kompresja w ził 131
Moderator: Mroczny
kompresja w ził 131
Witam wszystkich w nowym roku. Troszkę luzu w pracy więc za przegląd autek się wziąłem. Świece, filtry i takie tam- pierdoły. Przy okazji chcę sprawdzić kompresję w ziłku. Zmierzyłem tak "na szybko" w dodatku na zimnym- wychodzi średnio niewiele ponad 7 bar- biorąc pod uwagę stopień sprężania 1:7 to i tak chyba nieco mało. Ile (w barach czy innych) powinno być w tym silniku o przyzwoitych parametrach i jakie dopuszczalne różnice między cylindrami (cyl.3 u mnie najgorzej wypadł)? W najbliższych dniach przyłożę się nieco i porobię dokładne pomiary.
tarpan 4012, ził 131 i to nie jest ostatnie słowo!
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: kompresja w ził 131
Jezeli masz stopien sprezania 7, a wynik ponad siedem, to albo manometr walniety, albo masz kompresor zalozony
7 jest jak najbardziej OK

7 jest jak najbardziej OK
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: kompresja w ził 131
a to niby dlaczegoMisiek Cypr pisze:Jezeli masz stopien sprezania 7, a wynik ponad siedem, to albo manometr walniety, albo masz kompresor zalozony![]()

Re: kompresja w ził 131
8,5 - 9 bar na ciepłym silniku, max. 0,5 bar różnicy między cylindrami... no może 0,7 bar.oilseen pisze:Witam wszystkich w nowym roku. Troszkę luzu w pracy więc za przegląd autek się wziąłem. Świece, filtry i takie tam- pierdoły. Przy okazji chcę sprawdzić kompresję w ziłku. Zmierzyłem tak "na szybko" w dodatku na zimnym- wychodzi średnio niewiele ponad 7 bar- biorąc pod uwagę stopień sprężania 1:7 to i tak chyba nieco mało. Ile (w barach czy innych) powinno być w tym silniku o przyzwoitych parametrach i jakie dopuszczalne różnice między cylindrami (cyl.3 u mnie najgorzej wypadł)? W najbliższych dniach przyłożę się nieco i porobię dokładne pomiary.
VW T4 syncro, 2.4D, long 

Re: kompresja w ził 131
Pomierzyłem dzisiaj dokładnie, na ciepłym. Srednie z 3 prób (po 5xobrót wału)to (w bar):
1- 7,8 ; 2- 7,9 ; 3- 7,8 ; 4- 8,2 ; 5- 8,3 ; 6- 7,8 ; 7- 8,0 ; 8- 8,0
Próba z olejem- po 5ccm mixol, ze 20 obrotów i pomiar (średni, jak poprzednio):
1- 8,6 ; 2- 9,2 ; 3- 8,2 ; 4- 8,9 ; 5- 9,1 ; 6- 8,1 ; 7- 8,7 ; 8- 9,0
Uwagę zwraca stosunkowo niskie ciśnienie i niewielka różnica suchy/olej w 3 i 6 (zawory?- jutro zajrzę pod pokrywki i pomierzę luzy). Za to 2 i 8 dostają kopa uszczelnione. Co powiecie na całokształt?- wszelakiej maści interpretacje mile widziane.
1- 7,8 ; 2- 7,9 ; 3- 7,8 ; 4- 8,2 ; 5- 8,3 ; 6- 7,8 ; 7- 8,0 ; 8- 8,0
Próba z olejem- po 5ccm mixol, ze 20 obrotów i pomiar (średni, jak poprzednio):
1- 8,6 ; 2- 9,2 ; 3- 8,2 ; 4- 8,9 ; 5- 9,1 ; 6- 8,1 ; 7- 8,7 ; 8- 9,0
Uwagę zwraca stosunkowo niskie ciśnienie i niewielka różnica suchy/olej w 3 i 6 (zawory?- jutro zajrzę pod pokrywki i pomierzę luzy). Za to 2 i 8 dostają kopa uszczelnione. Co powiecie na całokształt?- wszelakiej maści interpretacje mile widziane.
tarpan 4012, ził 131 i to nie jest ostatnie słowo!
Re: kompresja w ził 131
trzeba mierzyć na ciepłym czy to wszystko jedno 

Re: kompresja w ził 131
nie wszystko jedno,
wszelkie parametry silnika mierzy sie dla nominalnych warunkow eksploatacji,
w tym wypadku niminalnymi warunkami jest praca silnika cieplego,
inaczej spreza sie powietrze o temp 10 stopni , inaczej o temp 40 . itd
jesli mierzysz jakies parametry w warunkach innych niz nominalne, stosuje sie rozne wspolczyniki , wzory itd,
to samo z innymi pomiarami , np luzy czy inne , mierzy sie sie "na cieplo'' , zeby nie bylo przeklaman w stosunku do pracy
w warunkach nominalnych
wszelkie parametry silnika mierzy sie dla nominalnych warunkow eksploatacji,
w tym wypadku niminalnymi warunkami jest praca silnika cieplego,
inaczej spreza sie powietrze o temp 10 stopni , inaczej o temp 40 . itd
jesli mierzysz jakies parametry w warunkach innych niz nominalne, stosuje sie rozne wspolczyniki , wzory itd,
to samo z innymi pomiarami , np luzy czy inne , mierzy sie sie "na cieplo'' , zeby nie bylo przeklaman w stosunku do pracy
w warunkach nominalnych
Re: kompresja w ził 131
Temp is not important, throttle plates always stay closed when doing a compression test, just crank engine for 5 revolutions and read results
to porada Jim-a LaGuardia guru technicznego pinzgauerowców amerykańskich
zawory według książki serwisowej na zimnym silniku
to porada Jim-a LaGuardia guru technicznego pinzgauerowców amerykańskich

zawory według książki serwisowej na zimnym silniku
Re: kompresja w ził 131
moje ksiazki serwisowe mowia inaczej
Re: kompresja w ził 131
ale fakt , ze dla samego porownania rozbieznosci kompresji dla roznych cylidrow mozna to mierzyc na zimno,
ale dla prawidlowej oceny pracy silnika i parametrow : na cieplo
ale dla prawidlowej oceny pracy silnika i parametrow : na cieplo
Re: kompresja w ził 131
do Pincazabeer pisze:moje ksiazki serwisowe mowia inaczej


może wiesz jakie powinno być ciśnienie w nowym silniku??
Re: kompresja w ził 131
Aha, nie dość że na zimnym, to jeszcze przy zamkniętej przepustnicypinc6x6 pisze:Temp is not important, throttle plates always stay closed when doing a compression test, just crank engine for 5 revolutions and read results
to porada Jim-a LaGuardia guru technicznego pinzgauerowców amerykańskich![]()

Co ten silnik ma sprężać

VW T4 syncro, 2.4D, long 

Re: kompresja w ził 131
ale to jest zdanie gościa który zajmuje się z sukcesami naprawą i tuningiem silników
Re: kompresja w ził 131
Może mu zależy żeby mieć dużo klientów.
Pomierzą se kompresję na zimno, na zdławionym silniku i od razu lecą do guru
Pomierzą se kompresję na zimno, na zdławionym silniku i od razu lecą do guru

VW T4 syncro, 2.4D, long 

Re: kompresja w ził 131
gdzies widzialem , chyba na forum niemieckimpinc6x6 pisze:do Pincazabeer pisze:moje ksiazki serwisowe mowia inaczej![]()
![]()
może wiesz jakie powinno być ciśnienie w nowym silniku??
sprobuje znalezc ,zawsze mozna zapytac GUTa
Re: kompresja w ził 131
Compression. The absolute value is less important, anywhere between 120 and 160psi is ok as long as they are within +/- 10psi. Especially cylinder 4 (the rear one) could have been overheated.
Z tej strony:
http://www.sdp-pinzgauer.org/html/pre-p ... klist.html
Z tej strony:
http://www.sdp-pinzgauer.org/html/pre-p ... klist.html
VW T4 syncro, 2.4D, long 

Re: kompresja w ził 131
ale mi chodzi o wartości fabryczne
Ostatnio zmieniony śr sty 11, 2012 3:04 pm przez pinc6x6, łącznie zmieniany 3 razy.
Re: kompresja w ził 131
A.F. pisze:Compression. The absolute value is less important, anywhere between 120 and 160psi is ok as long as they are within +/- 10psi. Especially cylinder 4 (the rear one) could have been overheated.
Z tej strony:
http://www.sdp-pinzgauer.org/html/pre-p ... klist.html
o wlasnie, kolega @A.F. ma szybszy internet

Re: kompresja w ził 131
spadek kompresji o 20-30% ma chyba wpływ na osiągi silnika
MotorROZ87:
ciśnienia sprężania (izentropowa): 16.79bar
Verdichtungsenddtemp. (Izentropowa): 780K (507 ° C)
są to wartości obliczone
czy to znaczy , ze mierzone ciśnienie na cylindrze powinno wynosić ponad 16 bar


MotorROZ87:
ciśnienia sprężania (izentropowa): 16.79bar
Verdichtungsenddtemp. (Izentropowa): 780K (507 ° C)
są to wartości obliczone
czy to znaczy , ze mierzone ciśnienie na cylindrze powinno wynosić ponad 16 bar


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość