Strona 1 z 1

Konwersja zawieszenia

: śr gru 17, 2008 9:13 am
autor: StArSzY
No i miarka się przebrała :wink:

Jako, że mój range jest zbyt oporny na wszelkie naprawy zawieszenia, które oczywiście nic nie dają postanowiłem zmienić zawieszenie na spręzyny.

pytanie 1. czy któryś z szanownych kolegów sam dobierał sprężyny, kielichy oraz stworzył wiązkę elek.?

pytanie 2. czy opłacalne wogle jest kombinowanie i dobieranie samemu zestawu, czy tez zakup całego kitu (cena ok 3300 pln)

pytanie 3. jak na tym sie jeździ :D?


Pozdrawiam :)

Re: Konwersja zawieszenia

: śr gru 17, 2008 9:21 am
autor: TRAWOLT
StArSzY pisze:pytanie 3. jak na tym sie jeździ :D?
jak włożysz kołki osinowe to z górki całkiem dobrze, trochę gorzej pod górkę
a jak będą kołki dębowe to będzie trwalsze ale i sztywniejsze, więc stracisz na komforcie :roll: :D

: śr gru 17, 2008 9:27 am
autor: StArSzY
:)9














:)21

: śr gru 17, 2008 9:32 am
autor: jpi
poszperaj u nas i w uk, może być zdecydowanie taniej
jak się słabo znasz to bierz cały kit i masz po kłopocie

: śr gru 17, 2008 9:49 am
autor: StArSzY
Pewna firma w lublinie posiada caly kit za 1600 zl :roll: w tym do wyboru standard i plus 2 cale

: śr gru 17, 2008 10:10 am
autor: rorvik
A kolega ma, przepraszam za wyrażenie, EAS??

r

: śr gru 17, 2008 8:20 pm
autor: StArSzY
tia :roll:

: śr gru 17, 2008 11:25 pm
autor: rorvik

: czw gru 18, 2008 9:50 am
autor: hpx4000
Zestaw wyżej wymieniony nadaje się jeśli chcesz samochód zostawić na standardowej wysokości EAS. Zestawy +2” są mi nie znane ale nadal za wysoki to nie będzie. Gdybyś chciał włożyć oponę 235/85r16 to będzie raczej ocierać o wszystko co się da przy pierwszym wykrzyżu. Do P38 nie kupisz żadnego sensownego zestawu sprężyn (no chyba że ma być na seryjnej wysokości)
Trzeba dobierać sprężyny tylnie od Defendera z odpowiednim liftem (na przód i tył w RR) i tak samo amortyzatory (tylnie defendera mają takie same mocowanie jak RR przód i tył). Wymaga to oczywiści podkładek pod sprężyny z tyłu aby wyrównać tył z przodem.
W droższych zestawach do P38 jest „elektronika” dodana która powoduje że EAS nie zgłasza błędu po konwersji na sprężyny. Można to też zrobić domowymi metodami…

: czw gru 18, 2008 1:04 pm
autor: StArSzY
Moja niechęć do kupowania dedykowanego zestawu wywodzi sie z małej wysokości samochodu dlatego chciałbym coś dobrać odpowiedniego do swoich wymagań :wink:

HPX.... co polecasz? Skąd podkładki itp ? Sprężyny z defa... tylko jakiego ?? :D


Do upalania mam Gr'ata i tam jestem kumaty, lez tu ze mnie zielonka totalna ;)

: czw gru 18, 2008 2:46 pm
autor: hpx4000
Sprężyny do defendera +2” dadzą bardzo sympatyczną wysokość w RR. Ponieważ montujemy na przód i tył, tylnie sprężyny z Defa warto porównać sobie masę obu samochodów aby np. na tył poszło +60kg a na przód +100 (nie mam pojęcia jakie wartości występują przykładowo podaję takie)
Ponieważ sprężyny będą miały taką samą długość z tyłu trzeba zrobić podkładki chyba 4/5cm. Robimy je oczywiście u tokarza… wzór (mocowania, wielkości itp.) bierzemy z dolnej części poduszki, którą i tak wymontujemy. Amory bierzemy tylnie od Defa dostosowane do danej sprężyny. Producenta wybieramy wedle uznania… W Polsce cena takiego zestawu to jakieś 1200 za sprężyny i 1200pln za sprężyny.

: czw gru 18, 2008 3:12 pm
autor: LR_Olek
StArSzY pisze:Do upalania mam Gr'ata i tam jestem kumaty, lez tu ze mnie zielonka totalna ;)
sla66 pisze:Ale znajdę ile oleju wlać , jakiego i gdzie w DiscoII.
Vitkę mam obcykaną i wiem gdzie , co i jak. :)21
hehehe, ale ludzie maja podobne tlumaczenia :)21

normalnie specjalizacje robia, kiedys to sie smigalo wszystkim i sie wszystko wiedzialo :)21

a teraz...

:(

Re: Konwersja zawieszenia

: czw sty 07, 2010 9:41 pm
autor: StArSzY
Witajcie...


odmłodze temat nastepujacym pytaniem :)


poszukuje domowego sposobu na wykasowanie błedu eas po konwersji na springa :P

Posiada ktos jakąś konkretna informacje :)

Re: Konwersja zawieszenia

: czw sty 07, 2010 9:53 pm
autor: N2O
W kostce komputera EAS połącz piny
1 z 25
7 z 18
Komputer odłącz.