sygnalizator ham. ręcznego oraz blokady dyferencjału

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

kajtexik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: wt lip 14, 2009 8:19 pm
Lokalizacja: Gdańsk

sygnalizator ham. ręcznego oraz blokady dyferencjału

Post autor: kajtexik » pn lis 09, 2009 9:18 am

Dzień dobry!

Przejechałem się jak łajza, ok. 4-5 m na reduktorze i zaciągniętym ręcznym :)11 . Kierownica mi przysłoniła czerwoną lampkę i ruszyłem... i mi lampka zgasła, a teraz się nie pali (do licha!!!). Bezpieczniki są całe. Żarówki tak prosto się nie przepalają - więc tam nie będę szukał (chyba, że warto).

Gdzie szukać dalej przyczyny?

Co więcej... po incydencie - po załączeniu blokady dyferencjału nie zapala się żółta lampka sygnalizująca załączenie tejże. Czy to jest ze sobą połączone? Czy może jak "zakręciłem" ręcznym to coś pourywałem?

Całość wydarzenia miała miejsce w Disco '97, 300 tdi.

Za pomysły i sugestie - pięknie dziękuję.

Pozdrawiam,
Kajtek.

dikson17
 
 
Posty: 919
Rejestracja: czw lip 23, 2009 4:41 pm

Re: sygnalizator ham. ręcznego oraz blokady dyferencjału

Post autor: dikson17 » pn lis 09, 2009 2:50 pm

kup sobie miernik i po sprawie :)2

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: sygnalizator ham. ręcznego oraz blokady dyferencjału

Post autor: LR_Olek » pn lis 09, 2009 8:39 pm

kajtexik pisze: ok. 4-5 m na reduktorze i zaciągniętym ręcznym :)11 . Kierownica mi przysłoniła czerwoną lampkę i ruszyłem... Całość wydarzenia miała miejsce w Disco '97, 300 tdi.

4-5m i to ma byc wyczyn?
zbieg okolicznosci

pomieszj wajhami moze sie naprawi

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Re: sygnalizator ham. ręcznego oraz blokady dyferencjału

Post autor: Pepek » pn lis 09, 2009 8:47 pm

Po takim przebiegu nic nie powinno się stać :)21 . Czujnik od recznego masz pod wajchą ,zmasuj go zobaczysz czy zapali się kontrolka. Kontrolka od napędów nie zawsze zapala się od razu,czasami dopiero po paru metrach.
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
bredfan
 
 
Posty: 814
Rejestracja: wt sie 01, 2006 1:18 pm
Lokalizacja: gmina Solina

Re: sygnalizator ham. ręcznego oraz blokady dyferencjału

Post autor: bredfan » pn lis 09, 2009 9:09 pm

Pepek pisze: Kontrolka od napędów nie zawsze zapala się od razu,czasami dopiero po paru metrach.
a czasami się nie zapala wcale:P
"brazylijski serial już nie cieszy jak kiedyś...."

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: sygnalizator ham. ręcznego oraz blokady dyferencjału

Post autor: LR_Olek » pn lis 09, 2009 9:34 pm

Pepek pisze:Kontrolka od napędów
a jaka to kontrolka? :)21

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: sygnalizator ham. ręcznego oraz blokady dyferencjału

Post autor: sbb » pn lis 09, 2009 9:36 pm

LR_Olek pisze:
Pepek pisze:Kontrolka od napędów
a jaka to kontrolka? :)21
ta żółta z napisem achtung minen
:)21
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Re: sygnalizator ham. ręcznego oraz blokady dyferencjału

Post autor: Pepek » pn lis 09, 2009 10:02 pm

Nie to ta która pokazuje że się przód dopina :)21
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: sygnalizator ham. ręcznego oraz blokady dyferencjału

Post autor: sbb » pn lis 09, 2009 10:05 pm

Pepek pisze:Nie to ta która pokazuje że się przód dopina :)21
ale taka to tylko w czerwonych vel maliniakach
:)21
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: sygnalizator ham. ręcznego oraz blokady dyferencjału

Post autor: LR_Olek » pn lis 09, 2009 10:14 pm

Pepek pisze:Nie to ta która pokazuje że się przód dopina :)21
znaczy rozporek ze sie dopina? :)21

kajtexik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: wt lip 14, 2009 8:19 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: sygnalizator ham. ręcznego oraz blokady dyferencjału

Post autor: kajtexik » pn lis 09, 2009 10:20 pm

Jeśli chodzi o kontrolkę "od napędów" :wink: to rzeczywiście zdarzało się jej opóźnienie, ale zawsze się zapalała, a teraz nic... jak woda w kibel. Natomiast lampka ręcznego - dzięki za sugestie, sprawdzę.

Hmmm... a co do tych 5 m, wyczyn niby niezbyt spektakularny, ale uderza w godność oraz Ego ;)

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: sygnalizator ham. ręcznego oraz blokady dyferencjału

Post autor: sbb » pn lis 09, 2009 10:22 pm

kajtexik pisze: Hmmm... a co do tych 5 m, wyczyn niby niezbyt spektakularny, ale uderza w godność oraz Ego ;)
i w kontrolki
:)21
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: sygnalizator ham. ręcznego oraz blokady dyferencjału

Post autor: LR_Olek » pn lis 09, 2009 10:23 pm

kajtexik pisze:Jeśli chodzi o kontrolkę "od napędów" :wink: to rzeczywiście zdarzało się jej opóźnienie, ale zawsze się zapalała, a teraz nic... jak woda w kibel. Natomiast lampka ręcznego - dzięki za sugestie, sprawdzę.

Hmmm... a co do tych 5 m, wyczyn niby niezbyt spektakularny, ale uderza w godność oraz Ego ;)

kup nowy czujnik diflocka i go wymien...

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: sygnalizator ham. ręcznego oraz blokady dyferencjału

Post autor: LR_Olek » pn lis 09, 2009 10:24 pm

czujnik bedziesz mial jak na dloni po zdemontowaniu tunelu srodkowego

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Re: sygnalizator ham. ręcznego oraz blokady dyferencjału

Post autor: Pepek » pn lis 09, 2009 10:36 pm

Spróbuj jeszcze podziałać siłowo na małą wajchę przerzucając ją prawo-lewo parokrotnie. Jak to nie pomoże to pozostaje sprawdzić czy konektory są powsuwane na czujniku. Niestety dostanie się do czujnika wymaga poświecenia się czyli wykonania padu pod autem i wymacania reduktora w części przedniej
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Re: sygnalizator ham. ręcznego oraz blokady dyferencjału

Post autor: Pepek » pn lis 09, 2009 10:37 pm

LR_Olek pisze:czujnik bedziesz mial jak na dloni po zdemontowaniu tunelu srodkowego
Zbyt skomplikowane działanie :)21 Trzeba roznitować gumę i rozłożyć pół auta
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: sygnalizator ham. ręcznego oraz blokady dyferencjału

Post autor: sbb » pn lis 09, 2009 10:39 pm

Pepek pisze:
LR_Olek pisze:czujnik bedziesz mial jak na dloni po zdemontowaniu tunelu srodkowego
Zbyt skomplikowane działanie :)21 Trzeba roznitować gumę i rozłożyć pół auta
e tam zaraz roznitowac, nożyk i ciach, przy okazji sie sprawdzi jak bardzo nasiąknięta
:)21
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

kajtexik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: wt lip 14, 2009 8:19 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: sygnalizator ham. ręcznego oraz blokady dyferencjału

Post autor: kajtexik » pn lis 09, 2009 10:44 pm

sbb pisze:
Pepek pisze:
LR_Olek pisze:czujnik bedziesz mial jak na dloni po zdemontowaniu tunelu srodkowego
Zbyt skomplikowane działanie :)21 Trzeba roznitować gumę i rozłożyć pół auta
e tam zaraz roznitowac, nożyk i ciach, przy okazji sie sprawdzi jak bardzo nasiąknięta
:)21
No i to rozumiem. Zaczyna powiewać optymizmem. Teraz mam już dwie wersje:
1. nurkowanie pod auto i obmacywanie reduktora
2. demontaż i poszukiwania od wewnątrz

Który scenariusz lepszy?

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Re: sygnalizator ham. ręcznego oraz blokady dyferencjału

Post autor: Pepek » pn lis 09, 2009 10:48 pm

To zależy od ciebie i od tego jak jesteś obeznany z budową twojego auta. Metoda z pod auta jest szybka ale trzeba wiedzieć gdzie rekę wsadzić. Wadą jest że nie widzisz co robisz. Metoda od góry jest bardziej pracochłonna ale masz 100% pewność i widoczność tego co robisz.
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
miniK
 
 
Posty: 104
Rejestracja: pt lut 15, 2008 11:58 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: sygnalizator ham. ręcznego oraz blokady dyferencjału

Post autor: miniK » pn lis 09, 2009 11:07 pm

Zaciagnij ręczny, wrzuć Difflocka, wsteczny - przejedź z 4-5 m i powinno być OK.
Widziałem to gdzieś - chyba powrót do przeszłości czy cuś
________________
Disco 300

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: sygnalizator ham. ręcznego oraz blokady dyferencjału

Post autor: sbb » pn lis 09, 2009 11:10 pm

kajtexik pisze:a
2. demontaż i poszukiwania od wewnątrz
tu znajdziesz kilka fotek jak wyglada rozbebeszanie od wewnętrza :)21
http://www.landklinika.pl/index.php?opt ... Itemid=103
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

Awatar użytkownika
Dżek
 
 
Posty: 896
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 10:26 pm
Lokalizacja: WaWa

Re: sygnalizator ham. ręcznego oraz blokady dyferencjału

Post autor: Dżek » wt lis 10, 2009 3:13 am

Ale po takim rozbebeszeniu tunelu jeszcze będzie miał daleką drogę do czujnika. Zresztą ja się nie chcę wymądrzać, ale jak pytałem jakiś czas temu o dostęp do tego właśnie czujnika, to odpowiedź była tylko jedna: wyłącznie od dołu.
Faceci dojrzewają do 3 roku życia, a później już tylko drożeją zabawki... Disco 300 Tdi

Awatar użytkownika
sys-kom
Posty: 1810
Rejestracja: czw sie 31, 2006 2:11 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontaktowanie:

Re: sygnalizator ham. ręcznego oraz blokady dyferencjału

Post autor: sys-kom » wt lis 10, 2009 11:19 am

zrób jak Olo mówi rozbierz go og góry
nie ma az tak wiele zabawy , fakt ze sa nity albo i nie , bo moze ktos juz tam grzebał i masz śrubki

tunel to chyba 4 śrubki

robota prosta jak nic , i w maire czysta , i puźniej gumowa osłona , i przyokazji odkurzysz sobie auto :P
Off Road to choroba przenoszona przez błoto


HERBU BIEDRONKA

Awatar użytkownika
sys-kom
Posty: 1810
Rejestracja: czw sie 31, 2006 2:11 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontaktowanie:

Re: sygnalizator ham. ręcznego oraz blokady dyferencjału

Post autor: sys-kom » wt lis 10, 2009 11:32 am

Obrazek Obrazek

ze schematów wychodzi ze oba przełączniki są zasilane z tego samego źrudła

Bezpiecznik F14 10A

i z niego są zasilane inne kontrolik również

sprawsz szy na zgaszonym silniku świeci sie kontrolka ciśnienia oleju , jeśli nie to znaczy że to coś z zasilaniem ,

jeśli sie świeci , to może być coś z masą dla czujników 4x4 i ręcznego , jesi tak to albo rozbierz kokpit albo sciągnij osłone zegarów

i podaj mase na pin 6 kostki c221

Obrazek

jeśli kontrolka ciśnienia oleju pali a 4x4 sie nie zaświeci to znaczy że spaliła sie żarówka ,
jeśli sie zaświeci
to znaczy ze coś z czujnikiem lub masą dla czujników
Off Road to choroba przenoszona przez błoto


HERBU BIEDRONKA

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: sygnalizator ham. ręcznego oraz blokady dyferencjału

Post autor: LR_Olek » wt lis 10, 2009 3:16 pm

Dżek pisze:Ale po takim rozbebeszeniu tunelu jeszcze będzie miał daleką drogę do czujnika. Zresztą ja się nie chcę wymądrzać, ale jak pytałem jakiś czas temu o dostęp do tego właśnie czujnika, to odpowiedź była tylko jedna: wyłącznie od dołu.

a skad...
rozbebeszywszy tunel srodkowy mamy jak na dloni wodziki od diflocka i patrzac z fotela kierowcy prawo skos czujnik wkrecony w obudowe, wszystko jak na stole u cioci na imieninach :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość