Kryteria uznania pojazdu za militarny.
: pt lut 01, 2008 11:17 am
Wnioskuję o wypowiedzenie się przez biegłych w tej dziedzinie. Pozwoli to na uniknięcie problemów z wjazdem na zlotach 

- samochodowe rajdy terenowe - forum serwisu www.rajdy4x4.pl -
http://www.forum4x4.pl/
ad 1 jak udowodnić, że np. jakaś konkretna seria II nie służyła w armii?dudek pisze:1. Wiadomo - tylko te które były produkowane dla armi lub w nich "służyły"
2. Stopień oryginalności: trudno wygonić ładnie zrobionego Willysa, jeżeli ma silnik od fiata lub żuka. Natomiast wszelkie patenciarstwo w stylu podnoszenie, poszerzanie, zmiany w nadwoziu powinny być dyskwalifikacją. Oczywiście w armiach istniały też przecież jakieś przeróbki w celach usprawnienia ale powinno być to ograniczone.
3. Kolor- oczywiśćie jedyny słusznie ideologiczny- zieleń i nie tylko zieleń militarne. Tu jest duża paleta barw.
4 Kultura na zlotach (to obowiązuje nie tylko posiadaczy miltarnych sprzętów) ale warto o niej wspomnieć .
Ważny punkt....dudek pisze: 4 Kultura na zlotach (to obowiązuje nie tylko posiadaczy miltarnych sprzętów) ale warto o niej wspomnieć .
Ad. ad1 Dobra chodzi nie o konkretny pojazd tylko o model . Wiadomo, że serie służyły w armii więc można bez problemu zrobić je na wojenny. Ale wiesz, że pomalują np. jakiegoś 4x4(specjalnie nie piszę o żadnej konkretnej marce, żeby nie było jatki ) i twierdzą że przyjechali na zlot miltarny bo mają furę wojskową. Nie o to chodzi na zlotach tego typuJarekK pisze:ad 1 jak udowodnić, że np. jakaś konkretna seria II nie służyła w armii?dudek pisze:1. Wiadomo - tylko te które były produkowane dla armi lub w nich "służyły"
2. Stopień oryginalności: trudno wygonić ładnie zrobionego Willysa, jeżeli ma silnik od fiata lub żuka. Natomiast wszelkie patenciarstwo w stylu podnoszenie, poszerzanie, zmiany w nadwoziu powinny być dyskwalifikacją. Oczywiście w armiach istniały też przecież jakieś przeróbki w celach usprawnienia ale powinno być to ograniczone.
3. Kolor- oczywiśćie jedyny słusznie ideologiczny- zieleń i nie tylko zieleń militarne. Tu jest duża paleta barw.
4 Kultura na zlotach (to obowiązuje nie tylko posiadaczy miltarnych sprzętów) ale warto o niej wspomnieć .
ad 2 no w przypadku lr'a co to oryginalność armijna a co patenciarstwo prywatne jest czasem trudne do rozgraniczenia
ad 3 a maskowanie pustynne? zimowe .....
cholera punkty 1,2,6,7 są w seriach (defach) militarnych lub np. wyciągarki sa w wojskowych honkachBosman pisze:Łatwiej zadać pytanie co dyskwalifikuje pojazd wojskowy na jego miano.
1.Kolor "cywilny"
2.Kangur.
5.Koła znacznie odbiegające od pierwowzoru.
6.Ingerencja w kształt błotników-nadwozia.
7.Snooker
8.El.wciągarka-doczepiona.
Snooker jest grą bilardową, rozgrywaną na stole do bilardu angielskiego (wymiary ok. 3,6 m x 1,8 m), z sześcioma kieszeniami (cztery w rogach oraz dwie znajdujące się w połowie dłuższych band stołu). W grze uczestniczą dwie strony (dwoje zawodników, dwie drużyny). (Wikipedia)Bosman pisze: 7.Snooker
No tak, ale wiele z tych punktów to w wyposażeniu mają na standardzie niektóre pojazdy militarne. Przede wszystkim te współczesne. Co udowodnił zdjęciami JarekkBosman pisze:Łatwiej zadać pytanie co dyskwalifikuje pojazd wojskowy na jego miano.
1.Kolor "cywilny"
2.Kangur.
3.Halogeny dodatkowe na dachu.
4.Halogeny dalekosiężne z przodu.
5.Koła znacznie odbiegające od pierwowzoru.
6.Ingerencja w kształt błotników-nadwozia.
7.Snooker
8.El.wciągarka-doczepiona.
9.Znacznie podniesione nadwozie, to występuje często w połączeniu
z innymi przeróbkami.
10.Rama w nad nadwoziem do "noszenia" reflektorów itp.
Dopuszcza się klatkę bezpieczeństwa.
Takie kryteria będą obowiązywały na zlocie w Bornem Sulinowie aby uznać pojazd za wojskowy.
Co wiąże się z wieloma ograniczeniami podczas trwania zlotu.
Oczekuję na uzupełnienie mojej listy.
część tych punktów odnoście zabytkowych też udowodniłem - zdjęcia serii w wietnamiedudek pisze: No tak, ale wiele z tych punktów to w wyposażeniu mają na standardzie niektóre pojazdy militarne. Przede wszystkim te współczesne. Co udowodnił zdjęciami Jarekk
No chyba, że mówimy o zabytkowych i klolekcjonerskich, które mogą być w ten sposób kundlone
Oryginał militarny. W Afryce na południe od równika, między 5 a 20 stopniem szerokości geograficznej występują lasy miombo, osiągają wysokość do 20 metrów, charakteryzujące się specyficznym różowym kolorem przy nakładaniu nowych liści. Młode liście i pąki mają kolor różowy.JarekK pisze:osobiście uważam, że powinno decydować 90% podobieństwo do jakiegoś udokumentowanego (np. zdjęcia) wojskowego oryginału
bo tak patrząc - po liście bosmana to tego różowego juz nie wpuszczą:
Przykre ale prawdziwe. Szkoda, że tak fajnie zapowiadająca się impreza militarna tak się zmarnowała. Lekarstwem na to są imprezy na zaproszenia. Spójrzmy też na fajną pod tym względem imprezę w Turkupiotr759 pisze:Polecam lekturę
http://www.militarni.pl/?lang=1&cat=25&art_id=163
i galerię zdjęć
http://www.militarni.pl/?lang=1&cat=91
dla porównania
http://www.militarni.pl/?lang=1&cat=257&galeria=511
powiedziałbym, że na podstawie ramy, instalacji i paru patentów, ale pewności nigdy nie ma. Zwłaszcza, że po przejściu w cywilne ręce samochody te naprawiane są za pomocą łatwiej dostępnych części cywilnychJarekK pisze: ad 1 jak udowodnić, że np. jakaś konkretna seria II nie służyła w armii?
Grzecznie spytam: o co Ci biega?