wszystkie serie i modele...
Moderator: Jerry
-
danyplus
- jestem tu nowy...

- Posty: 14
- Rejestracja: wt mar 06, 2012 12:14 pm
Post
autor: danyplus » wt mar 06, 2012 5:55 pm
Witam serdecznie,
Przeszukując forum nie napotkałem na zebrane gdzieś wskazówki dot. przeróbek do terenu...
Od czego zacząć żeby nie robić czegoś dwa razy lub zupełnie bez sensu.
Przebudowa a raczej poprawki usprawniające auto w terenie bez drastycznych rozwiązań typu usunięcie tyłu pojazdu, skracanie ramy itp. raczej przeprawowo-turystycznie po okolicy

Za wszystkie sugestie i podpowiedzi z góry dziękuję
Daniel
-
pamejudd
-

- Posty: 1420
- Rejestracja: ndz lip 26, 2009 7:10 pm
- Lokalizacja: Wioska obok wioski obok Stuttgartu
Post
autor: pamejudd » wt mar 06, 2012 6:36 pm
Opony.
Pozniej zacznij jezdzic, bedziesz widzial czego potrzebujesz.
-
Wojtek_W
-

- Posty: 9861
- Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm
Post
autor: Wojtek_W » wt mar 06, 2012 6:46 pm
Ja slyszalem,ze halgeny sa potrzebne. I ta... no.. lebiotka!
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
-
danyplus
- jestem tu nowy...

- Posty: 14
- Rejestracja: wt mar 06, 2012 12:14 pm
Post
autor: danyplus » wt mar 06, 2012 6:47 pm
pamejudd pisze:Opony.
Pozniej zacznij jezdzic, bedziesz widzial czego potrzebujesz.
OK. Ale jakie żeby zaraz nie zmieniać ? Co z felgami ( oryginał czy coś przerabiać albo od razu zainwestować w inne ) ?
To wszystko jest od siebie bardzo zależne... !
Błotniki będą cięte... Z jakimi oponami 3,5 litrowy silniczek sobie radzi ( i jakie będą optymalne w terenie )- co dalej z napędami ... ? itp, itd.

Ostatnio zmieniony wt mar 06, 2012 6:50 pm przez
danyplus, łącznie zmieniany 1 raz.
-
gruszkin
-

- Posty: 6161
- Rejestracja: pt lut 03, 2006 2:51 pm
- Lokalizacja: gdzie owce dupami szczekają
Post
autor: gruszkin » wt mar 06, 2012 6:50 pm
zwolnice
-
pamejudd
-

- Posty: 1420
- Rejestracja: ndz lip 26, 2009 7:10 pm
- Lokalizacja: Wioska obok wioski obok Stuttgartu
Post
autor: pamejudd » wt mar 06, 2012 6:57 pm
danyplus pisze:pamejudd pisze:Opony.
Pozniej zacznij jezdzic, bedziesz widzial czego potrzebujesz.
OK. Ale jakie żeby zaraz nie zmieniać ? Co z felgami ( oryginał czy coś przerabiać albo od razu zainwestować w inne ) ?
Zacznij od ATkow, zobaczysz czy ci wystarcza, czy nie. Standardowe felgi w disko - jak twierdzi wielu znajomych - robia dobrze.
Odpowiem z wlasnego doswiadczenia: zacznij po prostu jezdzic, a pozniej mysl o szpeju. Ja swoim ruszylem do Moldawii i Rumunii zaraz po zakupie, tylko na oponach AT i z prowizoryczna sypialnia. Dzieki temu dowiedzialem sie co w aucie lepiej zmienic, a co jest OK. Zaczynanie jazdy od wydawania zylionow na sprzet to zla fizolofia. Pamietaj zreszta ze naslabszym (albo najsilniejszym) elementem kazdego auta jest i tak lacznik miedzy kierownica i pedalami

-
pojara90

- Posty: 2316
- Rejestracja: wt wrz 16, 2008 5:54 pm
- Lokalizacja: góry i doliny
Post
autor: pojara90 » wt mar 06, 2012 7:02 pm
gruszkin pisze:zwolnice
Bardzo dobry pomysł, tylko co zrobić z kruchym dyfrem międzyosiowym. Miałem kiedyś w rękach jego resztki i byłem w szoku jak LR mógł wypuścić silnik 3,5l ( V8?) z takim badziewiem
Ropadał się przy 265/70R16 kopia simex, nie mówiąc już o mostach

Teren zacny górzysty, ostre podjazdy

W160
PajeroLong SS
-
gruszkin
-

- Posty: 6161
- Rejestracja: pt lut 03, 2006 2:51 pm
- Lokalizacja: gdzie owce dupami szczekają
Post
autor: gruszkin » wt mar 06, 2012 7:14 pm
aha

-
pamejudd
-

- Posty: 1420
- Rejestracja: ndz lip 26, 2009 7:10 pm
- Lokalizacja: Wioska obok wioski obok Stuttgartu
Post
autor: pamejudd » wt mar 06, 2012 7:15 pm
pojara90 pisze:gruszkin pisze:zwolnice
Bardzo dobry pomysł, tylko co zrobić z kruchym dyfrem międzyosiowym. Miałem kiedyś w rękach jego resztki i byłem w szoku jak LR mógł wypuścić silnik 3,5l ( V8?) z takim badziewiem
Ropadał się przy 265/70R16 kopia simex, nie mówiąc już o mostach

Teren zacny górzysty, ostre podjazdy

Zmieliles centralny dyfer?

-
pojara90

- Posty: 2316
- Rejestracja: wt wrz 16, 2008 5:54 pm
- Lokalizacja: góry i doliny
Post
autor: pojara90 » wt mar 06, 2012 7:19 pm
No raczej

A konkretnie kolega , ja robiłem za pilota.
W160
PajeroLong SS
-
sbb
-

- Posty: 3753
- Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: sbb » wt mar 06, 2012 7:19 pm
pamejudd pisze:pojara90 pisze:gruszkin pisze:zwolnice
Bardzo dobry pomysł, tylko co zrobić z kruchym dyfrem międzyosiowym. Miałem kiedyś w rękach jego resztki i byłem w szoku jak LR mógł wypuścić silnik 3,5l ( V8?) z takim badziewiem
Ropadał się przy 265/70R16 kopia simex, nie mówiąc już o mostach

Teren zacny górzysty, ostre podjazdy

Zmieliles centralny dyfer?

]
zdolny nie ?

Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony

-
ginawa

- Posty: 395
- Rejestracja: pt gru 11, 2009 11:51 am
- Lokalizacja: Wały Chrobrego
Post
autor: ginawa » wt mar 06, 2012 7:20 pm
przeca wiadomo ,że LT230 to są słabe reduktory
trzyseta jedna , dwa mechaniki
-
pojara90

- Posty: 2316
- Rejestracja: wt wrz 16, 2008 5:54 pm
- Lokalizacja: góry i doliny
Post
autor: pojara90 » wt mar 06, 2012 7:51 pm
W160
PajeroLong SS
-
jpi
-

- Posty: 5019
- Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
- Lokalizacja: Toruń
-
Kontaktowanie:
Post
autor: jpi » wt mar 06, 2012 7:53 pm
lift 2"
opony 31"
koniec
zacząć jeździć
nic więcej nie potrzeba
tzn. od 5 lat nie potrzebuje

jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team
-
sbb
-

- Posty: 3753
- Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: sbb » wt mar 06, 2012 7:55 pm
jpi pisze:lift 2"
opony 31"
koniec
zacząć jeździć
nic więcej nie potrzeba
tzn. od 5 lat nie potrzebuje

a glizda ? co z glizdą ?
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony

-
jpi
-

- Posty: 5019
- Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
- Lokalizacja: Toruń
-
Kontaktowanie:
Post
autor: jpi » wt mar 06, 2012 8:36 pm
sbb pisze:jpi pisze:lift 2"
opony 31"
koniec
zacząć jeździć
nic więcej nie potrzeba
tzn. od 5 lat nie potrzebuje

a glizda ? co z glizdą ?
glizda w extreme

jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team
-
herflikd

- Posty: 549
- Rejestracja: ndz gru 06, 2009 12:59 pm
- Lokalizacja: Grosswallstadt / DE
Post
autor: herflikd » wt mar 06, 2012 10:01 pm
discovery to sport utilyty vehicuł, nie nadaje sie do offrołdu
D2 TD5 Było
-
pamejudd
-

- Posty: 1420
- Rejestracja: ndz lip 26, 2009 7:10 pm
- Lokalizacja: Wioska obok wioski obok Stuttgartu
Post
autor: pamejudd » wt mar 06, 2012 10:03 pm
herflikd pisze:discovery to sport utilyty vehicuł, nie nadaje sie do offrołdu
Ty juz wez kup wreszcie, a nie marudz
Poligon zarasta

-
danyplus
- jestem tu nowy...

- Posty: 14
- Rejestracja: wt mar 06, 2012 12:14 pm
Post
autor: danyplus » śr mar 07, 2012 8:50 am
jpi pisze:sbb pisze:jpi pisze:lift 2"
opony 31"
koniec
zacząć jeździć
nic więcej nie potrzeba
tzn. od 5 lat nie potrzebuje

a glizda ? co z glizdą ?
glizda w extreme

Co to jest " glizda "

-
danyplus
- jestem tu nowy...

- Posty: 14
- Rejestracja: wt mar 06, 2012 12:14 pm
Post
autor: danyplus » śr mar 07, 2012 9:01 am
pojara90 pisze:gruszkin pisze:zwolnice
Bardzo dobry pomysł, tylko co zrobić z kruchym dyfrem międzyosiowym. Miałem kiedyś w rękach jego resztki i byłem w szoku jak LR mógł wypuścić silnik 3,5l ( V8?) z takim badziewiem
Ropadał się przy 265/70R16 kopia simex, nie mówiąc już o mostach

Teren zacny górzysty, ostre podjazdy

W/g Ciebie za szerokie opony ? Kurdę, na takich radził by sobie chyba lepiej... ?! Poza tym wygląd
Do liftu sprężyny i amorki... czy coś jeszcze ?
-
GAZFAN
-

- Posty: 11514
- Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Długa Szlachecka
-
Kontaktowanie:
Post
autor: GAZFAN » śr mar 07, 2012 9:06 am
Chcesz wyglądać czy jeździć?
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69

-
danyplus
- jestem tu nowy...

- Posty: 14
- Rejestracja: wt mar 06, 2012 12:14 pm
Post
autor: danyplus » śr mar 07, 2012 9:16 am
gruszkin pisze:zwolnice
Reduktor nie wystarczy ?!
Czy zwolnice działają cały czas... ? To na dojazdach będzie lipa

-
Wojtek_W
-

- Posty: 9861
- Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm
Post
autor: Wojtek_W » śr mar 07, 2012 9:18 am
Jak stoisz to nie. Inaczej caly czas chodza. No na dojazdach troche lipa.

y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
-
pojara90

- Posty: 2316
- Rejestracja: wt wrz 16, 2008 5:54 pm
- Lokalizacja: góry i doliny
Post
autor: pojara90 » śr mar 07, 2012 10:10 am
danyplus pisze:pojara90 pisze:gruszkin pisze:zwolnice
Bardzo dobry pomysł, tylko co zrobić z kruchym dyfrem międzyosiowym. Miałem kiedyś w rękach jego resztki i byłem w szoku jak LR mógł wypuścić silnik 3,5l ( V8?) z takim badziewiem
Ropadał się przy 265/70R16 kopia simex, nie mówiąc już o mostach

Teren zacny górzysty, ostre podjazdy

W/g Ciebie za szerokie opony ? Kurdę, na takich radził by sobie chyba lepiej... ?! Poza tym wygląd
Do liftu sprężyny i amorki... czy coś jeszcze ?
Rozmiar opon jest OK 265/70 to coś około 31x10.5 tak że

Opisałem extremalny przykład ze swojego ogródka, tak że potraktuj to bardziej jako info i nie zrażaj się do tego auta

Jak założysz mniej agresywne opony i nie będziesz się kierował "prawem buta" to będziesz Pan zadowolony

W160
PajeroLong SS
-
gruszkin
-

- Posty: 6161
- Rejestracja: pt lut 03, 2006 2:51 pm
- Lokalizacja: gdzie owce dupami szczekają
Post
autor: gruszkin » śr mar 07, 2012 10:19 am
przecież jaja sobie robiłem z tymi zwolnicami
chcesz auto do extremu kup sobie parcha.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość