MasterRace

czyli rajdy ze ściganiem i próbami przejazdu

Moderator: Pasza

komandor
 
 
Posty: 147
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 6:43 pm

Re: MasterRace

Post autor: komandor » pt kwie 01, 2011 10:04 am

Jeszcze raz powtarzam nie bedzie zapoznania , taśm- to jest na serii .
KDK MOTOSPORT

fiejas
Posty: 423
Rejestracja: wt cze 03, 2008 10:57 pm
Lokalizacja: wARSZAWA

Re: MasterRace

Post autor: fiejas » pt kwie 01, 2011 11:52 am

Madzia, dobrze zrozumiałaś.
Piotrek, jak zauważyłeś, nawet Seria ewoluuje i z odcinków maks 3km 2 lata temu dzisiaj mamy min 5km, a 12 kilometrowe też się zdarzają. Zobacz ile coponiektórzy w tym czasie zdążyli się nauczyć. Chociażby w konstrukcji auta i tego, ze amory ze Stara niekoniecznie robią w terenie przy duzych prędkościach ;).
Czas na to by nauczyć się czegoś nowego. I tak jak my sie uczymy organizacji, przepisów itp tak Wam to też na zdrowie pójdzie ;) a nóż za 2 czy 3 lata będziesz chciał w Silku wystartować...

Awatar użytkownika
Laska
 
 
Posty: 4962
Rejestracja: pt sie 01, 2008 10:28 am
Lokalizacja: Jaworzno/Kraków

Re: MasterRace

Post autor: Laska » pt kwie 01, 2011 12:52 pm

jednak nie taka ciemna blondynka ze mnie :)21

aa ja to tak w ogóle jestem za lipcowym terminem :D

Awatar użytkownika
matkowka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: śr sty 16, 2008 3:13 pm
Lokalizacja: warszawa

Re: MasterRace

Post autor: matkowka » pt kwie 01, 2011 3:21 pm

Szkoda że zmieniacie termin. Majowy był idealny bo pomiędzy MT Rally a Baja Carpathia. A tak to nie będzie co robić przez parę tygodni. Ja dwiema rękami się podpisuję po terminem majowym. Lipiec to wakacje i jak dobrze wiecie w tym czasie nie ma prawie żadnych imprez - chyba nie bez powodu.

Poza tym ta kolizja terminów z PP do mnie zupełnie nie przemawia - przecież mówimy tu o imprezach o zupełnie innym charakterze. Chyba, że dwie imprezy na tym samym terenie w tym samym czasie są nie do zaakceptowania przez właścicieli / administratorów terenu.

Propozycji objazdu trasy i taśmowania nie komentuję - przecież to ma być maraton a nie H4.

Podsumowując: jeśli imprezę przesuwacie na lipiec, to na 80% wypada z mojego kalendarza. Ale i tak wielkie dzięki za info i pewnie do zobaczenia na którejś z imprez.

Pozdrawiam

P
nowa i do tego baba
patrol GR

Awatar użytkownika
JeepFan
Posty: 779
Rejestracja: sob kwie 09, 2005 7:41 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Re: MasterRace

Post autor: JeepFan » pt kwie 01, 2011 4:31 pm

Wydaje mi sie że lipcowy termin to lipa.
Ludziska planowali sobie starty na cały rok biorąc pod uwagę wcześniej ogłoszony termin Master Race.
Zmiana terminu dawno temu ogłoszonego rozwala te kalkulacje.
Rozumiem że zmiana jest konieczna i to z powodów niezależnych od orga.
Ale jeśli jest możliwe wyznacza sie termin jak najbliższy pierwotnemu.
Wiadomo ze po każdym starcie trzeba mieć czas na gruntowny przegląd i reanimację "żelaza".
Wiele osób chce startować zarówno w "MR" jak i w "Serii". Jesli zrobicie rajd 10 lipca to moze byc problem ze startem w Bukownie.
Druga sprawa to urlopy. Myslę że sporo osób zaplanowało sobie urlop początkiem lipca, tak aby móc jechać i "MR" i "Serię".
Tyle co do terminu.

Co do tras to nie pojmuję kolegów tęskniących za tasiemkami.
Seria jest imprezą gdzie ścigasz sie po otaśmowanym torze po wczesniejszem objechaniu trasy i wykonaniu notatek.
Wiesz z której strony jest dziura, gdzie leży kamień a gdzie pniak z ziemi wystaje. I bardzo dobrze.
Jesli ktos preferuje tylko takie imprezy to jest ich sporo. Chociazby niedawne 24h, czy Memoriał Karoliny na GER.
Ale dajcie też szansę innej formule.
W zapowiedziach MasterRace jak byk stało że bedzie to impreza w stylu Cross-Country z 300 kilometrową trasą.
Bardzo mało mamy takich imprez dostępnych dla amatorów a na południu polski to chyba pierwsza miała być.
Tutaj poza tym że trzeba zapierdzielać trzeba jeszcze nawigować a to wcale nie jest proste przy szybkiej jeździe.
Na takiej imprezie szansę mają także załogi z mniejszym budżetem, z mniej wypasionymi furami. Wynik zależy także od poprawnej nawigacji a nie tylko od mocy auta i umiejetności kierowcy. Pilot też czuje sie potrzebny i doceniony bo od niego dużo zależy.
Jeśli pooznaczacie skrzyżowania taśmami to cały rajd straci na atrakcyjności.

Trzeba co prawda zainwestować w metromierz ale nie musi się zaraz kupować super profesjonalnego za zylion złotych.
Taki z allegro za 250 zeta w zupełności wystarczy. Jeśli się to porówna chociażby z ceną paliwa na jeden tylko rajd to jest to śmieszna kwota. A metromierz (w przeciwieństwie do paliwa) w aucie zostanie.

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: MasterRace

Post autor: KamiL200 » pt kwie 01, 2011 6:59 pm

Termin majowy to jest to !!
Do lipca to już wszyscy zapomną że miał być jakiś rajd :)21
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Re: MasterRace

Post autor: anatol » pt kwie 01, 2011 8:15 pm

Tutaj poza tym że trzeba zapierdzielać trzeba jeszcze nawigować a to wcale nie jest proste przy szybkiej jeździe.
Na takiej imprezie szansę mają także załogi z mniejszym budżetem, z mniej wypasionymi furami. Wynik zależy także od poprawnej nawigacji a nie tylko od mocy auta i umiejetności kierowcy. Pilot też czuje sie potrzebny i doceniony bo od niego dużo zależy.


Jureczku masz całkowitą rację ,problem w tym że jest troche za mało czasu żeby się nauczyć jeżdzić z roadbokiem , zwłaszcza ze auto jeszcze w kilku dużych częsciach , jak zwykle pewnie bedziemy robić przy aucie do rana przed samym rajdem , wiem że trzeba iść do przodu ale z tego co pisał michał odcinki maja ok 30 km i maja być powtarzane więc jak dla mnie objazd by wystarczył , ale nie upieram sie , dajcie tylko roadboka tydzień wcześniej żebym się zygzaków nauczył .

Awatar użytkownika
JeepFan
Posty: 779
Rejestracja: sob kwie 09, 2005 7:41 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Re: MasterRace

Post autor: JeepFan » pt kwie 01, 2011 9:45 pm

oj tam, oj tam :)21
odezwał sie Ten co nie umie

Piotrek to się nie ma czego uczyć. Po prostu trzeba uważać.
Jakbys dostał roadbooka tydzień wcześniej to byś mógł trenować a to nie było by fer wobec reszty.
Przejedź sobie jakąś traskę z metromierzem, narysuj sobie roadbooka a potem niech Cię pilot poprowadzi.
Będziesz miał trening.

fiejas
Posty: 423
Rejestracja: wt cze 03, 2008 10:57 pm
Lokalizacja: wARSZAWA

Re: MasterRace

Post autor: fiejas » ndz kwie 03, 2011 12:59 am

Co do terminu.
Stety/niestety padło na lipiec.
I już wyjaśniam dlaczego. Termin planowaliśmy już dawno. I zanim go ogłosiliśmy sprawdzone były wszystkie mozliwe kalendarze. Zarówno rajdów płaskich (pod kątem sponsorów) jak i wszelkich imprez terenowych (z uwagi na zawodników) , łącznie z Pucharem świata . Termin majowy był troszkę kolizyjny z mającą się odbyć eliminacją RMPST we Włoszech. Jednak ta eliminacja wypadła z kalendarza PZM. Czyli termin 20-22 maja był idealny z uwagi na pogodę, kalendarze itp. Niestety od osoby trzeciej dowiedzieliśmy się , ze w naszym terminie jest PP. Jak, gdzie, skąd? Nikt nie zadzwonił ze strony tamtego orga, nie zapytał, nie porozmawiał. A numer do Krzyśka mają. Powstało dość spore zamieszanie w organach zarządzających poligonem. już nie wiedzieli, kto, co jak. Dla nich 4x4 to 4x4 i nic więcej się nie liczy. Co śmieszniejsze są zgody na 2 imprezy w tym samym terminie.
Podjęliśmy decyzje , ze nie będziemy robić rajdu w tym samym terminie co PP bo za przeproszeniem nie mamy zamiaru robić komuś imprezy. Żeby ktoś miał korzystać na oprawie, reklamie, mediach itp. Jeszcze tym bardziej w takiej sytuacji , że nawet się nie odezwie, a później udaje, ze on nic nie wiem bo to nie on tylko ktoś inny...
Najbliższy wolny termin jest tydzień później... jednak jest on nie możliwy do zrealizowania z uwagi na działania sponsora w innym miejscu jak i na działania ORT na Magamie. Cały czerwiec, oprócz terminu Baji Karpatii poligon jest nie dostępny. Pierwszy weekend lipca to raptem tydzień po Baji, takze 9-10 to najrozsądniejszy i najbliższy termin. Zdajemy sobie sprawę z tego, ze kilka załóg moze z tego powodu zrezygnować z udziału z uwagi na urlopy czy inne czynniki ale niestety, siła wyższa. Wydawało nam się, ze są pewne zasady, reguły gry czy też współpraca. Niestety widać, ze nie ze wszystkimi.

fiejas
Posty: 423
Rejestracja: wt cze 03, 2008 10:57 pm
Lokalizacja: wARSZAWA

Re: MasterRace

Post autor: fiejas » ndz kwie 03, 2011 1:10 am

Co do trasy, objazdu, tasiemek itp...
To ma być rajd w stylu Cross country... czyli... kwity w łapkę dla pilota, kierowca oczy szeroko, a uszy nastawione i jedziemy. Sęk w tym, ze jak już pisałem wcześniej... Przypomnij sobie Piotruś pierwszą eliminację Serii w Rytrze, jak dostaliście do ręki karty drogowe... nikt nie wiedział co, po co jak i na co... kary mogły się sypać jedna za drugą ale nauczyliście się z biegiem czasu. Na serii w zeszłym sezonie zaczął się objazd trasy... jak sam wiesz daje Wam to masę doświadczenia bo i pilot się czegoś uczy (robienia notatek) i kierowca. Ile razy chłopaki dzwonili do mnie w zeszłym roku z pytaniem ile bramek mają poszczególne odcinki bo nie wiedzą ile kratek mają sobie przygotować na notatki.
Master daje kolejne doświadczenie i kolejną mozliwość. RMPST wracają do klasy Otwartej i TH bo wiele samochodów stoi na kołkach, bo nie mogą się ściga przez co startuje raptem kilka załóg. Nauczcie się nawigować na "amatorskim" rajdzie typu Master Race, a za rok czy za dwa będziecie chcieli startować wyzej. A moze i my będziemy wtedy jeszcze wyzej z organizacją.
Podnosimy poprzeczkę tak sobie jak i Wam.

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Re: MasterRace

Post autor: anatol » ndz kwie 03, 2011 12:13 pm

czy opis w roadboku zawiera miejsca niebezpieczne , np 2metrowa dziura , przepaść itd , czy tylko same zakręty ,

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: MasterRace

Post autor: KamiL200 » ndz kwie 03, 2011 1:07 pm

anatol pisze:czy opis w roadboku zawiera miejsca niebezpieczne , np 2metrowa dziura , przepaść itd , czy tylko same zakręty ,
Dobry roadbook zawiera takie ostrzeżenia.
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Młody11
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: pn lis 01, 2010 5:04 pm

Re: MasterRace

Post autor: Młody11 » ndz kwie 03, 2011 1:55 pm

Może nie powinienem ale logo oraz podpis Twórcy są zawarte i Biga nie będzie zły BO ODWALIŁ KAWAŁ DOBREJ ROBOTY http://www.sendspace.pl/file/e41727364bc240cd33f900c lub tu http://www.filefactory.com/file/ca8af30/n/traning.PPT proszę sobie to pobrać, przeczytać i wręczyć pilotowi, na pewno rozjaśni w głowie i pozwoli zrozumieć co to takiego ROADBOOK i nie tylko. Z Bogiem przyszli Co-driverzy

Awatar użytkownika
Kolec88
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: czw mar 18, 2010 5:23 pm
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: MasterRace

Post autor: Kolec88 » wt kwie 05, 2011 12:10 pm

Małe pytanko do do serii. Dlaczego pilot nie może kierować podczas rajdu?? Jeżeli jest załoga składająca się z dwóch kierowców ?
Toyota LC V8
i trochę szrotu...

Awatar użytkownika
MROWEK
 
 
Posty: 179
Rejestracja: czw cze 26, 2008 7:12 pm
Lokalizacja: NOWY SACZ

Re: MasterRace

Post autor: MROWEK » wt kwie 05, 2011 5:21 pm

Bo pilot nie bez powodu nazywa sie pilotem, a nie kierowcą.
Pozatym jakby pilot mógł to sędzia i organizator też by chcieli pojeździć ;)
NAVARA NP300 D23 35"
www.wyprawyterenowe.pl

Awatar użytkownika
Kolec88
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: czw mar 18, 2010 5:23 pm
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: MasterRace

Post autor: Kolec88 » czw kwie 07, 2011 7:58 am

Kuba ale załoga to załoga ;) a organizator to organizator. i niech rajdy będą dla ludzi żeby każdy miał szanse sobie pocisnąć troszkę po super oesach.
Toyota LC V8
i trochę szrotu...

Awatar użytkownika
MROWEK
 
 
Posty: 179
Rejestracja: czw cze 26, 2008 7:12 pm
Lokalizacja: NOWY SACZ

Re: MasterRace

Post autor: MROWEK » sob kwie 09, 2011 3:00 pm

SPRZEDAM PARCHA,KUPIE SE LAMPE....

http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/276/13950.html

WHAT THE FUCK OFF......???
NAVARA NP300 D23 35"
www.wyprawyterenowe.pl

Awatar użytkownika
jezus
 
 
Posty: 2671
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 6:47 pm
Lokalizacja: GDAŃSK

Re: MasterRace

Post autor: jezus » sob kwie 09, 2011 3:22 pm

Pierwsza kontrol na drodze ...i panowie sympatyczni z licznikiem lumenów....zabierają dowód rejestracyjny... :)21
bądz twardy ........ i odpuść sobie!!!!!

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Re: MasterRace

Post autor: ramzes » sob kwie 09, 2011 3:33 pm

MROWEK pisze:SPRZEDAM PARCHA,KUPIE SE LAMPE....

http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/276/13950.html

WHAT THE FUCK OFF......???

dobra do oswietlenia salonu w mieszkaniu :)21
ale fakt cena :o
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: MasterRace

Post autor: Wowos » sob kwie 09, 2011 6:02 pm

MROWEK pisze:SPRZEDAM PARCHA,KUPIE SE LAMPE....

http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/276/13950.html

WHAT THE FUCK OFF......???
tanią sobie wybrałeś... - ja mam taką, jako oświetlenie wnętrza auta - jak ją włączam w nocy, to wszystkie dziury po rudzie świecą i jest szpan pod dyskoteką :)21
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
MROWEK
 
 
Posty: 179
Rejestracja: czw cze 26, 2008 7:12 pm
Lokalizacja: NOWY SACZ

Re: MasterRace

Post autor: MROWEK » sob kwie 23, 2011 11:24 am

"pojazdy klas MR1, MR2, MR3 muszą być wyposażone w dwa główne wyłączniki prądu zewnętrzne, po jednym z każdej strony u podstawy słupków przedniej szyby"

W benzynce ma to sens, ale w dieslu po co ? i to w dodatku dwa ???
NAVARA NP300 D23 35"
www.wyprawyterenowe.pl

Awatar użytkownika
Kolec88
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: czw mar 18, 2010 5:23 pm
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: MasterRace

Post autor: Kolec88 » sob kwie 23, 2011 5:26 pm

Kuba jak nie będziesz pilota słuchał to Ci prąd odłączy :)21
Toyota LC V8
i trochę szrotu...

Awatar użytkownika
Darek T1
 
 
Posty: 103
Rejestracja: sob maja 29, 2010 10:09 pm
Lokalizacja: Gdów
Kontaktowanie:

Re: MasterRace

Post autor: Darek T1 » ndz kwie 24, 2011 9:32 am

MROWEK pisze:"pojazdy klas MR1, MR2, MR3 muszą być wyposażone w dwa główne wyłączniki prądu zewnętrzne, po jednym z każdej strony u podstawy słupków przedniej szyby"

W benzynce ma to sens, ale w dieslu po co ? i to w dodatku dwa ???
W sumie to wyłącznik jest jeden tylko miejsca jego wyłączania są trzy a po co to mały przykład
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 4UJsKvvYBc

Awatar użytkownika
MROWEK
 
 
Posty: 179
Rejestracja: czw cze 26, 2008 7:12 pm
Lokalizacja: NOWY SACZ

Re: MasterRace

Post autor: MROWEK » ndz kwie 24, 2011 1:20 pm

No to przynajmniej teraz wiem o co chodzi

A ja niedoświadczony początkujący myślałem że chodzi o prąd w samochodzie, a to ma być taki wyłącznik na cały powiat hehe...
NAVARA NP300 D23 35"
www.wyprawyterenowe.pl

Awatar użytkownika
Darek T1
 
 
Posty: 103
Rejestracja: sob maja 29, 2010 10:09 pm
Lokalizacja: Gdów
Kontaktowanie:

Re: MasterRace

Post autor: Darek T1 » ndz kwie 24, 2011 1:54 pm

:)2 :)2

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turystyczno-sportowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości