Konwersja zawieszenia

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
StArSzY
Posty: 552
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 6:54 pm
Lokalizacja: Chojnice

Konwersja zawieszenia

Post autor: StArSzY » śr gru 17, 2008 9:13 am

No i miarka się przebrała :wink:

Jako, że mój range jest zbyt oporny na wszelkie naprawy zawieszenia, które oczywiście nic nie dają postanowiłem zmienić zawieszenie na spręzyny.

pytanie 1. czy któryś z szanownych kolegów sam dobierał sprężyny, kielichy oraz stworzył wiązkę elek.?

pytanie 2. czy opłacalne wogle jest kombinowanie i dobieranie samemu zestawu, czy tez zakup całego kitu (cena ok 3300 pln)

pytanie 3. jak na tym sie jeździ :D?


Pozdrawiam :)
Przygotowania do dakaru 2016 :) :)

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Re: Konwersja zawieszenia

Post autor: TRAWOLT » śr gru 17, 2008 9:21 am

StArSzY pisze:pytanie 3. jak na tym sie jeździ :D?
jak włożysz kołki osinowe to z górki całkiem dobrze, trochę gorzej pod górkę
a jak będą kołki dębowe to będzie trwalsze ale i sztywniejsze, więc stracisz na komforcie :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
StArSzY
Posty: 552
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 6:54 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: StArSzY » śr gru 17, 2008 9:27 am

:)9














:)21
Przygotowania do dakaru 2016 :) :)

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » śr gru 17, 2008 9:32 am

poszperaj u nas i w uk, może być zdecydowanie taniej
jak się słabo znasz to bierz cały kit i masz po kłopocie
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
StArSzY
Posty: 552
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 6:54 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: StArSzY » śr gru 17, 2008 9:49 am

Pewna firma w lublinie posiada caly kit za 1600 zl :roll: w tym do wyboru standard i plus 2 cale
Przygotowania do dakaru 2016 :) :)

Awatar użytkownika
rorvik
Posty: 461
Rejestracja: sob mar 18, 2006 2:44 pm
Lokalizacja: Marki
Kontaktowanie:

Post autor: rorvik » śr gru 17, 2008 10:10 am

A kolega ma, przepraszam za wyrażenie, EAS??

r
ex RRC '94 300tdi

Awatar użytkownika
StArSzY
Posty: 552
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 6:54 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: StArSzY » śr gru 17, 2008 8:20 pm

tia :roll:
Przygotowania do dakaru 2016 :) :)

Awatar użytkownika
rorvik
Posty: 461
Rejestracja: sob mar 18, 2006 2:44 pm
Lokalizacja: Marki
Kontaktowanie:

Post autor: rorvik » śr gru 17, 2008 11:25 pm

ex RRC '94 300tdi

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » czw gru 18, 2008 9:50 am

Zestaw wyżej wymieniony nadaje się jeśli chcesz samochód zostawić na standardowej wysokości EAS. Zestawy +2” są mi nie znane ale nadal za wysoki to nie będzie. Gdybyś chciał włożyć oponę 235/85r16 to będzie raczej ocierać o wszystko co się da przy pierwszym wykrzyżu. Do P38 nie kupisz żadnego sensownego zestawu sprężyn (no chyba że ma być na seryjnej wysokości)
Trzeba dobierać sprężyny tylnie od Defendera z odpowiednim liftem (na przód i tył w RR) i tak samo amortyzatory (tylnie defendera mają takie same mocowanie jak RR przód i tył). Wymaga to oczywiści podkładek pod sprężyny z tyłu aby wyrównać tył z przodem.
W droższych zestawach do P38 jest „elektronika” dodana która powoduje że EAS nie zgłasza błędu po konwersji na sprężyny. Można to też zrobić domowymi metodami…
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
StArSzY
Posty: 552
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 6:54 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: StArSzY » czw gru 18, 2008 1:04 pm

Moja niechęć do kupowania dedykowanego zestawu wywodzi sie z małej wysokości samochodu dlatego chciałbym coś dobrać odpowiedniego do swoich wymagań :wink:

HPX.... co polecasz? Skąd podkładki itp ? Sprężyny z defa... tylko jakiego ?? :D


Do upalania mam Gr'ata i tam jestem kumaty, lez tu ze mnie zielonka totalna ;)
Przygotowania do dakaru 2016 :) :)

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » czw gru 18, 2008 2:46 pm

Sprężyny do defendera +2” dadzą bardzo sympatyczną wysokość w RR. Ponieważ montujemy na przód i tył, tylnie sprężyny z Defa warto porównać sobie masę obu samochodów aby np. na tył poszło +60kg a na przód +100 (nie mam pojęcia jakie wartości występują przykładowo podaję takie)
Ponieważ sprężyny będą miały taką samą długość z tyłu trzeba zrobić podkładki chyba 4/5cm. Robimy je oczywiście u tokarza… wzór (mocowania, wielkości itp.) bierzemy z dolnej części poduszki, którą i tak wymontujemy. Amory bierzemy tylnie od Defa dostosowane do danej sprężyny. Producenta wybieramy wedle uznania… W Polsce cena takiego zestawu to jakieś 1200 za sprężyny i 1200pln za sprężyny.
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » czw gru 18, 2008 3:12 pm

StArSzY pisze:Do upalania mam Gr'ata i tam jestem kumaty, lez tu ze mnie zielonka totalna ;)
sla66 pisze:Ale znajdę ile oleju wlać , jakiego i gdzie w DiscoII.
Vitkę mam obcykaną i wiem gdzie , co i jak. :)21
hehehe, ale ludzie maja podobne tlumaczenia :)21

normalnie specjalizacje robia, kiedys to sie smigalo wszystkim i sie wszystko wiedzialo :)21

a teraz...

:(

Awatar użytkownika
StArSzY
Posty: 552
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 6:54 pm
Lokalizacja: Chojnice

Re: Konwersja zawieszenia

Post autor: StArSzY » czw sty 07, 2010 9:41 pm

Witajcie...


odmłodze temat nastepujacym pytaniem :)


poszukuje domowego sposobu na wykasowanie błedu eas po konwersji na springa :P

Posiada ktos jakąś konkretna informacje :)
Przygotowania do dakaru 2016 :) :)

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Konwersja zawieszenia

Post autor: N2O » czw sty 07, 2010 9:53 pm

W kostce komputera EAS połącz piny
1 z 25
7 z 18
Komputer odłącz.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość