A w jakiej oni klasie pojadą tymi swoimi zmotami?leszek pisze:udało mi się przekonać Prowadziszów (ponoć twardy zapisał się już na liste której nie ma)
może jeszcze Cybule wpadną (jak uda im się skończyć auto)
TRIAL 4x4 Jaworzno 2009r
Moderator: Pasza
Re: TRIAL 4x4 Jaworzno 2009r
Re: TRIAL 4x4 Jaworzno 2009r
Jesteśmy po uzgodnieniach z Czechami i sprawy się mają tak:
Zgodnie z waszymi życzeniami termin pierwszego Trialu został przesunięty o tydzień. tak, że nie będzie dylematu hołda czy Trial.
A to terminy zawodów:
Te terminy są pewne
1. Jaworzno 16.-17. 5.
2. Ostrava 20.-21.6.
Te jeszcze mogą ulec zmianie
3. Jaworzno 19.-21.9
4. Ostrava 10.-11.10
A tutaj Regulamin ramowy Trial 2009 jeszcze wersja surowa do delikatnego makijażu, ale sam sens już się nie zmieni szczególnie jeśli chodzi o klasyfikacje do klas. Jeśli są wątpliwości to w tym temacie mogę udzielić konkretnych odpowiedzi. (Albo tak mi się wydaje
). Za kilka dni powinien regulamin zawisnąć na stronie http://www.4x4trial.pl
REGULAMIN RAMOWY
Silesian Puchar
NA ROK 2009
1. Liga
Definicja pucharu Silesian Puchar
Zawody pucharu Silesian Puchar są popularnymi imprezami samochodowymi, o charakterze otwartym
Ustalenia ogólne
1. Cykl zawodów Silesian Puchar (zwany dalej SPu) jest własnością Śląskiego Pucharu (zwanego dalej SP).
2. Poszczególne rundy SPu są własnością organizatora danej rundy, który ma prawo do nazwania rundy i jest właścicielem tej nazwy.
3. Organizator rundy ma prawo do wycofania swojej rundy z cyklu zawodów SPu i rozegrania jej pod własnym szyldem jednocześnie traci prawo do posługiwania się szyldem SPu i ustępują wszelkie zobowiązania między SP a organizatorem.
4. Organizator danej rundy SPu może zorganizować imprezy towarzyszące, celem uatrakcyjnienia zawodów. Imprezy te nie muszą być zgłaszane do GKSPu i przez nią akceptowane.
5. Nadzór nad przebiegiem SPu sprawują osoby wyznaczone przez SP, zwane Główną Komisją Silesian Puchar, przy czym w skład GKSPu wchodzi co najmniej jedna osoba od każdego organizatora rundy.
6. Regulamin cyklu SPu będzie opublikowany jeden miesiąc przed pierwszą rundą zawodów SPu i być niezmienny podczas rozgrywania wszystkich zawodów w danym roku cyklu SPu.
7. Niniejszy Regulamin jest uzupełniony regulaminem uzupełniającym poszczególnych rund, który powinien być opublikowany nie później niż dwa tygodnie przed rundą, której dotyczy.
8. SP rozgrywany jest w oparciu o niniejszy Regulamin Silesian Puchar wraz z załącznikami;
Kalendarz imprez
1. Do SPu będą zaliczane rundy określone w oficjalnym kalendarzu SPu na rok 2008 zwane dalej zawodami lub rundami.
Organizatorzy
1. Organizatorem rund może być każdy podmiot, który przedstawi swoją ofertę organizacji SP i uzyska na to jego akceptację.
Uczestnicy zawodów
1. Załogi startujące w zawodach muszą składać się z kierowcy i pilota.
2. Kierowca może być każda osoba fizyczna , która ukończyła 18 lat, posiadająca ważne „Prawo Jazdy”, honorowane w kraju gdzie odbywają się zawody SPu.
3. Pilotem może być osoba niepełnoletnia posiadająca pisemną zgodę rodzica (opiekuna prawnego) podpisaną w obecności organizatora rundy.
4. Ogólne warunki organizacyjne dotyczące trasy i przebiegu rundy SPu.
5. Jedna runda składa się z prób sportowych rozgrywanych w ciągu dwóch dni.
6. Miejsca rozgrywania prób sportowych mogą być oddalone od siebie.
7. Odcinki dojazdowe pomiędzy kolejnymi próbami zawodnicy pokonują według instrukcji organizatora.
8. Jeżeli odcinki dojazdowe wiodą drogami publicznymi, zawodnicy zobowiązani są do pokonywania ich zgodnie z zasadami ruchu drogowego.
9. Zawodnicy startujący pojazdami nie dopuszczonymi do ruchu organizują we własnym zakresie przewóz samochodów pomiędzy próbami.
Warunki organizacyjne dotyczące trasy i przebiegu prób sportowych rund SPu.
1. Rywalizacja polega na przejechaniu bramek w kolejności: bramki start, kolejno numerowanych bramek i bramki meta w jak najkrótszym czasie, w ramach wyznaczonego limitu czasowego.
2. Zawodnicy otrzymują punkty karne za: falstart, dotknięcie słupka bramki, dotknięcie granicy pola, zrzucenie słupka, zrzucenie granicy pola, opuszczenie pojazdu przez załogę, dotknięcie słupka innej bramki niż tej, którą aktualnie się przejeżdża, przewrócenie słupka innej bramki niż tej, którą aktualnie się przejeżdża, powtórny przejazd przez bramkę (nawet częściowy), dotknięcie drzewa, nieprzejechanie bramki startu lub mety, niestawienie się na linii startu do próby, niepodporządkowanie się decyzji sędziego, opóźnianie procedury startu, przekroczenie linii zatrzymania zgodnie z regulaminem wykroczeń, który stanowi załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu i jest jego integralną częścią.
3. Bramkę „Start” i „Meta” należy pokonać przodem pojazdu, pozostałe bramki próby można pokonać przodem lub tyłem.
4. Podczas przejazdu Próby zawodnicy muszą mieć zapięte pasy bezpieczeństwa, ubrane i zapięte kaski.
5. Zawodnicy mają jedną minutę na podjechanie i zatrzymanie pojazdu na linii startu, od momentu wezwania załogi przez Głównego Sędziego Próby do startu.
6. Odpinanie i zapinanie pasów bezpieczeństwa a także wysiadanie i wsiadanie do pojazdu podczas pokonywania próby sportowej dozwolone jest tylko gdy pojazd jest całkowicie zatrzymany.
7. Start do próby sygnalizowany jest dźwiękiem gwizdka Głównego Sędziego Próby.
8. Bramkę należy pokonywać od strony gdzie umieszczony jest jej numer lub nazwa.
9. Bramka zostaje zaliczona wtedy, gdy oba koła minimum jednej osi pojazdu przecięły linię wyznaczoną słupkami danej bramki.
10. Główny Sędzia Próby ma prawo zatrzymać pojazd zawodników w trakcie przejazdu przez próbę sportową, zatrzymując równocześnie odliczanie czasu wyznaczonego na pokonanie próby.
11. Zawodnicy muszą się zatrzymać po przejechaniu linii mety na wyznaczonym miejscu .
12. Podczas rozgrywania próby sportowej, na terenie próby może przebywać poza startującą załogą tylko Główny Sędzia Próby, Sędziowie Asystenci oraz inne akredytowane osoby.
13. Załoga rezygnująca z przejazdu danej próby otrzymuje punkty karne za: niestawienie się na linii startu i nieprzejechanie wszystkich bramek na danej próbie. Równocześnie otrzymuje czas przejazdu próby równy limitowi czasu przejazdu danej próby.
14. Zawodnicy mogą przerwać kontynuowanie przejazdu próby w dowolnym momencie. Naliczane są wtedy punkty karne otrzymane na danej próbie do momentu rezygnacji i za niepokonanie pozostałych do przejechania bramek.
15. Równocześnie otrzymują czas przejazdu próby równy limitowi czasu przejazdu danej próby.
16. Słupki bramki ustawione są w odległości 2,75m od siebie.
17. Limit czasu na przejazd danej próby nie może być dłuższy niż 10 minut.
18. Za nie ukończenie próby w wyznaczonym limicie czasu załoga otrzymuje czas przejazdu próby równy ustalonemu limitowi czasu, punkty karne otrzymane na danej próbie do momentu upływu limitu czasu i za niepokonanie pozostałych do przejechania bramek.
19. W przypadku odwołania danej próby przez Dyrektora zawodów nie jest ona kontynuowana, a punkty karne i czas zdobyty przez załogi, które ukończyły tą próbę, nie są wliczane do klasyfikacji.
Warunki zapoznawania się zawodników z trasą prób sportowych rund SPu.
1. Po przybyciu zawodników na miejsce próby sportowej, Główny Sędzia Próby zapoznaje zawodników z próbą, informuje o limicie czasu na przejazd próby dla każdej kategorii pojazdów, oraz limicie czasu na zapoznanie się z próbą, który nie może przekroczyć 10 min.
2. Wszyscy zawodnicy z jednej grupy równocześnie zapoznają się z trasą pieszo.
3. Jeżeli którykolwiek zawodnik z załogi przebywa w polu próby poza wyznaczonym do tego czasem to załoga nie zostaje dopuszczona do pokonania próby.
Klasyfikacja pucharu SPu i poszczególnych rund SPu.
1. Klasyfikacja pucharu SPu jest prowadzona w trzech klasach: (O) Oryginał- oznaczana kolorem niebieskim, (S) Standard- oznaczana kolorem białym, (M) Modyfikacje- oznaczana kolorem żółtym.
2. Punkty do klasyfikacji SPu są naliczane poprzez zsumowanie punktów karnych naliczanych załogom podczas kolejnych rund SPu. Łączny czas przejazdu jest obliczany poprzez zsumowanie uzyskanych czasów przejazdu podczas kolejnych rund SPu. Punktacja jest prowadzona oddzielnie dla każdej z klas.
3. Jeżeli jakaś załoga nie bierze udziału w którejś z rund SPu ma za tą rundę naliczone punkty jak za nieprzejechanie bramek oraz za niestawienie się na linii startu każdej z rozegranych w danej rundzie próby a naliczony czas przejazdu stanowi sumę limitów czasu każdej rozegranej w danej rundzie próby.
4. Puchar SPu wygrywa w danej klasie ta załoga, która na koniec sezonu uzbiera najmniej punktów karnych. Jeżeli zawodnicy na koniec sezonu uzyskają taka samą ilość punktów, to wygrywa ten, który miał krótszy łączny czas przejazdów. Jeżeli ilość punktów i łączny czas przejazdów są identyczne wygrywa ten, który zajął wyższe miejsce w pierwszej rundzie SPu. Zasada ta dotyczy wszystkich miejsc w klasyfikacji SPu.
5. Klasyfikację SPu prowadzi GKSPu i ma obowiązek jej publikowania.
6. Poszczególną rundę SPu wygrywa ta załoga, która uzyska najmniejszą ilość punktów karnych podczas zawodów. Jeżeli Załogi uzyskają tą samą ilość punktów karnych, to wygrywa ta załoga, która uzyska najkrótszy, łączny czas przejazdów wszystkich prób.
7. Klasyfikację poszczególnych rund SPu prowadzi GKSPu i ma obowiązek przekazania jej organizatorowi rundy, a organizator ma obowiązek opublikowania klasyfikacji końcowej zawodów.
Zalecany plan rundy SPu.
1. Każda runda SPu zaczyna się odbiorem administracyjnym i technicznym.
2. Jeżeli występuje rampa startowa zawodnicy przejeżdżają rampę startową zgodnie z numerami startowymi. Po przejeździe i prezentacji zawodników na rampie startu zawodnicy grupują się w miejscu wyznaczonym przez organizatora.
3. Po oficjalnym rozpoczęciu zawodów zawodnicy podzieleni na grupy (maksymalnie 10 pojazdów), prowadzeni przez Opiekuna Grupy udają się na miejsce prób.
4. Za oficjalne zakończenie rundy SPu uważa się uroczyste rozdanie nagród za zajęte miejsca w zawodach.
5. Odbiór administracyjny i techniczny na rundzie SPu.
6. Odbiór administracyjny odbywa się w miejscu i czasie wskazanym przez organizatora Rundy.
7. Polega na sprawdzeniu tożsamości zawodników i odbiorze wymaganych dokumentów, następuje wydanie dokumentów zawodów.
8. Odbiór techniczny polega na: sprawdzenie dokumentów pojazdu, zgodność danych w nich zawartych ze stanem faktycznym oraz ogólny stan pojazdu, sprawdzenie zgodności pojazdu ze zadeklarowaną klasą oraz odpowiednie oznaczenie pojazdu naklejek określającą klasę, sprawdzenie obecności gaśnicy i jej mocowania oraz sprawnych pasów bezpieczeństwa w pojeździe, sprawdzenie obecności numeru startowego, naklejek z nazwą rundy oraz naklejek sponsorów, sporządzenie przez GKSPu protokołu z badania kontrolnego.
9. W przypadku braku którejkolwiek z naklejek sponsorów bądź organizatorów załoga zostaje ukarana karą finansową.
10. Oprócz regulaminowo przewidzianych badań kontrolnych uprawnieni sędziowie mogą przeprowadzać weryfikacje pojazdów oraz przeprowadzić badanie na zawartość alkoholu w wydychanym powietrzu w dowolnym momencie zawodów.
11. W trakcie trwania zawodów i między etapami załoga ma prawo jedynie do usuwania ewentualnych awarii oraz uszkodzeń bez dokonywania wszelkich zmian w pojeździe mogących wpłynąć na wynik danej załogi.
Warunki dopuszczenia pojazdów do zawodów SPu.
1. Warunkiem dopuszczenia samochodu do rundy SPu jest: posiadanie dokumentu potwierdzającego dopuszczenie samochodu do ruchu wydane przez odpowiedni do tego organ, lub jeśli pojazd nie jest zarejestrowany, oświadczenie właściciela pojazdu o sprawności pojazdu.
2. Każdy pojazd biorący udział w zawodach musi posiadać cechy samochodu czyli być pojazdem lądowym toczącym się, na co najmniej czterech kołach, z których co najmniej dwa zapewniają kierunek i co najmniej dwa napęd.
3. Pojazdy muszą posiadać ważne ubezpieczenie OC i NW. Jeżeli pojazd nie jest zarejestrowany, zawodnicy muszą przedstawić dokument potwierdzający, iż wykupili stosowne ubezpieczenie.
4. Pojazdy muszą posiadać sprawne pasy bezpieczeństwa oraz prawidłowo zamocowaną gaśnicę.
Podział na klasy pojazdów dopuszczanych do zawodów SPu
1. W zawodach SPu obowiązują następujące przepisy dotyczące poszczególnych elementów i podzespołów samochodu:
2. Opony: w klasie „O” różnica w wysokości opon nie może przekraczać +/- 5% wymiaru opony fabrycznej i niedozwolone są opony z bieżnikiem typu: „simex ekstreme”, „motocross”, "aligator", "choinka" „SSW Bogger” ich kopii i podobnych. W klasie „S” wysokość opon nie może przekraczać 35 cali.
3. Dokumenty pojazdu: w klasach „O” oraz „S” pojazd musi być zarejestrowany. Obowiązkowe jest ważne badanie techniczne pojazdu oraz ubezpieczenie OC i NW.
4. Body lift dozwolony jest w klasach „S” oraz „M”.
5. Zawieszenie: dopuszcza się stosowanie nieseryjnych amortyzatorów. Stosowanie nieseryjnych sprężyn dozwolone jest w klasach „S” oraz „M”.
6. Szyby: w klasach „O”- seryjne. W klasie „S” obowiązkowa szyba przednia.
7. Pasy bezpieczeństwa z homologacją obowiązkowe w każdej klasie.
8. Silnik w klasie „O” oraz „S” seryjny. Dozwolone modyfikacje układu dolotowego oraz układu zasilania.
9. Skrzynia biegów i reduktor w klasie „O” seryjna.
10. Mosty napędowe w klasie „O” seryjne bez modyfikacji.
11. Blokady dyferencjałów w klasie „O” seryjne.
12. Zderzaki w klasie „O” mysi być.
13. Fotele dowolne - posiadające homologacje.
14. Klatka bezpieczeństwa dopuszczalna.
Osoby oficjalne na rundzie SPu, ich prawa i obowiązki.
1. GKSPu:
• prowadzi klasyfikację poszczególnych rund SPu i pucharu SPu;
• rozpatruje protesty zawodników;
• ustala kalendarz rund SPu;
• akceptuje Regulaminy uzupełniające poszczególnych rund SPu;
• ustala i wyznacza przebieg prób sportowych;
• ma prawo interpretacji niniejszego regulaminu i jest jedyną władzą upoważnioną do rozstrzygania wszelkich wątpliwości, a jego decyzje w sprawach sportowych są niepodważalne i ostateczne;
• szkoli i wyznacza Sędziów Głównych Próby oraz Sędziów Asystentów, organizuje oraz nadzoruje ich pracę;
• opiniuje oraz kwalifikuje zawody kandydujące do rundy pucharu SPu,
• ma prawo wykluczenia zawodnika z zawodów;
• zbiera protesty od załóg;
• ma prawo nałożenia kar
• jest odpowiedzialna za przeprowadzenie sportowej części każdej z rund i całości pucharu SPu;
• publikuje wyników Pucharu SPu;
• ma prawo odwołać rundę w porozumieniu z organizatorem zawodów;
2. Dyrektor rundy:
• wyznacza i nadzoruje pracę: kierownika biura zawodów, opiekunów grup
• organizuje i nadzoruje całość rundy;
• odpowiada za przebieg rundy w sprawach organizacyjnych i bezpieczeństwa;
• ma prawo odwołać próbę sportową.
3. Sędziowie główni prób
• są odpowiedzialni za przebieg rywalizacji , pomiar czasu oraz naliczanie punktów karnych.
• nadzorują pracę sędziów asystentów.
4. Sędziowie asystenci pomagają w pracy Sędziego Głównego Próby.
5. Opiekunowie grup nadzorują przejazdy po odcinkach dojazdowych.
6. Inne osoby wyznaczone przez organizatora - zakres obowiązków określa organizator zawodów.
Prawa i obowiązki zawodników na rundzie SPu.
1. Załoga pojazdu składa się z kierowcy i pilota.
2. Po zakończeniu zawodów załoga ma obowiązek przekazania oryginału karty prób zawodów GKSPu w celu weryfikacji poprawności wyników.
3. Załoga przestrzega zasad sportowej rywalizacji oraz zasad fair-play.
4. Załoga stosuje się do poleceń osób funkcyjnych wyznaczonych przez organizatora.
5. Załoga zobowiązana jest do przestrzegania niniejszego Regulaminu i Regulaminów uzupełniających danych rund.
Protesty
1. Protesty rozpatruje tylko i wyłącznie GKSPu.
2. Protesty dotyczący rywalizacji sportowej oraz nie stosowania się do zasad fair play składa się na piśmie, na ręce przedstawiciela GKSPu nie później niż 60 minut od stwierdzenia nieprawidłowości, której dotyczy protest, lub nie później niż 30 minut od zakończenia pokonywania ostatniej z prób w danym dniu.
3. Zażalenia dotyczące punktacji z poszczególnych prób i uzyskiwanych na nich czasów składa się natychmiast po zakończeniu próby u Głównego sędziego próby, który je rozpatruje.
4. Protesty dotyczące przebiegu sędziowania nie będą rozpatrywane.
5. GKSPu musi rozpatrzyć protesty i powiadomić zainteresowanych niezwłocznie.
6. Rozdanie nagród nie może się odbyć, a oficjalna klasyfikacja rundy nie może zostać opublikowana przed końcem rozpatrzenia wszystkich protestów.
7. Kaucja za rozpatrzenie protestu wynosi 1000zł i musi zostać wniesiona w momencie wnoszenia protestu.
8. Jeżeli komisja stwierdzi, że protest był uzasadniony kaucja zostaje zwrócona.
9. Protest może przedstawić jedynie załoga jadąca w tej samej klasie.
10. Osoba, wobec której protest zostaje wzniesiony musi być o tym fakcie powiadomiona niezwłocznie przez GKSPu osobiście lub Opiekuna Grupy.
Zobowiązania organizatorów
1. SP jako organizator zobowiązuje się do:
• nieodpłatnego dostarczenia Organizatorowi rundy materiałów graficznych SPu;
• nieodpłatnego dostarczenia Organizatorowi numerów startowych na każdą rundę;
• zapewnienia 5 sędziów;
• zbudowania i prowadzenia oficjalnej strony internetowej SPu w języku czeskim i polskim;
• prowadzenia na bieżąco klasyfikacji SPu i umieszczania jej na stronie internetowej;
• nieodpłatnego dostarczenia Organizatorowi bannera do oficjalnej strony SPu oraz wszelkich materiałów reklamowych SPu;
• zapewnienia pokazu samochodów ciężarowych - Tatra 8x8 Trucktrial i 4x4 Dakar
propagowania pucharu SPu w czeskich mediach;
2. Organizator danej rundy SPu zobowiązany jest do:
• przygotowania terenu pod zawody SPu;
• zorganizowania biura zawodów;
• zapewnienia zaplecza sanitarnego;
• zapewnienia punktów gastronomicznych;
• dostarczenia do GKSPu Regulaminu uzupełniającego nie później niż 1 miesiąc przed zawodami;
• zapewnienia nieodpłatnych noclegów i wyżywienia dla GKSPu i Głównych Sędziów Próby;
• wpłaty, na wyznaczone konto przez PS. 1000zł.
• zapewnienia 15 miejsc parkingowych do dyspozycji SPu.
Wpisowe, ilość uczestników, terminy zgłoszeń i numery startowe.
1. Wpisowe wynosi 150zł dla każdej z klas.
2. Wpisowe jest tej samej wysokości na wszystkich rundach SPu.
3. Wpisowego dokonuje się na konto organizatora danej rundy nie później niż 7 dni przed zawodami.
4. Dla wpłacających po tym terminie, jednak nie później niż w dniu zawodów, wpisowe zwiększone jest do 200zł.
5. Zawodnicy z innych krajów dokonują wpłaty w dniu zawodów.
6. Zgłoszenia do startu w zawodach przyjmowane są od 30 dnia przed rozpoczęciem zawodów do wyczerpania miejsc.
7. O przyjęciu zgłoszenia decyduje data i godzina zgłoszenia.
8. Numery startowe są nadawane na pierwszej rundzie SPu i są niezmienne podczas wszystkich rund. Jeżeli w kolejnej rundzie wystartuje załoga, która jeszcze nie startowała w SPu zostanie jej nadany kolejny numer startowy.
9. Organizator zastrzega sobie prawo przyznania 5 miejsc startowych w zawodach według uznania.
Odpowiedzialność organizatora danej rundy SP
1. Zawodnicy startują na swoją odpowiedzialność i jeśli stwierdzą, że uczestnictwo w tych zawodach, lub ich kontynuacja na jakimkolwiek etapie zagraża bezpieczeństwu ich, osób trzecich lub sprzętu powinny odstąpić od uczestnictwa w zawodach.
2. Organizator nie przyjmuje na siebie odpowiedzialności za szkody wynikłe podczas trwania rundy SPu, zarówno w stosunku do załóg i ich sprzętu, jak i spowodowane przez nich szkody i straty w stosunku do osób trzecich i ich mienia.
3. Za szkody wyrządzone podczas trwania zawodów odpowiedzialni są sprawcy tych szkód.
Postanowienia końcowe.
1. Organizator zastrzega sobie prawo do całkowitego odwołania zawodów. W takim wypadku zwrócone zostanie 100% wpisowego.
2. W sprawach, które nie zostały ujęte niniejszym regulaminem oraz regulamin uzupełniający danej rundy rozstrzygają inne akty prawne obowiązujące w kraju rozgrywania zawodów.
Z innych ważnych ustaleń to takie, że ze względów bezpieczeństwa za linia mety zostanie wydzielony teren do zatrzymania samochodu po pokonaniu próby. Nie zatrzymanie się w tym miejscu 400pkt.
Zgodnie z waszymi życzeniami termin pierwszego Trialu został przesunięty o tydzień. tak, że nie będzie dylematu hołda czy Trial.
A to terminy zawodów:
Te terminy są pewne
1. Jaworzno 16.-17. 5.
2. Ostrava 20.-21.6.
Te jeszcze mogą ulec zmianie
3. Jaworzno 19.-21.9
4. Ostrava 10.-11.10
A tutaj Regulamin ramowy Trial 2009 jeszcze wersja surowa do delikatnego makijażu, ale sam sens już się nie zmieni szczególnie jeśli chodzi o klasyfikacje do klas. Jeśli są wątpliwości to w tym temacie mogę udzielić konkretnych odpowiedzi. (Albo tak mi się wydaje

REGULAMIN RAMOWY
Silesian Puchar
NA ROK 2009
1. Liga
Definicja pucharu Silesian Puchar
Zawody pucharu Silesian Puchar są popularnymi imprezami samochodowymi, o charakterze otwartym
Ustalenia ogólne
1. Cykl zawodów Silesian Puchar (zwany dalej SPu) jest własnością Śląskiego Pucharu (zwanego dalej SP).
2. Poszczególne rundy SPu są własnością organizatora danej rundy, który ma prawo do nazwania rundy i jest właścicielem tej nazwy.
3. Organizator rundy ma prawo do wycofania swojej rundy z cyklu zawodów SPu i rozegrania jej pod własnym szyldem jednocześnie traci prawo do posługiwania się szyldem SPu i ustępują wszelkie zobowiązania między SP a organizatorem.
4. Organizator danej rundy SPu może zorganizować imprezy towarzyszące, celem uatrakcyjnienia zawodów. Imprezy te nie muszą być zgłaszane do GKSPu i przez nią akceptowane.
5. Nadzór nad przebiegiem SPu sprawują osoby wyznaczone przez SP, zwane Główną Komisją Silesian Puchar, przy czym w skład GKSPu wchodzi co najmniej jedna osoba od każdego organizatora rundy.
6. Regulamin cyklu SPu będzie opublikowany jeden miesiąc przed pierwszą rundą zawodów SPu i być niezmienny podczas rozgrywania wszystkich zawodów w danym roku cyklu SPu.
7. Niniejszy Regulamin jest uzupełniony regulaminem uzupełniającym poszczególnych rund, który powinien być opublikowany nie później niż dwa tygodnie przed rundą, której dotyczy.
8. SP rozgrywany jest w oparciu o niniejszy Regulamin Silesian Puchar wraz z załącznikami;
Kalendarz imprez
1. Do SPu będą zaliczane rundy określone w oficjalnym kalendarzu SPu na rok 2008 zwane dalej zawodami lub rundami.
Organizatorzy
1. Organizatorem rund może być każdy podmiot, który przedstawi swoją ofertę organizacji SP i uzyska na to jego akceptację.
Uczestnicy zawodów
1. Załogi startujące w zawodach muszą składać się z kierowcy i pilota.
2. Kierowca może być każda osoba fizyczna , która ukończyła 18 lat, posiadająca ważne „Prawo Jazdy”, honorowane w kraju gdzie odbywają się zawody SPu.
3. Pilotem może być osoba niepełnoletnia posiadająca pisemną zgodę rodzica (opiekuna prawnego) podpisaną w obecności organizatora rundy.
4. Ogólne warunki organizacyjne dotyczące trasy i przebiegu rundy SPu.
5. Jedna runda składa się z prób sportowych rozgrywanych w ciągu dwóch dni.
6. Miejsca rozgrywania prób sportowych mogą być oddalone od siebie.
7. Odcinki dojazdowe pomiędzy kolejnymi próbami zawodnicy pokonują według instrukcji organizatora.
8. Jeżeli odcinki dojazdowe wiodą drogami publicznymi, zawodnicy zobowiązani są do pokonywania ich zgodnie z zasadami ruchu drogowego.
9. Zawodnicy startujący pojazdami nie dopuszczonymi do ruchu organizują we własnym zakresie przewóz samochodów pomiędzy próbami.
Warunki organizacyjne dotyczące trasy i przebiegu prób sportowych rund SPu.
1. Rywalizacja polega na przejechaniu bramek w kolejności: bramki start, kolejno numerowanych bramek i bramki meta w jak najkrótszym czasie, w ramach wyznaczonego limitu czasowego.
2. Zawodnicy otrzymują punkty karne za: falstart, dotknięcie słupka bramki, dotknięcie granicy pola, zrzucenie słupka, zrzucenie granicy pola, opuszczenie pojazdu przez załogę, dotknięcie słupka innej bramki niż tej, którą aktualnie się przejeżdża, przewrócenie słupka innej bramki niż tej, którą aktualnie się przejeżdża, powtórny przejazd przez bramkę (nawet częściowy), dotknięcie drzewa, nieprzejechanie bramki startu lub mety, niestawienie się na linii startu do próby, niepodporządkowanie się decyzji sędziego, opóźnianie procedury startu, przekroczenie linii zatrzymania zgodnie z regulaminem wykroczeń, który stanowi załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu i jest jego integralną częścią.
3. Bramkę „Start” i „Meta” należy pokonać przodem pojazdu, pozostałe bramki próby można pokonać przodem lub tyłem.
4. Podczas przejazdu Próby zawodnicy muszą mieć zapięte pasy bezpieczeństwa, ubrane i zapięte kaski.
5. Zawodnicy mają jedną minutę na podjechanie i zatrzymanie pojazdu na linii startu, od momentu wezwania załogi przez Głównego Sędziego Próby do startu.
6. Odpinanie i zapinanie pasów bezpieczeństwa a także wysiadanie i wsiadanie do pojazdu podczas pokonywania próby sportowej dozwolone jest tylko gdy pojazd jest całkowicie zatrzymany.
7. Start do próby sygnalizowany jest dźwiękiem gwizdka Głównego Sędziego Próby.
8. Bramkę należy pokonywać od strony gdzie umieszczony jest jej numer lub nazwa.
9. Bramka zostaje zaliczona wtedy, gdy oba koła minimum jednej osi pojazdu przecięły linię wyznaczoną słupkami danej bramki.
10. Główny Sędzia Próby ma prawo zatrzymać pojazd zawodników w trakcie przejazdu przez próbę sportową, zatrzymując równocześnie odliczanie czasu wyznaczonego na pokonanie próby.
11. Zawodnicy muszą się zatrzymać po przejechaniu linii mety na wyznaczonym miejscu .
12. Podczas rozgrywania próby sportowej, na terenie próby może przebywać poza startującą załogą tylko Główny Sędzia Próby, Sędziowie Asystenci oraz inne akredytowane osoby.
13. Załoga rezygnująca z przejazdu danej próby otrzymuje punkty karne za: niestawienie się na linii startu i nieprzejechanie wszystkich bramek na danej próbie. Równocześnie otrzymuje czas przejazdu próby równy limitowi czasu przejazdu danej próby.
14. Zawodnicy mogą przerwać kontynuowanie przejazdu próby w dowolnym momencie. Naliczane są wtedy punkty karne otrzymane na danej próbie do momentu rezygnacji i za niepokonanie pozostałych do przejechania bramek.
15. Równocześnie otrzymują czas przejazdu próby równy limitowi czasu przejazdu danej próby.
16. Słupki bramki ustawione są w odległości 2,75m od siebie.
17. Limit czasu na przejazd danej próby nie może być dłuższy niż 10 minut.
18. Za nie ukończenie próby w wyznaczonym limicie czasu załoga otrzymuje czas przejazdu próby równy ustalonemu limitowi czasu, punkty karne otrzymane na danej próbie do momentu upływu limitu czasu i za niepokonanie pozostałych do przejechania bramek.
19. W przypadku odwołania danej próby przez Dyrektora zawodów nie jest ona kontynuowana, a punkty karne i czas zdobyty przez załogi, które ukończyły tą próbę, nie są wliczane do klasyfikacji.
Warunki zapoznawania się zawodników z trasą prób sportowych rund SPu.
1. Po przybyciu zawodników na miejsce próby sportowej, Główny Sędzia Próby zapoznaje zawodników z próbą, informuje o limicie czasu na przejazd próby dla każdej kategorii pojazdów, oraz limicie czasu na zapoznanie się z próbą, który nie może przekroczyć 10 min.
2. Wszyscy zawodnicy z jednej grupy równocześnie zapoznają się z trasą pieszo.
3. Jeżeli którykolwiek zawodnik z załogi przebywa w polu próby poza wyznaczonym do tego czasem to załoga nie zostaje dopuszczona do pokonania próby.
Klasyfikacja pucharu SPu i poszczególnych rund SPu.
1. Klasyfikacja pucharu SPu jest prowadzona w trzech klasach: (O) Oryginał- oznaczana kolorem niebieskim, (S) Standard- oznaczana kolorem białym, (M) Modyfikacje- oznaczana kolorem żółtym.
2. Punkty do klasyfikacji SPu są naliczane poprzez zsumowanie punktów karnych naliczanych załogom podczas kolejnych rund SPu. Łączny czas przejazdu jest obliczany poprzez zsumowanie uzyskanych czasów przejazdu podczas kolejnych rund SPu. Punktacja jest prowadzona oddzielnie dla każdej z klas.
3. Jeżeli jakaś załoga nie bierze udziału w którejś z rund SPu ma za tą rundę naliczone punkty jak za nieprzejechanie bramek oraz za niestawienie się na linii startu każdej z rozegranych w danej rundzie próby a naliczony czas przejazdu stanowi sumę limitów czasu każdej rozegranej w danej rundzie próby.
4. Puchar SPu wygrywa w danej klasie ta załoga, która na koniec sezonu uzbiera najmniej punktów karnych. Jeżeli zawodnicy na koniec sezonu uzyskają taka samą ilość punktów, to wygrywa ten, który miał krótszy łączny czas przejazdów. Jeżeli ilość punktów i łączny czas przejazdów są identyczne wygrywa ten, który zajął wyższe miejsce w pierwszej rundzie SPu. Zasada ta dotyczy wszystkich miejsc w klasyfikacji SPu.
5. Klasyfikację SPu prowadzi GKSPu i ma obowiązek jej publikowania.
6. Poszczególną rundę SPu wygrywa ta załoga, która uzyska najmniejszą ilość punktów karnych podczas zawodów. Jeżeli Załogi uzyskają tą samą ilość punktów karnych, to wygrywa ta załoga, która uzyska najkrótszy, łączny czas przejazdów wszystkich prób.
7. Klasyfikację poszczególnych rund SPu prowadzi GKSPu i ma obowiązek przekazania jej organizatorowi rundy, a organizator ma obowiązek opublikowania klasyfikacji końcowej zawodów.
Zalecany plan rundy SPu.
1. Każda runda SPu zaczyna się odbiorem administracyjnym i technicznym.
2. Jeżeli występuje rampa startowa zawodnicy przejeżdżają rampę startową zgodnie z numerami startowymi. Po przejeździe i prezentacji zawodników na rampie startu zawodnicy grupują się w miejscu wyznaczonym przez organizatora.
3. Po oficjalnym rozpoczęciu zawodów zawodnicy podzieleni na grupy (maksymalnie 10 pojazdów), prowadzeni przez Opiekuna Grupy udają się na miejsce prób.
4. Za oficjalne zakończenie rundy SPu uważa się uroczyste rozdanie nagród za zajęte miejsca w zawodach.
5. Odbiór administracyjny i techniczny na rundzie SPu.
6. Odbiór administracyjny odbywa się w miejscu i czasie wskazanym przez organizatora Rundy.
7. Polega na sprawdzeniu tożsamości zawodników i odbiorze wymaganych dokumentów, następuje wydanie dokumentów zawodów.
8. Odbiór techniczny polega na: sprawdzenie dokumentów pojazdu, zgodność danych w nich zawartych ze stanem faktycznym oraz ogólny stan pojazdu, sprawdzenie zgodności pojazdu ze zadeklarowaną klasą oraz odpowiednie oznaczenie pojazdu naklejek określającą klasę, sprawdzenie obecności gaśnicy i jej mocowania oraz sprawnych pasów bezpieczeństwa w pojeździe, sprawdzenie obecności numeru startowego, naklejek z nazwą rundy oraz naklejek sponsorów, sporządzenie przez GKSPu protokołu z badania kontrolnego.
9. W przypadku braku którejkolwiek z naklejek sponsorów bądź organizatorów załoga zostaje ukarana karą finansową.
10. Oprócz regulaminowo przewidzianych badań kontrolnych uprawnieni sędziowie mogą przeprowadzać weryfikacje pojazdów oraz przeprowadzić badanie na zawartość alkoholu w wydychanym powietrzu w dowolnym momencie zawodów.
11. W trakcie trwania zawodów i między etapami załoga ma prawo jedynie do usuwania ewentualnych awarii oraz uszkodzeń bez dokonywania wszelkich zmian w pojeździe mogących wpłynąć na wynik danej załogi.
Warunki dopuszczenia pojazdów do zawodów SPu.
1. Warunkiem dopuszczenia samochodu do rundy SPu jest: posiadanie dokumentu potwierdzającego dopuszczenie samochodu do ruchu wydane przez odpowiedni do tego organ, lub jeśli pojazd nie jest zarejestrowany, oświadczenie właściciela pojazdu o sprawności pojazdu.
2. Każdy pojazd biorący udział w zawodach musi posiadać cechy samochodu czyli być pojazdem lądowym toczącym się, na co najmniej czterech kołach, z których co najmniej dwa zapewniają kierunek i co najmniej dwa napęd.
3. Pojazdy muszą posiadać ważne ubezpieczenie OC i NW. Jeżeli pojazd nie jest zarejestrowany, zawodnicy muszą przedstawić dokument potwierdzający, iż wykupili stosowne ubezpieczenie.
4. Pojazdy muszą posiadać sprawne pasy bezpieczeństwa oraz prawidłowo zamocowaną gaśnicę.
Podział na klasy pojazdów dopuszczanych do zawodów SPu
1. W zawodach SPu obowiązują następujące przepisy dotyczące poszczególnych elementów i podzespołów samochodu:
2. Opony: w klasie „O” różnica w wysokości opon nie może przekraczać +/- 5% wymiaru opony fabrycznej i niedozwolone są opony z bieżnikiem typu: „simex ekstreme”, „motocross”, "aligator", "choinka" „SSW Bogger” ich kopii i podobnych. W klasie „S” wysokość opon nie może przekraczać 35 cali.
3. Dokumenty pojazdu: w klasach „O” oraz „S” pojazd musi być zarejestrowany. Obowiązkowe jest ważne badanie techniczne pojazdu oraz ubezpieczenie OC i NW.
4. Body lift dozwolony jest w klasach „S” oraz „M”.
5. Zawieszenie: dopuszcza się stosowanie nieseryjnych amortyzatorów. Stosowanie nieseryjnych sprężyn dozwolone jest w klasach „S” oraz „M”.
6. Szyby: w klasach „O”- seryjne. W klasie „S” obowiązkowa szyba przednia.
7. Pasy bezpieczeństwa z homologacją obowiązkowe w każdej klasie.
8. Silnik w klasie „O” oraz „S” seryjny. Dozwolone modyfikacje układu dolotowego oraz układu zasilania.
9. Skrzynia biegów i reduktor w klasie „O” seryjna.
10. Mosty napędowe w klasie „O” seryjne bez modyfikacji.
11. Blokady dyferencjałów w klasie „O” seryjne.
12. Zderzaki w klasie „O” mysi być.
13. Fotele dowolne - posiadające homologacje.
14. Klatka bezpieczeństwa dopuszczalna.
Osoby oficjalne na rundzie SPu, ich prawa i obowiązki.
1. GKSPu:
• prowadzi klasyfikację poszczególnych rund SPu i pucharu SPu;
• rozpatruje protesty zawodników;
• ustala kalendarz rund SPu;
• akceptuje Regulaminy uzupełniające poszczególnych rund SPu;
• ustala i wyznacza przebieg prób sportowych;
• ma prawo interpretacji niniejszego regulaminu i jest jedyną władzą upoważnioną do rozstrzygania wszelkich wątpliwości, a jego decyzje w sprawach sportowych są niepodważalne i ostateczne;
• szkoli i wyznacza Sędziów Głównych Próby oraz Sędziów Asystentów, organizuje oraz nadzoruje ich pracę;
• opiniuje oraz kwalifikuje zawody kandydujące do rundy pucharu SPu,
• ma prawo wykluczenia zawodnika z zawodów;
• zbiera protesty od załóg;
• ma prawo nałożenia kar
• jest odpowiedzialna za przeprowadzenie sportowej części każdej z rund i całości pucharu SPu;
• publikuje wyników Pucharu SPu;
• ma prawo odwołać rundę w porozumieniu z organizatorem zawodów;
2. Dyrektor rundy:
• wyznacza i nadzoruje pracę: kierownika biura zawodów, opiekunów grup
• organizuje i nadzoruje całość rundy;
• odpowiada za przebieg rundy w sprawach organizacyjnych i bezpieczeństwa;
• ma prawo odwołać próbę sportową.
3. Sędziowie główni prób
• są odpowiedzialni za przebieg rywalizacji , pomiar czasu oraz naliczanie punktów karnych.
• nadzorują pracę sędziów asystentów.
4. Sędziowie asystenci pomagają w pracy Sędziego Głównego Próby.
5. Opiekunowie grup nadzorują przejazdy po odcinkach dojazdowych.
6. Inne osoby wyznaczone przez organizatora - zakres obowiązków określa organizator zawodów.
Prawa i obowiązki zawodników na rundzie SPu.
1. Załoga pojazdu składa się z kierowcy i pilota.
2. Po zakończeniu zawodów załoga ma obowiązek przekazania oryginału karty prób zawodów GKSPu w celu weryfikacji poprawności wyników.
3. Załoga przestrzega zasad sportowej rywalizacji oraz zasad fair-play.
4. Załoga stosuje się do poleceń osób funkcyjnych wyznaczonych przez organizatora.
5. Załoga zobowiązana jest do przestrzegania niniejszego Regulaminu i Regulaminów uzupełniających danych rund.
Protesty
1. Protesty rozpatruje tylko i wyłącznie GKSPu.
2. Protesty dotyczący rywalizacji sportowej oraz nie stosowania się do zasad fair play składa się na piśmie, na ręce przedstawiciela GKSPu nie później niż 60 minut od stwierdzenia nieprawidłowości, której dotyczy protest, lub nie później niż 30 minut od zakończenia pokonywania ostatniej z prób w danym dniu.
3. Zażalenia dotyczące punktacji z poszczególnych prób i uzyskiwanych na nich czasów składa się natychmiast po zakończeniu próby u Głównego sędziego próby, który je rozpatruje.
4. Protesty dotyczące przebiegu sędziowania nie będą rozpatrywane.
5. GKSPu musi rozpatrzyć protesty i powiadomić zainteresowanych niezwłocznie.
6. Rozdanie nagród nie może się odbyć, a oficjalna klasyfikacja rundy nie może zostać opublikowana przed końcem rozpatrzenia wszystkich protestów.
7. Kaucja za rozpatrzenie protestu wynosi 1000zł i musi zostać wniesiona w momencie wnoszenia protestu.
8. Jeżeli komisja stwierdzi, że protest był uzasadniony kaucja zostaje zwrócona.
9. Protest może przedstawić jedynie załoga jadąca w tej samej klasie.
10. Osoba, wobec której protest zostaje wzniesiony musi być o tym fakcie powiadomiona niezwłocznie przez GKSPu osobiście lub Opiekuna Grupy.
Zobowiązania organizatorów
1. SP jako organizator zobowiązuje się do:
• nieodpłatnego dostarczenia Organizatorowi rundy materiałów graficznych SPu;
• nieodpłatnego dostarczenia Organizatorowi numerów startowych na każdą rundę;
• zapewnienia 5 sędziów;
• zbudowania i prowadzenia oficjalnej strony internetowej SPu w języku czeskim i polskim;
• prowadzenia na bieżąco klasyfikacji SPu i umieszczania jej na stronie internetowej;
• nieodpłatnego dostarczenia Organizatorowi bannera do oficjalnej strony SPu oraz wszelkich materiałów reklamowych SPu;
• zapewnienia pokazu samochodów ciężarowych - Tatra 8x8 Trucktrial i 4x4 Dakar
propagowania pucharu SPu w czeskich mediach;
2. Organizator danej rundy SPu zobowiązany jest do:
• przygotowania terenu pod zawody SPu;
• zorganizowania biura zawodów;
• zapewnienia zaplecza sanitarnego;
• zapewnienia punktów gastronomicznych;
• dostarczenia do GKSPu Regulaminu uzupełniającego nie później niż 1 miesiąc przed zawodami;
• zapewnienia nieodpłatnych noclegów i wyżywienia dla GKSPu i Głównych Sędziów Próby;
• wpłaty, na wyznaczone konto przez PS. 1000zł.
• zapewnienia 15 miejsc parkingowych do dyspozycji SPu.
Wpisowe, ilość uczestników, terminy zgłoszeń i numery startowe.
1. Wpisowe wynosi 150zł dla każdej z klas.
2. Wpisowe jest tej samej wysokości na wszystkich rundach SPu.
3. Wpisowego dokonuje się na konto organizatora danej rundy nie później niż 7 dni przed zawodami.
4. Dla wpłacających po tym terminie, jednak nie później niż w dniu zawodów, wpisowe zwiększone jest do 200zł.
5. Zawodnicy z innych krajów dokonują wpłaty w dniu zawodów.
6. Zgłoszenia do startu w zawodach przyjmowane są od 30 dnia przed rozpoczęciem zawodów do wyczerpania miejsc.
7. O przyjęciu zgłoszenia decyduje data i godzina zgłoszenia.
8. Numery startowe są nadawane na pierwszej rundzie SPu i są niezmienne podczas wszystkich rund. Jeżeli w kolejnej rundzie wystartuje załoga, która jeszcze nie startowała w SPu zostanie jej nadany kolejny numer startowy.
9. Organizator zastrzega sobie prawo przyznania 5 miejsc startowych w zawodach według uznania.
Odpowiedzialność organizatora danej rundy SP
1. Zawodnicy startują na swoją odpowiedzialność i jeśli stwierdzą, że uczestnictwo w tych zawodach, lub ich kontynuacja na jakimkolwiek etapie zagraża bezpieczeństwu ich, osób trzecich lub sprzętu powinny odstąpić od uczestnictwa w zawodach.
2. Organizator nie przyjmuje na siebie odpowiedzialności za szkody wynikłe podczas trwania rundy SPu, zarówno w stosunku do załóg i ich sprzętu, jak i spowodowane przez nich szkody i straty w stosunku do osób trzecich i ich mienia.
3. Za szkody wyrządzone podczas trwania zawodów odpowiedzialni są sprawcy tych szkód.
Postanowienia końcowe.
1. Organizator zastrzega sobie prawo do całkowitego odwołania zawodów. W takim wypadku zwrócone zostanie 100% wpisowego.
2. W sprawach, które nie zostały ujęte niniejszym regulaminem oraz regulamin uzupełniający danej rundy rozstrzygają inne akty prawne obowiązujące w kraju rozgrywania zawodów.
Z innych ważnych ustaleń to takie, że ze względów bezpieczeństwa za linia mety zostanie wydzielony teren do zatrzymania samochodu po pokonaniu próby. Nie zatrzymanie się w tym miejscu 400pkt.
Samurai - seria
- na serio 
Pacierza i piwa nie odmawiam!


Pacierza i piwa nie odmawiam!
- Altegradius
- Posty: 420
- Rejestracja: wt lut 24, 2004 4:10 pm
- Lokalizacja: Brodnica
- Kontaktowanie:
Re: TRIAL 4x4 Jaworzno 2009r
1. Jaworzno 16.-17. 5.
kurcze.. szkoda.. pierwotny termin bardziej mi pasowal.. niestety odpadam bo Terenowiada jest w ten weekend..
moze we wrzesniu.
Pozdr.
kurcze.. szkoda.. pierwotny termin bardziej mi pasowal.. niestety odpadam bo Terenowiada jest w ten weekend..
moze we wrzesniu.
Pozdr.
Re: TRIAL 4x4 Jaworzno 2009r
Klasa M w tym sezonie zaistnieje.
W poprzednim z różnych przyczyn tak nie było. 


Samurai - seria
- na serio 
Pacierza i piwa nie odmawiam!


Pacierza i piwa nie odmawiam!
Re: TRIAL 4x4 Jaworzno 2009r
No i jest dylemat....kurcze.. szkoda.. pierwotny termin bardziej mi pasowal.. niestety odpadam bo Terenowiada jest w ten weekend..
moze we wrzesniu.
Pozdr.
LT Sven Hedin prawie terenówka.
Re: TRIAL 4x4 Jaworzno 2009r
Dylematu już nie będzie "Hołda cz Trial" bo Hołdy już nie ma kto zorganizować.
-
- Posty: 530
- Rejestracja: sob paź 04, 2008 5:38 pm
- Lokalizacja: Łaziska Górne
Re: TRIAL 4x4 Jaworzno 2009r
Myśle, że wkońcu HOŁDE ktoś zorganizuje bo impreza jest dośc popularna.
Szkoda by było to zaprzepaścić
PS: Kiedy rozpoczynają sie zapisy na trial
!!!!!!!!
Szkoda by było to zaprzepaścić

PS: Kiedy rozpoczynają sie zapisy na trial

Re: TRIAL 4x4 Jaworzno 2009r
Greguaz pisze:Dylematu już nie będzie "Hołda cz Trial" bo Hołdy już nie ma kto zorganizować.
niebyc taki doprzodu jak nic niewiesz
Re: TRIAL 4x4 Jaworzno 2009r
myślę, że do końca tego miesiąca (ale będziemy się starać, żeby jednak wcześniej) uporamy się z nową stroną trialu i ruszą zapisy.piotr bobowiec pisze: PS: Kiedy rozpoczynają sie zapisy na trial!!!!!!!!
Na razie zapraszamy na forum organizatora - Automobilkubu Jawor, gdzie w dziale Trial wyjaśnimy wszystkie wątpliowści organizacyjne i regulaminowe.
Link do forum -> http://www.autojawor.com.pl/forum/index.php
Automobilklub JAWOR
- Altegradius
- Posty: 420
- Rejestracja: wt lut 24, 2004 4:10 pm
- Lokalizacja: Brodnica
- Kontaktowanie:
Re: TRIAL 4x4 Jaworzno 2009r
kurde.. a moze jednak tydzien pozniej.. albo dwa..
Re: TRIAL 4x4 Jaworzno 2009r
tak, jak napisał Obleśnik, terminy pierwszego trialu ustalone ze stroną czeską, i stanowią kompromis (Czesi też mają jakąś imprezę off-roadową, więc nie możemy zmienić daty).
Automobilklub JAWOR
Re: TRIAL 4x4 Jaworzno 2009r
ogólnie dawno temu stwierdzono że demokracja jest do dupy.
nigdy się wszystkim nie dogodzi więc niech będzie kiedy będzie może się uda dopasować.
no
nigdy się wszystkim nie dogodzi więc niech będzie kiedy będzie może się uda dopasować.
no

Re: TRIAL 4x4 Jaworzno 2009r
Mnie pasuje, może nawet uda się wystartować.
Aczkolwiek kalendarz w maju mam mocno napięty 


"Gonzo" is DEAD
http://www.kominkioffroadteam.pl.tl/Samoch%F3d-4x4.htm
http://www.kominkioffroadteam.pl.tl/Samoch%F3d-4x4.htm
Re: TRIAL 4x4 Jaworzno 2009r
Co wy się tak o ten termin tak...Przecie jak limit 30 załóg jest , a czesi rezerwują 15 , nasi rez.5 to jest tylko 10 wolnych miejsc
...i tak się wszyscy nie dostaną
bedzie walka 



Jestem na odwyku!
-
- Posty: 530
- Rejestracja: sob paź 04, 2008 5:38 pm
- Lokalizacja: Łaziska Górne
Re: TRIAL 4x4 Jaworzno 2009r
Kiedy zapisy ?
Re: TRIAL 4x4 Jaworzno 2009r
jakie 5? Całe 15 rezerwują polacyGierek pisze:Co wy się tak o ten termin tak...Przecie jak limit 30 załóg jest , a czesi rezerwują 15 , nasi rez.5 to jest tylko 10 wolnych miejsc...i tak się wszyscy nie dostaną
bedzie walka


Re: TRIAL 4x4 Jaworzno 2009r
Madzia a ty zaś na prawym
?

Re: TRIAL 4x4 Jaworzno 2009r
W sprawie zapisów to wyjaśniam, że nie ma i nie było mowy o jakiejś rezerwacji miejsc przez Czechów czy Polaków (przynajmniej w mojej obecności). Zapisy będą odbywały się demokratycznie (a przynajmniej takie są założenia). Wiemy, że zainteresowanie jest ogromne i pewnie jakby było 100 miejsc to by się zapełniły. Niestety możliwości są ograniczone. Kto był w tamtym roku to widział, że było ciasno z czasem, terenem itd. Rozważaliśmy możliwość zwiększenia ilości załóg do 50 i taka ilość jest realna, ale organizacyjnie musimy dojść do wprawy: ograniczyć czas na odbiory techniczno-administracyjne, poprawić płynność startów itd. To będziemy ćwiczyć w maju jak nam wyjdzie to może we wrześniu będzie 50 miejsc. Jadnak bez pomocy startujących zawodników nie mamy szans. Dlatego prosimy o dyscyplinę (brzmi paskudnie ale nie wiem jak to inaczej nazwać). Jest w naszym wspólnym interesie, żeby wszystko przebiegło gładko. Z naszej strony poczyniliśmy starania, żeby ograniczyć do minimum zbędne procedury. Zlikwidowaliśmy losowania kolejności startu w próbach. Zawodnicy już przy odbiorze technicznym będą mieli rozpiskę, którzy w kolejności będą startować w której próbie. Tak, że można będzie spokojnie zaplanować sobie przerwę na posiłek itd. Dodatkowo wyeliminowano fart jednych, a pecha innych do losowań. Teraz każdy będzie raz 1 raz 2 raz 3 itd.
Jeśli chodzi o dyskusyjne zapis w regulaminie, że organizator zastrzega sobie 5 miejsc to znaczy, że możemy ale nie musimy. Chodzi o sytuacje, w których np załoga startował w trzech trialach i ma ogromne szanse na pudło w klasyfikacji końcowej, a tu pech i we wrześniu brakło miejsc, lub sponsor się w ostatniej chwili zreflektuje, że pojedzie.
Generalnie nie będziemy chcieli z tego prawa korzystać bo budzi wątpliwości, ale jest to taki wentyl bezpieczeństwa.
Jeśli chodzi o dyskusyjne zapis w regulaminie, że organizator zastrzega sobie 5 miejsc to znaczy, że możemy ale nie musimy. Chodzi o sytuacje, w których np załoga startował w trzech trialach i ma ogromne szanse na pudło w klasyfikacji końcowej, a tu pech i we wrześniu brakło miejsc, lub sponsor się w ostatniej chwili zreflektuje, że pojedzie.
Generalnie nie będziemy chcieli z tego prawa korzystać bo budzi wątpliwości, ale jest to taki wentyl bezpieczeństwa.
Samurai - seria
- na serio 
Pacierza i piwa nie odmawiam!


Pacierza i piwa nie odmawiam!
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: TRIAL 4x4 Jaworzno 2009r
nie żebym sie czepiał jakoś złośliwie ale regulamin w takiej formie jest nieczytelny.
straciłem cierpliwość i dostałem wkurwu usiłując doczytać się kryteriów podziału na klasy.
nie ma.
jest jakieś ple ple i ple o oponach sronach chujach mujach ale to nie jest nic co by przypominało regulamin zawodów samochodowych w jakiejkolwiek formie zbliżonej do profesjonalnej.
no.

straciłem cierpliwość i dostałem wkurwu usiłując doczytać się kryteriów podziału na klasy.
nie ma.
jest jakieś ple ple i ple o oponach sronach chujach mujach ale to nie jest nic co by przypominało regulamin zawodów samochodowych w jakiejkolwiek formie zbliżonej do profesjonalnej.
no.

#noichuj
Re: TRIAL 4x4 Jaworzno 2009r
Jeżeli wystartujemy bo maj napięty, a wrześniowy wstępny termin nie pasi mocno to oczywiście, że na prawym. Niech się tatko za zeszły rok zrehabilitujemały80 pisze:Madzia a ty zaś na prawym?

Re: TRIAL 4x4 Jaworzno 2009r
[quote="oblesnik"]W sprawie zapisów to wyjaśniam, że nie ma i nie było mowy o jakiejś rezerwacji miejsc przez Czechów czy Polaków (przynajmniej w mojej obecności). quote]
Oj z tymi rezerwacjami to żart, nie wyczułeś?

Oj z tymi rezerwacjami to żart, nie wyczułeś?


Re: TRIAL 4x4 Jaworzno 2009r
wiesz Czesławczesław&jarząbek pisze:nie żebym sie czepiał jakoś złośliwie ale regulamin w takiej formie jest nieczytelny.
straciłem cierpliwość i dostałem wkurwu usiłując doczytać się kryteriów podziału na klasy.
nie ma.
jest jakieś ple ple i ple o oponach sronach chujach mujach ale to nie jest nic co by przypominało regulamin zawodów samochodowych w jakiejkolwiek formie zbliżonej do profesjonalnej.
no.


Re: TRIAL 4x4 Jaworzno 2009r
no żle mu nie szło co się czepiasz, rehabilitantka się znalazłaLaska pisze:Jeżeli wystartujemy bo maj napięty, a wrześniowy wstępny termin nie pasi mocno to oczywiście, że na prawym. Niech się tatko za zeszły rok zrehabilitujemały80 pisze:Madzia a ty zaś na prawym?

Re: TRIAL 4x4 Jaworzno 2009r
2. STARTOVNÍ LISTINA
Vzhledem k tomu, že v PL se už někteří nedočkavci hlásí na SP - a není jich málo - bude pro České posádky blokováni 15 míst. To odpovídá plus minus množství českých posádek na startu.
Ja nie żartowałem z tymi 15 miejscami , a poza tym to raczej logiczne jest bo to czesko-polska impreza przecie...
Lepiej sie zawczasu dogadać bo bedzie ciepło.
Aaa...i słyszałem że zwycięzcy sezonu 2008 mają ten rok gratis
A tylko pierwszomiejscowi , czy my też się łapiemy

Vzhledem k tomu, že v PL se už někteří nedočkavci hlásí na SP - a není jich málo - bude pro České posádky blokováni 15 míst. To odpovídá plus minus množství českých posádek na startu.
Ja nie żartowałem z tymi 15 miejscami , a poza tym to raczej logiczne jest bo to czesko-polska impreza przecie...
Lepiej sie zawczasu dogadać bo bedzie ciepło.
Aaa...i słyszałem że zwycięzcy sezonu 2008 mają ten rok gratis



Jestem na odwyku!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość