Range Rover L322 4.4i
Moderator: Jerry
Range Rover L322 4.4i
Witam
Zastanawiam się bardzo poważnie nad kupnem tego modelu
z silnikiem 4.4 BMW 286km.
Jedynie nie moge się dowiedzieć jak realizowany jest napęd.
Range Rover Sport ma Terrain Response tak samo jak LR III.
Brat ma LR II td5 z ETC i nie zawsze się to sprawdza w terenie.
Czy jest tam centralny dyferencjał?
Czy można go blokować by byle przeszkoda mnie nie zatrzymała?
Jak się sprawuje w terenie (zwykłe przejażdżki)?
Proszę tych, którzy mają te wozy i tych, którzy mają konkretnie
coś do powiedzenia o pełną informację.
Pozdrawiam wszystkich posiadaczy
Zastanawiam się bardzo poważnie nad kupnem tego modelu
z silnikiem 4.4 BMW 286km.
Jedynie nie moge się dowiedzieć jak realizowany jest napęd.
Range Rover Sport ma Terrain Response tak samo jak LR III.
Brat ma LR II td5 z ETC i nie zawsze się to sprawdza w terenie.
Czy jest tam centralny dyferencjał?
Czy można go blokować by byle przeszkoda mnie nie zatrzymała?
Jak się sprawuje w terenie (zwykłe przejażdżki)?
Proszę tych, którzy mają te wozy i tych, którzy mają konkretnie
coś do powiedzenia o pełną informację.
Pozdrawiam wszystkich posiadaczy
Re: Range Rover L322 4.4i
1. Jestwojtano pisze:[...]
Czy jest tam centralny dyferencjał?
Czy można go blokować by byle przeszkoda mnie nie zatrzymała?
Jak się sprawuje w terenie (zwykłe przejażdżki)?
[...]
2. Można go blokować w różnym stopniu. Blokada jest cierna. Bezpośrednio nie masz wpływu na działanie blokady.
3. Niebo lepiej niż DII
Re: Range Rover L322 4.4i
Nie wspomniałeś Drogi Sałacie o występującej blokadzie tylnego mostu...
możliwości terenowe są zaskakujące in plus. Jak się ogarnie obsługę TR to DII objeżdżasz z kubkiem w reku i rozmawiając przez telefon.
Ale ja sie nie znam.... Wiec najlepiej jak by podpytać Gazfana...
możliwości terenowe są zaskakujące in plus. Jak się ogarnie obsługę TR to DII objeżdżasz z kubkiem w reku i rozmawiając przez telefon.
Ale ja sie nie znam.... Wiec najlepiej jak by podpytać Gazfana...

Re: Range Rover L322 4.4i
Nie pytany się nie wychylam
Mógłbym napisać za dużo i zawstydzić co poniektóre gwiazdy 


Re: Range Rover L322 4.4i
Tylko trza se zadać podstawowe pytanie jak długo potrwa ten objazd DII . przez L322 w grząskim terenie ? Bo mnie się wydaje że nie dłużej niż trwa przeciętny materiał reklamowy w TV a potem w serwisie będzie 

LR Discovery 2_ V8 4,0L.
Re: Range Rover L322 4.4i
kup go z silnikiem jaguara 4,4
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Re: Range Rover L322 4.4i
no właśnie z jakim silnikiem bardziej polecacie bmw czy jaguar? Jakie macie odczucia z punktu widzenia serwisanta? Mnie tam akurat bmw odpowiada, ma jad, jaguarowskim 4.4 jechałem dosłownie kilometr, więc nie mam dobrego porównania.
Re: Range Rover L322 4.4i
wiesz że z bmw to stary środek l322 i wiele innych tematów które zostały zmienione potem wraz z silnikiem 4,4 AJ
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
- Janusz2000
-
- Posty: 900
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Range Rover L322 4.4i
Sam się kilkukrotnie już przymierzałem do zakupionia L322 - tylko za każdym razem coś się nie składało, najczęściej budżet
Ale co się naczytałem, narozmawiałem i wywiedziałem to moje i na pewno sobie jeszcze go kupie. Nie wiem tylko czy 4,4 czy poczekam jeszcze i się napnę na TDV8.
Jesli chodzi o 4,4, to moim zdaniem najlepiej kupić samochodów z 2005r.
oto dlaczego:
- ostatni rocznik z silnikiem BMW (ostatni rocznik czyli najbardziej dopracowany)
- ja preferuje silnik 4,4 BMW bo BMW to BMW a nie Ford
(tak mi się wydaje, że jest to silnik Forda, a stricte Jaguara jest 4,2 z wersji Supercharged i późniejszy 5.0)
Zresztą mimo mniejszej mocy na papierze 286KM vs 305KM silnik od beemki jest bardziej elastyczny i nie trzeba go tak kręcić, żeby się sprawnie poruszać – chociaż to może być wrażenie subiektywne.
- 2005 to już po pierwszym lifcie środka, czyli z dotykowym ekranem i navigacją DVD (poprzednio CD)
- poprawiona także cała elektronika, komunikacja komputerów i różnych systemów jest na światłowodach – co zapewnia po prostu szybkie i sprawne działanie tego całego bajzlu
- Nagłośnienie Harman-Kardon Logic 7 – chyba wprowadzony jeszcze w 2004r ale przed 2005 cieżko go trafić – a dopiero ten system spełnia oczekiwania.
- 2005r to tez ostatni rok z nazwijmy to bardziej terenowym zawieszeniem, nie ma co prawda jeszcze Terrain Responce’a ale zawieszenie w trybie terenowym ma większy skok – tylne koła 33cm przednie 31cm (mogę się mylić co do szczegółów) – tak czy inaczej imponujące na samochód z pełnym niezależnym zawieszeniem. Model z silnikiem 4,4 Forda ma już TR ale dla poprawy właściwości stricte drogowych przy dużych prędkościach ma zmniejszony skok do…. jeśli dobrze pamiętam 25cm. Ale Jak to ktoś już słusznie zauważył seryjne Disco II objeżdżasz dalej jedząc kanapke itd
Problem w tym, żeby trafić u nas taki model z 2005r, a jeszcze żeby był z rynku Europejskiego w wersji Vouge to już w ogóle rarytas. Pojawia się raz na kilka miesięcy i to z ceną duuuużo wyższą niż modele 2003 i 2004 bo ludzie zazwyczaj wiedzą, że ten wersja jest bardziej pożądana.
Jedyny minus to taki że 2005 ma jeszcze przód sprzed pierwszego faceliftu – ten z silnikiem 4.4 Forda ma już taki fajny – najbardziej klasyczny i pasujący do L322
, ładniejszy moim zdaniem niż ten ostatni co jest.

Jesli chodzi o 4,4, to moim zdaniem najlepiej kupić samochodów z 2005r.
oto dlaczego:
- ostatni rocznik z silnikiem BMW (ostatni rocznik czyli najbardziej dopracowany)
- ja preferuje silnik 4,4 BMW bo BMW to BMW a nie Ford

Zresztą mimo mniejszej mocy na papierze 286KM vs 305KM silnik od beemki jest bardziej elastyczny i nie trzeba go tak kręcić, żeby się sprawnie poruszać – chociaż to może być wrażenie subiektywne.
- 2005 to już po pierwszym lifcie środka, czyli z dotykowym ekranem i navigacją DVD (poprzednio CD)
- poprawiona także cała elektronika, komunikacja komputerów i różnych systemów jest na światłowodach – co zapewnia po prostu szybkie i sprawne działanie tego całego bajzlu

- Nagłośnienie Harman-Kardon Logic 7 – chyba wprowadzony jeszcze w 2004r ale przed 2005 cieżko go trafić – a dopiero ten system spełnia oczekiwania.
- 2005r to tez ostatni rok z nazwijmy to bardziej terenowym zawieszeniem, nie ma co prawda jeszcze Terrain Responce’a ale zawieszenie w trybie terenowym ma większy skok – tylne koła 33cm przednie 31cm (mogę się mylić co do szczegółów) – tak czy inaczej imponujące na samochód z pełnym niezależnym zawieszeniem. Model z silnikiem 4,4 Forda ma już TR ale dla poprawy właściwości stricte drogowych przy dużych prędkościach ma zmniejszony skok do…. jeśli dobrze pamiętam 25cm. Ale Jak to ktoś już słusznie zauważył seryjne Disco II objeżdżasz dalej jedząc kanapke itd

Problem w tym, żeby trafić u nas taki model z 2005r, a jeszcze żeby był z rynku Europejskiego w wersji Vouge to już w ogóle rarytas. Pojawia się raz na kilka miesięcy i to z ceną duuuużo wyższą niż modele 2003 i 2004 bo ludzie zazwyczaj wiedzą, że ten wersja jest bardziej pożądana.
Jedyny minus to taki że 2005 ma jeszcze przód sprzed pierwszego faceliftu – ten z silnikiem 4.4 Forda ma już taki fajny – najbardziej klasyczny i pasujący do L322

- Janusz2000
-
- Posty: 900
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Range Rover L322 4.4i
Poprawiam się - jednak 4,4 to silnik Jaguara nie Forda. 3,6 z TDV8 to wspólny projekt Ford-PSA.
Re: Range Rover L322 4.4i
jeszcze inaczej.....
AJv8 4.2 4.4 design development jaguara tak samo jak 5.0
Jaguar jedzie na osprzęcie denso
3.6 tdv8 design forda. (klon amerykanskiego powerstroka) ponoć palce maczał Navistar diesel ktory zajmował sie wszelkimi
obliczeniami termodynamicznymi dla tego silnika..... (informacje posiadam od pracowanika navistar w us)
2,7 tdv6 design !jaguara i forda! develompent zrobiony z pomocą psa (skladany w dagenhamie w uk)
dwa silniki dedykowane.... jeden dla psa drugi dla jlr.... roznia sie przylaczem do skrzyni.
Obydwa jada na osprzecie siemensa
z wyjatkiem rozrusznika i alternatora
Informacje z jaskimi lwa
AJv8 4.2 4.4 design development jaguara tak samo jak 5.0
Jaguar jedzie na osprzęcie denso
3.6 tdv8 design forda. (klon amerykanskiego powerstroka) ponoć palce maczał Navistar diesel ktory zajmował sie wszelkimi
obliczeniami termodynamicznymi dla tego silnika..... (informacje posiadam od pracowanika navistar w us)
2,7 tdv6 design !jaguara i forda! develompent zrobiony z pomocą psa (skladany w dagenhamie w uk)
dwa silniki dedykowane.... jeden dla psa drugi dla jlr.... roznia sie przylaczem do skrzyni.
Obydwa jada na osprzecie siemensa
z wyjatkiem rozrusznika i alternatora
Informacje z jaskimi lwa

- Janusz2000
-
- Posty: 900
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Range Rover L322 4.4i
A nie jest tak że 3,6 tdv8 - to pochodna 2,7 tdv6? W sensie ten sam design tylko dodane 2 cylindry?
Coś mi się tak kołacze po głowie że gdzieś coś takiego czytałem - z pojemności się zgadza.
I że oryginalnie 2,7 tdv6 był designem forda przy wpópłracy PSA a dopiero potem go dostał na warsztat Jaguar i zrobił z niego 3.0 tdv6?
Coś mi się tak kołacze po głowie że gdzieś coś takiego czytałem - z pojemności się zgadza.
I że oryginalnie 2,7 tdv6 był designem forda przy wpópłracy PSA a dopiero potem go dostał na warsztat Jaguar i zrobił z niego 3.0 tdv6?
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- SzczesnyLR
- Posty: 1823
- Rejestracja: pn paź 27, 2008 3:16 pm
- Lokalizacja: warszawa
Re: Range Rover L322 4.4i
Ty to się znaszczesław&jarząbek pisze:dokładnie tak.
psa/ford
jaguar pierwszy dostał tdv6, potem lr

alkohol , brawura , wypadek
D1,D3...
D1,D3...
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: Range Rover L322 4.4i
niekoniecznie ale nie przyjmuję propagandy sukcesu jlr.
a tysiące wozów psa/ford z silnikami jakoby zaprojektowanymi przez jlr jakby mnie w tym utwierdzają.

a tysiące wozów psa/ford z silnikami jakoby zaprojektowanymi przez jlr jakby mnie w tym utwierdzają.

#noichuj
- apede
-
- Posty: 3873
- Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
- Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
- Kontaktowanie:
Re: Range Rover L322 4.4i
A która korpo nie ma propagandy sukcesu... do samego końca? (olt...
) A później życie i tak weryfikuje.

loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
Re: Range Rover L322 4.4i
Tak, ale...jlr w tym przodujeapede pisze:A która korpo nie ma propagandy sukcesu... do samego końca? (olt...) A później życie i tak weryfikuje.

- Janusz2000
-
- Posty: 900
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Range Rover L322 4.4i
Ostatnio mają powody - za pierwsze pół roku 2012 - LR zanotował 44% wzrost sprzedaży w okresie rok do roku, a już zeszły rok nie był dla nich zły. Żaden inny producent nie zanotował takiego wzrostu przy czym więcej niż połowa notuje w Europie spadki.
- kpeugeot
-
- Posty: 5558
- Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Lublin/Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Range Rover L322 4.4i
gazfan się wykazuje 

TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
- Janusz2000
-
- Posty: 900
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Range Rover L322 4.4i
ale to by znaczyło,
że Gazfan po cichu kilka Evoque'ów kupił

- dominik502
-
- Posty: 269
- Rejestracja: czw mar 26, 2009 1:17 pm
- Lokalizacja: Płońsk
- Kontaktowanie:
Re: Range Rover L322 4.4i
Podbiję temat.
Chodzi mi o silniki BMW.Czy to są silniki z vanosami ( oznaczenie BMW M62B44TU), czy bez vanosów ( M62B44).
Chodzi mi o silniki BMW.Czy to są silniki z vanosami ( oznaczenie BMW M62B44TU), czy bez vanosów ( M62B44).
Suzuki SJ 1.8 M40 - zmienił właściciela
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0
- Janusz2000
-
- Posty: 900
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Range Rover L322 4.4i
Tak pomiedzy
- z pojedyńczym Vanosem

- dominik502
-
- Posty: 269
- Rejestracja: czw mar 26, 2009 1:17 pm
- Lokalizacja: Płońsk
- Kontaktowanie:
Re: Range Rover L322 4.4i
A występowały bez vanosa?
Suzuki SJ 1.8 M40 - zmienił właściciela
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0
- Janusz2000
-
- Posty: 900
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Range Rover L322 4.4i
Nigdy nie natknąłem się na taką informacje i wydaje mi się to mało prawdopodobne, żeby w umowie między fordem i bmw było tak że bmw dostarczało silnik w dwóch różnych wersjach.
Ale, że moja wiedza na ten temat jest czysto teoretyczna to pewne lepiej by było gdyby wypowiedział się ktoś kto miał takie samochody na warsztacie.
Ale, że moja wiedza na ten temat jest czysto teoretyczna to pewne lepiej by było gdyby wypowiedział się ktoś kto miał takie samochody na warsztacie.
- SzczesnyLR
- Posty: 1823
- Rejestracja: pn paź 27, 2008 3:16 pm
- Lokalizacja: warszawa
Re: Range Rover L322 4.4i
Maja zmianę faz wałka ssącego
I nazywa się to Variable Camshaft Control (VCC) a nie jakiś tfu... vanos
I nazywa się to Variable Camshaft Control (VCC) a nie jakiś tfu... vanos

alkohol , brawura , wypadek
D1,D3...
D1,D3...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości