Strona 1 z 2
Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw
: czw paź 01, 2009 11:17 am
autor: Karolek_C
Witam,
ponieważ od dłuższego czasu noszę się z zamiarem sprzedaży mojej D2 TD5 i kupnem D3 2.7 mam w związku z tym kilka pytań dotyczących kilku podstawowych przeróbek i wersji, którą należy kupić - chodzi o auto używane z 2006 roku.
1. Pierwszy bardzo ważny dylemat to czy kupić wersję S bez pneumatycznego zawieszenia i terrain response czy może wyższą już z pneumatycznym zawieszeniem i terrain response. Za pierwszą przemawia, że jest mniej rzeczy do zepsucia co powinno być na plus, jednak jakie jest D3 w tej wersji - nie wiem? Wiadomo, że nie ma ono mostów, więc proste włożenie blokady ARB odpada - czy zatem należy kupić wersję z terrain response?
2. Jak już wybierzemy wersję to w przypadku pneumatycznego zawieszenie wyboru nie ma - trzeba je zostawić i korzystać, ale skoro wstępnie przychylamy się do wersji S bez pneumatycznego zawieszenia to teraz pojawia się problem! Co zrobić z tym zawieszeniem? Przejrzenie dużej liczby używanych przeze mnie stron, jak i strony producenta OME uzmysłowiło mi, że przynajmniej ja nie potrafię znaleźć off roadowego zawiasu (tj. sprężyny i amory) do D3 by zrobić lekki lift i poprawić właściwości terenowe. Czy ma ktoś z tym jakieś doświadczenie - może ktoś z Was używa, lub wie gdzie i czego szukać?
3. Koła - czy jest sens zakładania większych i jakie maksymalnie wchodzą? Jak z trwałością układu napędowego.
4. Pytanie poza konkursem bo jeszcze dużo o wersji S nie poczytałem, gdyż wszędzie tylko opisywane zalety terrain response - czy ma ktoś doświadczenia z wersją bez terrain response - jaką to ma trakcję np. na błotnistej drodze i co w przypadku wykrzyżu, gdy np. jedno koło będzie w powietrzu - czy wtedy staniemy, czy auto (ma chyba podstawową kontrolę trakcji) przyblokuje hamulcami to koło i przekaże moment na pozostałe i pojedzie dalej? Czy w wersji S jest jakaś centralna blokada?
Z góry dzięki za pomoc, Karolek
p.s. Temat nie dotyczy tego, że bez sensu, że pakiet startowy, że dużo elektroniki, że za ładne w teren, że za ciężkie, że mało akcesoriów, itd. - to wszystko wiadomo i nie to jest treścią wątku. Proszę też nie pisać - nie sprzedawaj dwójki, po co Ci D3 skoro masz zmotane D2 w które włożyłeś dużo pracy, serca i kasy ... To wszystko wiem, ale mam takiego bzika i nic logicznego tu nie działa.
Re: Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw
: czw paź 01, 2009 11:31 am
autor: GAZFAN
zadzwoń do mnie po południu to wyłożę ci cała swoją wiedzę na temat D3 i poszczególnych różnic, kwestii, zawieszeń itd.
Re: Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw
: czw paź 01, 2009 12:11 pm
autor: misiekG
a może skrobnij coś na forum, znajomy też nosi się z zamiarem nabycia D3 i pyta mnie co to warte, a ja na ten temat nic nie wiem.
Re: Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw
: czw paź 01, 2009 7:29 pm
autor: czesław&jarząbek
mnie sie lepiej trójką jezdzi na sprężynie niż na poduszcze.
a w wersjach z gałą najbardziej lubię jak się programy specjalne zawieszą. wtedy tylko trzeba wstawiać odważnie faje i szybko kręcić kieratem.
gała srała
no.

Re: Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw
: czw paź 01, 2009 9:57 pm
autor: kondziu
czyli gałkom mówimy stanowczo nie

Re: Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw
: czw paź 01, 2009 10:10 pm
autor: SzczesnyLR
kondziu pisze:czyli gałkom mówimy stanowczo nie

robieniu gałek

Re: Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw
: czw paź 01, 2009 10:23 pm
autor: misiekG
orzesz ku... jego ma. czy od was można czasami się czegoś konkretnie dowiedzieć czy nie

Re: Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw
: czw paź 01, 2009 10:24 pm
autor: SzczesnyLR
bierz pan sprężynowca
w dobrych rękach dobrze robi

Re: Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw
: czw paź 01, 2009 11:23 pm
autor: Karolek_C
Witam,
dziękuję za odpowiedzi.
Bardzo dużo wyjaśnił mi GAZFAN telefonicznie, za co mu bardzo dziękuję.
Ad Czesław, SzczesnyLR dokładnie potwierdzacie to co mówił wspomniany wyżej Kolega. Dziękuję za odpowiedzi, które utwierdzają mnie w zakupie S-ki.
Moje D2 najprawdopodobniej w tą sobotę zmieni właściciela, czyli już się mocno rozglądam za D3 w wersji S. Potem, już wiem dzięki kontaktowi z forum, że King Springs mają sprężyny do D3. Teraz tylko rozważyć, które bo w katalogach stoi, że są dwa rodzaje - będę się musiał doszukać które biorąc przyszłościowo ARB, wyciągarkę, bagażnik i osłony spodu wybiorę.
NO!
Dzięki za pomoc!
Pochwalę się jeśli się wszystko uda zgrać, a jeśli ktoś z Was ma jakieś ciekawe info o sprawdzonym lifcie: sprężynki i amorki i wie gdzie je kupić to byłbym dźwięczny na przyszłość. Niestety moje ukochane OME raczej nie robi

do D3
KArolek
Re: Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw
: pt paź 02, 2009 12:20 am
autor: SzczesnyLR
Czesław , Gazfan , a kto to ?

Re: Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw
: pt paź 02, 2009 11:47 am
autor: Damian
no dobra, a po lifcie 2 cale to jakie opony max wchodzą? czy trzeba ciąć nadkola (strasznie rozbuydowane nadkola ma...)?
da się założyć felgę 16 cali, żeby założyć jakąś sensowną, popularną oponę MT?
są felgi stalowe?
są blokady 100% mechaniczne?
Re: Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw
: pt paź 02, 2009 12:03 pm
autor: Eskapada
Karolek_C pisze:
Pochwalę się jeśli się wszystko uda zgrać, a jeśli ktoś z Was ma jakieś ciekawe info o sprawdzonym lifcie: sprężynki i amorki i wie gdzie je kupić to byłbym dźwięczny na przyszłość. Niestety moje ukochane OME raczej nie robi

do D3
KArolek
Karolu TJM do D3 ma w ofercie sprężyny. Przednie plus 25/50kg -lift 40mm oraz 50kg +. lift 50mm. Przednie średnio się nadają pod zderzak z wyciągarką ale pod jedno lub drugie będą OK. Tylna to plus 100kg -lift 40mm oraz 150 constans load -lift 50mm .
http://www.tjm.com.au/Portals/0/Brochur ... sionR2.pdf
Re: Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw
: pt paź 02, 2009 12:54 pm
autor: nowicjusz127
Karolek_C pisze: jeśli ktoś z Was ma jakieś ciekawe info o sprawdzonym lifcie: sprężynki i amorki i wie gdzie je kupić to byłbym dźwięczny na przyszłość. Niestety moje ukochane OME raczej nie robi

do D3
KArolek
jak chcesz puknij na priv czego szukasz

Re: Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw
: pn paź 05, 2009 9:30 am
autor: GAZFAN
misiekG pisze:a może skrobnij coś na forum, znajomy też nosi się z zamiarem nabycia D3 i pyta mnie co to warte, a ja na ten temat nic nie wiem.
Zadzwoń. na prawdę nei mam ochoty na misję uświadamiania wyznawców sztywnego mostu i rocznika maks 93.

Re: Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw
: pn paź 05, 2009 9:33 am
autor: GAZFAN
Damian pisze:no dobra, a po lifcie 2 cale to jakie opony max wchodzą? czy trzeba ciąć nadkola (strasznie rozbuydowane nadkola ma...)?
da się założyć felgę 16 cali, żeby założyć jakąś sensowną, popularną oponę MT?
są felgi stalowe?
są blokady 100% mechaniczne?
tak po kolei?
po 2" wchodzi spokojnie 32" bez cięcia..
Istenija firmy robiące MT na 17"
Fegi stalowe są.. tylko logiki nie ma.
Blokady? - nie wiem czy wiesz.... jest XXI wiek

Frania czy whirlpool. Lampowy komp czy może jednak krzem i te sprawy?

Re: Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw
: pn paź 05, 2009 9:45 am
autor: Damian
32" to mało na taki samochód, żeby nim pojechać na łemkowiadę w ekstremalnej (fajne chłopaki foty porobili, to mi sie skojarzyło)
32" MT na feldze 17 ma za niski profil, na dodatek wybór opon jest...żenujący

Wolę sam zapiąć w 100% blokadę tam gdzie potrzeba, niż ufać komputerom...
A po co to? No żeby każdy miał swój lot - i ten co na wyprawy jeździ i ten co w terenie chce się pobawić, takim terenie terenie

W czasach kiedy już D1, tujoty, parchole wymrą zabite kolejnymi normami i trendami...
Re: Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw
: pn paź 05, 2009 10:04 am
autor: GAZFAN
Czyli wszystko sprowadza się to różnicy w płaszczyźnie komunikacyjnej.
I innym rozumieniu zagadnień i słów.
nie ma co się przekonywać bo nie ma to sensu.
Re: Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw
: pn paź 05, 2009 10:10 am
autor: czesław&jarząbek
nie egzaltuj fiflak.

Re: Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw
: pn paź 05, 2009 10:12 am
autor: Wąż
właśnie, liczyłem na więcej, pyskówkę jakąś albo co

Re: Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw
: pn paź 05, 2009 10:22 am
autor: GAZFAN
czesław&jarząbek pisze:nie egzaltuj fiflak.

Co? za wysoko?

Re: Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw
: pn paź 05, 2009 2:11 pm
autor: Karolek_C
Witam,
dziękuję za odpowiedzi. No więc moje D2 sprzedane. Teraz trwają poszukiwania D3 - za radą w wersji sprężynowej. Już wiem, że KS robi do tego cuda sprężyny i że nieco trudniej z amorkami bo nie ma ich ot tak w każdym sklepie, ale jak się chce to da. Rozmiar opony na fledze 17, która jest w S-ce to w MT przykładowo 245/70/17 i jest nowy BFG MT KM2 czy jakoś tak - więc co z tego że mały wybór skoro jest następca opony na której jeśli chodzi o MT to jeździła ponad połowa polski. AT pewnie też w tym rozmiarze będzie, więc na razie się cieszę, bo nie jest wcale tak trudno. Wystarczy półtorej godziny rozmowy przez telefon i świat staje się jaśniejszy
NO ! I proszę mi tu się nie przedrzeźniać, bo chciałbym zwrócić uwagę, że temat idzie całkiem merytorycznie, więc proszę nie niszczmy go.
Dziękuję, Karolek
Re: Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw
: pn paź 05, 2009 2:19 pm
autor: GAZFAN
Pamiętaj, dalsze pytania to dalsze telefony

więc jakby coś to dzwoń.
Re: Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw
: pn paź 05, 2009 2:24 pm
autor: selim
Karolek , tak poza tematem
to ty miałeś D2 z przodu na lifcie
a z tyłu na poduszkach ?
Re: Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw
: pn paź 05, 2009 2:35 pm
autor: Damian
Karolek_C pisze:Rozmiar opony na fledze 17, która jest w S-ce to w MT przykładowo 245/70/17 i jest nowy BFG MT KM2
Ale to chyba niecałe 31 cali? Przykrótko jak na tak duże auto...
Z drugiej strony jest tam niezależny zawias, nie ma gruchy i pochwy mostu, więc ten prześwit może być nie gorszy niż we wcześniejszych disko na np. 32".
Fajnie by było kiedyś zrobić takie rzeczowe porównanie lekko zmotanego D3 i np. zmotanego wg polskiej szkoły D1 (lift 2", 235/85R16 + blokady). Ale przecież Koniowaty na to nie wpadnie...
Re: Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw
: pn paź 05, 2009 2:41 pm
autor: Wąż
Damian pisze:Fajnie by było kiedyś zrobić takie rzeczowe porównanie lekko zmotanego D3 i np. zmotanego wg polskiej szkoły D1 (lift 2", 235/85R16 + blokady). Ale przecież Koniowaty na to nie wpadnie...
poczekaj może kiedyś smarknie jakiś przedruk z błędami
Ja chciałbym wiedzieć jaka jest głębokość brodzenia D3 w wersji s i z snorklem
