Co myslicie o nowym pojeżdzie dla polskiej armii ?

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » ndz maja 04, 2008 10:22 pm

Ziołek pisze:Przez wagę, przez rozmiary, przez zużycie paliwa, przez płaską podłogę...
wymieniać dalej? :D
zapomniałeś o zajefajnym opancerzeniu :)21 któte średnio działa a jeszcze podnosi wage :)3 :)3
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » ndz maja 04, 2008 10:28 pm

A po kiego uja polakiej armi takie wypasione fury :wink: czyżby miał ktoś na nas napaść ?? Konstruwać spokojnie polską furkę a na misje to niech te cfaniaczki z nato i ułesej dają,bo pier...lę taki byznes że za moją kasę bronią interesów amerykanów :)3
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Jarem
 
 
Posty: 1083
Rejestracja: pn maja 01, 2006 12:50 pm
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Post autor: Jarem » pn maja 05, 2008 12:16 am

Ziołek pisze:Przez wagę, przez rozmiary, przez zużycie paliwa, przez płaską podłogę...
wymieniać dalej? :D
jeśli to odpowiedź na moje pytanie to :o :o :o !! :o

1. HMMV 1 bo o takim myśle nie jest pojazdem ciężkim w stosunku do mocy silnika jaki posiada . ( w wersji jakiej został stwożony )
wagę jaką posiada - mam tu na myśli wersję 5 - przybrał w skutek opancerzania go aby się stał bezpieczny - pancerz nie jest metalowy !!
2. Rozmiary jakie posiada są uwarunkowane jego budową, mam tu na myśli tunel wewnątrz pojazdu a w nim skrzynia itd. jeśli chodzi o szerokość, wysoki wcale nie jest a przez to i nie wywrotny jak np. nasze HONKERY...
3. A czy armia która zamawiała ten samochód ma jakieś problemy z paliwem i czy napewno on tak durzo pali ??
4. Płaska podłoga nie jest żadnym problemem w warunkach w jakich HMMV są przeważnie używane...

i zaznaczam że nie pisze tu o hmmv jako o samochodzie do upalania tylko jako o pojeździe wojskowym który cały czas ewoluuje jeśli chodzi o jego opancerzenie a przez to zapewnia on większą ochrone podczas wykonywania zadań w misjach stabilizacyjnych czy pokojowych.

lbl78 pisze:zapomniałeś o zajefajnym opancerzeniu któte średnio działa a jeszcze podnosi wage
a owszem opancerzenie w jakie jest wyposarzony HMMV w pewnym przypadku nie działa :)2 ale czy wiesz w jakim ??
klucz13 pisze:A po kiego uja polakiej armi takie wypasione fury czyżby miał ktoś na nas napaść Konstruwać spokojnie polską furkę a na misje to niech te cfaniaczki z nato i ułesej dają,bo pier...lę taki byznes że za moją kasę bronią interesów amerykanów
a tu się z Panem zgodze i przyznam że warto coby szybciej nasi konstruktorzy się postarali o pojazd dla polskiej armi który mógł by godnie nas reprezentować poza granicami kraju !!
A jankesi dali nam HMMV i chwała im za to !! choć wiadomo że nie mamy tych pojazdów nowych :( a nie patrzmy na politykę bo nie ma sęsu tu rozstrząsać politycznego obornika coby smrodu nie narobić a i forum to nie temu służy :lol: tylko widzisz @klucz13 my nie mamy w polskiej armi żadnej bryki nawet nie wypasionej poza całym tym "padłem" jakie stoi i powtarzam stoi ( bo połowa by nie ujechała o własnych siłach 100 metrów a kolejne 25% pojazdów by nie odpalił ) :lol:
low range 4x4 team na prawym
-= GAZIOR =- - robi się

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » pn maja 05, 2008 7:52 am

Jarem pisze:
lbl78 pisze:zapomniałeś o zajefajnym opancerzeniu któte średnio działa a jeszcze podnosi wage
a owszem opancerzenie w jakie jest wyposarzony HMMVW w pewnym przypadku nie działa :)2 ale czy wiesz w jakim ??
zdziwie Cie ja osobiście byłem szcześliwy że jeździłem HAMV :)2 ale to było za czasów jak opancerzenie trzeba było sobe samemu do nich zakładać :)21 ale zastosowanie pojazdu było zupełnie inne niż wóz patrolowy do czego sie jednak średnio nadaje :)3 jak już mam siedzieć na widoku to wole jakąś bardziej opancerzoną puszke :)2
tak z pamieci i na szybko
HMMVW
Zalety:
-Wszechstronny
-Pokonuje bardzo trudny teren.
-Jeździ szybko po pustyni.
-Wiele odmian.
-wielu użytkowników.
Wady:
-Wysokie koszty i brak możliwości uruchomienia produkcji.
-Wysokie koszty utrzymania.
-Słaba odporność przeciwwybuchowa.
-Przestarzałe silniki.
-Kłopoty ze współpracą polsko-amerykańską.
Hummer jest dobrym samochodem na pustynie ale nie jest już najlepszą opcją w naszych szerokościach geograficznych i w porównaniu na przykład z IVECO M65 LMV to wypada już dość słabo
mam nadzieje że nasz TUR wypadnie dość dobrze wiadomo że na początku będą niedoróbki ale większość tego typu konstrukcji rozwijana jest przez urzytkownika.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » pn maja 05, 2008 8:38 am

Moim zdaniem na szybko to powinni kupić RD32 i święto - wysłać go szybko na misje. A TURa dopracować i wprowadzić jako podstawowy pojazd patrolowy.
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
Ziołek
Posty: 1683
Rejestracja: czw lut 15, 2007 11:44 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ziołek » pn maja 05, 2008 11:09 am

Jarem pisze:
Ziołek pisze:Przez wagę, przez rozmiary, przez zużycie paliwa, przez płaską podłogę...
wymieniać dalej? :D
jeśli to odpowiedź na moje pytanie to :o :o :o !! :o

1. HMMV 1 bo o takim myśle nie jest pojazdem ciężkim w stosunku do mocy silnika jaki posiada . ( w wersji jakiej został stwożony )
wagę jaką posiada - mam tu na myśli wersję 5 - przybrał w skutek opancerzania go aby się stał bezpieczny - pancerz nie jest metalowy !!
2. Rozmiary jakie posiada są uwarunkowane jego budową, mam tu na myśli tunel wewnątrz pojazdu a w nim skrzynia itd. jeśli chodzi o szerokość, wysoki wcale nie jest a przez to i nie wywrotny jak np. nasze HONKERY...
3. A czy armia która zamawiała ten samochód ma jakieś problemy z paliwem i czy napewno on tak durzo pali ??
4. Płaska podłoga nie jest żadnym problemem w warunkach w jakich HMMV są przeważnie używane...

i zaznaczam że nie pisze tu o hmmv jako o samochodzie do upalania tylko jako o pojeździe wojskowym który cały czas ewoluuje jeśli chodzi o jego opancerzenie a przez to zapewnia on większą ochrone podczas wykonywania zadań w misjach stabilizacyjnych czy pokojowych.

lbl78 pisze:zapomniałeś o zajefajnym opancerzeniu któte średnio działa a jeszcze podnosi wage
a owszem opancerzenie w jakie jest wyposarzony HMMV w pewnym przypadku nie działa :)2 ale czy wiesz w jakim ??
klucz13 pisze:A po kiego uja polakiej armi takie wypasione fury czyżby miał ktoś na nas napaść Konstruwać spokojnie polską furkę a na misje to niech te cfaniaczki z nato i ułesej dają,bo pier...lę taki byznes że za moją kasę bronią interesów amerykanów
a tu się z Panem zgodze i przyznam że warto coby szybciej nasi konstruktorzy się postarali o pojazd dla polskiej armi który mógł by godnie nas reprezentować poza granicami kraju !!
A jankesi dali nam HMMV i chwała im za to !! choć wiadomo że nie mamy tych pojazdów nowych :( a nie patrzmy na politykę bo nie ma sęsu tu rozstrząsać politycznego obornika coby smrodu nie narobić a i forum to nie temu służy :lol: tylko widzisz @klucz13 my nie mamy w polskiej armi żadnej bryki nawet nie wypasionej poza całym tym "padłem" jakie stoi i powtarzam stoi ( bo połowa by nie ujechała o własnych siłach 100 metrów a kolejne 25% pojazdów by nie odpalił ) :lol:
Mi nie chodzi o stosunek mocy do masy ale o to że się kopie przez to jaki jest ciężki.
Płaska podłoga jest wielką wadą przy wjeździe na minę, bardzo fajnie wtedy auto do góry leci, co również jest spowodowane jego szerokością.
Wracając do rozmiarów, w mieście dzięki swoim rozmiarom bardzo ładnie sobie radzi, ale tylko wtedy gdy wokół nie ma żadnych budynków.
A ze spalaniem to chodzi mi o zasięg, nikt by nie chciał żeby mi na pustyni wacha się skończyła, no i koszty eksploatacji.

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » pn maja 05, 2008 11:29 am

No tak, co z tego że ten TUR fajny jest, skoro niewiele wiadomo (przynajmniej publicznie) o jego uzytkowości w warunkach bojowych.

Producent powinien kilka aut dać do testowania armii - np w Afganistanie, zbierać dane, poprawiać ewentualne wady, udoskonalać i dostosowywać do konkretnych potrzeb żołnierzy na froncie.

Nie dość że w ten sposób najszybciej mozna pojazd udoskonalić, to jeszcze wojsko zapoznałoby się ze sprzętem, dałoby opinię, co moze zwiększyłoby szanse wygrania przetargu.

Nie wiem tylko czy "małą prywatną firmę" stać na przeprowadzenie solidnych badań, a później na realizację duzego zamówienia i dalszą obsługę floty.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » pn maja 05, 2008 11:46 am

Uważam że badania odporności pancerza TURa można przeprowadzić wiarygodnie w Polsce. Natomiast jego użyteczność w codziennej eksploatacji wymagałaby realnych testów na polu walki. W NTW jest na świeżo artykuło o LOSP (czyli minoodpornych pojazdach patrolowych) - co do TURa podnoszony jest dość słaby silnik i stosunkowo małe koła.
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
Jarem
 
 
Posty: 1083
Rejestracja: pn maja 01, 2006 12:50 pm
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Post autor: Jarem » czw maja 08, 2008 3:05 pm

lbl78 pisze: Hummer jest dobrym samochodem na pustynie ale nie jest już najlepszą opcją w naszych szerokościach geograficznych i w porównaniu na przykład z IVECO M65 LMV to wypada już dość słabo
mam nadzieje że nasz TUR wypadnie dość dobrze wiadomo że na początku będą niedoróbki ale większość tego typu konstrukcji rozwijana jest przez urzytkownika.
:)2 tu się z tobą zgadzam w 100%

obecne opancerzenie hmmv jest naprawde ok !! jedynie na pułapki kierunkowe z kumulacyjnym trudno jest coś porazić :( ale tego i czołgi
ale tego nawet czołgi nie wytrzymują...
a co do naszej szerokości geografiznej to Macie racje że hmmv nie jest szałowym wyborem choćby w lesie ( szerokość ) jednak na pustyni daje rade choć us army ma już nastepce hmmv w Iraku, przy którym hmmv jest zgrabnym maleństwem :)
low range 4x4 team na prawym
-= GAZIOR =- - robi się

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » czw maja 08, 2008 3:29 pm

zacznijmy od tego, ze humvee nie byl projektowany jako woz opancerzony, tylko auto terenowe ogolnego zastosowania. Pozniej warunki pola walki wymusily opancerzanie, montaz opancerzonej wiezyczki itp. Ale i tak pancernego wozu patrolowego nigdy z niego nie zrobia. Za to jest znaczaco tanszy od konstrukcji pancernych. Specyfika misji wymaga wozu patrolowego, wiekszego od BRDMa ale mniejszego od typowych transpotrerow piechoty, zwrotniejszego itp. Mam nadzieje ze cos wojo zakupi rozsadnego, moze i tura ale z V8 ;)
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Post autor: CrOOchy » czw maja 08, 2008 6:40 pm

najlepiej v8 w dieslu :)23
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Post autor: sebeks » wt maja 13, 2008 5:06 pm

czytałem troche z testu TUR'a, niby wszystko ok, ale silniki za słabe na wagę i ponoć sprzęgło się pali jak papier (oczywiście jeśli chodzi o bardziej podmokłe tereny) waga z tego co pamietam w uzbrojeniu to ponad 6t :x
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Jarem
 
 
Posty: 1083
Rejestracja: pn maja 01, 2006 12:50 pm
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Post autor: Jarem » pt maja 16, 2008 3:15 pm

6 t ?? :o o [cenzura] !! to co oni do niego wepchneli ??
a silnik że zasłaby to raczej dzięki konstruktorom...
to jak z humvee w 1 wersji silnik był wystarczający - ale po kolejnych dokładanych kilogramach pancerza zrobił się gówno wart !!
i pewnie tak samo było z TURem miał być samochód na bazie czegoś no to baze obładowano żelastwem i innymi tam a silnik został jaki był - tak myśle :roll:
low range 4x4 team na prawym
-= GAZIOR =- - robi się

uruk-hai
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 8:32 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: uruk-hai » śr maja 21, 2008 11:06 am

Jarem pisze:A jeśli chodzi o hummera - to niech ktos mi napisze czemu jest takim złym pojazdem ?? bo widując je ostatnimi czasy codziennie mam troche odmienne zdanie... woęc proszę powiedzcie czemu on jest niby taki zły??
Mam wrażenie że jest zły bo jest amerykański, i to że go mamy na stanie powoduje że w 'pewnych' kręgach europejskich patrzą na to 'krzywym' okiem

TUR mi się podoba, gdzieś kiedyś o nim czytałem i bardzo mi się, że ma mieć podłogę wzmocnioną i w kształcie kadłuba łodzi a taki kształt ogranicza skutki wybuchu ładunku wybuchowego tudzież miny pod przejeżdżającym pojazdem. Ostatecznie nie pamiętam czy zdecydowano się na takie rozwiązanie. Ale wszelkie tego typu gadżety mające na celu ochronę bierną załogi powodują podniesienie wagi pojazdu. Największą 'bubą' był w tym aucie słabiuteńki motor. Zdecydowanie za słaby. Ale to już chyba taki 'normalny' mankament naszych konstrukcji.

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » pt maja 23, 2008 5:16 pm

http://www.rheinmetall-defence.com/inde ... ng=2&pdb=1

Przykład sensownego samochodu patrolowego, w tekście zwraca się uwagę na wysoką mobilność (mocny silnik!!!) i bardzo dobre opancerzenie. Poza tym jest niski jak Hummer i kabina jest daleko od przedniego koła.
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
Jakub_AK77
Posty: 524
Rejestracja: sob sie 05, 2006 7:03 pm
Lokalizacja: Bełchatów
Kontaktowanie:

Post autor: Jakub_AK77 » wt maja 27, 2008 6:23 am

Liroz pisze:http://www.rheinmetall-defence.com/inde ... ng=2&pdb=1

Przykład sensownego samochodu patrolowego, w tekście zwraca się uwagę na wysoką mobilność (mocny silnik!!!) i bardzo dobre opancerzenie. Poza tym jest niski jak Hummer i kabina jest daleko od przedniego koła.
Wygląda jak Sd.Kfz.251 z czasów II wojny światowej , tylko pomniejszony.

Pzdr
GAZ nadjechał, teraz kupa roboty. No ale mam czego chciałem. GAZ 69M 1971.

Awatar użytkownika
Jarem
 
 
Posty: 1083
Rejestracja: pn maja 01, 2006 12:50 pm
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Post autor: Jarem » czw maja 29, 2008 7:02 am

uruk-hai pisze:
Jarem pisze:A jeśli chodzi o hummera - to niech ktos mi napisze czemu jest takim złym pojazdem ?? bo widując je ostatnimi czasy codziennie mam troche odmienne zdanie... woęc proszę powiedzcie czemu on jest niby taki zły??
Mam wrażenie że jest zły bo jest amerykański, i to że go mamy na stanie powoduje że w 'pewnych' kręgach europejskich patrzą na to 'krzywym' okiem

TUR mi się podoba, gdzieś kiedyś o nim czytałem i bardzo mi się, że ma mieć podłogę wzmocnioną i w kształcie kadłuba łodzi a taki kształt ogranicza skutki wybuchu ładunku wybuchowego tudzież miny pod przejeżdżającym pojazdem. Ostatecznie nie pamiętam czy zdecydowano się na takie rozwiązanie. Ale wszelkie tego typu gadżety mające na celu ochronę bierną załogi powodują podniesienie wagi pojazdu. Największą 'bubą' był w tym aucie słabiuteńki motor. Zdecydowanie za słaby. Ale to już chyba taki 'normalny' mankament naszych konstrukcji.
:)2 jeśli zrobią taki spód pojazdu to bedzie ekstra bo to naprawde pomaga ale przez to musieli by go podnieść do góry bo przecierz prześwit jakiś być musi....

a czy ważne co myślą o nas w rożnych kręgach :roll: ?? Ważne jest bezpieczeństwo !! Już kiedyś patrzyli na nas dziwnie a szczególnie przed 90 rokiem :wink:

:o @ Liroz może i on jest sensowny ale do patolowania czego ?? ??

?? ??
low range 4x4 team na prawym
-= GAZIOR =- - robi się

Awatar użytkownika
Jarem
 
 
Posty: 1083
Rejestracja: pn maja 01, 2006 12:50 pm
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Post autor: Jarem » czw maja 29, 2008 7:09 am

obecnie w Iraqu US Army zamienia hmmvi na takie o to ustrojstwo

http://pl.youtube.com/watch?v=Cl8J9uxsJ ... re=related

i gdzie tu mowa o małych gabarytach ?? :lol: :lol: :lol:
a najważniejsze jest to że się sprawdza !!
low range 4x4 team na prawym
-= GAZIOR =- - robi się

Awatar użytkownika
czarny bielsko
 
 
Posty: 10703
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: czarny bielsko » czw maja 29, 2008 1:59 pm

Jarem pisze:obecnie w Iraqu US Army zamienia hmmvi na takie o to ustrojstwo

http://pl.youtube.com/watch?v=Cl8J9uxsJ ... re=related

i gdzie tu mowa o małych gabarytach ?? :lol: :lol: :lol:
a najważniejsze jest to że się sprawdza !!
calkiem ciekawy :)2 jest o tym wiecej info - jakies dane techniczne czy cus?
Jest Navara D40 lekko dłubnięta...

Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było

Awatar użytkownika
KAMILLO
 
 
Posty: 116
Rejestracja: pt lut 03, 2006 12:09 pm
Lokalizacja: Borne Sulinowo
Kontaktowanie:

Post autor: KAMILLO » czw maja 29, 2008 9:20 pm

O kur.. jakie to jest wielkie, na poprzednim filmiku tego nie widać ale na tym http://pl.youtube.com/watch?v=-hHE3fVmq ... re=related powiem tylko że Rosjanie mieli jak dotąd manie wielkosci ale to amerykanie w tych czasach wiodą prym w tej dziedzinie :)
Ził 131 6X6
Ural 4320 6X6
Ural 375 D 6X6
Gaz 63 4X4
GSP-55 (gąska)
PTS-M (gąska)

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » czw maja 29, 2008 9:26 pm

KAMILLO pisze:O kur.. jakie to jest wielkie, na poprzednim filmiku tego nie widać ale na tym http://pl.youtube.com/watch?v=-hHE3fVmq ... re=related powiem tylko że Rosjanie mieli jak dotąd manie wielkosci ale to amerykanie w tych czasach wiodą prym w tej dziedzinie :)
Wjedź tym na gliniasty teren po ulewach
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Jarem
 
 
Posty: 1083
Rejestracja: pn maja 01, 2006 12:50 pm
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Post autor: Jarem » czw maja 29, 2008 9:46 pm

Musze popytać o to ustrojstwo to coś naskrobie jeśli czegoś się dowiem...
moge porobic fotki z zewnątrz i zawiechy czy coś moze nawet uda się coś od środka pstryknąc ale nie obiecuje. Wiem tylko że w tym ustrojstwie jeszcze żaden amerykański soldier nie zginą :)2
low range 4x4 team na prawym
-= GAZIOR =- - robi się

Awatar użytkownika
Jarem
 
 
Posty: 1083
Rejestracja: pn maja 01, 2006 12:50 pm
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Post autor: Jarem » czw maja 29, 2008 9:58 pm

klucz13 pisze: Wjedź tym na gliniasty teren po ulewach
:)21

:lol: ale amerykanie poruszają się głównie po drogach ut :lol: utwardzinych :wink: a i specyfika błota jest tu inna niz u nas :cry:
low range 4x4 team na prawym
-= GAZIOR =- - robi się

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » czw maja 29, 2008 11:04 pm

tak czytam czytam i przypomniał mi się artykuł o Gun Truckach z NTW
oto patent z wojny wietnamskiej
Obrazek
a to irak
Obrazek
To również Irak, wersja full wypas :)21
Obrazek

Może nie jako wozy patrolowe, ale jako tanie konwersje do osłony konwojów :)2
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: PiRoman » pt maja 30, 2008 7:19 am

Panowie, ale mam wrażenie że to http://pl.youtube.com/watch?v=Cl8J9uxsJ ... re=related i to http://pl.youtube.com/watch?v=-hHE3fVmq ... re=related to wcale nie jest tem sam samochód. A swoją drogą to ten drógi jak jedzie to wygląda, jakby już się w tym trawniku miał utopić. Myślę, że wozy typu od willysa przez uaza, hamveja, honkera i np. G były przewidziane do innych zadań, jako wozy uniwersalne, transportowo - dyspozycyjne. Wszystkie one jednak były mniej lub bardziej dopancerzane i dozbrajane, co wcale nie poprawiało za mocno ich własności bojowych. Bo co z tego że ma się na około siebie pancerz, którego broń ręczna nie przebije, jeśli po przestrzeleniu powiedzmy dwóch kółek i np chłodnicy (nie jest o to tródno) jesteśmy uziemieni na amen, a wtedy można nam nawrzucać granatów, ostrzerlać z czgokolwiek, albo przyturlać miny pod samo auto. Wielkiego doświadczenia bojowego nie mam (tylko pół roku w jugosławii) ale myślę, że czasem od opancerzenia ważniejsza jest zwinność (czytaj lekkość i możliwość szybkiego spieprzania) wozu. A jeśli chodzi o wóz typowo opancerzony, to mieliśmy BRDMa, teraz mamy tą nieszczęsną Patrię czy jak jej tam... Tur, hmmm... moim zdaniem nie jest potrzebny nam taki pojazd, poszedłbym w stronę modernizacji/rozwoju Honkera (jest niezły), a wozy OPANCEŻONE swoją drogą....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pojazdy militarne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość