Range Rover L322 4.4i

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

wojtano
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: czw maja 12, 2011 10:10 am

Range Rover L322 4.4i

Post autor: wojtano » sob lip 21, 2012 2:45 pm

Witam
Zastanawiam się bardzo poważnie nad kupnem tego modelu
z silnikiem 4.4 BMW 286km.
Jedynie nie moge się dowiedzieć jak realizowany jest napęd.
Range Rover Sport ma Terrain Response tak samo jak LR III.
Brat ma LR II td5 z ETC i nie zawsze się to sprawdza w terenie.

Czy jest tam centralny dyferencjał?
Czy można go blokować by byle przeszkoda mnie nie zatrzymała?
Jak się sprawuje w terenie (zwykłe przejażdżki)?

Proszę tych, którzy mają te wozy i tych, którzy mają konkretnie
coś do powiedzenia o pełną informację.

Pozdrawiam wszystkich posiadaczy

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Range Rover L322 4.4i

Post autor: Salata123 » sob lip 21, 2012 8:47 pm

wojtano pisze:[...]
Czy jest tam centralny dyferencjał?
Czy można go blokować by byle przeszkoda mnie nie zatrzymała?
Jak się sprawuje w terenie (zwykłe przejażdżki)?
[...]
1. Jest
2. Można go blokować w różnym stopniu. Blokada jest cierna. Bezpośrednio nie masz wpływu na działanie blokady.
3. Niebo lepiej niż DII
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Koro
Posty: 1620
Rejestracja: pn paź 25, 2004 10:02 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Range Rover L322 4.4i

Post autor: Koro » pn lip 23, 2012 12:35 pm

Nie wspomniałeś Drogi Sałacie o występującej blokadzie tylnego mostu...
możliwości terenowe są zaskakujące in plus. Jak się ogarnie obsługę TR to DII objeżdżasz z kubkiem w reku i rozmawiając przez telefon.
Ale ja sie nie znam.... Wiec najlepiej jak by podpytać Gazfana... :)21

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Range Rover L322 4.4i

Post autor: Salata123 » pn lip 23, 2012 8:05 pm

Nie pytany się nie wychylam :roll: Mógłbym napisać za dużo i zawstydzić co poniektóre gwiazdy :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

art74
 
 
Posty: 269
Rejestracja: śr sie 31, 2011 10:21 am
Lokalizacja: Niedaleko pewnej kopalni

Re: Range Rover L322 4.4i

Post autor: art74 » śr lip 25, 2012 8:15 pm

Tylko trza se zadać podstawowe pytanie jak długo potrwa ten objazd DII . przez L322 w grząskim terenie ? Bo mnie się wydaje że nie dłużej niż trwa przeciętny materiał reklamowy w TV a potem w serwisie będzie :)16
LR Discovery 2_ V8 4,0L.

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Range Rover L322 4.4i

Post autor: gri74 » śr lip 25, 2012 8:40 pm

kup go z silnikiem jaguara 4,4
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Galik
 
 
Posty: 840
Rejestracja: śr lut 01, 2006 8:51 pm
Lokalizacja: Warszawa/Gliwice

Re: Range Rover L322 4.4i

Post autor: Galik » ndz lip 29, 2012 6:42 pm

no właśnie z jakim silnikiem bardziej polecacie bmw czy jaguar? Jakie macie odczucia z punktu widzenia serwisanta? Mnie tam akurat bmw odpowiada, ma jad, jaguarowskim 4.4 jechałem dosłownie kilometr, więc nie mam dobrego porównania.

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Range Rover L322 4.4i

Post autor: gri74 » ndz lip 29, 2012 7:38 pm

wiesz że z bmw to stary środek l322 i wiele innych tematów które zostały zmienione potem wraz z silnikiem 4,4 AJ
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Range Rover L322 4.4i

Post autor: Janusz2000 » pt sie 17, 2012 11:18 am

Sam się kilkukrotnie już przymierzałem do zakupionia L322 - tylko za każdym razem coś się nie składało, najczęściej budżet :) Ale co się naczytałem, narozmawiałem i wywiedziałem to moje i na pewno sobie jeszcze go kupie. Nie wiem tylko czy 4,4 czy poczekam jeszcze i się napnę na TDV8.

Jesli chodzi o 4,4, to moim zdaniem najlepiej kupić samochodów z 2005r.
oto dlaczego:

- ostatni rocznik z silnikiem BMW (ostatni rocznik czyli najbardziej dopracowany)
- ja preferuje silnik 4,4 BMW bo BMW to BMW a nie Ford :)21 (tak mi się wydaje, że jest to silnik Forda, a stricte Jaguara jest 4,2 z wersji Supercharged i późniejszy 5.0)
Zresztą mimo mniejszej mocy na papierze 286KM vs 305KM silnik od beemki jest bardziej elastyczny i nie trzeba go tak kręcić, żeby się sprawnie poruszać – chociaż to może być wrażenie subiektywne.
- 2005 to już po pierwszym lifcie środka, czyli z dotykowym ekranem i navigacją DVD (poprzednio CD)
- poprawiona także cała elektronika, komunikacja komputerów i różnych systemów jest na światłowodach – co zapewnia po prostu szybkie i sprawne działanie tego całego bajzlu :roll:
- Nagłośnienie Harman-Kardon Logic 7 – chyba wprowadzony jeszcze w 2004r ale przed 2005 cieżko go trafić – a dopiero ten system spełnia oczekiwania.
- 2005r to tez ostatni rok z nazwijmy to bardziej terenowym zawieszeniem, nie ma co prawda jeszcze Terrain Responce’a ale zawieszenie w trybie terenowym ma większy skok – tylne koła 33cm przednie 31cm (mogę się mylić co do szczegółów) – tak czy inaczej imponujące na samochód z pełnym niezależnym zawieszeniem. Model z silnikiem 4,4 Forda ma już TR ale dla poprawy właściwości stricte drogowych przy dużych prędkościach ma zmniejszony skok do…. jeśli dobrze pamiętam 25cm. Ale Jak to ktoś już słusznie zauważył seryjne Disco II objeżdżasz dalej jedząc kanapke itd :)21

Problem w tym, żeby trafić u nas taki model z 2005r, a jeszcze żeby był z rynku Europejskiego w wersji Vouge to już w ogóle rarytas. Pojawia się raz na kilka miesięcy i to z ceną duuuużo wyższą niż modele 2003 i 2004 bo ludzie zazwyczaj wiedzą, że ten wersja jest bardziej pożądana.
Jedyny minus to taki że 2005 ma jeszcze przód sprzed pierwszego faceliftu – ten z silnikiem 4.4 Forda ma już taki fajny – najbardziej klasyczny i pasujący do L322 :)2 , ładniejszy moim zdaniem niż ten ostatni co jest.
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Range Rover L322 4.4i

Post autor: Janusz2000 » pt sie 17, 2012 12:46 pm

Poprawiam się - jednak 4,4 to silnik Jaguara nie Forda. 3,6 z TDV8 to wspólny projekt Ford-PSA.
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Range Rover L322 4.4i

Post autor: Nikos » ndz sie 19, 2012 10:44 pm

jeszcze inaczej.....

AJv8 4.2 4.4 design development jaguara tak samo jak 5.0
Jaguar jedzie na osprzęcie denso

3.6 tdv8 design forda. (klon amerykanskiego powerstroka) ponoć palce maczał Navistar diesel ktory zajmował sie wszelkimi
obliczeniami termodynamicznymi dla tego silnika..... (informacje posiadam od pracowanika navistar w us)

2,7 tdv6 design !jaguara i forda! develompent zrobiony z pomocą psa (skladany w dagenhamie w uk)
dwa silniki dedykowane.... jeden dla psa drugi dla jlr.... roznia sie przylaczem do skrzyni.

Obydwa jada na osprzecie siemensa
z wyjatkiem rozrusznika i alternatora

Informacje z jaskimi lwa :)

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Range Rover L322 4.4i

Post autor: Janusz2000 » czw sie 23, 2012 4:05 pm

A nie jest tak że 3,6 tdv8 - to pochodna 2,7 tdv6? W sensie ten sam design tylko dodane 2 cylindry?

Coś mi się tak kołacze po głowie że gdzieś coś takiego czytałem - z pojemności się zgadza.

I że oryginalnie 2,7 tdv6 był designem forda przy wpópłracy PSA a dopiero potem go dostał na warsztat Jaguar i zrobił z niego 3.0 tdv6?
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Range Rover L322 4.4i

Post autor: czesław&jarząbek » czw sie 23, 2012 7:16 pm

dokładnie tak.
psa/ford
jaguar pierwszy dostał tdv6, potem lr
#noichuj

Awatar użytkownika
SzczesnyLR
Posty: 1823
Rejestracja: pn paź 27, 2008 3:16 pm
Lokalizacja: warszawa

Re: Range Rover L322 4.4i

Post autor: SzczesnyLR » pt sie 24, 2012 7:39 am

czesław&jarząbek pisze:dokładnie tak.
psa/ford
jaguar pierwszy dostał tdv6, potem lr
Ty to się znasz :)21
alkohol , brawura , wypadek

D1,D3...

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Range Rover L322 4.4i

Post autor: czesław&jarząbek » pt sie 24, 2012 7:43 am

niekoniecznie ale nie przyjmuję propagandy sukcesu jlr.
a tysiące wozów psa/ford z silnikami jakoby zaprojektowanymi przez jlr jakby mnie w tym utwierdzają.
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: Range Rover L322 4.4i

Post autor: apede » pt sie 24, 2012 8:46 am

A która korpo nie ma propagandy sukcesu... do samego końca? (olt... :)21 ) A później życie i tak weryfikuje.
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
Flytier
Posty: 784
Rejestracja: sob lip 12, 2008 7:17 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Range Rover L322 4.4i

Post autor: Flytier » pt sie 24, 2012 9:17 am

apede pisze:A która korpo nie ma propagandy sukcesu... do samego końca? (olt... :)21 ) A później życie i tak weryfikuje.
Tak, ale...jlr w tym przoduje :)21 .

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Range Rover L322 4.4i

Post autor: Janusz2000 » pn sie 27, 2012 1:14 pm

Ostatnio mają powody - za pierwsze pół roku 2012 - LR zanotował 44% wzrost sprzedaży w okresie rok do roku, a już zeszły rok nie był dla nich zły. Żaden inny producent nie zanotował takiego wzrostu przy czym więcej niż połowa notuje w Europie spadki.
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5558
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Range Rover L322 4.4i

Post autor: kpeugeot » pn sie 27, 2012 2:15 pm

gazfan się wykazuje :)21
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Range Rover L322 4.4i

Post autor: Janusz2000 » pn sie 27, 2012 3:33 pm

ale to by znaczyło, :)21 że Gazfan po cichu kilka Evoque'ów kupił
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
dominik502
 
 
Posty: 269
Rejestracja: czw mar 26, 2009 1:17 pm
Lokalizacja: Płońsk
Kontaktowanie:

Re: Range Rover L322 4.4i

Post autor: dominik502 » pt lis 30, 2012 4:48 pm

Podbiję temat.
Chodzi mi o silniki BMW.Czy to są silniki z vanosami ( oznaczenie BMW M62B44TU), czy bez vanosów ( M62B44).
Suzuki SJ 1.8 M40 - zmienił właściciela
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Range Rover L322 4.4i

Post autor: Janusz2000 » pt lis 30, 2012 5:20 pm

Tak pomiedzy :)21 - z pojedyńczym Vanosem
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
dominik502
 
 
Posty: 269
Rejestracja: czw mar 26, 2009 1:17 pm
Lokalizacja: Płońsk
Kontaktowanie:

Re: Range Rover L322 4.4i

Post autor: dominik502 » pt lis 30, 2012 5:48 pm

A występowały bez vanosa?
Suzuki SJ 1.8 M40 - zmienił właściciela
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Range Rover L322 4.4i

Post autor: Janusz2000 » wt gru 04, 2012 1:02 pm

Nigdy nie natknąłem się na taką informacje i wydaje mi się to mało prawdopodobne, żeby w umowie między fordem i bmw było tak że bmw dostarczało silnik w dwóch różnych wersjach.

Ale, że moja wiedza na ten temat jest czysto teoretyczna to pewne lepiej by było gdyby wypowiedział się ktoś kto miał takie samochody na warsztacie.
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
SzczesnyLR
Posty: 1823
Rejestracja: pn paź 27, 2008 3:16 pm
Lokalizacja: warszawa

Re: Range Rover L322 4.4i

Post autor: SzczesnyLR » wt gru 04, 2012 8:26 pm

Maja zmianę faz wałka ssącego
I nazywa się to Variable Camshaft Control (VCC) a nie jakiś tfu... vanos :)21
alkohol , brawura , wypadek

D1,D3...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości