Strona 1 z 1

Witam i pytam

: śr lis 24, 2010 2:58 pm
autor: BartekM
Witam serdecznie. To mój pierwszy post w tym dziale. Jakiś czas temu pisałem w dziale suzuki ale to już historia- pozbyłem się grata. Mam pytanko w sprawie turbiny- nie wiem czy to normalne ale jak wkręcam silnik na obroty na postoju na biegu jałowym jakoś nadzwyczaj nie zauważam pracy turbiny- nie słychać świstu. Natomiast w trakcie jazdy już przy 1500 obrotów słyszę wyraźne dość głośne świszczenie po lewej stronie kabiny. Dzieje się tak tylko w trakcie jazdy - nie na postoju. Gdy samochód już się rozpędzi i nie ma obciążenia świst ustaje. Proszę o pomoc i rady. Discovery 300 TDI 1997 r. Czy turbina ( jeżeli to jest to) powinna tak świszczeć?

Re: Witam i pytam

: śr lis 24, 2010 3:12 pm
autor: gruszkin
u mnie sie tak nie dzieje

Re: Witam i pytam

: śr lis 24, 2010 6:32 pm
autor: adas bombowiec
BartekM pisze:Natomiast w trakcie jazdy już przy 1500 obrotów słyszę wyraźne dość głośne świszczenie po lewej stronie kabiny. Dzieje się tak tylko w trakcie jazdy - nie na postoju. Gdy samochód już się rozpędzi i nie ma obciążenia świst ustaje. Proszę o pomoc i rady. Discovery 300 TDI 1997 r. Czy turbina ( jeżeli to jest to) powinna tak świszczeć?
Ciekawy problem, moze kabina dziurawa?

Re: Witam i pytam

: śr lis 24, 2010 6:39 pm
autor: BartekM
Zaczyna się :)21 . Poważnie jestem lekko zielony w tych tematach bo to mój pierwszy motor z turbinką w dieslu (pomijając vw golf gdzie wogule chyba nie robi) stąd moje obawy. Po prostu nie mam punktu odniesienia i porównania- liczę na rady.

Re: Witam i pytam

: śr lis 24, 2010 6:51 pm
autor: jpi
łona ta turbina to się chyba załącza przy takich obrotach

aczkolwiek jak ją wyraźnie słyszysz to może sprawdź ile kosztuje na paddockspares.com :)21

Re: Witam i pytam

: śr lis 24, 2010 6:56 pm
autor: gruszkin
mi jak odpuszcze gazu to robi ziuuuuu bardziej niz zwykle i to czy stoi czy jedzie

Re: Witam i pytam

: śr lis 24, 2010 7:24 pm
autor: Loukee
jpi pisze:sprawdź ile kosztuje na paddockspares.com :)21
sprawdzić można, ale przed zakupem poszukaj czy nie masz dziury w rurze

Re: Witam i pytam

: śr lis 24, 2010 8:19 pm
autor: BartekM
Loukee pisze:
jpi pisze:sprawdź ile kosztuje na paddockspares.com :)21
sprawdzić można, ale przed zakupem poszukaj czy nie masz dziury w rurze
Jakiej rurze?

Re: Witam i pytam

: śr lis 24, 2010 8:20 pm
autor: gruszkin
BartekM pisze:
Loukee pisze:
jpi pisze:sprawdź ile kosztuje na paddockspares.com :)21
sprawdzić można, ale przed zakupem poszukaj czy nie masz dziury w rurze
Jakiej rurze?
wydechowej za pierwszym tlumikiem

Re: Witam i pytam

: śr lis 24, 2010 8:27 pm
autor: Pepek
Albo dziura w dolocie. Turbina-interkuler-kolektor ssący

Re: Witam i pytam

: śr lis 24, 2010 8:29 pm
autor: gruszkin
albo kolega nieprzyzwyczajony to gwizda. ew ktos majstrowal przy turbinie i wieksze cisnienie jest

Re: Witam i pytam

: śr lis 24, 2010 11:49 pm
autor: Damian
przewód gumowy między intercoolerem a turbo zwykle nie wytrzymuje próby czasu
sobie wymieni na takie bez EGR i kupi od razu zaślepkę do onego
koszt operacji 40zł

jak będzie dalej świszczeć, to se sprawdzi uszczelkę na kolektorze
a jak dalej świzga a wsio szczelne, to zdemontować turbo i dać na testa do zakładu co to ściemnia, że naprawia turbiny
zdiagnozować potrafią, w większości

Re: Witam i pytam

: czw lis 25, 2010 1:45 am
autor: rafi 109
Damian pisze:przewód gumowy między intercoolerem a turbo zwykle nie wytrzymuje próby czasu
sobie wymieni na takie bez EGR i kupi od razu zaślepkę do onego
koszt operacji 40zł

jak będzie dalej świszczeć, to se sprawdzi uszczelkę na kolektorze
a jak dalej świzga a wsio szczelne, to zdemontować turbo i dać na testa do zakładu co to ściemnia, że naprawia turbiny
zdiagnozować potrafią, w większości
zgadzam się z przedmówcą w pełnej rozciągłości jego wypowiedzi :)21

Re: Witam i pytam

: czw lis 25, 2010 9:10 am
autor: cianbo
U mnie pod obciążeniem też słychać świst turbiny spod maski. A mam raczej :lol: wszystko szczelne i turbo rok temu zakładałem nowe, nie regenerowane.

Re: Witam i pytam

: pt lis 26, 2010 11:38 am
autor: piox
jak jest sprawna to ma byś prawie niesłyszalna , inaczej to regeneracja albo nówka sztuka.... chyba że faktycznie przewody.

Re: Witam i pytam

: wt gru 07, 2010 6:32 pm
autor: BartekM
Damian pisze:przewód gumowy między intercoolerem a turbo zwykle nie wytrzymuje próby czasu
sobie wymieni na takie bez EGR i kupi od razu zaślepkę do onego
koszt operacji 40zł

jak będzie dalej świszczeć, to se sprawdzi uszczelkę na kolektorze
a jak dalej świzga a wsio szczelne, to zdemontować turbo i dać na testa do zakładu co to ściemnia, że naprawia turbiny
zdiagnozować potrafią, w większości


Se sprawdził i ,,przewód gumowy między intercoolerem a turbo zwykle nie wytrzymuje próby czasu" i jakoś tak cicho nastało. Dzięki za podpowiedź. Pozdr.