
Kryteria uznania pojazdu za militarny.
Moderator: Mroczny
- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Kryteria uznania pojazdu za militarny.
Wnioskuję o wypowiedzenie się przez biegłych w tej dziedzinie. Pozwoli to na uniknięcie problemów z wjazdem na zlotach 

1. Wiadomo - tylko te które były produkowane dla armi lub w nich "służyły"
2. Stopień oryginalności: trudno wygonić ładnie zrobionego Willysa, jeżeli ma silnik od fiata lub żuka. Natomiast wszelkie patenciarstwo w stylu podnoszenie, poszerzanie, zmiany w nadwoziu powinny być dyskwalifikacją. Oczywiście w armiach istniały też przecież jakieś przeróbki w celach usprawnienia ale powinno być to ograniczone.
Po co zresztą mamy poprawiać idealne
3. Kolor- oczywiśćie jedyny słusznie ideologiczny- zieleń i nie tylko zieleń militarne. Tu jest duża paleta barw.
4 Kultura na zlotach (to obowiązuje nie tylko posiadaczy miltarnych sprzętów) ale warto o niej wspomnieć .
2. Stopień oryginalności: trudno wygonić ładnie zrobionego Willysa, jeżeli ma silnik od fiata lub żuka. Natomiast wszelkie patenciarstwo w stylu podnoszenie, poszerzanie, zmiany w nadwoziu powinny być dyskwalifikacją. Oczywiście w armiach istniały też przecież jakieś przeróbki w celach usprawnienia ale powinno być to ograniczone.
Po co zresztą mamy poprawiać idealne

3. Kolor- oczywiśćie jedyny słusznie ideologiczny- zieleń i nie tylko zieleń militarne. Tu jest duża paleta barw.
4 Kultura na zlotach (to obowiązuje nie tylko posiadaczy miltarnych sprzętów) ale warto o niej wspomnieć .
AMG M35A2C 2 1/2 TON
AMG M151A2 MUTT 1/4 Ton
M416
XJ 4.0
AMG M151A2 MUTT 1/4 Ton
M416
XJ 4.0
ad 1 jak udowodnić, że np. jakaś konkretna seria II nie służyła w armii?dudek pisze:1. Wiadomo - tylko te które były produkowane dla armi lub w nich "służyły"
2. Stopień oryginalności: trudno wygonić ładnie zrobionego Willysa, jeżeli ma silnik od fiata lub żuka. Natomiast wszelkie patenciarstwo w stylu podnoszenie, poszerzanie, zmiany w nadwoziu powinny być dyskwalifikacją. Oczywiście w armiach istniały też przecież jakieś przeróbki w celach usprawnienia ale powinno być to ograniczone.
3. Kolor- oczywiśćie jedyny słusznie ideologiczny- zieleń i nie tylko zieleń militarne. Tu jest duża paleta barw.
4 Kultura na zlotach (to obowiązuje nie tylko posiadaczy miltarnych sprzętów) ale warto o niej wspomnieć .
ad 2 no w przypadku lr'a co to oryginalność armijna a co patenciarstwo prywatne jest czasem trudne do rozgraniczenia

ad 3 a maskowanie pustynne? zimowe .....
Ad. ad1 Dobra chodzi nie o konkretny pojazd tylko o model . Wiadomo, że serie służyły w armii więc można bez problemu zrobić je na wojenny. Ale wiesz, że pomalują np. jakiegoś 4x4(specjalnie nie piszę o żadnej konkretnej marce, żeby nie było jatki ) i twierdzą że przyjechali na zlot miltarny bo mają furę wojskową. Nie o to chodzi na zlotach tego typuJarekK pisze:ad 1 jak udowodnić, że np. jakaś konkretna seria II nie służyła w armii?dudek pisze:1. Wiadomo - tylko te które były produkowane dla armi lub w nich "służyły"
2. Stopień oryginalności: trudno wygonić ładnie zrobionego Willysa, jeżeli ma silnik od fiata lub żuka. Natomiast wszelkie patenciarstwo w stylu podnoszenie, poszerzanie, zmiany w nadwoziu powinny być dyskwalifikacją. Oczywiście w armiach istniały też przecież jakieś przeróbki w celach usprawnienia ale powinno być to ograniczone.
3. Kolor- oczywiśćie jedyny słusznie ideologiczny- zieleń i nie tylko zieleń militarne. Tu jest duża paleta barw.
4 Kultura na zlotach (to obowiązuje nie tylko posiadaczy miltarnych sprzętów) ale warto o niej wspomnieć .
ad 2 no w przypadku lr'a co to oryginalność armijna a co patenciarstwo prywatne jest czasem trudne do rozgraniczenia
ad 3 a maskowanie pustynne? zimowe .....
Ad. ad2 Nie no wiem, że były różnego rodzaju przeróby we wszystkich armiach świata W zależności od potrzeb i tego się nie przeskoczy. A nawet niekiedy wychodzi to dużo lepiej niżz fabryki.
Ad. ad3 No napisałem, że kolor nie tylko zieleń ale żeby było to militarne według jakiś schematów. Nie sztuka pierdyknąć camo żółto, brązowo jakieśtam i stwierdzić że wszystko w porządku
Dobrze , że w p-kcie 4 się zgadzamy

AMG M35A2C 2 1/2 TON
AMG M151A2 MUTT 1/4 Ton
M416
XJ 4.0
AMG M151A2 MUTT 1/4 Ton
M416
XJ 4.0
Łatwiej zadać pytanie co dyskwalifikuje pojazd wojskowy na jego miano.
1.Kolor "cywilny"
2.Kangur.
3.Halogeny dodatkowe na dachu.
4.Halogeny dalekosiężne z przodu.
5.Koła znacznie odbiegające od pierwowzoru.
6.Ingerencja w kształt błotników-nadwozia.
7.Snooker
8.El.wciągarka-doczepiona.
9.Znacznie podniesione nadwozie, to występuje często w połączeniu
z innymi przeróbkami.
10.Rama w nad nadwoziem do "noszenia" reflektorów itp.
Dopuszcza się klatkę bezpieczeństwa.
Takie kryteria będą obowiązywały na zlocie w Bornem Sulinowie aby uznać pojazd za wojskowy.
Co wiąże się z wieloma ograniczeniami podczas trwania zlotu.
Oczekuję na uzupełnienie mojej listy.
1.Kolor "cywilny"
2.Kangur.
3.Halogeny dodatkowe na dachu.
4.Halogeny dalekosiężne z przodu.
5.Koła znacznie odbiegające od pierwowzoru.
6.Ingerencja w kształt błotników-nadwozia.
7.Snooker
8.El.wciągarka-doczepiona.
9.Znacznie podniesione nadwozie, to występuje często w połączeniu
z innymi przeróbkami.
10.Rama w nad nadwoziem do "noszenia" reflektorów itp.
Dopuszcza się klatkę bezpieczeństwa.
Takie kryteria będą obowiązywały na zlocie w Bornem Sulinowie aby uznać pojazd za wojskowy.
Co wiąże się z wieloma ograniczeniami podczas trwania zlotu.
Oczekuję na uzupełnienie mojej listy.
Polecam lekturę
http://www.militarni.pl/?lang=1&cat=25&art_id=163
i galerię zdjęć
http://www.militarni.pl/?lang=1&cat=91
dla porównania
http://www.militarni.pl/?lang=1&cat=257&galeria=511
http://www.militarni.pl/?lang=1&cat=25&art_id=163
i galerię zdjęć
http://www.militarni.pl/?lang=1&cat=91
dla porównania
http://www.militarni.pl/?lang=1&cat=257&galeria=511
cholera punkty 1,2,6,7 są w seriach (defach) militarnych lub np. wyciągarki sa w wojskowych honkachBosman pisze:Łatwiej zadać pytanie co dyskwalifikuje pojazd wojskowy na jego miano.
1.Kolor "cywilny"
2.Kangur.
5.Koła znacznie odbiegające od pierwowzoru.
6.Ingerencja w kształt błotników-nadwozia.
7.Snooker
8.El.wciągarka-doczepiona.
np. kangur i wyciągarka


ingerencja w kształt błotników:

ingerencja w kształt błotników, kangur, inne zmiany w nadwoziu

snorkel i niestandardowe koła


kolor cywilny - róż:

Ostatnio zmieniony pt lut 01, 2008 3:53 pm przez JarekK, łącznie zmieniany 7 razy.
- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Snooker jest grą bilardową, rozgrywaną na stole do bilardu angielskiego (wymiary ok. 3,6 m x 1,8 m), z sześcioma kieszeniami (cztery w rogach oraz dwie znajdujące się w połowie dłuższych band stołu). W grze uczestniczą dwie strony (dwoje zawodników, dwie drużyny). (Wikipedia)Bosman pisze: 7.Snooker
A co to ma do rzeczy na zlocie militarnym

Sorki, nie mogłem się oprzeć

No tak, ale wiele z tych punktów to w wyposażeniu mają na standardzie niektóre pojazdy militarne. Przede wszystkim te współczesne. Co udowodnił zdjęciami JarekkBosman pisze:Łatwiej zadać pytanie co dyskwalifikuje pojazd wojskowy na jego miano.
1.Kolor "cywilny"
2.Kangur.
3.Halogeny dodatkowe na dachu.
4.Halogeny dalekosiężne z przodu.
5.Koła znacznie odbiegające od pierwowzoru.
6.Ingerencja w kształt błotników-nadwozia.
7.Snooker
8.El.wciągarka-doczepiona.
9.Znacznie podniesione nadwozie, to występuje często w połączeniu
z innymi przeróbkami.
10.Rama w nad nadwoziem do "noszenia" reflektorów itp.
Dopuszcza się klatkę bezpieczeństwa.
Takie kryteria będą obowiązywały na zlocie w Bornem Sulinowie aby uznać pojazd za wojskowy.
Co wiąże się z wieloma ograniczeniami podczas trwania zlotu.
Oczekuję na uzupełnienie mojej listy.
No chyba, że mówimy o zabytkowych i klolekcjonerskich, które mogą być w ten sposób kundlone
AMG M35A2C 2 1/2 TON
AMG M151A2 MUTT 1/4 Ton
M416
XJ 4.0
AMG M151A2 MUTT 1/4 Ton
M416
XJ 4.0
część tych punktów odnoście zabytkowych też udowodniłem - zdjęcia serii w wietnamiedudek pisze: No tak, ale wiele z tych punktów to w wyposażeniu mają na standardzie niektóre pojazdy militarne. Przede wszystkim te współczesne. Co udowodnił zdjęciami Jarekk
No chyba, że mówimy o zabytkowych i klolekcjonerskich, które mogą być w ten sposób kundlone
osobiście uważam, że powinno decydować 90% podobieństwo do jakiegoś udokumentowanego (np. zdjęcia) wojskowego oryginału
bo tak patrząc - po liście bosmana to tego różowego juz nie wpuszczą:

bo tak patrząc - po liście bosmana to tego różowego juz nie wpuszczą:

Ostatnio zmieniony pt lut 01, 2008 3:52 pm przez JarekK, łącznie zmieniany 1 raz.
Są dziesiątki zdjęć Muttów przerabianych przez Marines na swoje potrzeby, które nie spełniłyby żadnego kryterium Bosmana. A są jak najbardziej militarne. Tak że problem jest bardzo złożony i każdy będzie miał swoje zdanie.
Masz rację JarekK ale nikt nie będzie latał z dokumentacją. Aczkolwiek uczestnikami ( nie oglądaczami )zlotów militarnych powinni być ludzie znający się na tym i to rozwiązałoby problem
No dobra a co z M-kami pomalowanymi na wehrmacht
Masz rację JarekK ale nikt nie będzie latał z dokumentacją. Aczkolwiek uczestnikami ( nie oglądaczami )zlotów militarnych powinni być ludzie znający się na tym i to rozwiązałoby problem
No dobra a co z M-kami pomalowanymi na wehrmacht

AMG M35A2C 2 1/2 TON
AMG M151A2 MUTT 1/4 Ton
M416
XJ 4.0
AMG M151A2 MUTT 1/4 Ton
M416
XJ 4.0
syfy militarne można podzielić na rodzaje:
fabryczne militarne
militarne przerabiane lub podrabiane - podstawa do dopuszczenia dokumentacja fotograficzna (np. 90% zgodności ogólnej ze zdjęciem oraz 100% w kilku ważnych szczegółach) bo np. czy T-34 pomalowany na perłowy metalic jest dopuszczony czy nie?
fabryczne militarne
militarne przerabiane lub podrabiane - podstawa do dopuszczenia dokumentacja fotograficzna (np. 90% zgodności ogólnej ze zdjęciem oraz 100% w kilku ważnych szczegółach) bo np. czy T-34 pomalowany na perłowy metalic jest dopuszczony czy nie?
- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Oryginał militarny. W Afryce na południe od równika, między 5 a 20 stopniem szerokości geograficznej występują lasy miombo, osiągają wysokość do 20 metrów, charakteryzujące się specyficznym różowym kolorem przy nakładaniu nowych liści. Młode liście i pąki mają kolor różowy.JarekK pisze:osobiście uważam, że powinno decydować 90% podobieństwo do jakiegoś udokumentowanego (np. zdjęcia) wojskowego oryginału
bo tak patrząc - po liście bosmana to tego różowego juz nie wpuszczą:


Przykre ale prawdziwe. Szkoda, że tak fajnie zapowiadająca się impreza militarna tak się zmarnowała. Lekarstwem na to są imprezy na zaproszenia. Spójrzmy też na fajną pod tym względem imprezę w Turkupiotr759 pisze:Polecam lekturę
http://www.militarni.pl/?lang=1&cat=25&art_id=163
i galerię zdjęć
http://www.militarni.pl/?lang=1&cat=91
dla porównania
http://www.militarni.pl/?lang=1&cat=257&galeria=511
http://www.militarni.pl/?lang=1&cat=254&galeria=502
czyli nie jest tak źle

AMG M35A2C 2 1/2 TON
AMG M151A2 MUTT 1/4 Ton
M416
XJ 4.0
AMG M151A2 MUTT 1/4 Ton
M416
XJ 4.0
powiedziałbym, że na podstawie ramy, instalacji i paru patentów, ale pewności nigdy nie ma. Zwłaszcza, że po przejściu w cywilne ręce samochody te naprawiane są za pomocą łatwiej dostępnych części cywilnychJarekK pisze: ad 1 jak udowodnić, że np. jakaś konkretna seria II nie służyła w armii?

W wawie pojawił się nie dawno "Pocztylion"



Land Rover made by craftsmen-driven by psychos 
always look on the bright side of life

always look on the bright side of life

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość