Strona 1 z 2
RR P 38 - problem z elektoniką
: pt mar 05, 2010 8:38 pm
autor: Robert K160
Szanowni forowicze ,
Samochód nie odpalił pod domem - pewnego dnia i się zaczęło.
Od kilku miesięcy RR P38 (roczniki 95) stoi unieruchomiony (w warsztacie speca od elektroniki). Problem dotyczy komunikacji pomiędzy kluczykiem a ECU.
Nie jestem specem od elektroniki, elektronik nie jest specem od RR , wiem że zciągał oprogramowanie i nic.
Natomiast zadał mi kilka pytań (kilka miesięcy temu wysłałem meila i dzwoniłem do serwisu w Krakowie , lecz pracownicy Piotra ..... olali ) jeżeli możecie proszę o pomoc i info zwrotne :
1. Czy jest możliwość wyłączenia sterowania silnika Lukas 4.6 (kontroler silnika Lukas GEMS 8,2) ?
2. Ile kosztuje soft?
3. Jaka jest procedura dopasowania kluczyka do immobilajzera?
Może Wasze mądre głowy pomogą , bo jak patrzę na mojego rozgrzebanego RR to serce płacze.
Wiem że na forum jest wielu wybitnych znawców,
z góry dzięki za pomoc
Re: RR P 38 - problem z elektoniką
: pt mar 05, 2010 9:30 pm
autor: LR_Olek
w tym problemie pomoze ci tylko "kilka" warsztatow
a wiedza o ktora pytasz jest wiedza tajemna

Re: RR P 38 - problem z elektoniką
: pt mar 05, 2010 9:49 pm
autor: N2O
Oddaj RR do stosownego warsztatu i będzie naprawiony, byle elektronik tylko namiesza i spierdoli to co jeszcze działa.

Re: RR P 38 - problem z elektoniką
: pt mar 05, 2010 9:55 pm
autor: Robert K160
LR_Olek pisze:w tym problemie pomoze ci tylko "kilka" warsztatow
a wiedza o ktora pytasz jest wiedza tajemna

elektronika w RR jest totalnie rozgrzebana , najpierw trza by było to poskładać - na razie nie myślę o transporcie do Krakowa
a tajemna wiedza - to też przecie ludzka - byle ktoś chciał się fachowo w tej sprawie wypowiedzieć i pomóc
Re: RR P 38 - problem z elektoniką
: pt mar 05, 2010 9:58 pm
autor: Robert K160
N2O pisze:Oddaj RR do stosownego warsztatu i będzie naprawiony, byle elektronik tylko namiesza i spierdoli to co jeszcze działa.

tak , do tej pory naprawiał po innych warsztatach
jaki to jest dobry warsztat ?
Re: RR P 38 - problem z elektoniką
: pt mar 05, 2010 10:33 pm
autor: dikson17
uwazaj komu dajesz, bo skonczysz jak ten tutaj
http://www.youtube.com/watch?v=hEc4CowgII0&NR=1
Re: RR P 38 - problem z elektoniką
: pt mar 05, 2010 10:44 pm
autor: czesław&jarząbek
w sumie zajebiaszczy performance...zjarać hasioka pod salonem tojoty
najlepsze to, że żaden z tych prasowanych ryży podczas ewakuacji nie odpalił z klucza.
Re: RR P 38 - problem z elektoniką
: pt mar 05, 2010 11:14 pm
autor: LR_Olek
Re: RR P 38 - problem z elektoniką
: ndz mar 07, 2010 10:49 am
autor: dikson17
no nizley ubaw, trzech ziomali ma bede z kamera, a obok odpychaja wozki, kluczyk musialbyc w stacyjce, bo kola skrecaly, mysle tak:
1) oszczedzali zupe.
2) nie chcial pobrudzic dupskiem i buciorami fury
3) przestrzegali zasad bhp
4) recznie szybciej...
Re: RR P 38 - problem z elektoniką
: ndz mar 07, 2010 11:47 am
autor: nowicjusz127
przeczytaj komentarze pod filmikiem
Re: RR P 38 - problem z elektoniką
: ndz mar 07, 2010 11:14 pm
autor: suzus
P38 żyje własnym życiem
i nie z każdym chce gadać

Re: RR P 38 - problem z elektoniką
: pn mar 08, 2010 11:53 am
autor: Leonidas
Cześć. Najpewniej w pierwszym rzędzie poszły Ci microswitche w zamku (są trzy), drzwi kierowcy. BEcM nie wie kto się do niego dobiera i profilaktycznie unieruchamia immobilizer. Immo jest zintegrowane z komputerem głównym (BEcM) . Jeśli tylko to - to wymiana zamka (nawet na chwilę) na dobry spowoduje, że przy naładowanym akumulatorze zakodujesz sobie kluczyk w drzwiach (w stacyjce kodują się od 1996 r.) Koduje się drogą radiową, jak wszystko jest ok przekręcając - zamknij-otwórz. Może siadł Ci po prostu, bo miałeś słaby aku. - wtedy ujawnił się problem z zamkiem. Opisz dokładniej objawy, czy jakieś były wcześniej, czy działał centralny w drzwiach kierowcy. Pozdr
Re: RR P 38 - problem z elektoniką
: wt mar 09, 2010 10:36 pm
autor: Robert K160
Leonidas pisze:Cześć. Najpewniej w pierwszym rzędzie poszły Ci microswitche w zamku (są trzy), drzwi kierowcy. BEcM nie wie kto się do niego dobiera i profilaktycznie unieruchamia immobilizer. Immo jest zintegrowane z komputerem głównym (BEcM) . Jeśli tylko to - to wymiana zamka (nawet na chwilę) na dobry spowoduje, że przy naładowanym akumulatorze zakodujesz sobie kluczyk w drzwiach (w stacyjce kodują się od 1996 r.) Koduje się drogą radiową, jak wszystko jest ok przekręcając - zamknij-otwórz. Może siadł Ci po prostu, bo miałeś słaby aku. - wtedy ujawnił się problem z zamkiem. Opisz dokładniej objawy, czy jakieś były wcześniej, czy działał centralny w drzwiach kierowcy. Pozdr
Cześć , objawy na początku byly takie iż samochód (po liku tylko godzinach) nie odpalił, paliły się kontrolki (wszystkie) a rozrusznik nie kręcił. Sprawdziłem rozrusznik i stwierdziłem że czas na odcholowanie RR do warsztatu. To był pierwszy warsztat, później był nastepny (elektronik który zajmuje się tylko tą sferą czyli komputery, komputery i ....). Stan obecny jest taki że nie może sobie dać rady z tym samochodem od wielu miesięcy. Twierdzi że zdażają się wyładowania na układach elektronicznych które to powodują szkody trudne do zdjagnozowania. Szukam więc porady fachowców na forum, bo nie bardzo wiem co dalej. Mysle nawet o sprowadzeniu podobnego egzemparza i wymianie podzespołów ...... ale to kosztuje i tdd.
Re: RR P 38 - problem z elektoniką
: wt mar 09, 2010 10:40 pm
autor: Robert K160
suzus pisze:P38 żyje własnym życiem
i nie z każdym chce gadać

ano
mój agzemparz wybitnie żyje własnym życiem - postojowym , prasa, wypowiedzi na temat P38 nie wyczerpały wszystkich problemów i awarii które dopadły mnie jako właściciela (nawt głaskanie nie pomaga - jak w Defie)
Re: RR P 38 - problem z elektoniką
: wt mar 09, 2010 11:22 pm
autor: gri74
Robert K160 pisze:Leonidas pisze:Cześć. Najpewniej w pierwszym rzędzie poszły Ci microswitche w zamku (są trzy), drzwi kierowcy. BEcM nie wie kto się do niego dobiera i profilaktycznie unieruchamia immobilizer. Immo jest zintegrowane z komputerem głównym (BEcM) . Jeśli tylko to - to wymiana zamka (nawet na chwilę) na dobry spowoduje, że przy naładowanym akumulatorze zakodujesz sobie kluczyk w drzwiach (w stacyjce kodują się od 1996 r.) Koduje się drogą radiową, jak wszystko jest ok przekręcając - zamknij-otwórz. Może siadł Ci po prostu, bo miałeś słaby aku. - wtedy ujawnił się problem z zamkiem. Opisz dokładniej objawy, czy jakieś były wcześniej, czy działał centralny w drzwiach kierowcy. Pozdr
Cześć , objawy na początku byly takie iż samochód (po liku tylko godzinach) nie odpalił, paliły się kontrolki (wszystkie) a rozrusznik nie kręcił. Sprawdziłem rozrusznik i stwierdziłem że czas na odcholowanie RR do warsztatu. To był pierwszy warsztat, później był nastepny (elektronik który zajmuje się tylko tą sferą czyli komputery, komputery i ....). Stan obecny jest taki że nie może sobie dać rady z tym samochodem od wielu miesięcy. Twierdzi że zdażają się wyładowania na układach elektronicznych które to powodują szkody trudne do zdjagnozowania. Szukam więc porady fachowców na forum, bo nie bardzo wiem co dalej. Mysle nawet o sprowadzeniu podobnego egzemparza i wymianie podzespołów ...... ale to kosztuje i tdd.
naprawić przez forum się nie da ...
Re: RR P 38 - problem z elektoniką
: wt mar 09, 2010 11:23 pm
autor: N2O
Już pisałem o tym, że przeciętny elektronik bez odpowiedniego sprzętu sobie z tym nie poradzi.

Re: RR P 38 - problem z elektoniką
: wt mar 09, 2010 11:26 pm
autor: gri74
...no ba

Re: RR P 38 - problem z elektoniką
: śr mar 10, 2010 1:06 am
autor: SzczesnyLR
może nawet nie przeciętny

Re: RR P 38 - problem z elektoniką
: śr mar 10, 2010 8:25 am
autor: Leonidas
Rozrusznik, czy działa, możesz sobie sprawdzić na krótko przekaźnikiem w skrzynce bezp. w silniku. Pobieżny opis (mogłeś się przyłożyć - czy np. akum. był odłączany) wskazuje mi na immobilizer. (czy masz kod EKA od dealera?) Słyszałeś coś o kodzie EKA? Czy na wyświetlaczu centralnym coś w ogóle się pojawia jak ruszasz kluczykiem w zamku? Jak nie - wróć do problemu zamka w drzwiach kierowcy. Czy działa ci szyba w tych drzwiach? Czy wcześniej - też nie odpowiedziałeś - był jakiś problem z centralnym zamkiem? P38 jest skomplikowany, ale może ...
Taki - przepraszam za sformułowanie - "zwykły" mechanik, który dodatkowo nie zna angielskiego, to może jedynie ładnie umyć P38.

Re: RR P 38 - problem z elektoniką
: śr mar 10, 2010 8:54 am
autor: czesław&jarząbek
umyć też trza umić...

Re: RR P 38 - problem z elektoniką
: śr mar 10, 2010 9:29 am
autor: Flytier
Szczególnie jednoślady

.
Re: RR P 38 - problem z elektoniką
: śr mar 10, 2010 10:25 pm
autor: andrzej:)
karczerem

Re: RR P 38 - problem z elektoniką
: śr mar 10, 2010 10:33 pm
autor: suzus
taki zwykły mechanik musiałby rozumieć połowę języków europy

Re: RR P 38 - problem z elektoniką
: czw mar 11, 2010 8:27 pm
autor: Robert K160
Leonidas pisze:Rozrusznik, czy działa, możesz sobie sprawdzić na krótko przekaźnikiem w skrzynce bezp. w silniku. Pobieżny opis (mogłeś się przyłożyć - czy np. akum. był odłączany) wskazuje mi na immobilizer. (czy masz kod EKA od dealera?) Słyszałeś coś o kodzie EKA? Czy na wyświetlaczu centralnym coś w ogóle się pojawia jak ruszasz kluczykiem w zamku? Jak nie - wróć do problemu zamka w drzwiach kierowcy. Czy działa ci szyba w tych drzwiach? Czy wcześniej - też nie odpowiedziałeś - był jakiś problem z centralnym zamkiem? P38 jest skomplikowany, ale może ...
Taki - przepraszam za sformułowanie - "zwykły" mechanik, który dodatkowo nie zna angielskiego, to może jedynie ładnie umyć P38.

rozrusznik sprawdziłem, szyby w dżwiach działały
co do reszty odpowiem po rozmowie z elektronikiem ponieważ samochód jest w jego rekach, dzięki za chęć pomocy (co nie jest zbyt częstym zjawiskiem....)
ps. nie jest to zwykły mechanik , jak zauważyłem kilka wozów (dziennie) tenże jegomość naprawia w zakresie elektroniki , sa to najnowsze i te starsze BMW, VW . Mercedesy i inne - zreszta przyznał iż jak na lata 90 skomplikowaność RR jest znaczna
odezwę się i jeszcze raz dziekuję za wskazówki
Re: RR P 38 - problem z elektoniką
: czw mar 11, 2010 9:15 pm
autor: N2O
Jak sam zauważyłeś pewnie jest to zwykły elektronik bawiący się tylko najpopularniejszymi autami.
