, zawieszenie idealne , trochę poobijany ( cenowo lepszy :D ). Tyle na wstępie ... Teraz zaczną się "trudne " pytania :D
-Mam problem ze stacyjką ... Nie mogę wyciągnąć kluczyka ze stacyjki (zamykam auto z kluczykiem w stacyjce używając drugiego kluczyka - opcja awaryjna - lub w momencie odłączenia akumulatora mogę swobodnie kluczyk wyjąc ze stacyjki i następnie zamknąć auto). Jeżeli mam podłączony aku to niestety nie mogę wyjąć kluczyka !!! Byłem dzisiaj u człowieka dorabiającego kluczyki on je sprawdził i w żadnym nie ma immobilaizera (kluczyki nieoryginalne) lecz obydwoma mogę odpalić auto (nie na raz of course :D ). Jak może być tego przyczyna ??? Jakiś autoalarm ? immobilazer (jeżeli jest) ?jakieś zwarcie ? Ktoś się spotkał z takim przypadkiem ? (czytałem troche na forum o zacinających się stacyjkach ale tematu podobnego do mojego nie widziałem).
- Czy nie podświetlone włączniki na desce (część jest ładnie podświetlona część nie) to wina żarówki/ek ?
- Czy oznaczenia wokół gałeczki zmiany biegów (PRND321) powinny być podświetlone ? (u mnie są nieoświetlone - żarówki ? )
- Elektryczna regulacja foteli ... nie działa jeżeli jest kluczyk w stacyjce ... odepnę aku , wyjmę kluczyk, zapnę aku i wtedy mogę sterować regulacją foteli , jeżeli odpalę silnik i chcę wyregulować ustawienie foteli to nie działa ... jakiś help w tym temacie ?
- Parę innych przycisków również nie działa bądź działa ale ja nie wiem do czego mają służyć !? (prośba o zdjęcie deski z opisem przycisków pls :-?
Będę wdzięczny za odpowiedzi / podpowiedzi :D , pozdrawiam , Marek.

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » śr lis 26, 2008 3:18 pm

skądeście gospodarzu ?? :P
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

zeyo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: wt lis 04, 2008 8:23 pm
Lokalizacja: Ketrzyn

Post autor: zeyo » śr lis 26, 2008 3:29 pm

Sorry ...
chwilowe braki kultury :D , jestem z Kętrzyna (warmińsko - mazurskie) 10 km od Wolfschanze :D .

Awatar użytkownika
sla66
 
 
Posty: 3183
Rejestracja: wt mar 21, 2006 11:43 am
Lokalizacja: W-wa pod płotem Nieporętu

Post autor: sla66 » śr lis 26, 2008 3:31 pm

@zeyo uzupełnij profil

A tak w ogóle cześć!
‘Nie jestem panem waszych sumień’ Zygmunt II August

Awatar użytkownika
Czosnek niedźwiedzi
Posty: 359
Rejestracja: śr paź 03, 2007 11:37 am
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Czosnek niedźwiedzi » śr lis 26, 2008 3:36 pm

Przepalone podświetlenie przycisków na desce to norma, możesz wymienić żarówki lub wstawić bardziej żywotne diody.
Podświetlenie numerków na skrzyni automatycznej tez powinno się palić.

Jak zamierzasz zostać na dłużej przy landrynie to polecam zakup podręcznika do napraw Haynesa.

Co do opisów przycisków to ściągnij sobie Disco300_Owners_Handbook.pdf, znajdziesz na www lub p2p.
Zielone jajo 300 tdi

Awatar użytkownika
Namdan
 
 
Posty: 966
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Z Organizacji Wyzwolenia Plasteliny

Post autor: Namdan » śr lis 26, 2008 3:36 pm

Ja też witam;
Nie znam odpowiedzi na twoje pytania (nie wiem czy na tym forum ktokolwiek zna...) ale powiem Ci, że to są fajne problemy i będziesz jeszcze marzył aby tylko takie Ci się trafiały.
Tak intuicyjnie to zaskakująca zbieżność samych elektrycznych niedomagań. To nie jakaś przekładka?
Nazywam się Gordon, Gordon Shumway

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: mazurkas007 » śr lis 26, 2008 3:42 pm

dorób sobie jeszcze jeden, trzeci kluczyk, inaczej mozesz miec problemy jak ci zakoszą auto z kluczykiem w stacyjce. odpukac !!!!
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

zeyo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: wt lis 04, 2008 8:23 pm
Lokalizacja: Ketrzyn

Post autor: zeyo » śr lis 26, 2008 4:09 pm

O trzecim kluczyku już myślałem :D ,
Tak intuicyjnie to zaskakująca zbieżność samych elektrycznych niedomagań. To nie jakaś przekładka?

nie to nie przekładka ... auto jest z Masachusets / USA :D , Carfax sprawdzony, poza "car incident" (lekkie wgniecenia na zderzaku i drzwiach kierowcy) raport jest czyściutki jak łza :D , jeden właściciel, wszelkie przeglądy auto przechodziło w USA pomyślnie, co raczej jest prawdą bo na przeglądzie już w Polsce pracownik stacji diagnostycznej powiedział mi, że silnik jest nie do zdarcia :D a zawieszenie "zajebiste" (tak dosłownie powiedział o przednim zawieszeniu, tylne trochę gorsze ale trzymające auto na drodze :D ).
Tak więc Panowie i Panie (jeżeli są na forum :D ) witam ponownie i proszę o radę na moją stacyjkę :D , to jest na razie najważniejsze (z resztą z czasem chyba sobie poradzę :D )
Disco 4.0 V8i ,98 r.

Awatar użytkownika
Namdan
 
 
Posty: 966
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Z Organizacji Wyzwolenia Plasteliny

Post autor: Namdan » śr lis 26, 2008 4:20 pm

Jeśli chcesz roztrzaskać sprawę kluczyka, to pewnie musiałbyś prześledzić całą długą drogę elektronów w instalacji elektrycznej, ale jest ryzyko, że zamiast rozwiązania problemu znajdziesz czarną skrzynke o nazwie BCU i tam to już polegniesz. Nie wiedziałem, że nie można wyjąć kluczyka ze stacyjki ale to pewnie po to, aby nie wypadł przypadkiem w czasie jazdy w terenie. Znajdź kabel za to odpowiedzialny i ciach... stracisz tą funkcjonalność ale obejdzie się bez kosztów...
Nazywam się Gordon, Gordon Shumway

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » śr lis 26, 2008 4:22 pm

jak rozumiem to automat?
a na jakim biegu wyciągasz ten kluczyk? :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

zeyo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: wt lis 04, 2008 8:23 pm
Lokalizacja: Ketrzyn

Post autor: zeyo » śr lis 26, 2008 4:28 pm

automat , automat ... :D
oczywiście na P :D , bo ten temat już kiedyś przerabiałem w DODGE DURANGO (nie mogłem wyjąc kluczyka bo był na D :D )

co do cięć kabelków to prawdopodobnie ostateczność (kojarzy mi się z filmami , w których główny bohater ma przeciąć kabelek od bomby i albo mu się uda albo całe miasto idzie do nieba :D )

wstępnie jestem umówiony w warsztacie samochodowym z problemem stacyjki ale z wielką przyjemnością wysłucham rad bardziej doświadczonej części forum :D
Disco 4.0 V8i ,98 r.

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » śr lis 26, 2008 4:32 pm

zeyo pisze:automat , automat ... :D
oczywiście na P :D , bo ten temat już kiedyś przerabiałem w DODGE DURANGO (nie mogłem wyjąc kluczyka bo był na D :D )
:D

nie wiem dokładnie jak jest w LR
ale prawdopodobnie jest tam przepalony elektromagnes
tak mnie się wydaje, ale ja to ... :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
sys-kom
Posty: 1810
Rejestracja: czw sie 31, 2006 2:11 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontaktowanie:

Post autor: sys-kom » śr lis 26, 2008 4:37 pm

elektromagnesu nie ale czujnik na dzwigni skrzyni biegu , on podaje napięcie jak jest na biegu , powinien być rozłączany jak jest na P , sprawdz napięcie na elektromagnesie , przy stacyjce
Off Road to choroba przenoszona przez błoto


HERBU BIEDRONKA

zeyo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: wt lis 04, 2008 8:23 pm
Lokalizacja: Ketrzyn

Post autor: zeyo » śr lis 26, 2008 4:52 pm

elektromagnesu nie ale czujnik na dzwigni skrzyni biegu , on podaje napięcie jak jest na biegu , powinien być rozłączany jak jest na P , sprawdz napięcie na elektromagnesie , przy stacyjce
to może być rozwiązanie ... teraz tylko musiałbym ten czujnik znaleść :D
w takim razie jeżeli odłączam aku to ten czujnik też jest odłączony i mogę wyjąć kluczyk (bo tak robię) lecz jeżeli już ponownie załączę aku i pojadę , wrócę i będę chciał wyjąć kluczyk to bez odłączenia aku go nie wyjmę. Czy taki czujnik jest jeden dla wszystkich przełożeń ? Czy też każde ma oddzielny czujnik ? Bo wtedy wydaje mi się , że na N mógłbym kluczyk wyjąć ???
Disco 4.0 V8i ,98 r.

Awatar użytkownika
Ryszard Giedrojć
 
 
Posty: 986
Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
Lokalizacja: Kozielec

Post autor: Ryszard Giedrojć » śr lis 26, 2008 4:59 pm

Immo możesz mieć w pilocie, więc kluczyki możesz dorabiać tanio i bezkarnie.
Przepraszam za profanujace porównanie, ale w jeepie nie wyciagniesz kluczyka jeśli przekręcisz do oporu. Zdałem sobie z tego sprawę, gdy zadzwoniła spanikowana żona, że nie może wyciągnąć kluczyka. To jest pozycja przy której można słuchać radia przy wyłączonym silniku. Do wyciągnięcia kluczyka należy cofnąć o jedną pozycję.
Jeep Grand 2,7 CRD , Toyota LC RJ 70

Awatar użytkownika
sys-kom
Posty: 1810
Rejestracja: czw sie 31, 2006 2:11 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontaktowanie:

Post autor: sys-kom » śr lis 26, 2008 5:50 pm

czujnik jest jeden (raczej ) dla N i dla P

jeśli możesz kluczyk wyjąć jak odłączysz aku , to na bank to czujnik , są na dzwigni zmiany biegów
Off Road to choroba przenoszona przez błoto


HERBU BIEDRONKA

Awatar użytkownika
sbielak
 
 
Posty: 858
Rejestracja: pn sie 11, 2008 6:28 pm
Lokalizacja: kraków

Post autor: sbielak » śr lis 26, 2008 5:53 pm

W ZJ trzeba faktycznie przekręcić do siebie lekko wciskając i sam wychodzi , Voyager miał taki mały dynks między kluczykiem a deską - wciskasz przekręcając kluczyk i wychodzi , chrysler pacyfica nie ma jakichkolwiek zabezpieczyeń w tym temacie poza dzwignią na P . Pokombinuj w tą stronę :)4 amerykańska myśl techniczna jest .... jaka jest .
Może do LR zaadaptowali swoje wynalazki . A co do spalonych żarówek to im więcej elektroniki tym więcej awarii :lol:
SALLDVAF8VA98:)
a dupa tam ....

zeyo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: wt lis 04, 2008 8:23 pm
Lokalizacja: Ketrzyn

Post autor: zeyo » śr lis 26, 2008 6:16 pm

Dzięki za odpowiedzi :D
czujnik jest jeden (raczej ) dla N i dla P

jeśli możesz kluczyk wyjąć jak odłączysz aku , to na bank to czujnik , są na dzwigni zmiany biegów
nie pozostaje mi nic innego jak zlokalizować ten czujnik (czyt. "szukać w mądrych książkach") i go wymienić/naprawić :)

dziękuję i pozdrawiam :D

PS.
oczywiście ciągle czekam na post , który na pewno rozwieje moje wątpliwości i pozwoli mi naprawić ten problem (np. użytkownik DISCO, który już to przerabiał :D )
Disco 4.0 V8i ,98 r.

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » śr lis 26, 2008 7:11 pm

to napisz do gościa po prostu. ! - jest taki nick na forum "disco" ?? .. nie bardzo kojarzę, bo cholernie wyszukany jak na ten dział :lol:
ja odłączyłbym akumulator i wyjął kluczyk, dopiero potem bym się martwił.
ale jak mam imo w pilocie, więc no problem.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr lis 26, 2008 8:48 pm

bredu bredu...

specyfikacja NAS
wyjmujemy kluczyk i zapalamy silnik z nogą na hamulcu.
reduktor włączamy/wyłączamy ze skrzynią na N i nogą na hamulcu

moduł security zapamiętuje status w jakim został odpięty akumulator. podpinać można wyłącznie w takim samym. inaczej bedzie sie awanturował. od ciągłego odpinania/zapinania wszystko mu sie podupcyło bo przy zaniku prądu kluczyk ze stacyjki nie wyjdzie.

alarm/immo uzbrajany/rozbrajany wyłącznie zamkiem w drzwiach kierowcy, brak pilotów w systemie.

itd itp. zylion drobnych różnic i smaczków.

silnik 4.0...gorsze są tylko 4.2 i 4.6...nie jezdzić na wodzie ani tanim płynie. dbać o olej, pilnować temepratury bo bańka mydlana ze snem o wiecznym v8 pryśnie...
przeciętna trwałość w granicach 200-250tkm

w haynesie do tego wozu nic nie ma
jedynie fabryczna dokumentacja do specyfikacji NAS
np w takiej formie:
Obrazek

doznania z posiadania takiego wozu porównywalne z posiadaniem...alfy romeo
:)21
mój NAS jest znany pod kryptonimem "zielona k u r w a" :)21
#noichuj

zeyo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: wt lis 04, 2008 8:23 pm
Lokalizacja: Ketrzyn

Post autor: zeyo » śr lis 26, 2008 8:53 pm

:D

chodziło mi o użytkownika samochodu Discovery, który już zetknął się z tym problemem a nie o gościa o nicku "DISCO" :D
wracając do poprzednich wypowiedzi na temat czujnika dla pozycji N i P , przeszukałem trochę neta i faktycznie jest wiele wypowiedzi na temat tych czujników (w różnych autach) ale nigdzie nie mogę znaleść konkretnej odpowiedzi ani tym bardziej jego lokalizacji :(
sys-kom napisał :
to na bank to czujnik , są na dzwigni zmiany biegów
możesz mi "łopatologicznie" wytłumaczyć dokładną lokalizację tego czujnika ? Mam rozebrać dźwignię zmiany biegów ?
Disco 4.0 V8i ,98 r.

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » śr lis 26, 2008 9:10 pm

Panie Boże dzięki Ci za 200 tdi i za wszelakie plusy płynące z posiadania takiego sztrucla :)2
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
nowicjusz127
Posty: 2121
Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: okolice Wrocka

Post autor: nowicjusz127 » śr lis 26, 2008 9:32 pm

W koncu nadejdzie taki moment ze bedziesz musial sie przesiasc do TD5.chocbys nie wiem jak sie staral czasu nie zatrzymasz i dojdziesz wreszcie do wniosku ze ciagle reanimowanie dychawicznej dwusety przestaje miec uzasadnienie finansowe :D rozmawiamy tu oczywiscie o przyszlosci(niedalekiej) :D
W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni

już Polska

Awatar użytkownika
moto
Posty: 508
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:15 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: moto » śr lis 26, 2008 10:03 pm

nowicjusz127 pisze:W koncu nadejdzie taki moment ze bedziesz musial sie przesiasc do TD5.chocbys nie wiem jak sie staral czasu nie zatrzymasz i dojdziesz wreszcie do wniosku ze ciagle reanimowanie dychawicznej dwusety przestaje miec uzasadnienie finansowe :D rozmawiamy tu oczywiscie o przyszlosci(niedalekiej) :D
W niedalekiej przyszłości to będą reanimowane srompo wtryskiwacze w td5 :)21
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750

Awatar użytkownika
nowicjusz127
Posty: 2121
Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: okolice Wrocka

Post autor: nowicjusz127 » śr lis 26, 2008 10:31 pm

moto pisze:
nowicjusz127 pisze:W koncu nadejdzie taki moment ze bedziesz musial sie przesiasc do TD5.chocbys nie wiem jak sie staral czasu nie zatrzymasz i dojdziesz wreszcie do wniosku ze ciagle reanimowanie dychawicznej dwusety przestaje miec uzasadnienie finansowe :D rozmawiamy tu oczywiscie o przyszlosci(niedalekiej) :D
W niedalekiej przyszłości to będą reanimowane srompo wtryskiwacze w td5 :)21
nie ma co wybiegac w przyszlosc :D sa reanimowane od kiedy wyszlo td5 :D
W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni

już Polska

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości