Land Rover Discovery - serwis

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

sweeps
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: czw lis 06, 2008 11:37 am
Lokalizacja: Łódź

Land Rover Discovery - serwis

Post autor: sweeps » czw lis 27, 2008 5:23 pm

Witam, jestem świeżym użytkownikiem forum i LR Discovery TD5 z 2001 r. Jeżdżę nim niecały miesiąc i już niestety pierwsze kłopoty. Zaczęło się od tego, że nie chciał palić przy temperaturze otoczenia -1 - musiałem go na rozruszniku dłużej pomęczyć aby w końcu zapalił, co na pewno nie wpłynęło pozytywnie na zasób mocy mojego akumulatorka. Pojechałem na warsztat i okazało się, że zgodnie z moimi przewidywaniami - a właściwie mojego ojca - świece żarowe są przepalone. Ok - przełknąłem - zamierzam wymienić w najbliższym czasie.
Ale właściciel warsztatu po odkręceniu pokrywy silnika stwierdził że jest wyciek oleju spod pokrywy silnika i że trzeba wymienić uszczelkę. Wyciek faktycznie był - moim zdaniem nie wydawał się poważny, więc nie wiem czy jest sens robić. Dodam, że przegląd przed zakupem robiłem w 4x4 Centrum w Warszawie i tam stwierdzili, że taki wyciek to norma dla jednostki tego samochodu.
Poza tym mechanik z warsztatu gdzie diagnozowałem te świece po obejrzeniu zawieszki stwierdził, że zły olej mam nalany do tego samochodu - poprzedni właściciel nalał olej mineralny Texaco Havoline Premium SAE 20W-50 - taki podobno był lany od początku. To mnie zaniepokoiło. Czy faktycznie ten olej kompletnie nie nadaje się do mojego TD5, czy to po prostu widzi mi się właściciela warsztatu i jego chęć zarobienia na wymianie płynów?
Kolejne pytanie:
Czy znacie może jakieś dobre serwisy na terenie Łodzi lub okolic, gdzie mogę bez obawy jeździć ze swoją dyskoteką?

Awatar użytkownika
konrad.w1
Posty: 468
Rejestracja: czw mar 29, 2007 7:25 pm
Lokalizacja: Jedlina Zdrój

Post autor: konrad.w1 » czw lis 27, 2008 5:52 pm

Kurcze tak się rozpisałeś, że sobie pomyślałem, że naprawde masz kłopoty ze swoim Disco :D
Discovery 300 Tdi
http://www.walbrzych4x4.pl/

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Flor » czw lis 27, 2008 6:03 pm

konrad.w1 pisze:Kurcze tak się rozpisałeś, że sobie pomyślałem, że naprawde masz kłopoty ze swoim Disco :D
:lol: :)2

Awatar użytkownika
andy4269
 
 
Posty: 198
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 9:21 am
Lokalizacja: borek

Post autor: andy4269 » czw lis 27, 2008 6:32 pm

w łodzi masz chyba ze dwa dobre serwisy, wystarczy wpisać lr.pl w wyszukiwarkę i masz wszystko, pozdrawiam :D
DISCO 300

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw lis 27, 2008 7:01 pm

konrad.w1 pisze:Kurcze tak się rozpisałeś, że sobie pomyślałem, że naprawde masz kłopoty ze swoim Disco :D
a td5 zalane 20w50 to niby co jest?

:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Rumpelstikin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: pn lis 03, 2008 9:39 pm
Lokalizacja: Krosno
Kontaktowanie:

Post autor: Rumpelstikin » czw lis 27, 2008 7:13 pm

Może się Darkman nie obrazi :)21

skądeście gospodarzu ?? !!

Awatar użytkownika
konrad.w1
Posty: 468
Rejestracja: czw mar 29, 2007 7:25 pm
Lokalizacja: Jedlina Zdrój

Post autor: konrad.w1 » czw lis 27, 2008 8:13 pm

czesław&jarząbek pisze:
konrad.w1 pisze:Kurcze tak się rozpisałeś, że sobie pomyślałem, że naprawde masz kłopoty ze swoim Disco :D
a td5 zalane 20w50 to niby co jest?

:)21
No fakt. I pomimo tego cieknąć nie przestało. Będą kłopociki :)21
Discovery 300 Tdi
http://www.walbrzych4x4.pl/

Awatar użytkownika
BocianWaw
 
 
Posty: 174
Rejestracja: wt lis 18, 2008 10:20 am
Lokalizacja: Warszawa

20w50

Post autor: BocianWaw » czw lis 27, 2008 8:20 pm

Chopie!!! Jak masz tam 20w50 zalane to znaczy, ze auto bylo serwisowane w dobrym serwisie! A Panu co mowi, ze zly olej - kaz sie pocalowac w dupe i odwiedz warsztat gdzie wczesniej auto bylo serwisowane.
Swiece zarowe to nie jest droga sprawa, w warsztacie co sie zna sprawdza Ci czy wszystkie sa do bani (nie czesto to sie zdarza) uszczelke dekla zmienia sie w 15 minut, zrob to bo po co ma ciec.

Twoje klopoty to pikuś

I pamiętaj ! This mashine has no brain - use your own!
BOCIAN
Ps. śmierć plastikom!

Awatar użytkownika
nowicjusz127
Posty: 2121
Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: okolice Wrocka

Post autor: nowicjusz127 » czw lis 27, 2008 8:56 pm

nie no to ze auto nie pali to na pewno wina swiecy zarowej piatego cylindra.padaja najczesciej.zacznij od niej od razu zobaczysz roznice :D :D .co do leju 20W50 to raczej nie wroze temu silnikowi swietlanej przyszlosci...
W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni

już Polska

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: 20w50

Post autor: czesław&jarząbek » czw lis 27, 2008 9:07 pm

BocianWaw pisze:Chopie!!! Jak masz tam 20w50 zalane to znaczy, ze auto bylo serwisowane w dobrym serwisie! A Panu co mowi, ze zly olej - kaz sie pocalowac w dupe i odwiedz warsztat gdzie wczesniej auto bylo serwisowane.
Swiece zarowe to nie jest droga sprawa, w warsztacie co sie zna sprawdza Ci czy wszystkie sa do bani (nie czesto to sie zdarza) uszczelke dekla zmienia sie w 15 minut, zrob to bo po co ma ciec.

Twoje klopoty to pikuś

I pamiętaj ! This mashine has no brain - use your own!
sztachu...
wsadź se dziecko z grypą do mikroweli na cztery zdrowaśki a potem idż po rozum do krowy
żywot td5 na takim oleju zmniejsza się do jednej trzeciej, a pompowtrysków do 15%
czas nie stoi w miejscu niestety

a tak baj de łej...dalej masz na głowie...pasemka?
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
BocianWaw
 
 
Posty: 174
Rejestracja: wt lis 18, 2008 10:20 am
Lokalizacja: Warszawa

a Ty!

Post autor: BocianWaw » czw lis 27, 2008 9:22 pm

A Ty co Mobilo Uno bys pewnie zalal w degradacji 0w50?

Teraz mam balejarz, piknie mi strzecha wyglada.

A Ty dalej loda robisz mamuśkom za kasę?
BOCIAN
Ps. śmierć plastikom!

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw lis 27, 2008 9:36 pm

sam jesteś degradacja zero
:)21

do wychechłanej td5 żeby taniość zrobić leje sie 10w40 półsyntetyk

20w50 nawet w późnym v8 przy takich temperaturach jak teraz postawi ci balejaż na sztorc jak bedziesz czekał na ciśnienie...

:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » czw lis 27, 2008 10:34 pm

20w50 to dobry olej... do starych, cieknących struclów :)21


tylko jak przyjdą mrozy ciężko jest silnikiem zakręcić :lol:
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » czw lis 27, 2008 10:36 pm

Wąż pisze:20w50 to dobry olej... do starych, cieknących struclów :)21


tylko jak przyjdą mrozy ciężko jest silnikiem zakręcić :lol:
Do uaza bym tego nie wlał :wink:
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » czw lis 27, 2008 10:41 pm

Ja lałem do dwa z ćwiartka i bardzo zadowolony byłem :)2
bo wychechłany to raz, dwa ciekł jak cholera zwłaszcza w ciepłe dni, zalałem 20w50 i było git... do pierwszych mrozów :)21

Do 2.5 leje 15w40... bo nie cieknie, jest w dobrym stanie i zima idzie :)21
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » czw lis 27, 2008 11:01 pm

20w50 to dobry jest... ale na Australię i to do 20 letniego silnika :lol:
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
dudek
Posty: 501
Rejestracja: wt sty 02, 2007 10:17 pm
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Land Rover Discovery - serwis

Post autor: dudek » pt lis 28, 2008 8:25 am

sweeps pisze:Czy znacie może jakieś dobre serwisy na terenie Łodzi lub okolic, gdzie mogę bez obawy jeździć ze swoją dyskoteką?
No to jak? masz disco i jeszcze nie wiesz kto w Łodzi jest debesciak i gdzie należy jeździć z naprawami? To przecież przed zakupem Landa trzeba się zorientować jak wygląda sprawa serwisów w Polsce. Nie znasz dnia ani godziny :)21
AMG M35A2C 2 1/2 TON
AMG M151A2 MUTT 1/4 Ton
M416
XJ 4.0

sweeps
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: czw lis 06, 2008 11:37 am
Lokalizacja: Łódź

Post autor: sweeps » pt lis 28, 2008 8:34 am

Wielkie dzięki za odpowiedź, ale jedziemy dalej.

Dobra - czyli gość z warsztatu miał rację. To teraz powiedzcie mi czym go zalać aby nie pogorszyć sprawy. Rozumiem, że w grę wchodzi jedynie mineralny? (Nie można podobno lać syntetyków i półsyntetyków po wcześniejszym laniu mineralnego)
Druga sprawa, to lepkość: 15w się nada, czy brać olej z mniejszym indeksem. I wytrzymałość: 40, 50 czy może jeszcze inaczej?

Sprawa świec jest raczej rozwiązana - nie grzeją i trzeba je wymienić :lol: Cały czas czekam na właściwy moment.

Poza tym może ktoś się wypowie na temat skrzyni manualnej - sporadycznie zdarza się, że bardzo głośno rzęzi na jedynce i wstecznym, przestaje po puszczeniu lub wciśnięciu sprzęgła. Na innych biegach nie miałem jeszcze problemu. Facet z tego samego warsztatu stwierdził, że to może być łożysko oporowe i należałoby przy wymianie płynu do skrzyni zobaczyć czy nie ma w środku opiłków żelaza. Jeżeli będą, to skrzynia do rozbiórki.

Inna sprawa, to sporadyczne drgania przy zmianie biegów, ale to podobno norma.

I już ostatnie pytanko :) Pstrykanie kierownicy :D przy kręceniu. Chodzi o to, że kierownica chodzi leciutko, ale przy okazji kręcenia słychać w miarę ciche pstrykanie - taki plastikowy odgłos. Jest potrzeba aby coś z tym robić?

Dudek a czy możesz mnie poinformować, kto jest w Łodzi debeściak :lol: ?? Jeżeli nie chcesz publicznie może być priv. Dwa serwisy w Łodzi znam, ale czy są dobre i nie wypłuczą mi kieszeni, to już jest inna sprawa.
Ostatnio zmieniony pt lis 28, 2008 8:44 am przez sweeps, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Post autor: apede » pt lis 28, 2008 8:41 am

sweeps pisze:Druga sprawa, to lepkość: 15w się nada, czy brać olej z mniejszym indeksem. I wytrzymałość: 40, 50 czy może jeszcze inaczej?
To nie wytrzymalosc. 15W itp. to klasa lepkosci zima a 40, 50 itp. to klasa lepkosci latem.
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

sweeps
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: czw lis 06, 2008 11:37 am
Lokalizacja: Łódź

Post autor: sweeps » pt lis 28, 2008 8:50 am

apede pisze:
sweeps pisze:Druga sprawa, to lepkość: 15w się nada, czy brać olej z mniejszym indeksem. I wytrzymałość: 40, 50 czy może jeszcze inaczej?
To nie wytrzymalosc. 15W itp. to klasa lepkosci zima a 40, 50 itp. to klasa lepkosci latem.
Myślisz, że zimą nie da się rozgrzać samochodu bardziej niż latem?? Nie wiem jak to się dokładnie nazywa w każdym razie to jest lepkość przy wysokich temperaturach - zimą, gdy zakopiesz się w śniegu też się nada :lol: Nie wiem tylko jak ta lepkość wpływa na podzespoły samochodu i dlatego pytam jaką dobrać.

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pt lis 28, 2008 8:59 am

Przed dalszą dyskusją proponuje dokładnie zapoznać co oznacza rzeczone 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W oraz 20, 30, 40, 50, 60.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
dudek
Posty: 501
Rejestracja: wt sty 02, 2007 10:17 pm
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: dudek » pt lis 28, 2008 9:40 am

Dane serwisu poszły na priva. Mam nadzieję, że nie grasz na skrzypcach :D . Była historia, że przyjechał do nich gościu i mechaniory zobaczyli, że ma skrzypce w bagażniku. I zaproponowali mu żeby im przygrywał w czasie roboty. I najlepsze, że gościu się zgodził :D
AMG M35A2C 2 1/2 TON
AMG M151A2 MUTT 1/4 Ton
M416
XJ 4.0

Awatar użytkownika
JarekK
Posty: 2397
Rejestracja: śr lip 23, 2003 2:12 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: JarekK » pt lis 28, 2008 10:18 am

dudek pisze:Dane serwisu poszły na priva. Mam nadzieję, że nie grasz na skrzypcach :D . Była historia, że przyjechał do nich gościu i mechaniory zobaczyli, że ma skrzypce w bagażniku. I zaproponowali mu żeby im przygrywał w czasie roboty. I najlepsze, że gościu się zgodził :D
czego to ludzie nie zrobią żeby móc patrzeć mechanikom na ręce :)21

sweeps
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: czw lis 06, 2008 11:37 am
Lokalizacja: Łódź

Post autor: sweeps » pt lis 28, 2008 10:19 am

Dzięki za info - wybiorę się tam w najbliższym czasie. Sam gram jedynie na nerwach, więc problemu nie będzie :lol:
Co do oznaczeń tych olejów silnikowych, to ciężko o jakieś rzeczowe opracowania:

http://www.motofakty.pl/artykul/oleje_s ... ierac.html
http://pl.wikipedia.org/wiki/Olej_silnikowy

W pierwszym trochę namotali, w drugim jest już nieco jaśniej, jednak wciąż mam wątpliwości co do odpowiedniego oleju - głównie chodzi mi o wpływ na podzespoły TD5. Poza tym wydaje mi się, że klasa letnia ma znaczenie również zimą - wtedy też silnik potrafi się nieźle nagrzać.

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Post autor: apede » pt lis 28, 2008 11:07 am

sweeps pisze:
apede pisze:
sweeps pisze:Druga sprawa, to lepkość: 15w się nada, czy brać olej z mniejszym indeksem. I wytrzymałość: 40, 50 czy może jeszcze inaczej?
To nie wytrzymalosc. 15W itp. to klasa lepkosci zima a 40, 50 itp. to klasa lepkosci latem.
Myślisz, że zimą nie da się rozgrzać samochodu bardziej niż latem?? Nie wiem jak to się dokładnie nazywa w każdym razie to jest lepkość przy wysokich temperaturach - zimą, gdy zakopiesz się w śniegu też się nada :lol: Nie wiem tylko jak ta lepkość wpływa na podzespoły samochodu i dlatego pytam jaką dobrać.
No i sam sobie odpowiedziales w linkach z postu wyzej. Wiadomo ze silnik zima jak i latem rozgrzewa sie do tej samej temperatury. Chodzi o to co sie dzieje z olejem zanim silnik sie rozgrzeje. Idac tym tokiem rozumowania mozna zima lac wode do ukladu chlodzenia bo tez sie rozgrzewa do 90 stopni. :roll: :)21
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość