Strona 1 z 2

Lift +25mm czy standard ??

: ndz lip 05, 2009 12:55 pm
autor: Africa
Panowie pytanie może i banalne ale mimo wszystko oczekuje rzetelnej odpowiedzi: czy jeżeli w Disco 200 przy standartowych, nowo zamontowanych amorach Monroe Discovery założę sprężyny dłuższe o 1 cal czyli + 25mm to może dojść do jakiegoś nieszczęścia przy maksymalnym rozprężeniu lub niezaplanowanym "wyskoku". Drugie pytanie dotyczy twardości: czy latając turystycznie i tylko delikatnie off-owo po szutrach i kamiennych szlakach zakładać sprężyny HD czy nie kombinować z twardością - jaka jest różnica po założeniu sprężyn w wersji HD ??
Auto spełnia rolę rodzinnego dupowozu na wakacyjne wypady i sporadycznie na dojazdy do pracy a więc specjalnego liftu nie potrzebuje jednak jak już mam wydać kase to chce wiedzieć na co. Z góry dzieki !!

Re: Lift +25mm czy standard ??

: ndz lip 05, 2009 2:06 pm
autor: Damian
nie mierzyłem skoku seryjnego amora, ale stawiam, że rozdupcy Ci je
w czasach, kiedy dedykowane zestawy oglądało się w zagranicznych pismach, udało mi sie w ten sposób zwybuchować przednie amory w ferozie, a tylko o jeden cal go podniosłem, coby emteki weszły... :D

Re: Lift +25mm czy standard ??

: ndz lip 05, 2009 2:43 pm
autor: Eskapada
Do swoich seryjnych amortyzatorów możesz spokojnie zapodać sprężynę OME 760 na przednią oś. Jest to sprężyna light duty plus 20kg z liftem max 20mm. Gorzej z tylną osią sprężyna OME 764 daje 40mm liftu i jest to sprężyna plus 100kg medium duty.

Pomijając kwestie odpowiedniego skoku pracy amortyzatora do sprężyn to moim zdaniem sprężyny wersjach light duty się nie sprawdzają. Jeśli sprężyna ma dodatkowe obciążenie statyczne plus 100kg z liftem plus 40mm. To trzeba pamiętać, że są to wartości dla auta pustego gotowego do drogi. Ty plus pasażer to już jest min 140 kg a gdzie bagaż ?? niezbędnik bagażnikowy ?? W moim bagażniku zawsze jest 5L olejów, płyn do spryskiwaczy 5 litrów wody pitnej nie gazowanej którą w razie W mogę zalać do chłodnicy, komplet kluczy, narzędzi. Liny, pasy, szekle, siekierka, hi lift jack itp. to wszystko waży mon 50kg.
Moim zdaniem sprężyny do Discovery to: plus 100 kg na przód oraz min. 100kg lub 200kg na tył. W tedy Discovery prowadzi się fajnie, przyjemnie, nie buja nie nurkuje przy hamowaniu

Re: Lift +25mm czy standard ??

: ndz lip 05, 2009 2:49 pm
autor: Damian
Eskapada pisze:Ty plus pasażer to już jest min 140 kg
fajne laski są po 50kg :)21

Re: Lift +25mm czy standard ??

: ndz lip 05, 2009 3:28 pm
autor: pezet
Africa pisze:Panowie pytanie może i banalne ale mimo wszystko oczekuje rzetelnej odpowiedzi: czy jeżeli w Disco 200 przy standartowych, nowo zamontowanych amorach Monroe Discovery założę sprężyny dłuższe o 1 cal czyli + 25mm to może dojść do jakiegoś nieszczęścia przy maksymalnym rozprężeniu lub niezaplanowanym "wyskoku".
IMO - nie.
1" to zmiana kosmetyczna, a na wszelki wypadek można założyć obniżone mocowanie tylnego amora.
Przy długich przelotach po szutrach może być istotniejsza jakość samego amora. Przy ciągłej, intensywnej pracy, olejowe mogą się zagotować i albo stracić tłumienie, albo zatrzeć i urwać.
Africa pisze:Drugie pytanie dotyczy twardości: czy latając turystycznie i tylko delikatnie off-owo po szutrach i kamiennych szlakach zakładać sprężyny HD czy nie kombinować z twardością - jaka jest różnica po założeniu sprężyn w wersji HD ??
Zakładając że na wyprawę ładuje się do niego kilkaset kg (z ładunkiem ludzkim) - to zwykłe sprężyny z pewnością klapną.

Z kolei HD - w moim przypadku KS - po zapakowaniu auta na max, praktycznie nic się nie ugięły, a ciężar był widoczny po kształcie opon :)

Przydałoby się coś pośredniego - ale nie wiem co by spełniało te warunki.

Re: Lift +25mm czy standard ??

: ndz lip 05, 2009 3:41 pm
autor: Eskapada
dwa komplety sprężyn, jeden do jazdy na codzień i wokół komina i drugi komplet na długie wyjazdy mocno załadowanym autem lub dodatkowe miechy powietrzne do sprężyn pierwszych - innego rozwiązania nie widzę :roll:

Re: Lift +25mm czy standard ??

: ndz lip 05, 2009 3:56 pm
autor: gostcomp
Eskapada pisze:dwa komplety sprężyn, jeden do jazdy na codzień i wokół komina i drugi komplet na długie wyjazdy mocno załadowanym autem lub dodatkowe miechy powietrzne do sprężyn pierwszych - innego rozwiązania nie widzę :roll:

RR z poduchami :)21

Re: Lift +25mm czy standard ??

: ndz lip 05, 2009 4:42 pm
autor: rorvik
Najlepiej Classic w dizlu MY 95;)

r

Re: Lift +25mm czy standard ??

: ndz lip 05, 2009 5:11 pm
autor: Eskapada
gostcomp pisze:
Eskapada pisze:dwa komplety sprężyn, jeden do jazdy na codzień i wokół komina i drugi komplet na długie wyjazdy mocno załadowanym autem lub dodatkowe miechy powietrzne do sprężyn pierwszych - innego rozwiązania nie widzę :roll:

RR z poduchami :)21
napisałem: dodatkowe miechy powietrzne do pierwszych sprężyn - miałem na myśli miechy powietrzne TJM Polyair Springs - może je zamontować je do prawie każdego auta :wink:

Re: Lift +25mm czy standard ??

: ndz lip 05, 2009 8:00 pm
autor: czesław&jarząbek
może lepiej zostań przy tym co ci bardziej wychodzi i korzystaj z ciszy międzyaferalnej zamiast wypowiadać się autorytatywnie na temat lr.

Re: Lift +25mm czy standard ??

: pn lip 06, 2009 5:23 am
autor: Eskapada
odpierniczyć się proszę ode mnie

Re: Lift +25mm czy standard ??

: pn lip 06, 2009 7:53 am
autor: czesław&jarząbek
to pilnuj żeby cie nie było jak cie nie będzie...

Re: Lift +25mm czy standard ??

: pn lip 06, 2009 8:27 am
autor: Eskapada
nie mam najmniejszej ochoty wdawać się z Tobą w pyskówki ani w jakikolwiek sposób reagować na Twoje sugestie.

Re: Lift +25mm czy standard ??

: pn lip 06, 2009 8:34 am
autor: czesław&jarząbek
i tego się trzymaj.

Re: Lift +25mm czy standard ??

: pn lip 06, 2009 12:20 pm
autor: GAZFAN
normalnei chłodem zawiało :)21

Re: Lift +25mm czy standard ??

: pn lip 06, 2009 1:58 pm
autor: czesław&jarząbek
oj fiflak fiflak...wiecie a pytacie...

bo jakoś nie przypominam sobie aby ktokolwiek z kolegów prowadzących warsztaty lr wpierdalał się w doradztwo na temat szpeja do innych marek posługując się czczym bełkotem wprost z producenckich folderów reklamowych popartym fristajlowym bajaniem bazującym na ewidentnej nieznajomości zagadnienia.

i uprzedzając zarzut w moją stronę który pewnie się pojawi, że to walka z konkurencją...nie to nie jest konkurencja. a z pewnością nie taka którą bym się w jakiś istotny sposób przejmował. to jest robienie sieczki w głowach nowoposiadaczy bazujacych na wiedzy internetowej prowadzone w intencji przychodu oczekiwanego.
czasem lepiej nic nie mówić niż mówić coś bez świadomości konsekwencji. taka wariacja na temat "po pierwsze nie szkodzić".

aczkolwiek właciwie nie wiem czemu się odzywam...im bardziej nieświadomy użytkownik padając ofiarą aktywnego marketingu skasztani sobie wóz tym wyższy rachunek potem zapłaci za jego wyprowadzenie na prostą. a z tych właśnie rachunków żyję, i kilka innych warsztatów w tym kraju także.

Re: Lift +25mm czy standard ??

: pn lip 06, 2009 2:09 pm
autor: selim
tak czytam se i czytam.....

Re: Lift +25mm czy standard ??

: pn lip 06, 2009 3:50 pm
autor: GAZFAN
czesław&jarząbek pisze:oj fiflak fiflak...wiecie a pytacie...

bo jakoś nie przypominam sobie aby ktokolwiek z kolegów prowadzących warsztaty lr wpierdalał się w doradztwo na temat szpeja do innych marek posługując się czczym bełkotem wprost z producenckich folderów reklamowych popartym fristajlowym bajaniem bazującym na ewidentnej nieznajomości zagadnienia.
Bo grunt to gadać.. a o czym.. czy to ważne :)21 :)21

Re: Lift +25mm czy standard ??

: pn lip 06, 2009 8:17 pm
autor: Africa
No i niemal jak zwykle po zadaniu pytania dowiedziałem się w ch... ciekawych rzeczy, np. że konkurencja się nie lubi albo, że forum służy do auto czy też krypto reklamy warsztatów a nie wzajemnej i choć zachowujacej pozory bezinteresowności pomocy. W kazym razie dzięki tym, którzy coś mieli w temacie do powiedzenia, decyzje podjąłem i kupuje standard w wersji HD z tym jednak, że od producenta, który z twardością nie przesadza - ZDROWIA i więcej spokoju życzę :)11

Re: Lift +25mm czy standard ??

: pn lip 06, 2009 8:25 pm
autor: gostcomp
Africa pisze:No i niemal jak zwykle po zadaniu pytania dowiedziałem się w ch... ciekawych rzeczy, np. że konkurencja się nie lubi albo, że forum służy do auto czy też krypto reklamy warsztatów a nie wzajemnej i choć zachowujacej pozory bezinteresowności pomocy. W kazym razie dzięki tym, którzy coś mieli w temacie do powiedzenia, decyzje podjąłem i kupuje standard w wersji HD z tym jednak, że od producenta, który z twardością nie przesadza - ZDROWIA i więcej spokoju życzę :)11
za nerwowy jesteś do LR - wykończy cię !!

Re: Lift +25mm czy standard ??

: pn lip 06, 2009 8:47 pm
autor: czesław&jarząbek
to wy sie dalej tu zabawiajcie a ja spadam do rumunii...
:)21

Re: Lift +25mm czy standard ??

: pn lip 06, 2009 8:51 pm
autor: jacekwr
czesław&jarząbek pisze:to wy sie dalej tu zabawiajcie a ja spadam do rumunii...
:)21
ja tez chce... :)16

Re: Lift +25mm czy standard ??

: pn lip 06, 2009 8:52 pm
autor: gostcomp
czesław&jarząbek pisze:to wy sie dalej tu zabawiajcie a ja spadam do rumunii...
:)21
to przywieś coś ładnego/smacznego :)21

Re: Lift +25mm czy standard ??

: pn lip 06, 2009 8:53 pm
autor: LR_Olek
to może też tu ja coś sprzedam?

bo wiecie nic nie ukoi skołatanych nerwów po narawach lra jak piękne akwarium 200 litrów z przepieknymi rybkami wśrodku :)21

Re: Lift +25mm czy standard ??

: pn lip 06, 2009 8:54 pm
autor: LR_Olek
czesław&jarząbek pisze:to wy sie dalej tu zabawiajcie a ja spadam do rumunii...
:)21

przyślij mi pocztówke... :)21

adres znasz :)21