Strona 1 z 1

co robić dalej z zawieszeniem defendera ?

: wt gru 16, 2008 6:55 pm
autor: greba
Mam problem. Kupiłem prawie nowego def. potem w serwisie wymieniłem całe zawieszenie na - 3" wyższe - sprężyny, amory, wahacze, polibusze. Po przejechaniu 5 tys. km przy wolnej i szybkiej jeździe z góry po nierównym terenie i na zakrętach słychać okropne stuki pukania zawieszenia, raz z przodu raz z tyłu czasem głośniej innym razem ciszej, jak delikatnie wjeżdżam na krawężniki to też puka i wali, ogólnie odnoszę wrażenie jakby landek był okropnie styrany a przecież ma przejechane lekko ponad 10 000 km, więc prawie nówka. Próbowałem wszystko rozruszać na podnośniku ale nic się nie ujawnia, wszystko poskręcane na twardo. W serwisie nie widzą problemu, dokręcają mocniej wszystkie śruby w zawieszeniu aż trzeszczy. Niestety po wyjechaniu w teren jak stukało - pukało tak puka nawet głośniej. Ja osobiście podejrzewam że to problem z gniazdami sprężyn na mostach, do których sprężyny zamocowano bezpośrenio bez żadnych poduszek poliuretanowych za pomocą zwykłego płaskownika i trzech śrub ale nie jestem pewny. Zastanawiam się w czym tkwi problem. Proszę o poradę.

: wt gru 16, 2008 6:58 pm
autor: N2O
Jak masz dłuższe amortyzatory to może sprężyny wypadają z górnych gniazd i pukają na nierównościach. :)21

: wt gru 16, 2008 6:59 pm
autor: klucz13
Jedź na szarpaki albo zaparz kawę i wróż z fusów :D
:)21

Re: co robić dalej z zawieszeniem defendera ?

: wt gru 16, 2008 8:09 pm
autor: LR_Olek
greba pisze:Mam problem. Kupiłem prawie nowego def. potem w serwisie wymieniłem całe zawieszenie na - 3" wyższe - sprężyny, amory, wahacze, polibusze. Proszę o poradę.
Prosze...rada.
Jedz do w/w serwisu i spytaj,reklamuj, wydrzyj gebe,kloc sie...

: wt gru 16, 2008 8:09 pm
autor: spoco
hmm +3" nie slyszalem o takim lifcie defa ale jestem swiezak... +2, +5 ale nie +3 :)

a przed liftem wjezdzales w teren... bo wiesz defki nawet nowe seryjne stukaja, pukaja i trzeszcza ;)

A z liftem powymieniali reszte podzespolow czy tylko sprezyny?

: wt gru 16, 2008 8:21 pm
autor: LR_Olek
spoco pisze:
A z liftem powymieniali reszte podzespolow czy tylko sprezyny?
greba pisze: w serwisie wymieniłem całe zawieszenie na - 3" wyższe - sprężyny, amory, wahacze, polibusze. .

: wt gru 16, 2008 9:03 pm
autor: Wąż
:o wróć do oryginalnego zawieszenia i naucz się wpierw jeździć.

: wt gru 16, 2008 9:07 pm
autor: Pepek
A powyżej 2'' nie trzeba zastosować wahaczy ze zmienionym kątem ?? I tutaj może być pies pogrzebany. Wahacze pracują pod złym katem i wybiły polibusze :D

: wt gru 16, 2008 10:18 pm
autor: TRAWOLT
Pepek pisze:A powyżej 2'' nie trzeba zastosować wahaczy ze zmienionym kątem ?? I tutaj może być pies pogrzebany. Wahacze pracują pod złym katem i wybiły polibusze :D
przecie napisał że zmieniał wahacze :D
tylko po cholerę komuś lift -3" (słownie: minus trzy cale) :roll: :D

: wt gru 16, 2008 10:19 pm
autor: LR_Olek
TRAWOLT pisze:
Pepek pisze:A powyżej 2'' nie trzeba zastosować wahaczy ze zmienionym kątem ?? I tutaj może być pies pogrzebany. Wahacze pracują pod złym katem i wybiły polibusze :D
przecie napisał że zmieniał wahacze :D
tylko po cholerę komuś lift -3" (słownie: minus trzy cale) :roll: :D
lowrider :)21
gangsta paradise
meksykance i czarne chlopy z kenii

: wt gru 16, 2008 10:20 pm
autor: awja
defender nie posiada zadnych podkladek pod sprezynami a 'plaskownik' jest fabryczny bo inaczej to bys sprezyny pogubil , przynajmniej tylne. przy takim lifcie oprocz przynajmniej mimosrodow do przednich wahaczy polecalbym dodatkowe mocowania przednich sprezyn i tuleje dyslokacyjne bo moze sprezyny zle wchodza w gniazda jak jezdzisz w terenie. ja tak mialem juz przy lifcie 2 calowym-plaskowniki omegi pomogly.pozdrawiam maciek htm

: wt gru 16, 2008 10:51 pm
autor: Pepek
Jakoś źle doczytałem :oops: To może chociaż koła niedokręcone :wink:

: wt gru 16, 2008 10:59 pm
autor: Pepek
Ale tak bez ściemy to jakaś lipa jest. Jak wszystko zrobione tak jak ma być to za cholere nie ma prawa nic puknąć. Może pojedz do jakiegoś innego warkstatu na kontrolę zawieszenia.

: wt gru 16, 2008 11:00 pm
autor: TRAWOLT
N20 już napisał
nie ma podkładek gumowo-metalowych na sprężynach
dłuższe amorki i sprężyna lata jak żyd po pustym sklepie :roll: :D

: wt gru 16, 2008 11:02 pm
autor: klucz13
Pepek pisze:Ale tak bez ściemy to jakaś lipa jest. Jak wszystko zrobione tak jak ma być to za cholere nie ma prawa nic puknąć. Może pojedz do jakiegoś innego warkstatu na kontrolę zawieszenia.
Albo wypier..l te niepotrzebne klamory z paki :)25
:)21

: wt gru 16, 2008 11:03 pm
autor: Pepek
A w którym miejscu te podkładki niby mają być ??

: wt gru 16, 2008 11:07 pm
autor: TRAWOLT
jejku lata sprężyna w górnym gnieździe
a w disko są takie gumowo-metalowe podkładeczki tam jak nie motane zawieszenie :roll: :D

: wt gru 16, 2008 11:51 pm
autor: gri74
ale czesto guma jest przetarta i ...nic nie stuka :lol:

: śr gru 17, 2008 9:09 am
autor: TRAWOLT
gri74 pisze:ale czesto guma jest przetarta i ...nic nie stuka :lol:
jak nie stuka jak stuka
guma się przetarła to teraz
baba stuka patelnią po głowie
dawaj kase na bejbe :roll: :D

Re: co robić dalej z zawieszeniem defendera ?

: śr gru 17, 2008 10:24 am
autor: darkman
greba pisze:...
a skądeście gospodarzu? :P

: śr gru 17, 2008 4:36 pm
autor: Saphira
Darciu Ty naprawdę prowadzisz ewidencje.. :)

Re: co robić dalej z zawieszeniem defendera ?

: śr gru 17, 2008 4:59 pm
autor: Troy
greba pisze:Mam problem.
Wejdz na zderzak i poskacz porzadnie, czy nie slychac stuków. Moglo sie okazac ze amorki jednak sa za krótkie, ja tak mialem. Stukanie, a czasami wyrazne podskakiwanie auta. Wymienilem amory na wiekszy skok i teraz miód...
Moze cos takiego wlasnie...

: śr gru 17, 2008 5:48 pm
autor: Flor
a skąd wiesz że stuka w zawieszeniu ?? przy takiej zmianie kątów może naparzać np wydech,drążki zarówno przedni jak i tylny i wiele innych rzeczy :-? wejdź pod samochód a dwóch silnych :D niech nim buja :)21 a poza tym też WITAJ :evil: