P38 układ chłodzenia

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

code
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: śr cze 18, 2008 12:01 pm

P38 układ chłodzenia

Post autor: code » wt gru 16, 2008 1:14 pm

Witam wszystkich.
Od przedwczoraj jestem właścicielem RR P38 4.6 HSE rocznik 95. Poprzedniego wlaściciela nie bylo stać na jego serwisowanie ale przedstawił mi listę problemów jakie go trapiły. Największym jest podobno przegrzewanie się silnika np. podczas długotrwałego stania w korku. Ja wczoraj i przedwczoraj przestałem w korkach łącznie z trzy godziny ale wskazówka temperatury stała cały czas przy połowie skali, no może milimetr za połową. Drugi problem to ubytki płynu w układzie chłodzenia, podobno trzeba dolewać z pół litra na tydzień. Chcialbym poprosić o opinie co jest najbardziej prawdobodobną przyczyną takiego stanu rzeczy. Czytałem oczywiście o wadach tych silników i osławionych tulejach i jestem przygotowany na remont tego silnika ale wolę najpierw sprawdzić czy nie może być innych przyczyn przed oddaniem go do "SERWISU" :wink: . Oczywiście juz slyszę lożę szyderców :D, no więc można szydzić, wyśmiewać, kpić itd. byle w miarę merytorycznie. Jestem odporny a mojego RR nie sprzedam. Pozdrawiam i dziękuję za ewentualną pomoc w tym temacie.
[/list]

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Re: P38 układ chłodzenia

Post autor: TRAWOLT » wt gru 16, 2008 1:36 pm

code pisze:Od przedwczoraj jestem właścicielem RR P38 4.6 HSE
no to może jeszcze ze dwa dni pociągniesz :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » wt gru 16, 2008 2:46 pm

Trzeba mieć nadzieję że przynajmniej tanio kupiłeś. Problem pierwszy jest powiązany z problemem drugim.
Range Rover V8 Outsourcing IT

Mały Staś
Posty: 366
Rejestracja: wt mar 08, 2005 8:45 pm
Lokalizacja: KBR

Post autor: Mały Staś » wt gru 16, 2008 4:39 pm

Sprawdź czy równo z ubytkiem płynu chłodniczego nie rośnie poziom oleju w silniku :roll:
...

code
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: śr cze 18, 2008 12:01 pm

Post autor: code » wt gru 16, 2008 11:03 pm

Zakupiłem go za równowartość:
skórzanej tapicerki+komplet lamp+komplet opon z felgami+klapa silnika według cen z alledrogo. Zostało sporo na pakiet startowy tylko się zastanawiam czy od razu oddać silnik do remontu czy czekać.
Płyny sprawdziłem, olej ok ale chłodziwa faktycznie ubywa. Jutro sprawdzę czy nie wycieka

Awatar użytkownika
Leonidas
 
 
Posty: 260
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 8:23 pm
Lokalizacja: Ścisłe centrum Polski

Post autor: Leonidas » śr gru 17, 2008 12:20 pm

Na razie jeździ OK z tego co piszesz. Ale jak zacznie się grzać, to:
Jak stoisz w korku chodzi na wolnych obrotach. Moze ci zwyczajnie łapać lewe powietrze na nieszczelności przy połączeniach. Sprawdź to najpierw. Na wolnych nie stwierdzisz czy pompuje. Musisz go przegazować na wysokich trochę i pomacać górny gumowy wąż do chłodnicy. Jak twardy jak kamień - to jeszcze się nie przerażaj. Prawdopodobnie zatkana chłodnica albo nie otwiera termostat. Obie dolegliwości nader częste. Pomacaj dół chłodnicy i krótki wąż gum idący do termostatu. Jak zimny długo po rozgrzaniu - spuść płyn i nawierć 3 mm wiertłem termostat w środku. Chłodnicę można czyścić. ale wymaga to precyzyjnego poodginania blaszek od góry i złożenia z co najmniej 3 etapowym zaginaniem na silikon. Czyści się metalowym drutem, chemią i karcherem. Najważniejsza sprawa to odpowietrzanie. Pamiętaj o odkręconym korku i obrotach 2.500 - 3000 przez dłuższą chwilę. Dobrze też zadrzeć dziób do góry (nie Twój) i podczas tego procesu zdjąć na chwilę cienki wężyk z góry chłodnicy. Jak to nie pomoże, to zastanawiaj się nad wydolnością pompy wodnej. Jak i to nie - czeka Cię to co mnie. :)2 :)2 :)2
P38A HSE 1995 V8 LPG oraz aprilia mojito 50

code
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: śr cze 18, 2008 12:01 pm

Post autor: code » śr gru 17, 2008 2:00 pm

Wielkie dzieki Leonidas, sprawdzę wszystko po kolei, przejrzałem twoje posty i nie zazdroszczę walki z V8 :( ale oświeciły mnie troche i przynajmniej mam psyche przygotowaną :)2

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Re: P38 układ chłodzenia

Post autor: darkman » śr gru 17, 2008 2:13 pm

TRAWOLT pisze:
code pisze:Od przedwczoraj jestem właścicielem RR P38 4.6 HSE
no to może jeszcze ze dwa dni pociągniesz :roll: :D
sam nie da rady, ale
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic. ... highlight=
żubr może wiele :P
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » śr gru 17, 2008 3:12 pm

Code: do jakich zastosować go kupiłeś? Miejskie auto czy choć trochę terenowe?
Range Rover V8 Outsourcing IT

code
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: śr cze 18, 2008 12:01 pm

Post autor: code » śr gru 17, 2008 11:42 pm

hpx4000 pisze:Code: do jakich zastosować go kupiłeś? Miejskie auto czy choć trochę terenowe?
Główne zastosowanie to wyjechać z miejsca zamieszkania. Coś mnie skłonilo do zamieszkania w takim miejscu ze dojazd możliwy pojazdem tylko z dużym prześwitem i zdolnością do podjazdów 25% :-? a do jazdy w terenie mam KTMa cociaż jak mnie zasypało to slużył jako miejski środek lokomocji :D

code
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: śr cze 18, 2008 12:01 pm

Re: P38 układ chłodzenia

Post autor: code » czw gru 18, 2008 12:07 am

darkman pisze:
TRAWOLT pisze:
code pisze:Od przedwczoraj jestem właścicielem RR P38 4.6 HSE
no to może jeszcze ze dwa dni pociągniesz :roll: :D
sam nie da rady, ale
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic. ... highlight=
żubr może wiele :P
Luz, żubry są dobre dla zuzanny, ja dam radę. Dzieki forum bezboleśnie przeszedłem problem immo, srs, eas, szyberdachu i lusterek. Zaoszczędzone według wyceny "SERWISU" 3 kiloszelestów. Zostanie na inne szczytne cele :D. Teraz sie zastanawiam nad procedurą zmiany aku :roll:

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » czw gru 18, 2008 9:53 am

A co miałeś nie tak z ww. rzeczami? (EAS, SRS, alarm itd.) i jakim masz problem z aku?
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » czw gru 18, 2008 10:21 am

hpx4000 pisze:i jakim masz problem z aku?
dymi :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Leonidas
 
 
Posty: 260
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 8:23 pm
Lokalizacja: Ścisłe centrum Polski

Post autor: Leonidas » czw gru 18, 2008 10:30 am

Jak dla mnie to wyjąć stary aku i włożyć nowy. Jest jeszcze opcja "mycie silnika". Nic się nie rozkoduje (oprócz okien i szyberdachu) Można jeszcze podjechać do serwisu z ustawieniem zegarka - albo ustawić go ręcznie poprzez naciśnięcie przycisku na zegarku. :D :D :D
P38A HSE 1995 V8 LPG oraz aprilia mojito 50

code
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: śr cze 18, 2008 12:01 pm

Post autor: code » czw gru 18, 2008 1:50 pm

Eas nie pompował, srs świecił, immo - motor blokiert, lusterko opadało a szyberdach coś gadał w niezrozumiałym dla mnie języku a z wymianą aku nie tak łatwo bo obok gazowcy ponakręcali swoje badziewie i blokuje :-?

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » czw gru 18, 2008 2:09 pm

code pisze: gazowcy ponakręcali swoje badziewie i blokuje :-?
co za debile...

jedz do nich niech ci wyjma akumulator...

ostatnio widzialem audi,co to mialo przewod gazowy pod autem przymocowany do przedniego wahacza...

to sa dopiero gazowcy :)21

Awatar użytkownika
Leonidas
 
 
Posty: 260
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 8:23 pm
Lokalizacja: Ścisłe centrum Polski

Post autor: Leonidas » czw gru 18, 2008 5:48 pm

Aha - przy odpowietrzaniu nie napisałem Ci jeszcze, że przycisk PROGRAM od szybkiego nagrzewania szyb ma być wciśnięty. No i nie zaszkodzi splunąć przez lewe ramię :)23
P38A HSE 1995 V8 LPG oraz aprilia mojito 50

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » czw gru 18, 2008 7:02 pm

zabawa z temperaturą/program na Hevac nie ma wpływu na odpowietrzanie - nagrzewnica jest w ciągłym obiegu, sterowanie temperaturą nawiewu odbywa się poprzez klapki w kanałach powietrznych :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Leonidas
 
 
Posty: 260
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 8:23 pm
Lokalizacja: Ścisłe centrum Polski

Post autor: Leonidas » czw gru 18, 2008 7:20 pm

Pozwolę sobie nie zgodzić się z przedmówcą. Ale - nawet jeśli nie mam racji- cóż to szkodzi? :roll: Wesołych Świąt :D
P38A HSE 1995 V8 LPG oraz aprilia mojito 50

Awatar użytkownika
nowicjusz127
Posty: 2121
Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: okolice Wrocka

Post autor: nowicjusz127 » czw gru 18, 2008 10:22 pm

Leonidas pisze: Jest jeszcze opcja "mycie silnika".
tak...mycie silnika to jest cos co P38 wprost uwielbiaja.przy odrobinie szczescia pewien elektroniczny badziew odmawia wtedy wspolpracy przy okazji wywalajac bardzo wiele dziwnych komunikatow do unieruchomienia pojazdu wlacznie :D
W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni

już Polska

code
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: śr cze 18, 2008 12:01 pm

Re: P38 układ chłodzenia

Post autor: code » czw gru 18, 2008 10:51 pm

TRAWOLT pisze:
code pisze:Od przedwczoraj jestem właścicielem RR P38 4.6 HSE
no to może jeszcze ze dwa dni pociągniesz :roll: :D
He, he dwa dni przejeździłem i hasiok nadal na chodzie, szok :o no ale zastosowałem "procedurę odpowietrzania" Leonidasa, co prawda bez splunięcia ale chyba działa bo nawet chłodziwo trzyma poziom :)2 Na razie odpuszczam sugerowany w SERWISIE remont silnika.

code
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: śr cze 18, 2008 12:01 pm

Post autor: code » czw gru 18, 2008 11:12 pm

Leonidas pisze:Jak dla mnie to wyjąć stary aku i włożyć nowy.
No co ty, tak hop, siup i gotowe :o w P38 :o przecież to by było za proste :)23
Mój po przesunieciu gazowych popierdółek przestal palić na benzynie. Jak przywróciłem ustawienia "fabryczne" znowu pali :o
Szkoda że gazowcy są na drugim krańcu Polski bobym podjechał i zapytał co to za czary

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pt gru 19, 2008 9:45 am

code pisze: Szkoda że gazowcy są na drugim krańcu Polski
oczywiscie zakladales u nich bo bylo taniej :)21

code
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: śr cze 18, 2008 12:01 pm

Post autor: code » pt gru 19, 2008 12:00 pm

LR_Olek pisze:
code pisze: Szkoda że gazowcy są na drugim krańcu Polski
oczywiscie zakladales u nich bo bylo taniej :)21
No co, kupiłem se rędża to zacząłem oszczędzać :)23

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » pt gru 19, 2008 1:30 pm

Co do twoich problemów z układem chłodzenia… pomięta że na dworze jest zimno. Wiskoza przy takich temperaturach nie będzie miała problemu z chłodzeniem. Problemy (jeśli faktycznie mają powód aby występować) zaczną się pokazywać dopiero latem. Dlatego wykorzystaj zimę i:
- wypłucz układ kilkukrotnie (są odpowiednie środki)
- zmień płyn (co jest jednoznaczne z punktem pierwszym)
- możesz dla zasady zmienić termostat na nowy (jest tani)
- sprawdź czy wiskoza Ci prawidłowo działa
- sprawdź czy przy rozgrzanym silniku możesz odkręcić korek od zbiorniczka wyrównawczego. Odkręcaj bardzo powoli aby upuścić powoli ciśnienie z układu. Jeżeli zacznie Ci wybijać płyn to znaczy że gdzieś jest problem. Pamiętaj aby robić to powoli i ostrożnie aby się nie poparzyć!
A poza trym życzę miłego użytkowania auta :-)
Range Rover V8 Outsourcing IT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość