Post
autor: byolo » śr sie 10, 2011 6:58 pm
Nie przesadzajmy, czasem trafi się perełka, ja swoim przejeździłem 3 lata i trafił mi się całkiem udany egzemplarz, choć wiem, że to rzadkość;D
Pierwsze co to pytanie kto robił przekładkę i na jakich częściach, bo jeśli po taniości i zastosowano maglownicę od opla, to sprzedaj to auto jak najszybciej, bo ta maglownica nie wytrzymuje masy tego auta i kiedyś można na zakręcie pojechać prosto w las.
Druga sprawa to elektronika - najdroższa w tych autach i dość awaryjna. Warto się podłączyć pod kompa i zobaczyć czy nikt nie pokombinował nic w błędach. Najczęstsze to uszkodzone czujniki abs na poszczególnych kołach (świecące trzy kontrolki od TC przez ABS do hamulca zjazdowego), koszt czujnika to 1200 zł, używany koło 300 ale może się okazać że nie jest problemem czujnik, a gdzieś kabelek nie styka.
W zimie gdy ściska mróz, zanim otworzysz tylną klapę, rozgrzej samochód, bo szybka przymarza i zrywa linki - można naprawiać są zestawy naprawcze ale to jest lipa, wtedy koszt wymiany silnika wraz z linkami to koło 700zł plus robocizna;D
Nie wiem jak w benzynie - miałem TD4 - ale zerknij na ubytki płynu chłodniczego, jak ubywa to albo pompa wody, albo co gorsze uszczelka pod głowicą.
Warto też co jakiś czas sprawdzać tłoczki na przednich klockach hamulcowych, mają tendencję do blokowania się więc co jakiś czas je przeczyścić, bo jak się zablokują to szybko padają tarcze i klocki.
To tyle co na start mi się przypomniało;)