Strona 1 z 5
Przebudowa dyskoteki I do off road'u
: wt mar 06, 2012 5:55 pm
autor: danyplus
Witam serdecznie,
Przeszukując forum nie napotkałem na zebrane gdzieś wskazówki dot. przeróbek do terenu...
Od czego zacząć żeby nie robić czegoś dwa razy lub zupełnie bez sensu.
Przebudowa a raczej poprawki usprawniające auto w terenie bez drastycznych rozwiązań typu usunięcie tyłu pojazdu, skracanie ramy itp. raczej przeprawowo-turystycznie po okolicy

Za wszystkie sugestie i podpowiedzi z góry dziękuję
Daniel
Re: Przebudowa dyskoteki I do off road'u
: wt mar 06, 2012 6:36 pm
autor: pamejudd
Opony.
Pozniej zacznij jezdzic, bedziesz widzial czego potrzebujesz.
Re: Przebudowa dyskoteki I do off road'u
: wt mar 06, 2012 6:46 pm
autor: Wojtek_W
Ja slyszalem,ze halgeny sa potrzebne. I ta... no.. lebiotka!
Re: Przebudowa dyskoteki I do off road'u
: wt mar 06, 2012 6:47 pm
autor: danyplus
pamejudd pisze:Opony.
Pozniej zacznij jezdzic, bedziesz widzial czego potrzebujesz.
OK. Ale jakie żeby zaraz nie zmieniać ? Co z felgami ( oryginał czy coś przerabiać albo od razu zainwestować w inne ) ?
To wszystko jest od siebie bardzo zależne... !
Błotniki będą cięte... Z jakimi oponami 3,5 litrowy silniczek sobie radzi ( i jakie będą optymalne w terenie )- co dalej z napędami ... ? itp, itd.

Re: Przebudowa dyskoteki I do off road'u
: wt mar 06, 2012 6:50 pm
autor: gruszkin
zwolnice
Re: Przebudowa dyskoteki I do off road'u
: wt mar 06, 2012 6:57 pm
autor: pamejudd
danyplus pisze:pamejudd pisze:Opony.
Pozniej zacznij jezdzic, bedziesz widzial czego potrzebujesz.
OK. Ale jakie żeby zaraz nie zmieniać ? Co z felgami ( oryginał czy coś przerabiać albo od razu zainwestować w inne ) ?
Zacznij od ATkow, zobaczysz czy ci wystarcza, czy nie. Standardowe felgi w disko - jak twierdzi wielu znajomych - robia dobrze.
Odpowiem z wlasnego doswiadczenia: zacznij po prostu jezdzic, a pozniej mysl o szpeju. Ja swoim ruszylem do Moldawii i Rumunii zaraz po zakupie, tylko na oponach AT i z prowizoryczna sypialnia. Dzieki temu dowiedzialem sie co w aucie lepiej zmienic, a co jest OK. Zaczynanie jazdy od wydawania zylionow na sprzet to zla fizolofia. Pamietaj zreszta ze naslabszym (albo najsilniejszym) elementem kazdego auta jest i tak lacznik miedzy kierownica i pedalami

Re: Przebudowa dyskoteki I do off road'u
: wt mar 06, 2012 7:02 pm
autor: pojara90
gruszkin pisze:zwolnice
Bardzo dobry pomysł, tylko co zrobić z kruchym dyfrem międzyosiowym. Miałem kiedyś w rękach jego resztki i byłem w szoku jak LR mógł wypuścić silnik 3,5l ( V8?) z takim badziewiem
Ropadał się przy 265/70R16 kopia simex, nie mówiąc już o mostach

Teren zacny górzysty, ostre podjazdy

Re: Przebudowa dyskoteki I do off road'u
: wt mar 06, 2012 7:14 pm
autor: gruszkin
aha

Re: Przebudowa dyskoteki I do off road'u
: wt mar 06, 2012 7:15 pm
autor: pamejudd
pojara90 pisze:gruszkin pisze:zwolnice
Bardzo dobry pomysł, tylko co zrobić z kruchym dyfrem międzyosiowym. Miałem kiedyś w rękach jego resztki i byłem w szoku jak LR mógł wypuścić silnik 3,5l ( V8?) z takim badziewiem
Ropadał się przy 265/70R16 kopia simex, nie mówiąc już o mostach

Teren zacny górzysty, ostre podjazdy

Zmieliles centralny dyfer?

Re: Przebudowa dyskoteki I do off road'u
: wt mar 06, 2012 7:19 pm
autor: pojara90
No raczej

A konkretnie kolega , ja robiłem za pilota.
Re: Przebudowa dyskoteki I do off road'u
: wt mar 06, 2012 7:19 pm
autor: sbb
pamejudd pisze:pojara90 pisze:gruszkin pisze:zwolnice
Bardzo dobry pomysł, tylko co zrobić z kruchym dyfrem międzyosiowym. Miałem kiedyś w rękach jego resztki i byłem w szoku jak LR mógł wypuścić silnik 3,5l ( V8?) z takim badziewiem
Ropadał się przy 265/70R16 kopia simex, nie mówiąc już o mostach

Teren zacny górzysty, ostre podjazdy

Zmieliles centralny dyfer?

]
zdolny nie ?

Re: Przebudowa dyskoteki I do off road'u
: wt mar 06, 2012 7:20 pm
autor: ginawa
przeca wiadomo ,że LT230 to są słabe reduktory
Re: Przebudowa dyskoteki I do off road'u
: wt mar 06, 2012 7:51 pm
autor: pojara90
Re: Przebudowa dyskoteki I do off road'u
: wt mar 06, 2012 7:53 pm
autor: jpi
lift 2"
opony 31"
koniec
zacząć jeździć
nic więcej nie potrzeba
tzn. od 5 lat nie potrzebuje

Re: Przebudowa dyskoteki I do off road'u
: wt mar 06, 2012 7:55 pm
autor: sbb
jpi pisze:lift 2"
opony 31"
koniec
zacząć jeździć
nic więcej nie potrzeba
tzn. od 5 lat nie potrzebuje

a glizda ? co z glizdą ?
Re: Przebudowa dyskoteki I do off road'u
: wt mar 06, 2012 8:36 pm
autor: jpi
sbb pisze:jpi pisze:lift 2"
opony 31"
koniec
zacząć jeździć
nic więcej nie potrzeba
tzn. od 5 lat nie potrzebuje

a glizda ? co z glizdą ?
glizda w extreme

Re: Przebudowa dyskoteki I do off road'u
: wt mar 06, 2012 10:01 pm
autor: herflikd
discovery to sport utilyty vehicuł, nie nadaje sie do offrołdu
Re: Przebudowa dyskoteki I do off road'u
: wt mar 06, 2012 10:03 pm
autor: pamejudd
herflikd pisze:discovery to sport utilyty vehicuł, nie nadaje sie do offrołdu
Ty juz wez kup wreszcie, a nie marudz
Poligon zarasta

Re: Przebudowa dyskoteki I do off road'u
: śr mar 07, 2012 8:50 am
autor: danyplus
jpi pisze:sbb pisze:jpi pisze:lift 2"
opony 31"
koniec
zacząć jeździć
nic więcej nie potrzeba
tzn. od 5 lat nie potrzebuje

a glizda ? co z glizdą ?
glizda w extreme

Co to jest " glizda "

Re: Przebudowa dyskoteki I do off road'u
: śr mar 07, 2012 9:01 am
autor: danyplus
pojara90 pisze:gruszkin pisze:zwolnice
Bardzo dobry pomysł, tylko co zrobić z kruchym dyfrem międzyosiowym. Miałem kiedyś w rękach jego resztki i byłem w szoku jak LR mógł wypuścić silnik 3,5l ( V8?) z takim badziewiem
Ropadał się przy 265/70R16 kopia simex, nie mówiąc już o mostach

Teren zacny górzysty, ostre podjazdy

W/g Ciebie za szerokie opony ? Kurdę, na takich radził by sobie chyba lepiej... ?! Poza tym wygląd
Do liftu sprężyny i amorki... czy coś jeszcze ?
Re: Przebudowa dyskoteki I do off road'u
: śr mar 07, 2012 9:06 am
autor: GAZFAN
Chcesz wyglądać czy jeździć?
Re: Przebudowa dyskoteki I do off road'u
: śr mar 07, 2012 9:16 am
autor: danyplus
gruszkin pisze:zwolnice
Reduktor nie wystarczy ?!
Czy zwolnice działają cały czas... ? To na dojazdach będzie lipa

Re: Przebudowa dyskoteki I do off road'u
: śr mar 07, 2012 9:18 am
autor: Wojtek_W
Jak stoisz to nie. Inaczej caly czas chodza. No na dojazdach troche lipa.

Re: Przebudowa dyskoteki I do off road'u
: śr mar 07, 2012 10:10 am
autor: pojara90
danyplus pisze:pojara90 pisze:gruszkin pisze:zwolnice
Bardzo dobry pomysł, tylko co zrobić z kruchym dyfrem międzyosiowym. Miałem kiedyś w rękach jego resztki i byłem w szoku jak LR mógł wypuścić silnik 3,5l ( V8?) z takim badziewiem
Ropadał się przy 265/70R16 kopia simex, nie mówiąc już o mostach

Teren zacny górzysty, ostre podjazdy

W/g Ciebie za szerokie opony ? Kurdę, na takich radził by sobie chyba lepiej... ?! Poza tym wygląd
Do liftu sprężyny i amorki... czy coś jeszcze ?
Rozmiar opon jest OK 265/70 to coś około 31x10.5 tak że

Opisałem extremalny przykład ze swojego ogródka, tak że potraktuj to bardziej jako info i nie zrażaj się do tego auta

Jak założysz mniej agresywne opony i nie będziesz się kierował "prawem buta" to będziesz Pan zadowolony

Re: Przebudowa dyskoteki I do off road'u
: śr mar 07, 2012 10:19 am
autor: gruszkin
przecież jaja sobie robiłem z tymi zwolnicami
chcesz auto do extremu kup sobie parcha.