Witam i pytam

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

BartekM
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 69
Rejestracja: sob wrz 23, 2006 5:55 pm

Witam i pytam

Post autor: BartekM » śr lis 24, 2010 2:58 pm

Witam serdecznie. To mój pierwszy post w tym dziale. Jakiś czas temu pisałem w dziale suzuki ale to już historia- pozbyłem się grata. Mam pytanko w sprawie turbiny- nie wiem czy to normalne ale jak wkręcam silnik na obroty na postoju na biegu jałowym jakoś nadzwyczaj nie zauważam pracy turbiny- nie słychać świstu. Natomiast w trakcie jazdy już przy 1500 obrotów słyszę wyraźne dość głośne świszczenie po lewej stronie kabiny. Dzieje się tak tylko w trakcie jazdy - nie na postoju. Gdy samochód już się rozpędzi i nie ma obciążenia świst ustaje. Proszę o pomoc i rady. Discovery 300 TDI 1997 r. Czy turbina ( jeżeli to jest to) powinna tak świszczeć?
SUZUKI SAMURAI - EWOLUCJA - DISCOVERY 300 TDI 1997

Awatar użytkownika
gruszkin
 
 
Posty: 6161
Rejestracja: pt lut 03, 2006 2:51 pm
Lokalizacja: gdzie owce dupami szczekają

Re: Witam i pytam

Post autor: gruszkin » śr lis 24, 2010 3:12 pm

u mnie sie tak nie dzieje
nie mów do mnie z rana

jeżdże dieslem dla szatana

ŚNIEGU WYP.ERDALAJ!!

Awatar użytkownika
adas bombowiec
Posty: 1676
Rejestracja: sob paź 24, 2009 8:01 pm

Re: Witam i pytam

Post autor: adas bombowiec » śr lis 24, 2010 6:32 pm

BartekM pisze:Natomiast w trakcie jazdy już przy 1500 obrotów słyszę wyraźne dość głośne świszczenie po lewej stronie kabiny. Dzieje się tak tylko w trakcie jazdy - nie na postoju. Gdy samochód już się rozpędzi i nie ma obciążenia świst ustaje. Proszę o pomoc i rady. Discovery 300 TDI 1997 r. Czy turbina ( jeżeli to jest to) powinna tak świszczeć?
Ciekawy problem, moze kabina dziurawa?

BartekM
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 69
Rejestracja: sob wrz 23, 2006 5:55 pm

Re: Witam i pytam

Post autor: BartekM » śr lis 24, 2010 6:39 pm

Zaczyna się :)21 . Poważnie jestem lekko zielony w tych tematach bo to mój pierwszy motor z turbinką w dieslu (pomijając vw golf gdzie wogule chyba nie robi) stąd moje obawy. Po prostu nie mam punktu odniesienia i porównania- liczę na rady.
Ostatnio zmieniony śr lis 24, 2010 6:56 pm przez BartekM, łącznie zmieniany 1 raz.
SUZUKI SAMURAI - EWOLUCJA - DISCOVERY 300 TDI 1997

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: Witam i pytam

Post autor: jpi » śr lis 24, 2010 6:51 pm

łona ta turbina to się chyba załącza przy takich obrotach

aczkolwiek jak ją wyraźnie słyszysz to może sprawdź ile kosztuje na paddockspares.com :)21
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
gruszkin
 
 
Posty: 6161
Rejestracja: pt lut 03, 2006 2:51 pm
Lokalizacja: gdzie owce dupami szczekają

Re: Witam i pytam

Post autor: gruszkin » śr lis 24, 2010 6:56 pm

mi jak odpuszcze gazu to robi ziuuuuu bardziej niz zwykle i to czy stoi czy jedzie
nie mów do mnie z rana

jeżdże dieslem dla szatana

ŚNIEGU WYP.ERDALAJ!!

Loukee
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: śr lis 19, 2008 6:42 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Witam i pytam

Post autor: Loukee » śr lis 24, 2010 7:24 pm

jpi pisze:sprawdź ile kosztuje na paddockspares.com :)21
sprawdzić można, ale przed zakupem poszukaj czy nie masz dziury w rurze
Disco 300 96

BartekM
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 69
Rejestracja: sob wrz 23, 2006 5:55 pm

Re: Witam i pytam

Post autor: BartekM » śr lis 24, 2010 8:19 pm

Loukee pisze:
jpi pisze:sprawdź ile kosztuje na paddockspares.com :)21
sprawdzić można, ale przed zakupem poszukaj czy nie masz dziury w rurze
Jakiej rurze?
SUZUKI SAMURAI - EWOLUCJA - DISCOVERY 300 TDI 1997

Awatar użytkownika
gruszkin
 
 
Posty: 6161
Rejestracja: pt lut 03, 2006 2:51 pm
Lokalizacja: gdzie owce dupami szczekają

Re: Witam i pytam

Post autor: gruszkin » śr lis 24, 2010 8:20 pm

BartekM pisze:
Loukee pisze:
jpi pisze:sprawdź ile kosztuje na paddockspares.com :)21
sprawdzić można, ale przed zakupem poszukaj czy nie masz dziury w rurze
Jakiej rurze?
wydechowej za pierwszym tlumikiem
nie mów do mnie z rana

jeżdże dieslem dla szatana

ŚNIEGU WYP.ERDALAJ!!

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Re: Witam i pytam

Post autor: Pepek » śr lis 24, 2010 8:27 pm

Albo dziura w dolocie. Turbina-interkuler-kolektor ssący
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
gruszkin
 
 
Posty: 6161
Rejestracja: pt lut 03, 2006 2:51 pm
Lokalizacja: gdzie owce dupami szczekają

Re: Witam i pytam

Post autor: gruszkin » śr lis 24, 2010 8:29 pm

albo kolega nieprzyzwyczajony to gwizda. ew ktos majstrowal przy turbinie i wieksze cisnienie jest
nie mów do mnie z rana

jeżdże dieslem dla szatana

ŚNIEGU WYP.ERDALAJ!!

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Witam i pytam

Post autor: Damian » śr lis 24, 2010 11:49 pm

przewód gumowy między intercoolerem a turbo zwykle nie wytrzymuje próby czasu
sobie wymieni na takie bez EGR i kupi od razu zaślepkę do onego
koszt operacji 40zł

jak będzie dalej świszczeć, to se sprawdzi uszczelkę na kolektorze
a jak dalej świzga a wsio szczelne, to zdemontować turbo i dać na testa do zakładu co to ściemnia, że naprawia turbiny
zdiagnozować potrafią, w większości
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

rafi 109
Posty: 707
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 9:26 am
Lokalizacja: Piła-Trzcianka

Re: Witam i pytam

Post autor: rafi 109 » czw lis 25, 2010 1:45 am

Damian pisze:przewód gumowy między intercoolerem a turbo zwykle nie wytrzymuje próby czasu
sobie wymieni na takie bez EGR i kupi od razu zaślepkę do onego
koszt operacji 40zł

jak będzie dalej świszczeć, to se sprawdzi uszczelkę na kolektorze
a jak dalej świzga a wsio szczelne, to zdemontować turbo i dać na testa do zakładu co to ściemnia, że naprawia turbiny
zdiagnozować potrafią, w większości
zgadzam się z przedmówcą w pełnej rozciągłości jego wypowiedzi :)21
LR 109 S III 2,25>2.5>300tdi
LR Disco 3 2,7 TDI

Awatar użytkownika
cianbo
 
 
Posty: 265
Rejestracja: pt lut 07, 2003 2:57 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Witam i pytam

Post autor: cianbo » czw lis 25, 2010 9:10 am

U mnie pod obciążeniem też słychać świst turbiny spod maski. A mam raczej :lol: wszystko szczelne i turbo rok temu zakładałem nowe, nie regenerowane.
LR Discovery 300tdi '96 - Sprzedany!

Awatar użytkownika
piox
 
 
Posty: 137
Rejestracja: pn maja 10, 2010 9:40 am
Lokalizacja: KRAKÓW
Kontaktowanie:

Re: Witam i pytam

Post autor: piox » pt lis 26, 2010 11:38 am

jak jest sprawna to ma byś prawie niesłyszalna , inaczej to regeneracja albo nówka sztuka.... chyba że faktycznie przewody.
LR DI 300tdi MY95'
PRZYGODY4x4

BartekM
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 69
Rejestracja: sob wrz 23, 2006 5:55 pm

Re: Witam i pytam

Post autor: BartekM » wt gru 07, 2010 6:32 pm

Damian pisze:przewód gumowy między intercoolerem a turbo zwykle nie wytrzymuje próby czasu
sobie wymieni na takie bez EGR i kupi od razu zaślepkę do onego
koszt operacji 40zł

jak będzie dalej świszczeć, to se sprawdzi uszczelkę na kolektorze
a jak dalej świzga a wsio szczelne, to zdemontować turbo i dać na testa do zakładu co to ściemnia, że naprawia turbiny
zdiagnozować potrafią, w większości


Se sprawdził i ,,przewód gumowy między intercoolerem a turbo zwykle nie wytrzymuje próby czasu" i jakoś tak cicho nastało. Dzięki za podpowiedź. Pozdr.
SUZUKI SAMURAI - EWOLUCJA - DISCOVERY 300 TDI 1997

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość