Seria III Lightweight z dieslem 2,25D Kto miał? Co radzicie?

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
Kiciuś
 
 
Posty: 250
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:54 am
Lokalizacja: Poznań - Skórzewo

Seria III Lightweight z dieslem 2,25D Kto miał? Co radzicie?

Post autor: Kiciuś » pn sty 07, 2013 12:06 am

Witam!
Tak mi od dawna chodzi po głowie pomysł, żeby sobie kupić militarny pojazd historyczny.
Nie ma być on używany do konkretnego Off Roadu tylko okazjionalnie na zloty militarne i imprezy typu LR Only :D
Wymyśliłem, że optymalny będzie właśnie LAND ROVER 88' S III Lightweight z połowy lat 70-tych.
Znalazłem takiego Lightweighta w wersji armii holenderskiej z instalacją 24V

Ponieważ jeżdżę w terenie Toyotą LC LJ73, a wcześniej miałem Samuraia, Pajero, Patrola, Wranglera ale nigdy jeszcze nie miałem LR, to proszę doświadczonych kolegów o opinie.
Szczególnie chodzi mi o silnik 2,25D, czy jest mocno awaryjny i czy da się nim jeździć z mocą około 50KM
Ciekawi mnie też sprawa sprawności i trwałości przeniesienia napędu, mostów i skrzyni w tej Serii III.

Generalnie czy polecacie kupić takie auto jako fajną zabawkę, czy raczej może być to skarbonka i ciągła walka ??
PATROL - off-roadowy
LR LIGHTWEIGHT - militarny
JEEP V8 MOCODAWCA cross country- jako pilot

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: Seria III Lightweight z dieslem 2,25D Kto miał? Co radzi

Post autor: bert » pn sty 07, 2013 8:11 am

pojazd konstrukcyjnie z lat 50 tych
pojazd land rovera z wszelkim konsekwencjami tego faktu
pojazd militarny z wszelkimi konsekwencjami tego faktu

co tu więcej można powiedzieć ?
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Seria III Lightweight z dieslem 2,25D Kto miał? Co radzi

Post autor: czesław&jarząbek » pn sty 07, 2013 8:28 am

bert pisze:co tu więcej można powiedzieć ?
niech sobie kupi...jeepa :)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Re: Seria III Lightweight z dieslem 2,25D Kto miał? Co radzi

Post autor: Pepek » pn sty 07, 2013 8:28 am

Wszytko co napisał Norbert :)2 .
Wodotrysków się nie ma co spodziewać i wiele osób prostota i niewygoda tego auta rzuca o glebę.
Nie jest to mistrz prostej, ale w terenie może zawstydzić nie jedna terenówkę ( na dobrym ogumieniu) :wink:

W moim przypadku było to 5 lat wspólnej niezawodnej współpracy :)2
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
cichy_SIII_109_SW
 
 
Posty: 281
Rejestracja: pn lip 31, 2006 4:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Seria III Lightweight z dieslem 2,25D Kto miał? Co radzi

Post autor: cichy_SIII_109_SW » pn sty 07, 2013 12:06 pm

Lightweight wyposażony jest w system ABC (Absolutny Brak Czegokolwiek) co powoduje, że jest samonaprawialny przy pomocy drutu silikonu i młotka, że zawsze dojedziesz do garażu. Daje sporo radości z jazdy w terenie jednak trzeba pamiętać, że to są bardziej wolno bieżne ciągniki rolnicze :) Więc hałas w środku przy '70-ciu może zabijać :).
Osobiście polecam, bo to auta z duszą.
Seria III'75 109 SW - samodzielny zestaw do majsterkowania :)

"Stado Baranów"

Awatar użytkownika
Kiciuś
 
 
Posty: 250
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:54 am
Lokalizacja: Poznań - Skórzewo

Re: Seria III Lightweight z dieslem 2,25D Kto miał? Co radzi

Post autor: Kiciuś » pn sty 07, 2013 4:56 pm

Dzięki koledzy :)
Spodziewam się twardego i głośnego auta, a nawet jest to jego urok, jako pojazdu wojskowo - historycznego :)2

Bardziej martwi mnie awaryjnośc, szczególnie tego starego silnika 2,25D, który podobno powstał wprost - jako przeróbka z benzynowej wersji.
Macie jakieś doświadczenia z tym motorem ?? ?? ??

I czy kupienie wersjii holenderskiej 24Volt, nie jest wpakowaniem się w coś nietypowego lub nienaprawialnego?
PATROL - off-roadowy
LR LIGHTWEIGHT - militarny
JEEP V8 MOCODAWCA cross country- jako pilot

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Seria III Lightweight z dieslem 2,25D Kto miał? Co radzi

Post autor: Damian » pn sty 07, 2013 5:18 pm

ale co awaryjność?

stary, chcesz kupić 50-letniego zabytka dla jego duszy i klimatu i kryterium awaryjności stosujesz? zamierzasz nim jeździć na co dzień? na wakacje? a jak Ci się osra przy wyjeździe na zlot, to przynajmniej przygoda będzie i ludzi poznasz.

kupujesz serię
a nie pralkę czy odkurzacz.
czy jeepa.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Kiciuś
 
 
Posty: 250
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:54 am
Lokalizacja: Poznań - Skórzewo

Re: Seria III Lightweight z dieslem 2,25D Kto miał? Co radzi

Post autor: Kiciuś » pn sty 07, 2013 5:36 pm

Jeżdżę 25 letnią Toyotą, więc wiem czego się można spodziewać po takim aucie. Generalnie jeździ i wiadomo, że czasem się pier....

Tylko się zastanawiam, czy jak takiego 35 letniego Lightweighta Diesla jest jeszcze czym naprawiać i czy da się nim gdzieś dalej wypuścić?
Bo jednak jadnak jadąc z Poznania na zlot do Olsztyna albo Darłówka z dzieciakami, chciałbym tam dojechać i wrócić na kołach :D
PATROL - off-roadowy
LR LIGHTWEIGHT - militarny
JEEP V8 MOCODAWCA cross country- jako pilot

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Seria III Lightweight z dieslem 2,25D Kto miał? Co radzi

Post autor: Damian » pn sty 07, 2013 5:52 pm

Kiciuś pisze:Jeżdżę 25 letnią Toyotą, więc wiem czego się można spodziewać po takim aucie. Generalnie jeździ i wiadomo, że czasem się pier....:D

nie, nie wiesz
kzj70 nijak nie da się porównać do 50-letniej serii
nijak, w niczym.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
cichy_SIII_109_SW
 
 
Posty: 281
Rejestracja: pn lip 31, 2006 4:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Seria III Lightweight z dieslem 2,25D Kto miał? Co radzi

Post autor: cichy_SIII_109_SW » pn sty 07, 2013 6:15 pm

Powiem tak jeśli chodzi o moją własną Serię, to, to co w niej zrobiłem sam już się nie psuło :) Chcesz kupić stary samochód, to musisz pamiętać, że BYŁ ZAJEŻDŻONY i tyle. Obejrzyj ramę i blacharkę. Mechanika jest prosta i toporna, części są dostępne. A koszty - cóż o cenie Legendy się nie rozmawia, albo się ją kocha albo nie. Ja swoją Serię chcę już sprzedać, ale w dobre ręce. Bo samochód ma duszę, tylko że to ja sobie z nią nie poradziłem.
Seria III'75 109 SW - samodzielny zestaw do majsterkowania :)

"Stado Baranów"

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Re: Seria III Lightweight z dieslem 2,25D Kto miał? Co radzi

Post autor: Pepek » pn sty 07, 2013 7:14 pm

W wersji 24V jest mały problem z elektrycznymi fantami , bo w sklepach w PL nie są do dostania.
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Re: Seria III Lightweight z dieslem 2,25D Kto miał? Co radzi

Post autor: Tapeworm » pn sty 07, 2013 7:14 pm

powiedzmy tak, 2,25D jest skurwiałym silnikiem, zwłaszcza jeśli chodzi o osprzęt: wtryski i pompa... choć obie te rzeczy są na polskim rynku znane od lat: perkins 4P
Ogólnie to ja bym benzynę wolał... benzyna między sprawną a popsutą ma bardzo szerokie spektrum "jakoś tam jedzie", diesel niestety nie.
Ale sam 2,25D jest bardzo fajną jednostką ze względu na całkowitą niezależność od elektryki
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Seria III Lightweight z dieslem 2,25D Kto miał? Co radzi

Post autor: Damian » pn sty 07, 2013 7:25 pm

ja tam pamiętam te Twoje benzynowe dwa z ćwiortką
za dobrze pamiętam, wręcz uwolnić od wspomnień się nie mogę
:)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Re: Seria III Lightweight z dieslem 2,25D Kto miał? Co radzi

Post autor: Tapeworm » pn sty 07, 2013 7:33 pm

bez kompresji, a jechało :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Re: Seria III Lightweight z dieslem 2,25D Kto miał? Co radzi

Post autor: Jerry » pn sty 07, 2013 7:37 pm

2,25 diesel robi ... w terenie ;-)
Na prostej to tak 85 max.
Ale... daje dużo frajdy.
Ogólnie konstrukcja na poziomie Uaza aczkolwiek zdecydowanie bardziej przewidywalna a nowe części nie są od razu zepsute.
Ja bym kupił... jeszcze raz :-)
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Re: Seria III Lightweight z dieslem 2,25D Kto miał? Co radzi

Post autor: Tapeworm » pn sty 07, 2013 7:41 pm

ja bym samą budę chciał, postawiłbym na dole od 90tki i miał wreszcie odpowiednią dla siebie furę ;D
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Seria III Lightweight z dieslem 2,25D Kto miał? Co radzi

Post autor: Damian » pn sty 07, 2013 8:07 pm

Tapeworm pisze:bez kompresji, a jechało :)21

raczje było jechane...na sznurku za toyotą taką jak na avatarze kolegi
;D
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Re: Seria III Lightweight z dieslem 2,25D Kto miał? Co radzi

Post autor: Tapeworm » pn sty 07, 2013 8:10 pm

Damian pisze:
Tapeworm pisze:bez kompresji, a jechało :)21

raczje było jechane...na sznurku za toyotą taką jak na avatarze kolegi
;D
oj raz jak skrzynia się sklinowała :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Seria III Lightweight z dieslem 2,25D Kto miał? Co radzi

Post autor: czesław&jarząbek » pn sty 07, 2013 8:23 pm

analiza sriza

co to za czasy?

albo sie chce ligtweighta albo się nie chce.
jak się chce to się kupuje.
a potem się martwi.

bez sensu. gdybym analizy prowadził abo inne jakieś afirmacje osrane nigdy bym defędera nie kupił. ani nic. lanosem bym jezdził.

jeszcze tylko brakuje pytania ile to pali?

dżizassss...

ps:
te e tasiemcze...dziwko sprzedajna...gdzie [cenzura] jest dysza spryskiwacza com ją miesiąc temu zamówił, hę?

:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Re: Seria III Lightweight z dieslem 2,25D Kto miał? Co radzi

Post autor: Tapeworm » pn sty 07, 2013 8:28 pm

czesław&jarząbek pisze: ps:
te e tasiemcze...dziwko sprzedajna...gdzie [cenzura] jest dysza spryskiwacza com ją miesiąc temu zamówił, hę?

:)21
jutro z rana to rozkminię :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Seria III Lightweight z dieslem 2,25D Kto miał? Co radzi

Post autor: czesław&jarząbek » pn sty 07, 2013 9:05 pm

no.
bo mnie lokalny gangster nachodzi.

:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Seria III Lightweight z dieslem 2,25D Kto miał? Co radzi

Post autor: Wowos » pn sty 07, 2013 9:30 pm

czesław&jarząbek pisze:analiza sriza

co to za czasy?

albo sie chce ligtweighta albo się nie chce.
jak się chce to się kupuje.
a potem się martwi.

bez sensu. gdybym analizy prowadził abo inne jakieś afirmacje osrane nigdy bym defędera nie kupił. ani nic. lanosem bym jezdził.

jeszcze tylko brakuje pytania ile to pali?

dżizassss...

ps:
te e tasiemcze...dziwko sprzedajna...gdzie [cenzura] jest dysza spryskiwacza com ją miesiąc temu zamówił, hę?

:)21
i już mam dobry humor na wieczór :)21
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: Seria III Lightweight z dieslem 2,25D Kto miał? Co radzi

Post autor: bert » pn sty 07, 2013 10:15 pm

czesław&jarząbek pisze:analiza sriza

co to za czasy?

(>>>)
:)21
srakie... krawaciarze kupują legendę, jeszcze chwila i każdy z lwicą będzie popierdalał na dachu, co oszczędniejsi z dmuchaną... :)21

edyta: niech się [cenzura] żaden nie pyta ile żre taka lwica, skoro pyta niech se kupi gumową...
ale od razu jeepa
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Seria III Lightweight z dieslem 2,25D Kto miał? Co radzi

Post autor: czesław&jarząbek » pn sty 07, 2013 10:41 pm

no mniej więcej.

:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Re: Seria III Lightweight z dieslem 2,25D Kto miał? Co radzi

Post autor: Jerry » pn sty 07, 2013 11:34 pm

wicie co,...
wy to juz czasem jak w tym kawale o sąsiedzie i młotku ... :)21
Disco 300 ES

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość