RR P 38 - problem z elektoniką
Moderator: Jerry
-
-
- Posty: 928
- Rejestracja: czw lip 27, 2006 1:57 pm
- Lokalizacja: Opole
RR P 38 - problem z elektoniką
Szanowni forowicze ,
Samochód nie odpalił pod domem - pewnego dnia i się zaczęło.
Od kilku miesięcy RR P38 (roczniki 95) stoi unieruchomiony (w warsztacie speca od elektroniki). Problem dotyczy komunikacji pomiędzy kluczykiem a ECU.
Nie jestem specem od elektroniki, elektronik nie jest specem od RR , wiem że zciągał oprogramowanie i nic.
Natomiast zadał mi kilka pytań (kilka miesięcy temu wysłałem meila i dzwoniłem do serwisu w Krakowie , lecz pracownicy Piotra ..... olali ) jeżeli możecie proszę o pomoc i info zwrotne :
1. Czy jest możliwość wyłączenia sterowania silnika Lukas 4.6 (kontroler silnika Lukas GEMS 8,2) ?
2. Ile kosztuje soft?
3. Jaka jest procedura dopasowania kluczyka do immobilajzera?
Może Wasze mądre głowy pomogą , bo jak patrzę na mojego rozgrzebanego RR to serce płacze.
Wiem że na forum jest wielu wybitnych znawców,
z góry dzięki za pomoc
Samochód nie odpalił pod domem - pewnego dnia i się zaczęło.
Od kilku miesięcy RR P38 (roczniki 95) stoi unieruchomiony (w warsztacie speca od elektroniki). Problem dotyczy komunikacji pomiędzy kluczykiem a ECU.
Nie jestem specem od elektroniki, elektronik nie jest specem od RR , wiem że zciągał oprogramowanie i nic.
Natomiast zadał mi kilka pytań (kilka miesięcy temu wysłałem meila i dzwoniłem do serwisu w Krakowie , lecz pracownicy Piotra ..... olali ) jeżeli możecie proszę o pomoc i info zwrotne :
1. Czy jest możliwość wyłączenia sterowania silnika Lukas 4.6 (kontroler silnika Lukas GEMS 8,2) ?
2. Ile kosztuje soft?
3. Jaka jest procedura dopasowania kluczyka do immobilajzera?
Może Wasze mądre głowy pomogą , bo jak patrzę na mojego rozgrzebanego RR to serce płacze.
Wiem że na forum jest wielu wybitnych znawców,
z góry dzięki za pomoc
a ja jadę, jadę i często dojadę
RR P38
LR D Evo
Nissan K 160
RR P38
LR D Evo
Nissan K 160
Re: RR P 38 - problem z elektoniką
w tym problemie pomoze ci tylko "kilka" warsztatow
a wiedza o ktora pytasz jest wiedza tajemna
a wiedza o ktora pytasz jest wiedza tajemna

Re: RR P 38 - problem z elektoniką
Oddaj RR do stosownego warsztatu i będzie naprawiony, byle elektronik tylko namiesza i spierdoli to co jeszcze działa.


-
-
- Posty: 928
- Rejestracja: czw lip 27, 2006 1:57 pm
- Lokalizacja: Opole
Re: RR P 38 - problem z elektoniką
LR_Olek pisze:w tym problemie pomoze ci tylko "kilka" warsztatow
a wiedza o ktora pytasz jest wiedza tajemna
elektronika w RR jest totalnie rozgrzebana , najpierw trza by było to poskładać - na razie nie myślę o transporcie do Krakowa
a tajemna wiedza - to też przecie ludzka - byle ktoś chciał się fachowo w tej sprawie wypowiedzieć i pomóc
a ja jadę, jadę i często dojadę
RR P38
LR D Evo
Nissan K 160
RR P38
LR D Evo
Nissan K 160
-
-
- Posty: 928
- Rejestracja: czw lip 27, 2006 1:57 pm
- Lokalizacja: Opole
Re: RR P 38 - problem z elektoniką
tak , do tej pory naprawiał po innych warsztatachN2O pisze:Oddaj RR do stosownego warsztatu i będzie naprawiony, byle elektronik tylko namiesza i spierdoli to co jeszcze działa.
jaki to jest dobry warsztat ?
a ja jadę, jadę i często dojadę
RR P38
LR D Evo
Nissan K 160
RR P38
LR D Evo
Nissan K 160
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: RR P 38 - problem z elektoniką
w sumie zajebiaszczy performance...zjarać hasioka pod salonem tojoty 
najlepsze to, że żaden z tych prasowanych ryży podczas ewakuacji nie odpalił z klucza.

najlepsze to, że żaden z tych prasowanych ryży podczas ewakuacji nie odpalił z klucza.
#noichuj
Re: RR P 38 - problem z elektoniką
zawsze moze taki rescue zajechacdikson17 pisze:uwazaj komu dajesz, bo skonczysz jak ten tutaj
http://www.youtube.com/watch?v=hEc4CowgII0&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=eeBNRHW3 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=n9Qt-3Nf ... re=related

Re: RR P 38 - problem z elektoniką
no nizley ubaw, trzech ziomali ma bede z kamera, a obok odpychaja wozki, kluczyk musialbyc w stacyjce, bo kola skrecaly, mysle tak:
1) oszczedzali zupe.
2) nie chcial pobrudzic dupskiem i buciorami fury
3) przestrzegali zasad bhp
4) recznie szybciej...
1) oszczedzali zupe.
2) nie chcial pobrudzic dupskiem i buciorami fury
3) przestrzegali zasad bhp
4) recznie szybciej...
- nowicjusz127
- Posty: 2121
- Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
- Lokalizacja: okolice Wrocka
Re: RR P 38 - problem z elektoniką
przeczytaj komentarze pod filmikiem
W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni
już Polska
już Polska
Re: RR P 38 - problem z elektoniką
P38 żyje własnym życiem
i nie z każdym chce gadać
i nie z każdym chce gadać

landwarsztat
" i tak warto żyć"
" i tak warto żyć"
Re: RR P 38 - problem z elektoniką
Cześć. Najpewniej w pierwszym rzędzie poszły Ci microswitche w zamku (są trzy), drzwi kierowcy. BEcM nie wie kto się do niego dobiera i profilaktycznie unieruchamia immobilizer. Immo jest zintegrowane z komputerem głównym (BEcM) . Jeśli tylko to - to wymiana zamka (nawet na chwilę) na dobry spowoduje, że przy naładowanym akumulatorze zakodujesz sobie kluczyk w drzwiach (w stacyjce kodują się od 1996 r.) Koduje się drogą radiową, jak wszystko jest ok przekręcając - zamknij-otwórz. Może siadł Ci po prostu, bo miałeś słaby aku. - wtedy ujawnił się problem z zamkiem. Opisz dokładniej objawy, czy jakieś były wcześniej, czy działał centralny w drzwiach kierowcy. Pozdr
P38A HSE 1995 V8 LPG oraz aprilia mojito 50
-
-
- Posty: 928
- Rejestracja: czw lip 27, 2006 1:57 pm
- Lokalizacja: Opole
Re: RR P 38 - problem z elektoniką
Cześć , objawy na początku byly takie iż samochód (po liku tylko godzinach) nie odpalił, paliły się kontrolki (wszystkie) a rozrusznik nie kręcił. Sprawdziłem rozrusznik i stwierdziłem że czas na odcholowanie RR do warsztatu. To był pierwszy warsztat, później był nastepny (elektronik który zajmuje się tylko tą sferą czyli komputery, komputery i ....). Stan obecny jest taki że nie może sobie dać rady z tym samochodem od wielu miesięcy. Twierdzi że zdażają się wyładowania na układach elektronicznych które to powodują szkody trudne do zdjagnozowania. Szukam więc porady fachowców na forum, bo nie bardzo wiem co dalej. Mysle nawet o sprowadzeniu podobnego egzemparza i wymianie podzespołów ...... ale to kosztuje i tdd.Leonidas pisze:Cześć. Najpewniej w pierwszym rzędzie poszły Ci microswitche w zamku (są trzy), drzwi kierowcy. BEcM nie wie kto się do niego dobiera i profilaktycznie unieruchamia immobilizer. Immo jest zintegrowane z komputerem głównym (BEcM) . Jeśli tylko to - to wymiana zamka (nawet na chwilę) na dobry spowoduje, że przy naładowanym akumulatorze zakodujesz sobie kluczyk w drzwiach (w stacyjce kodują się od 1996 r.) Koduje się drogą radiową, jak wszystko jest ok przekręcając - zamknij-otwórz. Może siadł Ci po prostu, bo miałeś słaby aku. - wtedy ujawnił się problem z zamkiem. Opisz dokładniej objawy, czy jakieś były wcześniej, czy działał centralny w drzwiach kierowcy. Pozdr
a ja jadę, jadę i często dojadę
RR P38
LR D Evo
Nissan K 160
RR P38
LR D Evo
Nissan K 160
-
-
- Posty: 928
- Rejestracja: czw lip 27, 2006 1:57 pm
- Lokalizacja: Opole
Re: RR P 38 - problem z elektoniką
anosuzus pisze:P38 żyje własnym życiem
i nie z każdym chce gadać
mój agzemparz wybitnie żyje własnym życiem - postojowym , prasa, wypowiedzi na temat P38 nie wyczerpały wszystkich problemów i awarii które dopadły mnie jako właściciela (nawt głaskanie nie pomaga - jak w Defie)
a ja jadę, jadę i często dojadę
RR P38
LR D Evo
Nissan K 160
RR P38
LR D Evo
Nissan K 160
Re: RR P 38 - problem z elektoniką
naprawić przez forum się nie da ...Robert K160 pisze:Cześć , objawy na początku byly takie iż samochód (po liku tylko godzinach) nie odpalił, paliły się kontrolki (wszystkie) a rozrusznik nie kręcił. Sprawdziłem rozrusznik i stwierdziłem że czas na odcholowanie RR do warsztatu. To był pierwszy warsztat, później był nastepny (elektronik który zajmuje się tylko tą sferą czyli komputery, komputery i ....). Stan obecny jest taki że nie może sobie dać rady z tym samochodem od wielu miesięcy. Twierdzi że zdażają się wyładowania na układach elektronicznych które to powodują szkody trudne do zdjagnozowania. Szukam więc porady fachowców na forum, bo nie bardzo wiem co dalej. Mysle nawet o sprowadzeniu podobnego egzemparza i wymianie podzespołów ...... ale to kosztuje i tdd.Leonidas pisze:Cześć. Najpewniej w pierwszym rzędzie poszły Ci microswitche w zamku (są trzy), drzwi kierowcy. BEcM nie wie kto się do niego dobiera i profilaktycznie unieruchamia immobilizer. Immo jest zintegrowane z komputerem głównym (BEcM) . Jeśli tylko to - to wymiana zamka (nawet na chwilę) na dobry spowoduje, że przy naładowanym akumulatorze zakodujesz sobie kluczyk w drzwiach (w stacyjce kodują się od 1996 r.) Koduje się drogą radiową, jak wszystko jest ok przekręcając - zamknij-otwórz. Może siadł Ci po prostu, bo miałeś słaby aku. - wtedy ujawnił się problem z zamkiem. Opisz dokładniej objawy, czy jakieś były wcześniej, czy działał centralny w drzwiach kierowcy. Pozdr
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Re: RR P 38 - problem z elektoniką
Już pisałem o tym, że przeciętny elektronik bez odpowiedniego sprzętu sobie z tym nie poradzi.


- SzczesnyLR
- Posty: 1823
- Rejestracja: pn paź 27, 2008 3:16 pm
- Lokalizacja: warszawa
Re: RR P 38 - problem z elektoniką
Rozrusznik, czy działa, możesz sobie sprawdzić na krótko przekaźnikiem w skrzynce bezp. w silniku. Pobieżny opis (mogłeś się przyłożyć - czy np. akum. był odłączany) wskazuje mi na immobilizer. (czy masz kod EKA od dealera?) Słyszałeś coś o kodzie EKA? Czy na wyświetlaczu centralnym coś w ogóle się pojawia jak ruszasz kluczykiem w zamku? Jak nie - wróć do problemu zamka w drzwiach kierowcy. Czy działa ci szyba w tych drzwiach? Czy wcześniej - też nie odpowiedziałeś - był jakiś problem z centralnym zamkiem? P38 jest skomplikowany, ale może ...
Taki - przepraszam za sformułowanie - "zwykły" mechanik, który dodatkowo nie zna angielskiego, to może jedynie ładnie umyć P38.
Taki - przepraszam za sformułowanie - "zwykły" mechanik, który dodatkowo nie zna angielskiego, to może jedynie ładnie umyć P38.

P38A HSE 1995 V8 LPG oraz aprilia mojito 50
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: RR P 38 - problem z elektoniką
Szczególnie jednoślady
.

Re: RR P 38 - problem z elektoniką
taki zwykły mechanik musiałby rozumieć połowę języków europy 

landwarsztat
" i tak warto żyć"
" i tak warto żyć"
-
-
- Posty: 928
- Rejestracja: czw lip 27, 2006 1:57 pm
- Lokalizacja: Opole
Re: RR P 38 - problem z elektoniką
rozrusznik sprawdziłem, szyby w dżwiach działałyLeonidas pisze:Rozrusznik, czy działa, możesz sobie sprawdzić na krótko przekaźnikiem w skrzynce bezp. w silniku. Pobieżny opis (mogłeś się przyłożyć - czy np. akum. był odłączany) wskazuje mi na immobilizer. (czy masz kod EKA od dealera?) Słyszałeś coś o kodzie EKA? Czy na wyświetlaczu centralnym coś w ogóle się pojawia jak ruszasz kluczykiem w zamku? Jak nie - wróć do problemu zamka w drzwiach kierowcy. Czy działa ci szyba w tych drzwiach? Czy wcześniej - też nie odpowiedziałeś - był jakiś problem z centralnym zamkiem? P38 jest skomplikowany, ale może ...
Taki - przepraszam za sformułowanie - "zwykły" mechanik, który dodatkowo nie zna angielskiego, to może jedynie ładnie umyć P38.
co do reszty odpowiem po rozmowie z elektronikiem ponieważ samochód jest w jego rekach, dzięki za chęć pomocy (co nie jest zbyt częstym zjawiskiem....)
ps. nie jest to zwykły mechanik , jak zauważyłem kilka wozów (dziennie) tenże jegomość naprawia w zakresie elektroniki , sa to najnowsze i te starsze BMW, VW . Mercedesy i inne - zreszta przyznał iż jak na lata 90 skomplikowaność RR jest znaczna
odezwę się i jeszcze raz dziekuję za wskazówki
a ja jadę, jadę i często dojadę
RR P38
LR D Evo
Nissan K 160
RR P38
LR D Evo
Nissan K 160
Re: RR P 38 - problem z elektoniką
Jak sam zauważyłeś pewnie jest to zwykły elektronik bawiący się tylko najpopularniejszymi autami.


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości