porady warsztatowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: porady warsztatowe

Post autor: bert » śr lis 15, 2017 12:54 am

jradek pisze:
śr lis 04, 2015 2:55 pm
Dzięki

Problem:
W plaskaczu zapiekają mi się (lub rdzewieją) śruby kół. Oczyściłem śruby, namoczyłem w oleju silnikowym i dalej to samo. Żeby odkręcić muszę zmieniać ciśnienie na kompresorze aż do momentu gdy zawór bezpieczeństwa puszcza. Jak złapię kapcia to chyba będę musiał wzywać lawetę.
Jaka porada?
smar miedziowy zawsze i na wszystkie śruby
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Awatar użytkownika
bazylisek
 
 
Posty: 912
Rejestracja: wt cze 16, 2009 9:42 pm
Lokalizacja: Rabka-Zdrój /// Kraków

Re: porady warsztatowe

Post autor: bazylisek » śr lis 15, 2017 9:15 am

5mm stali będzie w sam raz na osłonę.

Mam takie w Jamniku i nie są za ciężkie :)21

Są w sam raz.

Sądząc po śladach kolizji vs fakt ciągłego trzymania geometrii.
Tomek

Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: porady warsztatowe

Post autor: ernil » śr lis 15, 2017 11:40 am

bert pisze:
śr lis 15, 2017 12:54 am
smar miedziowy zawsze i na wszystkie śruby
Bądź bardziej precyzyjny, bert. Nie na wszystkie połączenia mądrze jest stosować owy smar.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: porady warsztatowe

Post autor: purti » śr lis 15, 2017 12:40 pm

Radziu, zacznij dokręcać śruby rozsądnym momentem, to może takich problemów nie będzie.
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: porady warsztatowe

Post autor: vandall1 » śr lis 15, 2017 1:23 pm

ernil pisze:
śr lis 15, 2017 11:40 am
bert pisze:
śr lis 15, 2017 12:54 am
smar miedziowy zawsze i na wszystkie śruby
Bądź bardziej precyzyjny, bert. Nie na wszystkie połączenia mądrze jest stosować owy smar.
Wręcz zauważyłem,że po miedzi śruby sie rozkrecają :roll: Same.
Natomiast śruby do kół zapiekaja sie "naturalnie"wskutek temperatury,zanieczyszczeń i mocnego na ogół dokręcenia.Temu laga w bagazniku,a nie jakieś fabryczne badziewie.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: porady warsztatowe

Post autor: jradek » śr lis 15, 2017 3:11 pm

Mi to sie wydaje ze tam dochodzi do jakiejs korozji, czy cos, bo dokrecam normalnie jak we wszystkich autach, a w oplu to normalnie odkrecic sie nie da.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: porady warsztatowe

Post autor: ernil » śr lis 15, 2017 6:34 pm

Elementarne zasady należy stosować, ludzie...
Gwint ma być każdorazowo oczyszczony szczotką drucianą, poprawiony narzynką/gwintownikiem (jeżeli zachodzi potrzeba). Wszystkie przylgnie na feldze/tarczy/piaście mają być jak cipka osiemnastki, następnie na połączenie dajemy niewielką ilość odpowiedniego środka smarującego, łapiemy w palcach/ręcznie kluczem, po czym jeżeli używamy pneumata, to dokręcamy POWOLI i DELIKATNIE (a nie karwa jeb, na pełnej pycie aż do oporu), po czym dokręcamy ręcznie z wyczuciem. Klucz dynamo owszem, ale to trzeba wiedzieć co i jak, być pewnym połączenia itp itd. Lepiej ręką, krótka przedłużka.
Sprawdzić po przejechaniu kilkunastu km na wszelki wypadek.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: porady warsztatowe

Post autor: jradek » śr lis 15, 2017 6:40 pm

Ależ to wszystko, no może poza kluczyem z zegarkiem jest robione.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: porady warsztatowe

Post autor: ernil » śr lis 15, 2017 7:05 pm

To w takim razie trzeba przy tym mniej pić.
:)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: porady warsztatowe

Post autor: jradek » śr lis 15, 2017 7:58 pm

Mniej juz sie nie da.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: porady warsztatowe

Post autor: Marci » śr lis 15, 2017 8:09 pm

picie to jedyna przyjemność jaka została w tym offrołdzie
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16840
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: porady warsztatowe

Post autor: Kabal » śr lis 15, 2017 8:12 pm

jradek pisze:
śr lis 15, 2017 7:58 pm
Mniej juz sie nie da.
To może jednak zacznij choć trochę? Nigdy nie poległem na odkręcaniu koła. Dbam tylko o to, żeby samodzielnie dokręcić koła kluczem, który mam na pokładzie wozu. Potem wystarczy tylko lekko stanąć na kluczu i puszcza zawsze. Ale ja piję :)21
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: porady warsztatowe

Post autor: Misiek Cypr » śr lis 15, 2017 9:03 pm

Czas spojrzeć prawdzie w oczy, opel to okrutny chłam. Jeździłem kilkoma oplami, żaden nie przypadł mi szczególnie do gustu. Jeden był w miarę OK, ale nie szło w nim nic odkręcić bez palnika... Omega 2.5V6 no wygodne i szybkie w miarę, mało paliło, ale karwa nie skręcało... Co się nie ruszyło, się rozsypywało.

Radek nie pije, a ilosć alkoholu którą pochłania, to jakieś pomijalne ilosci.

Też staję na orginalnym kluczu, żeby odkręcić. Żeby zakręcić też. Jest odpowiedni zgrzyt do tego, wtedy wiem ze jest OK... :)21
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40589
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: porady warsztatowe

Post autor: Mroczny » śr lis 15, 2017 9:04 pm

jradek pisze:
śr lis 15, 2017 7:58 pm
Mniej juz sie nie da.
hmm....
:)21

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: porady warsztatowe

Post autor: Misiek Cypr » śr lis 15, 2017 9:42 pm

To nie Radek szukal piwa rano :)21
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Bratproroka
 
 
Posty: 6706
Rejestracja: ndz paź 15, 2006 3:17 pm
Lokalizacja: Śląsk/Rzeszów/Lepiej nie gadać
Kontaktowanie:

Re: porady warsztatowe

Post autor: Bratproroka » śr lis 15, 2017 10:08 pm

Raz jeden nie dałem rady koła odkręcić. W Subaru starym - czyli w sumie w małym płaskim aucie.

Koło dokręcał nowy pracownik zaprzyjaźnionego warsztatu spierniczonym kluczem pneumatycznym bez ograniczenia momentu :)21

Gumę oczywiście złapałem w nocy, w środku nigdzie, w dzień świąteczny i niemalże zimą.
Nie dało rady oryginalnym kluczem, nie dało rady przedłużonym rurą, którą miałem pod ręką. Nie dałem rady ja, nie dała rady moja waga - a potrafię mniej szacowną śrubę ukręcić gołymi ręcami i ważę 100. Dopiero 30 minut Coca-Coli dało radę gwint odkleić.

Od tego czasu zawsze jestem przy wymianie i pilnuje dokręcania. I klucz do metra długości uznaję za podręczny :D
Beware The Rage Of A Berserker

Monterey 3.2 LTD 31" AT - Turystycznie

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: porady warsztatowe

Post autor: PiRoman » śr lis 15, 2017 10:23 pm

Radość. Dostałem kpl nowych gum do BRDMa. Ochoczo zabrałem się do roboty, zwiozłem ze trzy taczki klocków, zebrałem lewarki z całego posterunku. Klucz, rura, wszystko jest. Łiskacz nalany, kumpel z jednej, ja z drugiej, poszliii... Poluzowałem nakrętki w dwóch kołach, dymam se lewarkiem, klocki podstawiam, kumpel melduje że nie idzie. No jak nie idzie jak mi poszło, leszcz se myślę. Mały szot i idę... napiąłem się, napiąłem się jeszcze raz, na innej sztuce to samo... myślę se, rura za krótka, przecież to jasne... wtedy ważyłem z 70 kilo... Dłuższa rura... kichuj? też zepsuta?
I byliby my pancerkę na plecy przewrócili gdybym się w kocu nie jorgnął że lewe gwinty są z jednej strony... człowiek całe życie się uczy i dalej gupi... 18 lat miałem... :lol:
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: porady warsztatowe

Post autor: Marci » śr lis 15, 2017 10:27 pm

też w jakimś plaskaczu spotkałem lewy gwint , wredne to jest
ja w domu używam dynanometrycznego klucza , a w trasie takiego krzyżaka , w plaskaczach na 100- 110Nm , w swoim 140Nm, a pije już mało bo więcej rozlewam i za kołnierz nie wylewam , a pewien potencjalny pracodawca powiedział mi że jestem za stary i zostało mi z górki i stwierdziłem że przyjemności se nie będe odmawiał tyle mojego echhhh
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: porady warsztatowe

Post autor: ernil » śr lis 15, 2017 11:35 pm

Noo, pamiętam, że wojskowe koła pierścieniowe w nietypowym rozmiarze do Tatry 815 potrafiły nam nerwów napsuć wieki temu...
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: porady warsztatowe

Post autor: purti » czw lis 16, 2017 7:02 am

PiRoman pisze:
śr lis 15, 2017 10:23 pm
Radość. Dostałem kpl nowych gum do BRDMa. Ochoczo zabrałem się do roboty, zwiozłem ze trzy taczki klocków, zebrałem lewarki z całego posterunku. Klucz, rura, wszystko jest. Łiskacz nalany, kumpel z jednej, ja z drugiej, poszliii... Poluzowałem nakrętki w dwóch kołach, dymam se lewarkiem, klocki podstawiam, kumpel melduje że nie idzie. No jak nie idzie jak mi poszło, leszcz se myślę. Mały szot i idę... napiąłem się, napiąłem się jeszcze raz, na innej sztuce to samo... myślę se, rura za krótka, przecież to jasne... wtedy ważyłem z 70 kilo... Dłuższa rura... kichuj? też zepsuta?
I byliby my pancerkę na plecy przewrócili gdybym się w kocu nie jorgnął że lewe gwinty są z jednej strony... człowiek całe życie się uczy i dalej gupi... 18 lat miałem... :lol:
Romek..ty masz dar :D :)21
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: porady warsztatowe

Post autor: Takayuki » czw lis 16, 2017 7:31 am

Zawsze podkreślamy na opniarniach przy ciężarówkach, że mają dokręcać pneumatami nie na chama... w aucie rurka 150cm i wszystko da się ręcami odkręcić. Jak kiedyś się nie dało i klucz połamaliśmy, Pan z oponiarni dojechał do auta 50km połamał swój, i wracał po maszynkę z agregatem, to od wtedy pracownicy robią jak należy, dziwne...

Radek, napisz z ciekawości jaką dźwignią/siłą dokręcasz i odkręcasz. Nie masz tak jak niektórzy, ze po kluczu należy poskakać i już bo inaczej 'paaaaanie to nie trzymie'?

Są też patenty awaryjne typu naprężyć i walić młotem przez klucz prosty, takie maszynki do odkręcania z przekładnią co się blokuje o sąsiednią szpilkę i zwielokrotnia moment... ale to nieprzydatne przy prawidłowym dokręceniu :)

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: porady warsztatowe

Post autor: jradek » czw lis 16, 2017 8:44 am

Nawet jak przykręcę ręką kluczem krzyżowym o długości ze 35 cm to po pół roku rurka musi mieć 2 metry, lub kompresor ustawiony na 10atm, klucz chyba 360 Nm.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16840
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: porady warsztatowe

Post autor: Kabal » czw lis 16, 2017 10:40 am

może Ty masz coś z łożyskami/hamulcami i Ci się koło grzeje i zapieka? Albo szpilki lub nakrętki jakieś ciulowe?
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: porady warsztatowe

Post autor: ernil » czw lis 16, 2017 10:49 am

Znając jego pomysły, to mógł sam robić szpilki. Gwintował skonstruowaną przez siebie tokarką z maszynki do mielenia mięsa Zelmer oraz noża do masła z zestawu radzieckich noży bazarowych.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16840
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: porady warsztatowe

Post autor: Kabal » czw lis 16, 2017 10:52 am

ernil pisze:
czw lis 16, 2017 10:49 am
Znając jego pomysły, to mógł sam robić szpilki. Gwintował skonstruowaną przez siebie tokarką z maszynki do mielenia mięsa Zelmer oraz noża do masła z zestawu radzieckich noży bazarowych.
Oplułem monitor :lol:
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ludzie ludziom”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość