Post
autor: primnca » śr cze 20, 2012 12:58 pm
REGULAMIN RAJDU
Nidzickie manewry 4*4
Misja kozłowo IV edycja
Organizatorzy imprezy Towarzystwo Sportowe NIDA
KIEROWNIK RAJDU Kamil Bublijewski
PATRONAT Wójt Kozłowa Jacek Jankowski
BIURO Nidzica
KIEROWNIK KOMISJI OBLICZEŃ Piotr Osinski
ODPOWIEDZIALNY ZA KONTAKT Z UCZESTNIKAMI / BK Tomasz Piskorz
I.Program imprezy:
1.Otwarcie listy zgłoszeń - 25.04.2012r
2.Zamknięcie listy zgłoszeń -28.06.2012r godz. 7:30 ( na starcie –baza rajdu Szkotowo .7:00 - 7:40 plombowanie pojazdów.
3.Odprawa uczestników około godz. 8:00 -Szkotowo
4.Wyjazd załóg: godz. 8:00 - Szkotowo –,Quady , wyczynowa,extrem
5.START wg kolejności zgłoszeń
6.Meta - 30.06.2012 godz. 18:00 –
7.Kolacja dla ekip: Szkotowo - godz. 18:30- 19.30
8.Oficjalne ogłoszenie wyników i rozdanie nagród - 30.06.2012 –18;00
II.Miejsce i termin imprezy:
1.Impreza odbędzie się w dniu 30.06.2012 na terenie gminy Kozłowo ,powiat nidzicki woj.warmińsko-mazurskie.
Wpisowe 260zł.Warunkiem zgłoszenia załogi jest wpłata wpisowego w całości lub zadatku 160zł na konto TS Nida - BS NIDZICA 46 8834 0009 2001 0009 7967 0002 z dopiskiem misja kozłowo IV edycja;.Decyduje kolejność zgłoszeń .
Start 8:00
Meta 18:00
Lokalizacja:
Biuro imprezy:
Szkotowo – nad jeziorem Szkotowskim tel.501 255 256 ,602 42 36 32
III.Rodzaj imprezy i wymagania
1. Nidzickie manewry to impreza, która polegać będzie na próbie pokonania i zaliczenia występujących na niej odcinków specjalnych (OS), prób przejazdu (PP) .
Próby dla klasy turystycznej wyczyn i quadów oznaczone będą taśmą czerwona (PP-W).
2. W imprezie mogą wziąć udział samochody terenowe czteronapędowe , wyposażone w:
- ważny dowód rejestracyjny, aktualne badania techniczne, ubezpieczenie OC
- minimum pałąk bezpieczeństwa, lub twardy dach
- pasy bezpieczeństwa
- zalecane kaski
- fotele z zagłówkami
- aktualnie ważną gaśnicę
- linę holowniczą
- solidne zaczepy holownicze z przodu i z tyłu
- trwale zamocowany akumulator
- łopata, saperka
- w klasie Wyczyn nie dopuszcza się wyciągarek mechanicznych i elektrycznych, wyciągarki będą plombowane .
Pojazdem może kierować osoba posiadająca prawo jazdy odpowiedniej kategorii. Dokumenty jak i wyposażenie mogą zostać sprawdzone przez organizatorów. Wszystkie drogi gminne,powiatowe,prywatne i publiczne nie wchodzą w skład trasy rajdu , są jedynie drogami dojazdowymi do prób i odcinków specjalnych.Każdy uczestnik zobowiązany jest do przestrzegania przepisów kodeksu drogowego.Prędkość pojazdów na drogach dojazdowych max 40 km/h.
3. Załogę stanowi kierowca oraz pilot. Oprócz kierowcy i pilota w samochodzie może przebywać dowolna liczba osób towarzyszących – zgodna z wpisem w dowodzie rejestracyjnym – tylko i wyłącznie na odcinkach dojazdowych. Kierowca odpowiada za regulaminowe zachowanie załogi i za jej bezpieczeństwo. Na trasie imprezy kierowcę oraz pilota obowiązuje bezwzględny zakaz picia alkoholu oraz znajdowania się na trasie w stanie po spożyciu alkoholu lub środków odurzających. Organizator zastrzega sobie prawo przeprowadzenia badania trzeźwości kierowcy i pilota w dowolnym punkcie trasy przy pomocy alkotestu. Wykrycie alkoholu podczas badania lub nie poddanie się badaniu skutkuje natychmiastową dyskwalifikacją i wykluczeniem z rajdu.
4.Załoga oraz osoby towarzyszące zobowiązują się do bezwzględnego i bezdyskusyjnego podporządkowania poleceniom organizatorów oraz sędziów.
5.W przypadku decyzji o rezygnacji z udziału w imprezie podczas jej trwania kierowca jest zobowiązany do niezwłocznego powiadomienia o tym fakcie organizatora imprezy.
6.Samochody startujące w imprezie muszą być oznaczone numerem startowym nadanym przez organizatorów, a także oklejone materiałami reklamowymi dostarczonymi przez organizatorów w widocznym miejscu na zewnątrz samochodu. Niedopełnienie tego obowiązku grozi dyskwalifikacją.
8. Podczas imprezy zabronione jest:
- niszczenie przyrody: wycinanie i łamanie drzew i krzaków (krzak powyżej 10cm średnicy przy korzeniu traktowany jest jak drzewo), objeżdżanie PP poza wyznaczonymi miejscami, zaśmiecanie terenu, samowolne rozniecanie ognia,poruszanie się po polach i zasiewach , wjazd do jeziora etc.
- zrywanie taśm oraz przejeżdżanie pod taśmami – poza przypadkami uzgodnionymi z organizatorem,
- wjazd poza kolejnością na PP lub OS,
- wjazd na PP podczas, gdy pokonuje ją inny samochód,
- wjazd na PP lub podjazd do PKP przeznaczonych dla innej klasy,
- jazda w kierunku przeciwnym do wskazanego przez organizatorów (tzw. jazda „pod prąd”),
- niedopuszczalne jest jakiekolwiek poruszanie się poza trasą, z wyjątkiem publicznych dróg asfaltowych.
Każde naruszenie wymienionych wyżej zasad = 30 pkt. karnych i/lub kara finansowa i/lub dyskwalifikacja załogi – decyzję podejmuje organizator.
9. Udział w imprezie odbywa się na własną odpowiedzialność. Organizator imprezy nie ponosi żadnej odpowiedzialności za szkody spowodowane lub/i poniesione przez uczestników podczas trwania imprezy, dotyczy to również ewentualnych szkód wyrządzonych przez uczestników osobom trzecim. Wszelkie decyzje, co do wjazdu na Próby Przejazdu oraz co do techniki ich pokonania uczestnik podejmuje samodzielnie, po uprzednim obejrzeniu próby.
10. Maksymalny czas oddania karty drogowej z trasy rajdu wyznacza organizator.
11. W razie ugrzęźnięcia obowiązkiem pilota jest podanie liny do pojazdu wyciągającego. Organizator nie przewiduje wyciągania pojazdów uczestników, które ugrzęzły/uległy awarii w trakcie trwania imprezy.
13. Za nieprzestrzeganie Regulaminu imprezy, za niekoleżeńskie i nie sportowe zachowanie załoga może zostać ukarana minus 10 pkt, lub w skrajnych przypadkach wykluczeniem z rajdu.
14. Na drogach publicznych obowiązują zasady ruchu drogowego - zwróć uwagę na nie zaśmiecanie drogi!
15. W sprawach spornych decydujący i ostateczny głos ma organizator.
16. Regulamin może ulec zmianie
IV.Punktacja
Zawodnikiem wygrywającym jest zawodnik, który zbierze jak największą liczbę punktów.
1. Próba Przejazdu (PP):
Zaliczenie PP polega na pokonaniu oznaczonej przeszkody. Max.czas na próbę to 15 min – kontrolowany będzie przez sędziego lub gdy sędziego nie ma na PP przez kolejną załogę podchodzącą do PP.
- obowiązuje przejazd po wyznaczonej trasie pomiędzy bramkami lub taśmami od początku do końca próby,
- niepodjęcie próby – 0 pkt,
- za pokonanie PP załoga otrzymuje 1 pkt.,
-obowiązuje jazda pomiędzy bramkami (czerwona z lewej, biała z prawej) lub taśmami .
- załoga otrzymuje 1pkt. jeżeli zmieści się w limicie czasowym - punktacja dla 10 najlepszych załóg od 0,9 do 0,1 pkt.
- strącenie chorągiewki, taśmy = minus 1pkt.
-nieukończenie trasy , pomylenie trasy , pomoc innej załogi - 0 pkt.
-Meta – zatrzymana między osiami.
Zaliczenie OS potwierdza sędzia w swoim protokole wraz z podaniem czasu przejazdu i ewentualnych kar oraz wpisem w kartę drogową znajdującą się w samochodzie zawodników.
3. Niektóre próby w związku z brakiem możliwości korzystania z wyciągarek mechanicznych mogą okazać się niemożliwe do pokonania . Załogi mogą łączyć się w ekipy (max 3 auta ), które jadąc razem pomagają sobie wzajemnie . Fakt ten należy zgłosić organizatorom na starcie. Niedopuszczalne jest udzielanie pomocy między klasami np.wyczyn dla turystyka.
WSZELKIE NIEKOLEŻEŃSKIE, NIESPORTOWE I NIEUCZCIWE ZACHOWANIE ZAŁOGI NA TRASIE = WYKLUCZENIE I DYSKWALIFIKACJA.
O punktacji, zaliczeniu lub nie zaliczeniu prób, wydłużeniu limitu czasu decydują sędziowie i organizator rajdu. Dyskusje z sędziami, próby przekupstwa i łamanie regulaminu = natychmiastowa dyskwalifikacja.
V.Protesty, odwołania, wyjaśnienia:
-Wszystkie protesty muszą być składane na piśmie i muszą być wręczone organizatorom rajdu wraz z kaucją w wysokości 100 zł, która nie będzie zwrócona, jeżeli protest nie zostanie uznany!
-Do 30 minut od wywieszenia wstępnych wyników. Czas podania wyników do wglądu podaje organizator.
-Po zakończeniu rajdu, nie później jednak niż 60 minut po swoim przyjeździe na Metę, załoga jest uprawniona do złożenia protestu dotyczącego wykroczeń regulaminowych lub nie sportowego zachowania się innych uczestników rajdu.
-W sprawach dokonywania zapisów w protokołach i Kartach Drogowych Rajdu (Start, Meta, OS) nie mogą być składane protesty (nie dotyczy wyjaśnień).
-W terminie do 30 minut po ogłoszeniu (wywieszeniu) wyników można składać wyjaśnienia dotyczące ewentualnych błędów obliczeniowych lub uzasadnionych zastrzeżeń. W przypadku braku zastrzeżeń wyniki stają się ostateczne!
Nidzica 10.04.2012
Kierownik Rajdu
Kamil Bublijewski
Karnemu wykluczeniu załogi podlega:
Nieobecność na STARCIE Niedopuszczenie do statu
Samochód nie spełniający wymogów regulaminowych Niedopuszczenie do startu
Nieobecność na odprawie uczestników Niedopuszczenie do startu
Brak wpisów w karcie drogowej Do decyzji organizatora
Nie sportowe zachowanie Do decyzji organizatora
Za zgubienie karty drogowej Wykluczenie