Strona 1 z 1

Problem z tds

: śr kwie 13, 2011 5:32 pm
autor: Fredex
Mam pytanie odnośnie problemu z silnikiem diesla jaki jest w Range'u P38. Problem wygląda następująco: Po odpaleniu silnik normalnie pracuje. Ruszam, jadę wciskam sprzęgło żeby zmienić bieg, puszczam gaz i gdy obroty spadają zapala się najczęściej na ok. sekundę, półtora sekundy "check" po czym gaśnie w czasie gdy silnik schodzi z obrotów. Podczas gdy jest zapalona kontrolka auto ma dziurę w gazie (brak reakcji na pedał przyspieszenia). Kilka razy zdarzyło się, że kontrolka świeciła się dłużej niż tą sekundę i silnik zgasł gdy obroty spadły do jałowych. Bywa też, że podczas jazdy puszczam gaz (jadąc na biegu) to "check" też zapali się na ułamek sekundy do sekundy i wtedy też nie ma reakcji na gaz. Dzieje się to wszystko tylko na zimnym silniku, ale nie za każdą zmianą biegu czy przy każdym ujęciu gazu. Kto mi może podać pomysł co może być powodem takiego zachowania? Przewody podciśnienia są ok. Dziś jeszcze byłem na diagnostyce i są 2 błedy których nie można skasować: "za wysokie napięcie ciśnienia ładowania"( :o ???) i "za wysokie napięcie lub otwarty obwód elektroniczny regulatora prędkości". Czy to może mieć coś z tym wspólnego? Wiem, że są tu osoby, które znają się na rzeczy. Będę wdzięczny za każdą wskazówkę. Pozdrawiam

Re: Problem z tds

: śr kwie 13, 2011 6:47 pm
autor: N2O

Re: Problem z tds

: śr kwie 13, 2011 10:30 pm
autor: lemur
Skoro pali się check to podłączyć pod jakiś sprzęt diagnostyczny i znaleźć błąd.
Takie czasy :-?

Re: Problem z tds

: czw kwie 14, 2011 5:22 pm
autor: Fredex
N2O dzięki za linka :)2 Szukałem na forach BMW i Omegi, ale nic konkretnego tam nie znalazłem.
lemur pisze:Skoro pali się check to podłączyć pod jakiś sprzęt diagnostyczny i znaleźć błąd.
Takie czasy :-?
Był podłączany pod komputer i wyszło tylko "za wysokie napięcie ciśnienia ładowania" i "za wysokie napięcie lub otwarty obwód elektroniczny regulatora prędkości". Nikomu nic to nie mówi. Nie chcę zostawiać auta u różnych "magików" bo więcej mogą zepsuć niż poprawić :-?

Re: Problem z tds

: czw kwie 14, 2011 5:31 pm
autor: N2O
Drugi błąd jest normalny jeśli nie ma tempomatu.
Za wysokie napięcie ciśnienia doładowania, jeśli dobrze myślę, to wygląda na zbyt duże doładowanie(sprawdź zawór wastegate - może stoi dęba) lub uszkodzony czujnik ciśnienia w kolektorze - idzie do niego wężyk od spodu kolektora dolotowego do okolic filtra paliwa.