P38, odpowietrzenie układu hamulcowego.

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
Flytier
Posty: 784
Rejestracja: sob lip 12, 2008 7:17 am
Lokalizacja: Kraków

P38, odpowietrzenie układu hamulcowego.

Post autor: Flytier » sob lis 07, 2009 12:29 pm

Panowie, jakiś czas temu zaczął mi cieknąć płyn z pompy hamulcowej. Okazało się, że uszczelka pomiędzy silniczkiem, a częścią ciśnieniową zwiększyła ze starości swój obwód, podwinęła się do środka i płyn zaczął się wydostawać na zewnątrz. Pompę zdemontowałem i wymieniłem uszczelkę. Oczywiście podczas wymiany sporo płynu wyciekło i układ się zapowietrzył. Odpowietrzałem go zgodnie z instrukcją opisaną w rave. Wygląda jednak na to, że nie zrobiłem tego na 100%. Czasami podczas hamowania zapala się kontrolka ABS i hamulca ręcznego. ABS zapalał się już wcześniej, ale kontrolka ręcznego wcześniej nie była aktywowana. Pedał hamulca jest twardy, a auto hamuje gwałtownie, bez płynnego, łagodnego początku hamowania. Zdarzyło mi się też jeden raz, że auto nie zaczęło hamować pomimo wciśniętego hamulca. Po wymianie uszczelki, cały układ ciśnieniowy jest szczelny.Nie ma też efektu wpadającego pedała hamulca.
Pytanie mam takie. Czy jest jakiś patent na skuteczne odpowietrzenie układu? Ewentualnie jakieś Wasze sugestie, w jaki sposób prawidłowo to zrobić.
Opis z rave’a swoją komplikacją przypomina mi bardziej odczynianie czarów.

Awatar użytkownika
nowicjusz127
Posty: 2121
Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: okolice Wrocka

Re: P38, odpowietrzenie układu hamulcowego.

Post autor: nowicjusz127 » sob lis 07, 2009 2:19 pm

zapowietrzona pompa ABS? wskazane jest użycie T4
W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni

już Polska

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: P38, odpowietrzenie układu hamulcowego.

Post autor: czesław&jarząbek » sob lis 07, 2009 3:21 pm

we wczesnych p38 nie ma opcji power bleed. trza ręcznie albo wysysarką ściśle w kolejności opisanej w manualu.
ale po objawach to bym raczej obstawiał, że pompa elektryczna nie startuje i całość działa na rezerwowej hydraulice.
#noichuj

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Re: P38, odpowietrzenie układu hamulcowego.

Post autor: hpx4000 » sob lis 07, 2009 4:16 pm

Jak elektryk nie dział to na pedale trzeba prawie stanąć aby kolumbrynę zatrzymać. Niedziałającej pompy nie da się pomylić z niczym innym…
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: P38, odpowietrzenie układu hamulcowego.

Post autor: czesław&jarząbek » sob lis 07, 2009 4:17 pm

to prawda.
#noichuj

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: P38, odpowietrzenie układu hamulcowego.

Post autor: N2O » sob lis 07, 2009 10:12 pm

Jakby nie patrzeć to pedał hamulca szeroki jest - na 2 nogi wystarczy.
Ale jak wspomagania nie ma to hamowanie jak w Zis piat.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Flytier
Posty: 784
Rejestracja: sob lip 12, 2008 7:17 am
Lokalizacja: Kraków

Re: P38, odpowietrzenie układu hamulcowego.

Post autor: Flytier » ndz lis 08, 2009 11:05 am

RR jest z 97. Czy jest w nim już możliwość użycia funkcji „power bleed” ?
Pompa działa, bo przy każdym włączeniu stacyjki słychać, że pracuje podnosząc ciśnienie w układzie. Podczas jazdy też, co jakiś czas słychać jej pracę.
Dziękuję za sugestie.

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: P38, odpowietrzenie układu hamulcowego.

Post autor: czesław&jarząbek » ndz lis 08, 2009 11:43 am

z tego co pamiętam to nie. trzeba odpowietrzać klasycznie.
#noichuj

Awatar użytkownika
darek_s
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: pn lip 28, 2008 10:15 am

Re: P38, odpowietrzenie układu hamulcowego.

Post autor: darek_s » śr lis 11, 2009 10:43 pm

Flytier pisze:Panowie, jakiś czas temu zaczął mi cieknąć płyn z pompy hamulcowej. Okazało się, że uszczelka pomiędzy silniczkiem, a częścią ciśnieniową zwiększyła ze starości swój obwód, podwinęła się do środka i płyn zaczął się wydostawać na zewnątrz. Pompę zdemontowałem i wymieniłem uszczelkę. Oczywiście podczas wymiany sporo płynu wyciekło i układ się zapowietrzył. Odpowietrzałem go zgodnie z instrukcją opisaną w rave. Wygląda jednak na to, że nie zrobiłem tego na 100%. Czasami podczas hamowania zapala się kontrolka ABS i hamulca ręcznego. ABS zapalał się już wcześniej, ale kontrolka ręcznego wcześniej nie była aktywowana. Pedał hamulca jest twardy, a auto hamuje gwałtownie, bez płynnego, łagodnego początku hamowania. Zdarzyło mi się też jeden raz, że auto nie zaczęło hamować pomimo wciśniętego hamulca. Po wymianie uszczelki, cały układ ciśnieniowy jest szczelny.Nie ma też efektu wpadającego pedała hamulca.
Pytanie mam takie. Czy jest jakiś patent na skuteczne odpowietrzenie układu? Ewentualnie jakieś Wasze sugestie, w jaki sposób prawidłowo to zrobić.
Opis z rave’a swoją komplikacją przypomina mi bardziej odczynianie czarów.
nie da się zrobić z komputra

opis wydaje mi się zgodny z rave... jeśli nie to sorry, lepiej nie umiem

0. wyłącz zapłon i nie włączaj aż Ci powiem.
1. depressurise system wciskając i zwalniając pedał gazu aż przestanie działąć wspomaganie.
2. napełnij zbiorniczek do max jeżeli to konieczne.
3. odpowietrz master cylinder odkręcając odpowietrznik (3). Jak pokaże się płyn to zakręć.
4. załóż igielitową rurkę na odpowietrznik.
5. odkręć odpowietrznik wciskając pedał hamulca wolno i progresywnie.
6. zakręć odpowietrznik i zwolnij pedał.
7. powtórzczynności 5 i 6 aż płyn będzie wolny od bąbelków powietrza.
8. jeszcze raz odkręć odpowietrznik energicznie wciskając pedał do oporu, zakręć odpowietrznik i zwolnij pedał
9. odpowietrz przednie zaciski zaczynając od strony kierowcy. Odkręć odpowietrznik (9) wciskająć pedał wolno i progresywnie, zakręcając go w dole każdego wciśnięcia pedału i zwolnij pedał.
10.powtarzaj czynność 9 aż płyn będzie bez bąbelków powietrza.
11.odkręć odpowietrznik jeszcze raz energicznie wciskając pedał, zakręć odpowietrznik i zwolnij pedał.
12.powtórz czynności od 9 do 11 dla zacisko po stronie pasażera.
13.odpowietrz przednią górną sekcję boostera, odkręcając odpowietrznik (13) wciskając pedał i włączając zapłon.
14.pozwól by płyn wypływał aż będzie bez bąbelków. Wyłącz zapłon, zakręć odpowietrznik zwolnij pedał.
15.Powtórz czynności 13 i 14 dla tylnego górnego odpowietrznika boostera.
16.odpowietrz tylne zaciski zaczynając od strony kierowcy, jak następuje: odkrć odpowietrznik, wciśnij pedał wolno i progresywnie.
17.włącz zapłon na 4 sek. i wyłącz na 4 sek.. Powtarzaj aż płyn będzie wolny od bąbelków.
18.wyłącz zapłon, zakręć odpowietrznik i zwolnij pedał
19.włącz zapłon i odczekaj aż się pompa ABS zatrzyma. Wciśnij pedał zdecydowanie i w pełni zwolnij pięć razy.
20.powtórz odpowietrzanie przednich zacisków przy włączonym nadal zapłonie, powtórz czynności od 9 do 12 operując pedałem w dolnych 2/3 ruchu pedału hamulca.
21.powtórz czynność 19.
22.sprzwdź poziom płynu i uzupełnij jeśli konieczne.

Uwaga: jeżeli pompa podczas odpowietrzania wydaje "cykające" dźwięki powtórz instrukcjie od 13 do 19. Po satysfakcjonującym odpowietrzeniu dźwięki "cykające" z pompy nie powinny być słyszalne.

...i tyle ...jeżeli nie jesteś gibbonem to należy zapewnić sobie pomoc drugiej osoby
:)21

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: P38, odpowietrzenie układu hamulcowego.

Post autor: czesław&jarząbek » czw lis 12, 2009 8:56 am

lub kupić wysysarkę pneumatyczną.
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Flytier
Posty: 784
Rejestracja: sob lip 12, 2008 7:17 am
Lokalizacja: Kraków

Re: P38, odpowietrzenie układu hamulcowego.

Post autor: Flytier » czw lis 12, 2009 7:05 pm

darek_s pisze:
Flytier pisze:Panowie, jakiś czas temu zaczął mi cieknąć płyn z pompy hamulcowej. Okazało się, że uszczelka pomiędzy silniczkiem, a częścią ciśnieniową zwiększyła ze starości swój obwód, podwinęła się do środka i płyn zaczął się wydostawać na zewnątrz. Pompę zdemontowałem i wymieniłem uszczelkę. Oczywiście podczas wymiany sporo płynu wyciekło i układ się zapowietrzył. Odpowietrzałem go zgodnie z instrukcją opisaną w rave. Wygląda jednak na to, że nie zrobiłem tego na 100%. Czasami podczas hamowania zapala się kontrolka ABS i hamulca ręcznego. ABS zapalał się już wcześniej, ale kontrolka ręcznego wcześniej nie była aktywowana. Pedał hamulca jest twardy, a auto hamuje gwałtownie, bez płynnego, łagodnego początku hamowania. Zdarzyło mi się też jeden raz, że auto nie zaczęło hamować pomimo wciśniętego hamulca. Po wymianie uszczelki, cały układ ciśnieniowy jest szczelny.Nie ma też efektu wpadającego pedała hamulca.
Pytanie mam takie. Czy jest jakiś patent na skuteczne odpowietrzenie układu? Ewentualnie jakieś Wasze sugestie, w jaki sposób prawidłowo to zrobić.
Opis z rave’a swoją komplikacją przypomina mi bardziej odczynianie czarów.
nie da się zrobić z komputra

opis wydaje mi się zgodny z rave... jeśli nie to sorry, lepiej nie umiem

0. wyłącz zapłon i nie włączaj aż Ci powiem.
1. depressurise system wciskając i zwalniając pedał gazu aż przestanie działąć wspomaganie.
2. napełnij zbiorniczek do max jeżeli to konieczne.
3. odpowietrz master cylinder odkręcając odpowietrznik (3). Jak pokaże się płyn to zakręć.
4. załóż igielitową rurkę na odpowietrznik.
5. odkręć odpowietrznik wciskając pedał hamulca wolno i progresywnie.
6. zakręć odpowietrznik i zwolnij pedał.
7. powtórzczynności 5 i 6 aż płyn będzie wolny od bąbelków powietrza.
8. jeszcze raz odkręć odpowietrznik energicznie wciskając pedał do oporu, zakręć odpowietrznik i zwolnij pedał
9. odpowietrz przednie zaciski zaczynając od strony kierowcy. Odkręć odpowietrznik (9) wciskająć pedał wolno i progresywnie, zakręcając go w dole każdego wciśnięcia pedału i zwolnij pedał.
10.powtarzaj czynność 9 aż płyn będzie bez bąbelków powietrza.
11.odkręć odpowietrznik jeszcze raz energicznie wciskając pedał, zakręć odpowietrznik i zwolnij pedał.
12.powtórz czynności od 9 do 11 dla zacisko po stronie pasażera.
13.odpowietrz przednią górną sekcję boostera, odkręcając odpowietrznik (13) wciskając pedał i włączając zapłon.
14.pozwól by płyn wypływał aż będzie bez bąbelków. Wyłącz zapłon, zakręć odpowietrznik zwolnij pedał.
15.Powtórz czynności 13 i 14 dla tylnego górnego odpowietrznika boostera.
16.odpowietrz tylne zaciski zaczynając od strony kierowcy, jak następuje: odkrć odpowietrznik, wciśnij pedał wolno i progresywnie.
17.włącz zapłon na 4 sek. i wyłącz na 4 sek.. Powtarzaj aż płyn będzie wolny od bąbelków.
18.wyłącz zapłon, zakręć odpowietrznik i zwolnij pedał
19.włącz zapłon i odczekaj aż się pompa ABS zatrzyma. Wciśnij pedał zdecydowanie i w pełni zwolnij pięć razy.
20.powtórz odpowietrzanie przednich zacisków przy włączonym nadal zapłonie, powtórz czynności od 9 do 12 operując pedałem w dolnych 2/3 ruchu pedału hamulca.
21.powtórz czynność 19.
22.sprzwdź poziom płynu i uzupełnij jeśli konieczne.

Uwaga: jeżeli pompa podczas odpowietrzania wydaje "cykające" dźwięki powtórz instrukcjie od 13 do 19. Po satysfakcjonującym odpowietrzeniu dźwięki "cykające" z pompy nie powinny być słyszalne.

...i tyle ...jeżeli nie jesteś gibbonem to należy zapewnić sobie pomoc drugiej osoby
:)21
I tak zrobiłem.
Mimo tego, w momencie wciśnięcia hamulca kontrolka ABS i ręcznego migną na ułamek sekundy i gasną.
Będę musiał w wolnej chwili powtórzyć całą procedurę jeszcze raz.
lub kupić wysysarkę pneumatyczną.
:)21
Wysysarka to raczej odpada.
Najgorsze, że delikatne wciśnięcie hamulca powoduje, że samochód staje dęba.
Czy jest jakaś możliwość regulacji płynności, czy też „skoku siły” hamowania? Hydrauliczna lub mechaniczna (jakiś mimośród na pedale hamulca)? Przeglądałem rave’a, ale jakoś mi to umknęło.

Awatar użytkownika
darek_s
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: pn lip 28, 2008 10:15 am

Re: P38, odpowietrzenie układu hamulcowego.

Post autor: darek_s » pt lis 13, 2009 8:15 am

Tam nie ma żadnych regulacji. ...wymień po prostu akumulator ciśnienia, niestety odradzam używkę (jeden już masz), chyba że masz możliwość sprawdzenia (procedura opisana w rave).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość