Witam i pytam
Moderator: Jerry
Witam i pytam
Witam serdecznie. To mój pierwszy post w tym dziale. Jakiś czas temu pisałem w dziale suzuki ale to już historia- pozbyłem się grata. Mam pytanko w sprawie turbiny- nie wiem czy to normalne ale jak wkręcam silnik na obroty na postoju na biegu jałowym jakoś nadzwyczaj nie zauważam pracy turbiny- nie słychać świstu. Natomiast w trakcie jazdy już przy 1500 obrotów słyszę wyraźne dość głośne świszczenie po lewej stronie kabiny. Dzieje się tak tylko w trakcie jazdy - nie na postoju. Gdy samochód już się rozpędzi i nie ma obciążenia świst ustaje. Proszę o pomoc i rady. Discovery 300 TDI 1997 r. Czy turbina ( jeżeli to jest to) powinna tak świszczeć?
SUZUKI SAMURAI - EWOLUCJA - DISCOVERY 300 TDI 1997
Re: Witam i pytam
u mnie sie tak nie dzieje
- adas bombowiec
- Posty: 1676
- Rejestracja: sob paź 24, 2009 8:01 pm
Re: Witam i pytam
Ciekawy problem, moze kabina dziurawa?BartekM pisze:Natomiast w trakcie jazdy już przy 1500 obrotów słyszę wyraźne dość głośne świszczenie po lewej stronie kabiny. Dzieje się tak tylko w trakcie jazdy - nie na postoju. Gdy samochód już się rozpędzi i nie ma obciążenia świst ustaje. Proszę o pomoc i rady. Discovery 300 TDI 1997 r. Czy turbina ( jeżeli to jest to) powinna tak świszczeć?
Re: Witam i pytam
Zaczyna się
. Poważnie jestem lekko zielony w tych tematach bo to mój pierwszy motor z turbinką w dieslu (pomijając vw golf gdzie wogule chyba nie robi) stąd moje obawy. Po prostu nie mam punktu odniesienia i porównania- liczę na rady.

Ostatnio zmieniony śr lis 24, 2010 6:56 pm przez BartekM, łącznie zmieniany 1 raz.
SUZUKI SAMURAI - EWOLUCJA - DISCOVERY 300 TDI 1997
Re: Witam i pytam
łona ta turbina to się chyba załącza przy takich obrotach
aczkolwiek jak ją wyraźnie słyszysz to może sprawdź ile kosztuje na paddockspares.com
aczkolwiek jak ją wyraźnie słyszysz to może sprawdź ile kosztuje na paddockspares.com

jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team
LR disco 200
5 o'clock offroad team
Re: Witam i pytam
mi jak odpuszcze gazu to robi ziuuuuu bardziej niz zwykle i to czy stoi czy jedzie
Re: Witam i pytam
sprawdzić można, ale przed zakupem poszukaj czy nie masz dziury w rurzejpi pisze:sprawdź ile kosztuje na paddockspares.com
Disco 300 96
Re: Witam i pytam
Jakiej rurze?Loukee pisze:sprawdzić można, ale przed zakupem poszukaj czy nie masz dziury w rurzejpi pisze:sprawdź ile kosztuje na paddockspares.com
SUZUKI SAMURAI - EWOLUCJA - DISCOVERY 300 TDI 1997
Re: Witam i pytam
wydechowej za pierwszym tlumikiemBartekM pisze:Jakiej rurze?Loukee pisze:sprawdzić można, ale przed zakupem poszukaj czy nie masz dziury w rurzejpi pisze:sprawdź ile kosztuje na paddockspares.com
Re: Witam i pytam
Albo dziura w dolocie. Turbina-interkuler-kolektor ssący
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo
Re: Witam i pytam
albo kolega nieprzyzwyczajony to gwizda. ew ktos majstrowal przy turbinie i wieksze cisnienie jest
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: Witam i pytam
przewód gumowy między intercoolerem a turbo zwykle nie wytrzymuje próby czasu
sobie wymieni na takie bez EGR i kupi od razu zaślepkę do onego
koszt operacji 40zł
jak będzie dalej świszczeć, to se sprawdzi uszczelkę na kolektorze
a jak dalej świzga a wsio szczelne, to zdemontować turbo i dać na testa do zakładu co to ściemnia, że naprawia turbiny
zdiagnozować potrafią, w większości
sobie wymieni na takie bez EGR i kupi od razu zaślepkę do onego
koszt operacji 40zł
jak będzie dalej świszczeć, to se sprawdzi uszczelkę na kolektorze
a jak dalej świzga a wsio szczelne, to zdemontować turbo i dać na testa do zakładu co to ściemnia, że naprawia turbiny
zdiagnozować potrafią, w większości
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Re: Witam i pytam
zgadzam się z przedmówcą w pełnej rozciągłości jego wypowiedziDamian pisze:przewód gumowy między intercoolerem a turbo zwykle nie wytrzymuje próby czasu
sobie wymieni na takie bez EGR i kupi od razu zaślepkę do onego
koszt operacji 40zł
jak będzie dalej świszczeć, to se sprawdzi uszczelkę na kolektorze
a jak dalej świzga a wsio szczelne, to zdemontować turbo i dać na testa do zakładu co to ściemnia, że naprawia turbiny
zdiagnozować potrafią, w większości

LR 109 S III 2,25>2.5>300tdi
LR Disco 3 2,7 TDI
LR Disco 3 2,7 TDI
Re: Witam i pytam
U mnie pod obciążeniem też słychać świst turbiny spod maski. A mam raczej
wszystko szczelne i turbo rok temu zakładałem nowe, nie regenerowane.

LR Discovery 300tdi '96 - Sprzedany!
Re: Witam i pytam
jak jest sprawna to ma byś prawie niesłyszalna , inaczej to regeneracja albo nówka sztuka.... chyba że faktycznie przewody.
LR DI 300tdi MY95'
PRZYGODY4x4
PRZYGODY4x4
Re: Witam i pytam
Damian pisze:przewód gumowy między intercoolerem a turbo zwykle nie wytrzymuje próby czasu
sobie wymieni na takie bez EGR i kupi od razu zaślepkę do onego
koszt operacji 40zł
jak będzie dalej świszczeć, to se sprawdzi uszczelkę na kolektorze
a jak dalej świzga a wsio szczelne, to zdemontować turbo i dać na testa do zakładu co to ściemnia, że naprawia turbiny
zdiagnozować potrafią, w większości
Se sprawdził i ,,przewód gumowy między intercoolerem a turbo zwykle nie wytrzymuje próby czasu" i jakoś tak cicho nastało. Dzięki za podpowiedź. Pozdr.
SUZUKI SAMURAI - EWOLUCJA - DISCOVERY 300 TDI 1997
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość