Strona 1 z 1
Iveco Magirus 110-16
: pt sty 28, 2011 4:48 pm
autor: Jureq
Czy może ktoś napisać cokolwiek na temat tego pojazdu ?
Nie macałem tego ale na obrazku wygląda rozsądnie.
Podobno używali ich w dużych ilościach duńczycy i można kupić 168M11FAL z wyciągarką itd. za 7-10kEUR
znalazłem takie dane:
Length: 7.51 m (292 inches).
Width: 2.50 m (97 inches).
Height: 3.42 m (133 inches).
Weight: 11.800 kg (25.960 lb.).
Engine: Deutz Diesel, 6-cylinder, type BF6L 913, 6.128 cm3 (373 cubic inches) displacement, air-cooled, turbocharged.
Horsepower: 168 at 2.650 rpm.
Transmission: 6-speed S 6-36 gearbox.
Transfer case: 2 speed.
Electrical system: 24 volt, negative ground.
Brakes: Dual circuit pneumatic.
Tyres: 13.00 - 20.
Fording depth:
without preparation: 0.8 m (31 inches).
with deep water fording kit: N/A.
Fuel type: Diesel.
Fuel capacity: 200 liter (44 gallons).
Range: 300 km (187 miles).
Crew: 1 + 22.
ja rozumiem że silnik am 6 litrów ale lekko się przeraziłem bo prosta matematyka daje 69l ropy/100km
Myślałem żeby zrobić z tego mega kampera ale jak ma połykać takie ilości ropy to wolę nadal pomykać szescianem wlewając "tylko" 20l benzyny na setke
Re: Iveco Magirus 110-16
: pt sty 28, 2011 7:07 pm
autor: czesław&jarząbek
lufciok
kabina wspólna z volvo i renault z epoki
czyli z przełomu lat 80/90
nie pamiętam kto, chyba team fabryczny zrobili kiedyś na takich lufciokach trasę przez syberię do chin. zimą. żeby udowodnić zajebistość lufcioka w warunkach arktycznych.
i kołacze mi się w głowie że jako iveco też to było sprzedawane.
Re: Iveco Magirus 110-16
: pt sty 28, 2011 7:27 pm
autor: DamnIt!
Jureq pisze:Czy może ktoś napisać cokolwiek na temat tego pojazdu ?
Nie macałem tego ale na obrazku wygląda rozsądnie.
Podobno używali ich w dużych ilościach duńczycy i można kupić 168M11FAL z wyciągarką itd. za 7-10kEUR
znalazłem takie dane:
Length: 7.51 m (292 inches).
Width: 2.50 m (97 inches).
Height: 3.42 m (133 inches).
Weight: 11.800 kg (25.960 lb.).
Engine: Deutz Diesel, 6-cylinder, type BF6L 913, 6.128 cm3 (373 cubic inches) displacement, air-cooled, turbocharged.
Horsepower: 168 at 2.650 rpm.
Transmission: 6-speed S 6-36 gearbox.
Transfer case: 2 speed.
Electrical system: 24 volt, negative ground.
Brakes: Dual circuit pneumatic.
Tyres: 13.00 - 20.
Fording depth:
without preparation: 0.8 m (31 inches).
with deep water fording kit: N/A.
Fuel type: Diesel.
Fuel capacity: 200 liter (44 gallons).
Range: 300 km (187 miles).
Crew: 1 + 22.
ja rozumiem że silnik am 6 litrów ale lekko się przeraziłem bo prosta matematyka daje 69l ropy/100km
Myślałem żeby zrobić z tego mega kampera ale jak ma połykać takie ilości ropy to wolę nadal pomykać szescianem wlewając "tylko" 20l benzyny na setke
Miałem taki silnik(lub może 912)w którejś koparce(Atlas chyba). Silnik palił zawsze od strzała(nawet przy -30), nie chciał się zepsuć i palił niewiele. Myślę że zasięg podany jest w jakimś terenie albo w mixie teren -szosa. Być może wojskowi mają jakąś swoją definicję zasięgu - niekoniecznie tożsamą z pokonywanymi km równego asfaltu.
Re: Iveco Magirus 110-16
: pt sty 28, 2011 8:04 pm
autor: Zbowid
Wojskowi liczą 300 km jako odległość, którą jest w stanie w ciągu jednego dnia "inwazyjnego" przejechać dywizja z całym osprzętem, prowiantem, szpitalem itd... Związane jest to ściśle z możliwościami czołgów jako "najwolniejszego" szwadronu plus "zabezpieczenie" tego dystansu. Tak się uczyłem w latach osiemdziesiątych - więc by się zgadzało

Re: Iveco Magirus 110-16
: sob sty 29, 2011 1:21 pm
autor: QL
Nie wiem jak w tym egzemplarzu i pokrewnych, niemniej w czymś takim pod marką R... co kiedyś posiadaliśmy, wszystko było ok, autko przyjemne (jak na tamte czasy) ale materiały kabiny miały koszmarne, rdzewiało to na potęgę, bracia na V... też. Ale mówię tylko o blacharce kabiny, w tych konkretnych typach kabin. Bo generalnie V... uważam za jeden z nr 1
Jako że kabiny zdaje się tłukli już w tamtych czasach w jednej fabryce, to pewnie są jakościowo podobne.
Re: Iveco Magirus 110-16
: sob sty 29, 2011 4:02 pm
autor: Jureq
materiały kabiny to drobiazg, rdze można wygonić pytanie ile racjonalnie taki
lufciok zeżłopie no i ile wytrzymuje - ogólnie jakie są zady i walety onego

Re: Iveco Magirus 110-16
: sob sty 29, 2011 4:21 pm
autor: adas bombowiec
Moj dziadek zajmowal sie Dojczami Magirusami i podobnymi, ale to bylo 20 lat temu, szczyl bylem i nie za wiele pamietam. Z 'wad' to powiedzmy, ze chlodzenie powietrzem; sprawna wiskoza i utrzymanie silnika w czystosci. Wydaje mi sie, ze nie powinien chlapnac wiecej niz 25/100.
Re: Iveco Magirus 110-16
: sob sty 29, 2011 4:32 pm
autor: adas bombowiec
Zaraz, a to nie bylo tak, ze tam przeplyw powietrza jest jakos klapami regulowany?
Re: Iveco Magirus 110-16
: sob sty 29, 2011 4:47 pm
autor: selim
Uploaded with
ImageShack.us
na kampera to sobie takie cacuszko załatw
ciekawe czy zgadniesz co to jest ?
Re: Iveco Magirus 110-16
: sob sty 29, 2011 9:27 pm
autor: Jureq
zgaduje że mało militarny
z cywilnych to ja wole takiego:
lub większego brata
http://www.wanderthewest.com/forum/uplo ... _28130.jpg
Re: Iveco Magirus 110-16
: sob sty 29, 2011 9:37 pm
autor: QL
selim pisze:
Uploaded with
ImageShack.us
na kampera to sobie takie cacuszko załatw
ciekawe czy zgadniesz co to jest ?
Ja nie muszę zgadywać, ja wiem : TATRA
Są w muzeum w Koprzywnicy, (zresztą to zdjęcie właśnie stamtąd jak widzę), niedaleko - jakieś 70 km od granicy w Cieszynie. Polecam wycieczkę super sprawa.
Zobacz sobie jakie ceny są za takie używane egzemplarze. To już rarytas.
Re: Iveco Magirus 110-16
: sob sty 29, 2011 10:01 pm
autor: selim
Tego konkretnie egzemplarza- to raczej nie kupisz
- trafiają sie np. wozy strażackie
muzeum -super !
aż się zdziwiłem ,że taką historie Czesi mają
do skody się chce jeszcze przejechać - w okolicy jest muzeum aut sportowych
Re: Iveco Magirus 110-16
: ndz sty 30, 2011 4:53 pm
autor: QL
Skrzyniowe gdzieś widziałem na sprzedaż. Blaszanki to faktycznie nie, ale robili je seryjnie o ile pamiętam.
Re: Iveco Magirus 110-16
: pn sty 31, 2011 9:19 pm
autor: selim
u nas jeden kupił tatre 815 - za 100tys.koron
wóz strażacki podobno- nie widziałem jeszcze
Re: Iveco Magirus 110-16
: pn sty 31, 2011 9:22 pm
autor: czesław&jarząbek
to jest tatra 815
po co to komu poza wożeniem gruzu na budowie?
Re: Iveco Magirus 110-16
: pn sty 31, 2011 9:25 pm
autor: selim
czepiasz się ...805 -1953-60
Re: Iveco Magirus 110-16
: pn sty 31, 2011 9:46 pm
autor: czesław&jarząbek

tera lepiej.
805:

Re: Iveco Magirus 110-16
: pn sty 31, 2011 10:37 pm
autor: gebels
czesław&jarząbek pisze:lufciok
kabina wspólna z volvo i renault z epoki
czyli z przełomu lat 80/90
nie pamiętam kto, chyba team fabryczny zrobili kiedyś na takich lufciokach trasę przez syberię do chin. zimą. żeby udowodnić zajebistość lufcioka w warunkach arktycznych.
i kołacze mi się w głowie że jako iveco też to było sprzedawane.
to nie ten model brał w tym udział
Re: Iveco Magirus 110-16
: pn sty 31, 2011 10:55 pm
autor: czesław&jarząbek
ten z ryjem?
kabina w sensie.
bo silniki lufcioki tam były na siecher.
Re: Iveco Magirus 110-16
: pn sty 31, 2011 10:59 pm
autor: gebels
czesław&jarząbek pisze:ten z ryjem?
kabina w sensie.
bo silniki lufcioki tam były na siecher.
tak to te z ryjem, były wymalowane na taki oczojebny pomarańcz o ile mnie pamięć nie myli, mam filmik z tej wyprawy na VHS
Re: Iveco Magirus 110-16
: pn sty 31, 2011 11:04 pm
autor: czesław&jarząbek
jeszcze czasem latają po zadupiach. kabina generalnie jest ta sama tylko ryj dołożony.
Re: Iveco Magirus 110-16
: pn sty 31, 2011 11:09 pm
autor: gebels
czesław&jarząbek pisze:jeszcze czasem latają po zadupiach. kabina generalnie jest ta sama tylko ryj dołożony.
latajom latajom nawet ostatnio szukałem jakie oleje do tego ida i mostów ze zwolnicami

Pan sobie zakupił a ze kupował cos u mnie wszedzie to prosił o pomoc
Re: Iveco Magirus 110-16
: wt lut 01, 2011 8:28 am
autor: andrzej:)
czesław&jarząbek pisze:
tera lepiej.
805:

urokliwy
