RR P 38 - problem z elektoniką

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Robert K160
 
 
Posty: 928
Rejestracja: czw lip 27, 2006 1:57 pm
Lokalizacja: Opole

RR P 38 - problem z elektoniką

Post autor: Robert K160 » pt mar 05, 2010 8:38 pm

Szanowni forowicze ,

Samochód nie odpalił pod domem - pewnego dnia i się zaczęło.

Od kilku miesięcy RR P38 (roczniki 95) stoi unieruchomiony (w warsztacie speca od elektroniki). Problem dotyczy komunikacji pomiędzy kluczykiem a ECU.

Nie jestem specem od elektroniki, elektronik nie jest specem od RR , wiem że zciągał oprogramowanie i nic.
Natomiast zadał mi kilka pytań (kilka miesięcy temu wysłałem meila i dzwoniłem do serwisu w Krakowie , lecz pracownicy Piotra ..... olali ) jeżeli możecie proszę o pomoc i info zwrotne :
1. Czy jest możliwość wyłączenia sterowania silnika Lukas 4.6 (kontroler silnika Lukas GEMS 8,2) ?
2. Ile kosztuje soft?
3. Jaka jest procedura dopasowania kluczyka do immobilajzera?

Może Wasze mądre głowy pomogą , bo jak patrzę na mojego rozgrzebanego RR to serce płacze.
Wiem że na forum jest wielu wybitnych znawców,
z góry dzięki za pomoc
a ja jadę, jadę i często dojadę
RR P38
LR D Evo
Nissan K 160

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: RR P 38 - problem z elektoniką

Post autor: LR_Olek » pt mar 05, 2010 9:30 pm

w tym problemie pomoze ci tylko "kilka" warsztatow

a wiedza o ktora pytasz jest wiedza tajemna :)21

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: RR P 38 - problem z elektoniką

Post autor: N2O » pt mar 05, 2010 9:49 pm

Oddaj RR do stosownego warsztatu i będzie naprawiony, byle elektronik tylko namiesza i spierdoli to co jeszcze działa.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Robert K160
 
 
Posty: 928
Rejestracja: czw lip 27, 2006 1:57 pm
Lokalizacja: Opole

Re: RR P 38 - problem z elektoniką

Post autor: Robert K160 » pt mar 05, 2010 9:55 pm

LR_Olek pisze:w tym problemie pomoze ci tylko "kilka" warsztatow

a wiedza o ktora pytasz jest wiedza tajemna :)21

elektronika w RR jest totalnie rozgrzebana , najpierw trza by było to poskładać - na razie nie myślę o transporcie do Krakowa
a tajemna wiedza - to też przecie ludzka - byle ktoś chciał się fachowo w tej sprawie wypowiedzieć i pomóc
a ja jadę, jadę i często dojadę
RR P38
LR D Evo
Nissan K 160

Robert K160
 
 
Posty: 928
Rejestracja: czw lip 27, 2006 1:57 pm
Lokalizacja: Opole

Re: RR P 38 - problem z elektoniką

Post autor: Robert K160 » pt mar 05, 2010 9:58 pm

N2O pisze:Oddaj RR do stosownego warsztatu i będzie naprawiony, byle elektronik tylko namiesza i spierdoli to co jeszcze działa.
:)21
tak , do tej pory naprawiał po innych warsztatach
jaki to jest dobry warsztat ?
a ja jadę, jadę i często dojadę
RR P38
LR D Evo
Nissan K 160

dikson17
 
 
Posty: 919
Rejestracja: czw lip 23, 2009 4:41 pm

Re: RR P 38 - problem z elektoniką

Post autor: dikson17 » pt mar 05, 2010 10:33 pm

uwazaj komu dajesz, bo skonczysz jak ten tutaj

http://www.youtube.com/watch?v=hEc4CowgII0&NR=1

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: RR P 38 - problem z elektoniką

Post autor: czesław&jarząbek » pt mar 05, 2010 10:44 pm

w sumie zajebiaszczy performance...zjarać hasioka pod salonem tojoty :)21

najlepsze to, że żaden z tych prasowanych ryży podczas ewakuacji nie odpalił z klucza.
#noichuj

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: RR P 38 - problem z elektoniką

Post autor: LR_Olek » pt mar 05, 2010 11:14 pm


dikson17
 
 
Posty: 919
Rejestracja: czw lip 23, 2009 4:41 pm

Re: RR P 38 - problem z elektoniką

Post autor: dikson17 » ndz mar 07, 2010 10:49 am

no nizley ubaw, trzech ziomali ma bede z kamera, a obok odpychaja wozki, kluczyk musialbyc w stacyjce, bo kola skrecaly, mysle tak:
1) oszczedzali zupe.
2) nie chcial pobrudzic dupskiem i buciorami fury
3) przestrzegali zasad bhp
4) recznie szybciej...

Awatar użytkownika
nowicjusz127
Posty: 2121
Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: okolice Wrocka

Re: RR P 38 - problem z elektoniką

Post autor: nowicjusz127 » ndz mar 07, 2010 11:47 am

przeczytaj komentarze pod filmikiem
W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni

już Polska

Awatar użytkownika
suzus
 
 
Posty: 993
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 6:08 pm

Re: RR P 38 - problem z elektoniką

Post autor: suzus » ndz mar 07, 2010 11:14 pm

P38 żyje własnym życiem
i nie z każdym chce gadać :)21
landwarsztat
" i tak warto żyć"

Awatar użytkownika
Leonidas
 
 
Posty: 260
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 8:23 pm
Lokalizacja: Ścisłe centrum Polski

Re: RR P 38 - problem z elektoniką

Post autor: Leonidas » pn mar 08, 2010 11:53 am

Cześć. Najpewniej w pierwszym rzędzie poszły Ci microswitche w zamku (są trzy), drzwi kierowcy. BEcM nie wie kto się do niego dobiera i profilaktycznie unieruchamia immobilizer. Immo jest zintegrowane z komputerem głównym (BEcM) . Jeśli tylko to - to wymiana zamka (nawet na chwilę) na dobry spowoduje, że przy naładowanym akumulatorze zakodujesz sobie kluczyk w drzwiach (w stacyjce kodują się od 1996 r.) Koduje się drogą radiową, jak wszystko jest ok przekręcając - zamknij-otwórz. Może siadł Ci po prostu, bo miałeś słaby aku. - wtedy ujawnił się problem z zamkiem. Opisz dokładniej objawy, czy jakieś były wcześniej, czy działał centralny w drzwiach kierowcy. Pozdr
P38A HSE 1995 V8 LPG oraz aprilia mojito 50

Robert K160
 
 
Posty: 928
Rejestracja: czw lip 27, 2006 1:57 pm
Lokalizacja: Opole

Re: RR P 38 - problem z elektoniką

Post autor: Robert K160 » wt mar 09, 2010 10:36 pm

Leonidas pisze:Cześć. Najpewniej w pierwszym rzędzie poszły Ci microswitche w zamku (są trzy), drzwi kierowcy. BEcM nie wie kto się do niego dobiera i profilaktycznie unieruchamia immobilizer. Immo jest zintegrowane z komputerem głównym (BEcM) . Jeśli tylko to - to wymiana zamka (nawet na chwilę) na dobry spowoduje, że przy naładowanym akumulatorze zakodujesz sobie kluczyk w drzwiach (w stacyjce kodują się od 1996 r.) Koduje się drogą radiową, jak wszystko jest ok przekręcając - zamknij-otwórz. Może siadł Ci po prostu, bo miałeś słaby aku. - wtedy ujawnił się problem z zamkiem. Opisz dokładniej objawy, czy jakieś były wcześniej, czy działał centralny w drzwiach kierowcy. Pozdr
Cześć , objawy na początku byly takie iż samochód (po liku tylko godzinach) nie odpalił, paliły się kontrolki (wszystkie) a rozrusznik nie kręcił. Sprawdziłem rozrusznik i stwierdziłem że czas na odcholowanie RR do warsztatu. To był pierwszy warsztat, później był nastepny (elektronik który zajmuje się tylko tą sferą czyli komputery, komputery i ....). Stan obecny jest taki że nie może sobie dać rady z tym samochodem od wielu miesięcy. Twierdzi że zdażają się wyładowania na układach elektronicznych które to powodują szkody trudne do zdjagnozowania. Szukam więc porady fachowców na forum, bo nie bardzo wiem co dalej. Mysle nawet o sprowadzeniu podobnego egzemparza i wymianie podzespołów ...... ale to kosztuje i tdd.
a ja jadę, jadę i często dojadę
RR P38
LR D Evo
Nissan K 160

Robert K160
 
 
Posty: 928
Rejestracja: czw lip 27, 2006 1:57 pm
Lokalizacja: Opole

Re: RR P 38 - problem z elektoniką

Post autor: Robert K160 » wt mar 09, 2010 10:40 pm

suzus pisze:P38 żyje własnym życiem
i nie z każdym chce gadać :)21
ano
mój agzemparz wybitnie żyje własnym życiem - postojowym , prasa, wypowiedzi na temat P38 nie wyczerpały wszystkich problemów i awarii które dopadły mnie jako właściciela (nawt głaskanie nie pomaga - jak w Defie)
a ja jadę, jadę i często dojadę
RR P38
LR D Evo
Nissan K 160

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: RR P 38 - problem z elektoniką

Post autor: gri74 » wt mar 09, 2010 11:22 pm

Robert K160 pisze:
Leonidas pisze:Cześć. Najpewniej w pierwszym rzędzie poszły Ci microswitche w zamku (są trzy), drzwi kierowcy. BEcM nie wie kto się do niego dobiera i profilaktycznie unieruchamia immobilizer. Immo jest zintegrowane z komputerem głównym (BEcM) . Jeśli tylko to - to wymiana zamka (nawet na chwilę) na dobry spowoduje, że przy naładowanym akumulatorze zakodujesz sobie kluczyk w drzwiach (w stacyjce kodują się od 1996 r.) Koduje się drogą radiową, jak wszystko jest ok przekręcając - zamknij-otwórz. Może siadł Ci po prostu, bo miałeś słaby aku. - wtedy ujawnił się problem z zamkiem. Opisz dokładniej objawy, czy jakieś były wcześniej, czy działał centralny w drzwiach kierowcy. Pozdr
Cześć , objawy na początku byly takie iż samochód (po liku tylko godzinach) nie odpalił, paliły się kontrolki (wszystkie) a rozrusznik nie kręcił. Sprawdziłem rozrusznik i stwierdziłem że czas na odcholowanie RR do warsztatu. To był pierwszy warsztat, później był nastepny (elektronik który zajmuje się tylko tą sferą czyli komputery, komputery i ....). Stan obecny jest taki że nie może sobie dać rady z tym samochodem od wielu miesięcy. Twierdzi że zdażają się wyładowania na układach elektronicznych które to powodują szkody trudne do zdjagnozowania. Szukam więc porady fachowców na forum, bo nie bardzo wiem co dalej. Mysle nawet o sprowadzeniu podobnego egzemparza i wymianie podzespołów ...... ale to kosztuje i tdd.
naprawić przez forum się nie da ...
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: RR P 38 - problem z elektoniką

Post autor: N2O » wt mar 09, 2010 11:23 pm

Już pisałem o tym, że przeciętny elektronik bez odpowiedniego sprzętu sobie z tym nie poradzi.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: RR P 38 - problem z elektoniką

Post autor: gri74 » wt mar 09, 2010 11:26 pm

...no ba :wink:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
SzczesnyLR
Posty: 1823
Rejestracja: pn paź 27, 2008 3:16 pm
Lokalizacja: warszawa

Re: RR P 38 - problem z elektoniką

Post autor: SzczesnyLR » śr mar 10, 2010 1:06 am

może nawet nie przeciętny :)21
alkohol , brawura , wypadek

D1,D3...

Awatar użytkownika
Leonidas
 
 
Posty: 260
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 8:23 pm
Lokalizacja: Ścisłe centrum Polski

Re: RR P 38 - problem z elektoniką

Post autor: Leonidas » śr mar 10, 2010 8:25 am

Rozrusznik, czy działa, możesz sobie sprawdzić na krótko przekaźnikiem w skrzynce bezp. w silniku. Pobieżny opis (mogłeś się przyłożyć - czy np. akum. był odłączany) wskazuje mi na immobilizer. (czy masz kod EKA od dealera?) Słyszałeś coś o kodzie EKA? Czy na wyświetlaczu centralnym coś w ogóle się pojawia jak ruszasz kluczykiem w zamku? Jak nie - wróć do problemu zamka w drzwiach kierowcy. Czy działa ci szyba w tych drzwiach? Czy wcześniej - też nie odpowiedziałeś - był jakiś problem z centralnym zamkiem? P38 jest skomplikowany, ale może ...
Taki - przepraszam za sformułowanie - "zwykły" mechanik, który dodatkowo nie zna angielskiego, to może jedynie ładnie umyć P38. :lol:
P38A HSE 1995 V8 LPG oraz aprilia mojito 50

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: RR P 38 - problem z elektoniką

Post autor: czesław&jarząbek » śr mar 10, 2010 8:54 am

umyć też trza umić...

:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Flytier
Posty: 784
Rejestracja: sob lip 12, 2008 7:17 am
Lokalizacja: Kraków

Re: RR P 38 - problem z elektoniką

Post autor: Flytier » śr mar 10, 2010 9:29 am

Szczególnie jednoślady :)21 .

Awatar użytkownika
andrzej:)
 
 
Posty: 2894
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 12:57 am
Lokalizacja: p-ń

Re: RR P 38 - problem z elektoniką

Post autor: andrzej:) » śr mar 10, 2010 10:25 pm

karczerem :)21

Awatar użytkownika
suzus
 
 
Posty: 993
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 6:08 pm

Re: RR P 38 - problem z elektoniką

Post autor: suzus » śr mar 10, 2010 10:33 pm

taki zwykły mechanik musiałby rozumieć połowę języków europy :)21
landwarsztat
" i tak warto żyć"

Robert K160
 
 
Posty: 928
Rejestracja: czw lip 27, 2006 1:57 pm
Lokalizacja: Opole

Re: RR P 38 - problem z elektoniką

Post autor: Robert K160 » czw mar 11, 2010 8:27 pm

Leonidas pisze:Rozrusznik, czy działa, możesz sobie sprawdzić na krótko przekaźnikiem w skrzynce bezp. w silniku. Pobieżny opis (mogłeś się przyłożyć - czy np. akum. był odłączany) wskazuje mi na immobilizer. (czy masz kod EKA od dealera?) Słyszałeś coś o kodzie EKA? Czy na wyświetlaczu centralnym coś w ogóle się pojawia jak ruszasz kluczykiem w zamku? Jak nie - wróć do problemu zamka w drzwiach kierowcy. Czy działa ci szyba w tych drzwiach? Czy wcześniej - też nie odpowiedziałeś - był jakiś problem z centralnym zamkiem? P38 jest skomplikowany, ale może ...
Taki - przepraszam za sformułowanie - "zwykły" mechanik, który dodatkowo nie zna angielskiego, to może jedynie ładnie umyć P38. :lol:
rozrusznik sprawdziłem, szyby w dżwiach działały
co do reszty odpowiem po rozmowie z elektronikiem ponieważ samochód jest w jego rekach, dzięki za chęć pomocy (co nie jest zbyt częstym zjawiskiem....)

ps. nie jest to zwykły mechanik , jak zauważyłem kilka wozów (dziennie) tenże jegomość naprawia w zakresie elektroniki , sa to najnowsze i te starsze BMW, VW . Mercedesy i inne - zreszta przyznał iż jak na lata 90 skomplikowaność RR jest znaczna

odezwę się i jeszcze raz dziekuję za wskazówki
a ja jadę, jadę i często dojadę
RR P38
LR D Evo
Nissan K 160

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: RR P 38 - problem z elektoniką

Post autor: N2O » czw mar 11, 2010 9:15 pm

Jak sam zauważyłeś pewnie jest to zwykły elektronik bawiący się tylko najpopularniejszymi autami.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości