kompresja w ził 131

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
oilseen
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 9:01 pm
Lokalizacja: Kalisz

kompresja w ził 131

Post autor: oilseen » ndz sty 08, 2012 11:06 pm

Witam wszystkich w nowym roku. Troszkę luzu w pracy więc za przegląd autek się wziąłem. Świece, filtry i takie tam- pierdoły. Przy okazji chcę sprawdzić kompresję w ziłku. Zmierzyłem tak "na szybko" w dodatku na zimnym- wychodzi średnio niewiele ponad 7 bar- biorąc pod uwagę stopień sprężania 1:7 to i tak chyba nieco mało. Ile (w barach czy innych) powinno być w tym silniku o przyzwoitych parametrach i jakie dopuszczalne różnice między cylindrami (cyl.3 u mnie najgorzej wypadł)? W najbliższych dniach przyłożę się nieco i porobię dokładne pomiary.
tarpan 4012, ził 131 i to nie jest ostatnie słowo!

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: kompresja w ził 131

Post autor: Misiek Cypr » pn sty 09, 2012 1:05 pm

Jezeli masz stopien sprezania 7, a wynik ponad siedem, to albo manometr walniety, albo masz kompresor zalozony :)21

7 jest jak najbardziej OK
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: kompresja w ził 131

Post autor: pinc6x6 » pn sty 09, 2012 5:08 pm

Misiek Cypr pisze:Jezeli masz stopien sprezania 7, a wynik ponad siedem, to albo manometr walniety, albo masz kompresor zalozony :)21
a to niby dlaczego ??

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Re: kompresja w ził 131

Post autor: A.F. » wt sty 10, 2012 7:45 am

oilseen pisze:Witam wszystkich w nowym roku. Troszkę luzu w pracy więc za przegląd autek się wziąłem. Świece, filtry i takie tam- pierdoły. Przy okazji chcę sprawdzić kompresję w ziłku. Zmierzyłem tak "na szybko" w dodatku na zimnym- wychodzi średnio niewiele ponad 7 bar- biorąc pod uwagę stopień sprężania 1:7 to i tak chyba nieco mało. Ile (w barach czy innych) powinno być w tym silniku o przyzwoitych parametrach i jakie dopuszczalne różnice między cylindrami (cyl.3 u mnie najgorzej wypadł)? W najbliższych dniach przyłożę się nieco i porobię dokładne pomiary.
8,5 - 9 bar na ciepłym silniku, max. 0,5 bar różnicy między cylindrami... no może 0,7 bar.
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

Awatar użytkownika
oilseen
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 9:01 pm
Lokalizacja: Kalisz

Re: kompresja w ził 131

Post autor: oilseen » wt sty 10, 2012 4:29 pm

Pomierzyłem dzisiaj dokładnie, na ciepłym. Srednie z 3 prób (po 5xobrót wału)to (w bar):
1- 7,8 ; 2- 7,9 ; 3- 7,8 ; 4- 8,2 ; 5- 8,3 ; 6- 7,8 ; 7- 8,0 ; 8- 8,0
Próba z olejem- po 5ccm mixol, ze 20 obrotów i pomiar (średni, jak poprzednio):
1- 8,6 ; 2- 9,2 ; 3- 8,2 ; 4- 8,9 ; 5- 9,1 ; 6- 8,1 ; 7- 8,7 ; 8- 9,0
Uwagę zwraca stosunkowo niskie ciśnienie i niewielka różnica suchy/olej w 3 i 6 (zawory?- jutro zajrzę pod pokrywki i pomierzę luzy). Za to 2 i 8 dostają kopa uszczelnione. Co powiecie na całokształt?- wszelakiej maści interpretacje mile widziane.
tarpan 4012, ził 131 i to nie jest ostatnie słowo!

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: kompresja w ził 131

Post autor: pinc6x6 » wt sty 10, 2012 8:29 pm

trzeba mierzyć na ciepłym czy to wszystko jedno ??

Awatar użytkownika
zabeer
Posty: 319
Rejestracja: śr paź 26, 2005 10:35 am
Lokalizacja: Brenna

Re: kompresja w ził 131

Post autor: zabeer » śr sty 11, 2012 12:28 pm

nie wszystko jedno,
wszelkie parametry silnika mierzy sie dla nominalnych warunkow eksploatacji,
w tym wypadku niminalnymi warunkami jest praca silnika cieplego,
inaczej spreza sie powietrze o temp 10 stopni , inaczej o temp 40 . itd
jesli mierzysz jakies parametry w warunkach innych niz nominalne, stosuje sie rozne wspolczyniki , wzory itd,
to samo z innymi pomiarami , np luzy czy inne , mierzy sie sie "na cieplo'' , zeby nie bylo przeklaman w stosunku do pracy
w warunkach nominalnych

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: kompresja w ził 131

Post autor: pinc6x6 » śr sty 11, 2012 1:12 pm

Temp is not important, throttle plates always stay closed when doing a compression test, just crank engine for 5 revolutions and read results
to porada Jim-a LaGuardia guru technicznego pinzgauerowców amerykańskich :D
zawory według książki serwisowej na zimnym silniku

Awatar użytkownika
zabeer
Posty: 319
Rejestracja: śr paź 26, 2005 10:35 am
Lokalizacja: Brenna

Re: kompresja w ził 131

Post autor: zabeer » śr sty 11, 2012 1:35 pm

moje ksiazki serwisowe mowia inaczej

Awatar użytkownika
zabeer
Posty: 319
Rejestracja: śr paź 26, 2005 10:35 am
Lokalizacja: Brenna

Re: kompresja w ził 131

Post autor: zabeer » śr sty 11, 2012 1:41 pm

ale fakt , ze dla samego porownania rozbieznosci kompresji dla roznych cylidrow mozna to mierzyc na zimno,
ale dla prawidlowej oceny pracy silnika i parametrow : na cieplo

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: kompresja w ził 131

Post autor: pinc6x6 » śr sty 11, 2012 1:46 pm

zabeer pisze:moje ksiazki serwisowe mowia inaczej
do Pinca ?? :o

może wiesz jakie powinno być ciśnienie w nowym silniku??

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Re: kompresja w ził 131

Post autor: A.F. » śr sty 11, 2012 1:52 pm

pinc6x6 pisze:Temp is not important, throttle plates always stay closed when doing a compression test, just crank engine for 5 revolutions and read results
to porada Jim-a LaGuardia guru technicznego pinzgauerowców amerykańskich :D
Aha, nie dość że na zimnym, to jeszcze przy zamkniętej przepustnicy :o
Co ten silnik ma sprężać ??
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: kompresja w ził 131

Post autor: pinc6x6 » śr sty 11, 2012 2:02 pm

ale to jest zdanie gościa który zajmuje się z sukcesami naprawą i tuningiem silników

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Re: kompresja w ził 131

Post autor: A.F. » śr sty 11, 2012 2:03 pm

Może mu zależy żeby mieć dużo klientów.
Pomierzą se kompresję na zimno, na zdławionym silniku i od razu lecą do guru :)21
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

Awatar użytkownika
zabeer
Posty: 319
Rejestracja: śr paź 26, 2005 10:35 am
Lokalizacja: Brenna

Re: kompresja w ził 131

Post autor: zabeer » śr sty 11, 2012 2:07 pm

pinc6x6 pisze:
zabeer pisze:moje ksiazki serwisowe mowia inaczej
do Pinca ?? :o

może wiesz jakie powinno być ciśnienie w nowym silniku??
gdzies widzialem , chyba na forum niemieckim
sprobuje znalezc ,zawsze mozna zapytac GUTa

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Re: kompresja w ził 131

Post autor: A.F. » śr sty 11, 2012 2:25 pm

Compression. The absolute value is less important, anywhere between 120 and 160psi is ok as long as they are within +/- 10psi. Especially cylinder 4 (the rear one) could have been overheated.
Z tej strony:
http://www.sdp-pinzgauer.org/html/pre-p ... klist.html
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: kompresja w ził 131

Post autor: pinc6x6 » śr sty 11, 2012 2:36 pm

ale mi chodzi o wartości fabryczne
Ostatnio zmieniony śr sty 11, 2012 3:04 pm przez pinc6x6, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
zabeer
Posty: 319
Rejestracja: śr paź 26, 2005 10:35 am
Lokalizacja: Brenna

Re: kompresja w ził 131

Post autor: zabeer » śr sty 11, 2012 2:38 pm

A.F. pisze:Compression. The absolute value is less important, anywhere between 120 and 160psi is ok as long as they are within +/- 10psi. Especially cylinder 4 (the rear one) could have been overheated.
Z tej strony:
http://www.sdp-pinzgauer.org/html/pre-p ... klist.html

o wlasnie, kolega @A.F. ma szybszy internet :wink:

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: kompresja w ził 131

Post autor: pinc6x6 » śr sty 11, 2012 3:06 pm

spadek kompresji o 20-30% ma chyba wpływ na osiągi silnika ??


MotorROZ87:
ciśnienia sprężania (izentropowa): 16.79bar
Verdichtungsenddtemp. (Izentropowa): 780K (507 ° C)
są to wartości obliczone

czy to znaczy , ze mierzone ciśnienie na cylindrze powinno wynosić ponad 16 bar ?? ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pojazdy militarne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość