jaką ma specyfikacje ten olej?
jaki zamiennik byłby odpowiedni?
w książce obsługi z 1971 podają właśnie ten olej
dodam iż to jest olej do BRDM-2 silnik oryginalny benzynowy
napęd — silnik gaźnikowy, 4-suwowy, 8-cy!indro-wy, widiasty, GAZ-41, pojemność 5531 cm3, stopień sprężania 6,7, moc maksymalna 103 kW (140 KM) przy 3200 obr./min., chłodzony płynem;
olej silnikowy MT-16P ???
Moderator: Mroczny
olej silnikowy MT-16P ???
Ostatnio zmieniony wt sie 31, 2010 1:44 pm przez Tequil, łącznie zmieniany 1 raz.
GAZ 69M Rulez
-
-
- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
- Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków
Re: olej silnikowy MT-16P ???
MT-16p je aditivovaný minerální olej vyrobený kyselinovou a selektivní rafinací .Používá se v létě i v zimě jako motorový a převodový olej do tanků např. VT-55A,T-55A.Ruská specifikace GOST 6360-58. Paradoxně je také kvalitativní rozdíl z jaké nafty je vyroben např.surachnské,karačachurské,kazachstanské (různá kyselost).
Powyższy cytat z jakiejś czeskiej stronki.
Dokładnych informacji o tym oleju szukaj na ruskich stronach po tym numerze normy GOST 6360-58. Na przykład tutaj masz pełną specyfikację techniczną tego oleju:
http://www.gostedu.ru/21375.html
Powyższy cytat z jakiejś czeskiej stronki.
Dokładnych informacji o tym oleju szukaj na ruskich stronach po tym numerze normy GOST 6360-58. Na przykład tutaj masz pełną specyfikację techniczną tego oleju:
http://www.gostedu.ru/21375.html
Trzynastego w piątek o godzinie 13.13 sprzedałem Nivkę
-
-
- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
- Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków
Re: olej silnikowy MT-16P ???
Z tabeli na str. 21 "Tabel zamienników materiałów pędnych i smarów stosowanych w wojsku", Warszawa 1990 rok, MPS 135/89 wynika że:
- oznaczeniem znormalizowanym Układu Warszawskiego jest M-304
- odpowiednikiem polskim jest Superol CB SAE 50 PN-75/C-96008/02
- odpowiednikiem b. NRD jest MD 502 według TGL 21148/07
- odpowiednikiem dawnej Czechosłowacji jest Tankowy motorowy olej M 6w/20D
- odpowiednikiem rumuńskim jest T 16A według STAS 7198-79
- odpowiednikiem bułgarskim jest M-162(2)/D(I) lub M-16TD(2)/E(I) według BDS9785-82
- odpowiednikiem NATO jest O-236
- SHELL: Rotella 50
- MOBIL: Delvac 1100
- ESSO: Essolube HD
- BP: Energol HD50
- CASTROL: CRJ
- GULF: Gulflube HD
- oznaczeniem znormalizowanym Układu Warszawskiego jest M-304
- odpowiednikiem polskim jest Superol CB SAE 50 PN-75/C-96008/02
- odpowiednikiem b. NRD jest MD 502 według TGL 21148/07
- odpowiednikiem dawnej Czechosłowacji jest Tankowy motorowy olej M 6w/20D
- odpowiednikiem rumuńskim jest T 16A według STAS 7198-79
- odpowiednikiem bułgarskim jest M-162(2)/D(I) lub M-16TD(2)/E(I) według BDS9785-82
- odpowiednikiem NATO jest O-236
- SHELL: Rotella 50
- MOBIL: Delvac 1100
- ESSO: Essolube HD
- BP: Energol HD50
- CASTROL: CRJ
- GULF: Gulflube HD
Trzynastego w piątek o godzinie 13.13 sprzedałem Nivkę
-
-
- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
- Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków
Re: olej silnikowy MT-16P ???
Właśnie zamawiamy do Muzeum w jednej z firm z Chorzowa beczkę 208 l Superol CB50. Cena 1490 zł netto plus koszty przesyłki.
Trzynastego w piątek o godzinie 13.13 sprzedałem Nivkę
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: olej silnikowy MT-16P ???
Niva'94 pisze:Właśnie zamawiamy do Muzeum w jednej z firm z Chorzowa beczkę 208 l Superol CB50. Cena 1490 zł netto plus koszty przesyłki.
zamiast kombinowac i lać olej klasy cd wystarczy wlac zwykła 15 do cięzarówek
silnikowi to na pewno nie zaszkodzi a i łatwiej kupića jak na zywca chcecie 50 to 20W50 jak do lufcioków dołozylibyscie jakies 100 zeta i olej który mozna kupić wszędzie a nie specjalnie zamawiać
ale widać lubicie włosa dzielić na czworo
generalizując lejecie olej klasy CB za 1832 brutto za beczke a możecie wlać olej klasu CI-4 15W40 za 2k brutto (dom kupienia wszędzie)
dodam tylko że CB zmiana przy lekkim obciążeniu co jakieś 5 tyś km lub raz na rok co jest szybciej, a olej CI-4 zmiana co 15 tys przy dużym obciążeniu, lub jak pojazd mało jeżdżony raz do roku
Czwarte serce 

Re: olej silnikowy MT-16P ???
Jestem w posiadaniu MT-16
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość