Disco II TD5 - najlepszy rozmiar opony na wyprawy, itd.
Moderator: Jerry
Disco II TD5 - najlepszy rozmiar opony na wyprawy, itd.
Witam,
tak wiem jest temat o tym jaki rozmiar wejdzie do Disco, jaki dobry całoroczny do Disco 2, itp. ale tak jeden ma ponad 20 stron i odbiega w bardzo różne kierunki a drugi jest zamknięty. W dziale OPONY też jednoznacznego rozstrzygnięcia nie było czym kierować się przy wyborze rozmiaru opony do danego zastosowania. Jako takiego, mimo iż śledzę forum od dłuższego czasu, nie pamiętam tematu byśmy określili czy do Disco I, Disco II, Defa krótkiego czy długiego w miarę jasno powiedzieli czym kierować się przy wyborze rozmiaru (nie bieżnika) opony do danego zastosowania.
Proszę zastanówmy się czym kierujecie się wybierając wielkość opony do swojego auta, napiszcie co to za auto, jakie ma główne modyfikacje, ile mniej więcej waży i do czego jest głównie używane.
Przykładowo w jednej z ostatnich edycji Camel Trophy jadące Disco I 300Tdi były obute w koła MT o rozmiarze 235/85/16. Według różnych źródeł waga tych samochodów z całym ekwipunkiem i załogą sięgała blisko 3,5 tony, więc jest to dość wąska opona jak na taką masę a jak tymi autami jechali, przez co przejeżdżali to chyba większość z nas oglądała zylion razy.
W Polsce DI jeździ na różnych kapciach - ostatnio nawet spotkałem się z mocno motanym Disco I 300Tdi z liftem zaiwechy i liftem budy, które stało na kołach MT w rozmiarze 33x12,5 - właściciel traktuje swój samochód do dalszych przepraw i krótko mówiąc rozpier.... w błocie i terenie.
Inny przykład to Disco II z silnikiem V8 - kilka lat temu na cele dobroczynne bodajże trzy takie auta jechały przez kawał świata pokonując 60 tys. km - auta pewnie sporo ważyły z całym ekwipunkiem, miały stalowe zderzaki, wyciągarkę, zawieszenie OME w wersji HD i koła BFG MT ale zaledwie w rozmiarze 245/75/16 a przecież wiemy, że często nawet do nieliftowanego DII bez problemu wchodzą większe 265/75/16 i na większości forum na świecie wszyscy piszą, że właśnie to jest najpopularniejszy i najlepszy rozmiar.
Specjalne edycje DII o nazwie Trek lub G4 o ile się nie mylę również miały 245/75/16.
Właśnie stąd moje pytanie, gdyż rozmiarów pasujących jest kilka, chociaż w zasadzie można zawęzić je do trzech głównych
Ja przykładowo mam dylemat, gdyż moje Disco II (TD5, automat, lift OME 1,6 cala, stalowe zderzaki przód i tył, wyciągarka, bagażnik dachowy, dużo szpeju, waga przygotowanego do jazdy codziennej bez załogi ale z podstawowymi manelami w razie niespodziewanego wypadu w teren - około 2400-2500kg. Waga podczas wyprawy z załogą i całym potrzebnym mi zapasem szpeju, żarcia, maneli, wody i paliwa - jakieś 3000-3200kg), przejechało ze mną 40 tkm w ostatnie dwa lata na kapciach BFG AT w rozmiarze 265/75/16 i byłem zadowolony, chociaż w mojej opinii trochę za szerokie co odbierało moc i przez co rosło spalanie ok 16 litrów. Auto głownie używane do wyjazdów na polowania, gdzie trzeba pokonać 20-100km asfaltem a resztę spędzić w różnej trudności terenie od zwykłej polnej drogi do ciężkiego błota gdzie trzeba wyciągać się na winchu przez górskie drogi, drugi zakres używania auta pod co było budowane - to wyprawy - Ukraina, Rumunia, gdzie za jednym wyjazdem mocno obciążeni w okolicach 3 ton jedziemy około 5 tys. km, zdarzają się też krótsze wypady weekendowe na taplaniu w błocie.
No i tutaj jest dylemat - opony sprzedałem i muszę kupić nowe, tym razem będzie to MT ale to nie na ten temat. Dylemat jest taki: jaki rozmiar używacie do podobnych celów, co na moim miejscu byście kupili - proszę o przykłady z krótkim opisem auta i zastosowania.
Mój dylemat to:
1) 245/75/16 - średnica koła 77,39 cm czyli około 30,5 cala - w tym rozmiarze DII pod patronatem LR przejechało 60tkm. po świecie na akcji charytatywnej
2) 265/75/16 - średnica koła 80,39 cm czyli 31,65 cala - na tym rozmiarze większość jeździ i ja jeździłem, ale czy to nie za szeroko?
3) 235/85/16 - średnica koła 80,59 cm czyli 31,72 cala - na tym rozmiarze jechały Camelowe Disco I 300 Tdi ważące 3,5 tony ze szpejem i szczerze mówiąc nad tym rozmiarem się najbardziej zastanawiam, bo wysoki i wąski, ale czy to nie za wąskie do tak ciężkiego auta - chyba nie skoro cały Camel więcej ważący na tym jechał?
Proszę o w miarę mało kasztaniące posty a Moderatora jeśli uzna temat za ciekawy i będą ciekawe odpowiedzi o zamknięcie wątku w odpowiednim momencie by nie został zkasztaniony.
Z góry wielkie dzięki, Karolek
tak wiem jest temat o tym jaki rozmiar wejdzie do Disco, jaki dobry całoroczny do Disco 2, itp. ale tak jeden ma ponad 20 stron i odbiega w bardzo różne kierunki a drugi jest zamknięty. W dziale OPONY też jednoznacznego rozstrzygnięcia nie było czym kierować się przy wyborze rozmiaru opony do danego zastosowania. Jako takiego, mimo iż śledzę forum od dłuższego czasu, nie pamiętam tematu byśmy określili czy do Disco I, Disco II, Defa krótkiego czy długiego w miarę jasno powiedzieli czym kierować się przy wyborze rozmiaru (nie bieżnika) opony do danego zastosowania.
Proszę zastanówmy się czym kierujecie się wybierając wielkość opony do swojego auta, napiszcie co to za auto, jakie ma główne modyfikacje, ile mniej więcej waży i do czego jest głównie używane.
Przykładowo w jednej z ostatnich edycji Camel Trophy jadące Disco I 300Tdi były obute w koła MT o rozmiarze 235/85/16. Według różnych źródeł waga tych samochodów z całym ekwipunkiem i załogą sięgała blisko 3,5 tony, więc jest to dość wąska opona jak na taką masę a jak tymi autami jechali, przez co przejeżdżali to chyba większość z nas oglądała zylion razy.
W Polsce DI jeździ na różnych kapciach - ostatnio nawet spotkałem się z mocno motanym Disco I 300Tdi z liftem zaiwechy i liftem budy, które stało na kołach MT w rozmiarze 33x12,5 - właściciel traktuje swój samochód do dalszych przepraw i krótko mówiąc rozpier.... w błocie i terenie.
Inny przykład to Disco II z silnikiem V8 - kilka lat temu na cele dobroczynne bodajże trzy takie auta jechały przez kawał świata pokonując 60 tys. km - auta pewnie sporo ważyły z całym ekwipunkiem, miały stalowe zderzaki, wyciągarkę, zawieszenie OME w wersji HD i koła BFG MT ale zaledwie w rozmiarze 245/75/16 a przecież wiemy, że często nawet do nieliftowanego DII bez problemu wchodzą większe 265/75/16 i na większości forum na świecie wszyscy piszą, że właśnie to jest najpopularniejszy i najlepszy rozmiar.
Specjalne edycje DII o nazwie Trek lub G4 o ile się nie mylę również miały 245/75/16.
Właśnie stąd moje pytanie, gdyż rozmiarów pasujących jest kilka, chociaż w zasadzie można zawęzić je do trzech głównych
Ja przykładowo mam dylemat, gdyż moje Disco II (TD5, automat, lift OME 1,6 cala, stalowe zderzaki przód i tył, wyciągarka, bagażnik dachowy, dużo szpeju, waga przygotowanego do jazdy codziennej bez załogi ale z podstawowymi manelami w razie niespodziewanego wypadu w teren - około 2400-2500kg. Waga podczas wyprawy z załogą i całym potrzebnym mi zapasem szpeju, żarcia, maneli, wody i paliwa - jakieś 3000-3200kg), przejechało ze mną 40 tkm w ostatnie dwa lata na kapciach BFG AT w rozmiarze 265/75/16 i byłem zadowolony, chociaż w mojej opinii trochę za szerokie co odbierało moc i przez co rosło spalanie ok 16 litrów. Auto głownie używane do wyjazdów na polowania, gdzie trzeba pokonać 20-100km asfaltem a resztę spędzić w różnej trudności terenie od zwykłej polnej drogi do ciężkiego błota gdzie trzeba wyciągać się na winchu przez górskie drogi, drugi zakres używania auta pod co było budowane - to wyprawy - Ukraina, Rumunia, gdzie za jednym wyjazdem mocno obciążeni w okolicach 3 ton jedziemy około 5 tys. km, zdarzają się też krótsze wypady weekendowe na taplaniu w błocie.
No i tutaj jest dylemat - opony sprzedałem i muszę kupić nowe, tym razem będzie to MT ale to nie na ten temat. Dylemat jest taki: jaki rozmiar używacie do podobnych celów, co na moim miejscu byście kupili - proszę o przykłady z krótkim opisem auta i zastosowania.
Mój dylemat to:
1) 245/75/16 - średnica koła 77,39 cm czyli około 30,5 cala - w tym rozmiarze DII pod patronatem LR przejechało 60tkm. po świecie na akcji charytatywnej
2) 265/75/16 - średnica koła 80,39 cm czyli 31,65 cala - na tym rozmiarze większość jeździ i ja jeździłem, ale czy to nie za szeroko?
3) 235/85/16 - średnica koła 80,59 cm czyli 31,72 cala - na tym rozmiarze jechały Camelowe Disco I 300 Tdi ważące 3,5 tony ze szpejem i szczerze mówiąc nad tym rozmiarem się najbardziej zastanawiam, bo wysoki i wąski, ale czy to nie za wąskie do tak ciężkiego auta - chyba nie skoro cały Camel więcej ważący na tym jechał?
Proszę o w miarę mało kasztaniące posty a Moderatora jeśli uzna temat za ciekawy i będą ciekawe odpowiedzi o zamknięcie wątku w odpowiednim momencie by nie został zkasztaniony.
Z góry wielkie dzięki, Karolek
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: Disco II TD5 - najlepszy rozmiar opony na wyprawy, itd.
o ile się orientuję, to TD5 przyjmie 265/75R16
tak ma kosa20 i fajnie się tym jeździ
jak się jeszcze zastanawiałem nad DII to wydawało mi się to idealną oponą przy założeniu dużych przelotów po czarnym, jeździe na codzień i lekkiego terenu (takiego jak opisałeś)
tak ma kosa20 i fajnie się tym jeździ
jak się jeszcze zastanawiałem nad DII to wydawało mi się to idealną oponą przy założeniu dużych przelotów po czarnym, jeździe na codzień i lekkiego terenu (takiego jak opisałeś)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Re: Disco II TD5 - najlepszy rozmiar opony na wyprawy, itd.
245/75/16 - takie mam ..wys.mają 74-75
po lifcie założyłbym 235/85/16
po lifcie założyłbym 235/85/16
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: Disco II TD5 - najlepszy rozmiar opony na wyprawy, itd.
no wlaśnie, może ja jestem spaczony prasowanym ryżem, bo dla mnie 33x12,50 jest dopiero szeroką oponąselim pisze:po lifcie założyłbym 235/85/16

the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Re: Disco II TD5 - najlepszy rozmiar opony na wyprawy, itd.
W drugim aucie mam 265 i wolałbym mieć wyższą a węższą
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
Re: Disco II TD5 - najlepszy rozmiar opony na wyprawy, itd.
Ad Selim a możesz opisać co to jest pierwsze auto i do czego używasz oraz to samo odnośnie drugiego?
Dzięki, Karolek
Dzięki, Karolek
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
Re: Disco II TD5 - najlepszy rozmiar opony na wyprawy, itd.
Już gdzieś było o gumiakach do DII... chyba we wklejonym o gumach do disco.
Konkluzja była taka, że 31" są OK.
Konkluzja była taka, że 31" są OK.
‘Nie jestem panem waszych sumień’ Zygmunt II August
Re: Disco II TD5 - najlepszy rozmiar opony na wyprawy, itd.
235/85 to kiepski wybór ze względu na to że najwęższa felga do DiscoII/RR P38 to 7 cali - rośnie niebezpieczeństwo zdjęcia opony/uszkodzenia felgi.
Bierz 245/75 - spalanie będzie jeszcze normalne, a i dynamika większa.

Bierz 245/75 - spalanie będzie jeszcze normalne, a i dynamika większa.

Re: Disco II TD5 - najlepszy rozmiar opony na wyprawy, itd.
mogęKarolek_C pisze:Ad Selim a możesz opisać co to jest pierwsze auto i do czego używasz oraz

rakieta - mt-ki , jazda leśno -turystyczna
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
Re: Disco II TD5 - najlepszy rozmiar opony na wyprawy, itd.
W zeszlym roku w Kazachstanie, spotkalem Holendra ktory jechal na kapcich 255/85R16, z krotkiej rozmowy wynokalo ze jest bardzo zadowolony z tego rozmiaru. Sam szukam opon na wyprawe, i mysle ze kupie takie 255. Jedyny minus, to wysokosc, 33" czyli 840 mm. Reszta bez uwag. Sam sklaniam sie do Toyo w tym rozmiarze, tymbardziej ze firma ta ma w swojej ofercie i AT-ki i MT-ki w tym rozmiarze.N2O pisze:235/85 to kiepski wybór ze względu na to że najwęższa felga do DiscoII/RR P38 to 7 cali - rośnie niebezpieczeństwo zdjęcia opony/uszkodzenia felgi.
Bierz 245/75 - spalanie będzie jeszcze normalne, a i dynamika większa.
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: Disco II TD5 - najlepszy rozmiar opony na wyprawy, itd.
Toyo zawyża rozmiarówkę w stosunku np. do BFG, przynajmniej w przypadku rozmiarów calowych, np. 33x12,50 to w zasadzie ciut ponad pół cala więcej średnicy niż ten sam rozmiar BFG
aha, i jak brać to tylko MT, bo to taki ciut mniej od BFG MT agresywny bieżnik, za to na czarnym jest cichsza i stabilniejsza niż BFG AT
no i w pełni wyważalne są, czego o BFG powiedzieć się nie da
aha, i jak brać to tylko MT, bo to taki ciut mniej od BFG MT agresywny bieżnik, za to na czarnym jest cichsza i stabilniejsza niż BFG AT
no i w pełni wyważalne są, czego o BFG powiedzieć się nie da
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Re: Disco II TD5 - najlepszy rozmiar opony na wyprawy, itd.
Ad Grawer - ten Holender miał na wyprawówce 255/85/16 i to było Disco - jeśli tak to jakie? To chyba przesadzony rozmiar, bo już trzeba coś podcinać w budzie i mogą cierpieć wszystkie elementy zawiechy i mostów a to na wyprawie raczej zły pomysł.
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
Re: Disco II TD5 - najlepszy rozmiar opony na wyprawy, itd.
Ja jeżdżę na 245/75. Wchodzi bez kłopotu, jeździ dobrze, pali 9,5 na sto
no góra zimą, miastem to 11,5
Jeżdżę na busowych jakiś michelinach i muszę powiedzieć że ... są lepsze niż BFG AT - szybciej się oczyszczają
Właśnie muszę kupić nowe gumy - zastosowanie identyczne jak Twoje, tyle że żelastwo dopiero będzie i raczej nie będę pchał się w lift bo i po co mi to, wolę za tą kasę pojechać gdzieś. początkowo chciałem 265/75, później bo za szerokie to 235/85 a zostane chyba przy rozmiarze i założę nowe jakieś AT/MT

Jeżdżę na busowych jakiś michelinach i muszę powiedzieć że ... są lepsze niż BFG AT - szybciej się oczyszczają

Właśnie muszę kupić nowe gumy - zastosowanie identyczne jak Twoje, tyle że żelastwo dopiero będzie i raczej nie będę pchał się w lift bo i po co mi to, wolę za tą kasę pojechać gdzieś. początkowo chciałem 265/75, później bo za szerokie to 235/85 a zostane chyba przy rozmiarze i założę nowe jakieś AT/MT
Od kiedy biorę prozac świat jest piękny
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia
Re: Disco II TD5 - najlepszy rozmiar opony na wyprawy, itd.
=120
łatwizna!
łatwizna!
Landrąver Discovęry 200tdi
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości