BLAZER 98...GAZ...GAZ...GAZ??? PROSZE O POMOC!!!

Blazer

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
Arturosxp
Posty: 606
Rejestracja: śr mar 21, 2007 3:51 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Arturosxp » czw paź 18, 2007 11:45 pm

Na wstepie chcialem przeprosic za kolego.
Jezeli chodzi o LPG to jak dokontaja montazu to.
1. Bezwzglednie musza ustawic komputer podczas jazdy (zbieranie mapy). Czesto gazownicy mowia iz wystarczy autokalibracja. NIE NIE WYSTARCZY.
2. Nie wiem jak wyglada oprogramowanie zavoli ale powiedz aby sprawdzili czy podczas pracy na gazie jednakowo szybko pracuja wtryskiwacze. Wartosci musza byc te same. Czasy wtryskow benzyny powinny podczas pracy na PB i LPG powinny byc takie same.
3. Popros aby zamontowali oddolejacz. Zabezpieczy ti wtryskiwacze przed wczeszniejszym uszkodzeniem. Kost jest okolo 50 PLN a wtryski nawet 500
4. Dobrze by bylo aby zaslili wtryskiwacze w tzw petli. Gwarantuje to jednakowe cisnienie na kazdym wtryskiwaczu. Oczywiscie jezeli zamontuja wtryskiwacze nie pojedyncze tylko potrójne.

P.S Swoja droga zapytaj sie dlaczego nie chca zamontowac CI np staga czy KME??

Mam nadzieje ze bedziesz zadowolona z LPG bo samochod jest doskonaly ;-))
Jezeli chodzi o olej to najlepiej aby wypowiedzial sie Boris.
Oleju wchodzi okolo 4.5 L.
Artur B

Awatar użytkownika
Arturosxp
Posty: 606
Rejestracja: śr mar 21, 2007 3:51 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Arturosxp » pt paź 19, 2007 12:01 am

Jeszcze jedna sprawa odnosnie wtryskiwaczy
1.Powinny byc 3 Ohm.
2. 1-dno omowe sa szybsze, lecz szybciej ulegaja uszkodzeniu. Do tego modelu nie potrzebne.
3. Nie powinny głośno chodzi. Jezeli jednak beda to nie znaczy ze sa wadliwe ale moga takze ulec szybszemu uszkodzeniu. Zaznacz im wtedy ze w razie problemów przyjedziesz na reklamacje.
Artur B

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pt paź 19, 2007 6:21 am

Zdjęcia prowadzenia rurek są tu : http://www.modyfikator.pl/pub/csfi_gaz.htm

Awatar użytkownika
Arturosxp
Posty: 606
Rejestracja: śr mar 21, 2007 3:51 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Arturosxp » pt paź 19, 2007 9:39 am

diuuuna2 pisze: - czytalam, ze do tych silnikow leje sie olej 10W30 a poprzedni wlasciciel lal 10W40 - wiec ktory z tych? Ile fabrycznie wchodzi oleju do tego silnika i jak czesto najlepiej go zmieniac.
z gory dziekuje za pomoc i pozadrwiam - MAGDA
Boris,
A jak z tym olejem? Mozna lac W30 czy lepiej juz nie?
Artur B

greaser
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: czw sie 02, 2007 3:03 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: greaser » pt paź 19, 2007 3:08 pm

no dobra, moj zagazowany, po weekendzie napisze jak sie turla
*************************
Greaser, Ruda i Chevy Blazer

HAIL HAIL ROCK AND ROLL

Awatar użytkownika
Arturosxp
Posty: 606
Rejestracja: śr mar 21, 2007 3:51 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Arturosxp » pt paź 19, 2007 3:20 pm

jaka instalacja??
Artur B

greaser
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: czw sie 02, 2007 3:03 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: greaser » pt paź 19, 2007 3:34 pm

KME DIEGO, butla 61L pod autem
*************************
Greaser, Ruda i Chevy Blazer

HAIL HAIL ROCK AND ROLL

diuuuna2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: wt paź 16, 2007 9:50 pm
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: diuuuna2 » pt paź 19, 2007 7:00 pm

Arturosxp pisze:Jeszcze jedna sprawa odnosnie wtryskiwaczy
1.Powinny byc 3 Ohm.
2. 1-dno omowe sa szybsze, lecz szybciej ulegaja uszkodzeniu. Do tego modelu nie potrzebne.
3. Nie powinny głośno chodzi. Jezeli jednak beda to nie znaczy ze sa wadliwe ale moga takze ulec szybszemu uszkodzeniu. Zaznacz im wtedy ze w razie problemów przyjedziesz na reklamacje.
Wielkie dzieki za rady i uklony w strone profesjonalizmu - wstyd sie przyznac, ale jestem kompletna ignorantka, jesli chodzi o te wszystkie tajniki, tym bardziej cenne sa Wasze uwagi - zamierzam zaraz wydrukowac to wszystko i w poniedzialek z rana zaniesc gazownikom z ZAVOLI - jesli zorientuje sie, ze niekoniecznie lapia, o czym mowa, na pewno samochodu tam nie zostawie - to jest moje pierwsze auto tego typu i jest na prawde rewelacyjne!!! Jazda to sama przyjemnosc, genialne auto - niczym innym nie chce jezdzic. Zalezy mi jednak, zeby stosunkowo malo palilo ( oczywiscie wiem, ze ten silnik wymaga ) - dlatego gaz, choc najchetniej zostawilabym benzyne... w kazdym razie bede szukac dobrego warsztatu do skutku i wielkie dzieki za techniczne spostrzezenia - przynajmniej wiem, o co pytac i czego wymagac. ciekawe, ze dzis zalalam 98 i szczerze mowiac spalil mniej - mysle, ze jesli na benzynce, bardziej oplaca sie lac 98 a nie 95. Chociaz to tylko niesmiale spostrzezenie jednej jazdy a Koledzy zapewne maja wieksze doswiadczenie. Jeszcze raz dziekuje wszystkim pomocnym forumowiczom - nie klamali ci, ktorzy twierdzili, ze na tym forum dowiem sie wiecej, niz gdziekolwiek...))). Mam nadzieje, ze nie schrzania mi tego gazu.
Wielkie dzieki i pozdrawiam!!!! MAGDA
DIUUUNA2

diuuuna2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: wt paź 16, 2007 9:50 pm
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: diuuuna2 » pt paź 19, 2007 7:35 pm

Zapomnialabym, ma jeszcze jedno pytanko - czy warto zakladac przednie orurowanie do BLAZERA ( i tak fajnie wyglada bez...) - sa z tym jakies straszne mecyje - przynajmniej w profesjonalnych punktach - w DAKRO powiedzieli mi, ze rurki grubsze nie sa dopuszczone przez unie a cienszych ( 1-ek ) nie moga zrobic z jakichs tam powodow, poza tym cena jest jakas koszmarna - przod ponad 2000, progi ponad 2000... dla mnie duzo za drogo - no i czy to w ogole ma sens - znalazlam co prawda orurowanie do TRAILBLAZERA w allegro i calkiem niedrogo, tylko nie mam pojecia, czy nada sie do poprzedniego modelu i jak jest z zaczepami. Poza tym nie jestem przekonana, cz te rurki sa w ogole potrzebne...i bez nich samochod wyglada rewelacyjnie zas co do bezpieczenstwa ktos nawet mowil, ze przy zderzeniu rury powoduja powazne szkody w samym samochodzie - nie mam pojecia, czy to ma sens, ale sygnalizuje, ze cos takiego obilo mi sie o uszy. Poza tym w DAKRO powiedzieli mi, ze jesli zrobia mi grubsze rurki ( te niezgodne z ustawa unijna ), bede musiala podpisac jakis kwitek, ze o tym wiem, zeby warsztat mial czyste konto w razie jakichs klopotow...))) Nawet nie sadzilam, ze policja moze sprawdzac grubosc orurowania. A moze to jakas sciema i po prostu chodzi o calkiem cos innego - prosze o rade.
Pozdrowienia z Lublina - MAGDA
DIUUUNA2

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pt paź 19, 2007 9:53 pm

Odpuść sobie rury. I bez nich wyglada świetnie. Lepsza od rur jest maskownica chłodnicy nowego typu i światła soczewkowe - wygląda to obłędnie.

Awatar użytkownika
Arturosxp
Posty: 606
Rejestracja: śr mar 21, 2007 3:51 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Arturosxp » pt paź 19, 2007 10:57 pm

generalnie na ebay-u jest tyle czaderskich rzeczy do tego wozu....
Orurowanie orginalne kosztuje w okolocach 200 $. I powiem szczerze ze takie tylko pasuje do tego samochodu. Zobacz sobie www.zr2.com.
p.s Nawiazujac do LPG to wlasnie dlatego pislalem odnosnie stag lub KME bo to Polska firma i zawsze mozna sie do producenta zwrocic o sprawdzenie, regulacje oraz opinie dotyczaca wykonania tej instalacji jakby pojawily sie problemy. ...

P.S Magda jezeli bedziesz sie wybierala do Warsztatu LPG lub bedziesz juz tam to zadzwon do NIKOSIA na numer 608180066 (powolaj sie na mnie "Artur Blazer"). On Ci wszystko powie co zrobic aby instalaka LPG dzialala poprawnie. Naprawde jest maniakiem gazu.
Artur B

Awatar użytkownika
Arturosxp
Posty: 606
Rejestracja: śr mar 21, 2007 3:51 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Arturosxp » pn paź 22, 2007 7:34 pm

I jak z tym gazem?
Artur B

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » pn paź 22, 2007 9:20 pm

eee zrurami tez wyglada niezle a pozatym maja jeden ogromny plus bronia nasze autko przed kalekami parkingowymi.u mnie wszystkie rogi poobcierane a co do ceny to wydaje mi sie ze w zakladzie z nierdzewki za 1200 -1500 przod powinni zrobic na wymiar
chevrolet blazer 4.3. 95r 255/55/18

cube
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 10:51 pm
Lokalizacja: Krakow

Post autor: cube » ndz sie 24, 2008 10:39 pm

Witam.
Wracajac do tematu gazu, calkiem niezla alternatywa jest BLOS. Po zakupie mojego autka juz zagazowanego(I generacja), osiagi byly ponizej wszelkiej krytyki...25l/100km no i roznica gaz-benzyna....powalajaca... BLOS inwestycja 300PLN, stozkowy filtr powietrza 100PLN, efekt 20l/100km w miescie poza 13-15 l, no i zadnego spadku mocy :D

Awatar użytkownika
Arturosxp
Posty: 606
Rejestracja: śr mar 21, 2007 3:51 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Arturosxp » pn sie 25, 2008 8:12 am

masz jakies zdjątka?
Artur B

Awatar użytkownika
Zientas
 
 
Posty: 152
Rejestracja: śr mar 03, 2004 1:04 am
Lokalizacja: Komorniki k. Poznania
Kontaktowanie:

Post autor: Zientas » wt gru 02, 2008 1:41 am

Korzystając z okazji mam pytanko: Zastanawiam się nad blazerem 4.3 (ok 2000 r.) 5D z zamiarem zagazowania go. Nie chcę "bojlera" w bagażniku tylko w miejscu zapasówki - jaki tam wejdzie największy zbiornik?
Ile pali 4.3 w blazerze?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

(Jeżdżę Voyagerem 3.3. i mi pali 20 LPG w mieście i 14 w trasie. Duża różnica będzie jak litr pojemności dojdzie? :D
Instalację sekw. mam SOLARIS (Polska) na podzespołach tomasetto - zero problemów)
Trailblazer EXT 2002 (był: SAMURAI 1.3i `90, DURANGO 4.7 V8 `03)

Awatar użytkownika
Arturosxp
Posty: 606
Rejestracja: śr mar 21, 2007 3:51 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Arturosxp » wt gru 02, 2008 9:47 am

Ja niestety mamm w bagazniku.
Ze spalaniem to jest roznie. Ale mysle ze jak dobrze bedziesz mial ustawiony to okolo 1,5 L wiecej niz PB.
Artur B

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » wt gru 02, 2008 3:56 pm

Artur ma 3drziowego więc ma butlę w bagazniku, 5 drzwiowe mają zawsze butlę pod samochodem. Powinien palić max 22l/100 od siły butowania. Zwykle 18-20l. Arturowi dużo pali bo on ma koła 31'' i ZR2 pali więcej.

Awatar użytkownika
Arturosxp
Posty: 606
Rejestracja: śr mar 21, 2007 3:51 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Arturosxp » wt gru 02, 2008 4:03 pm

Pocieszyłeś mnie Boris. ;-)
Ale dokładnie tak jest.
Do tego jeszcze Matadory. Wydaje mi sie ze jak wcześniej miąłem bardziej zużyte BFGoodrich w tym samym rozmiarze ale innej strukturze bieżnika palil nieco mniej.
Ale może mi sie tylko wydaje.
Artur B

Awatar użytkownika
Zientas
 
 
Posty: 152
Rejestracja: śr mar 03, 2004 1:04 am
Lokalizacja: Komorniki k. Poznania
Kontaktowanie:

Post autor: Zientas » wt gru 02, 2008 7:29 pm

Nie mam zamiaru za mocno motać auta. Potrzebuję wygodnego 4x4 ze względu na drogę gruntową porowadzącą do mojego domu, która czasem przypominała poligon w Biedrusku. Teraz nawieźli troche gruzu i się troche utwardziła. Większość jazdy więc będzie po czarnym. Jeśli by w trasie chlał 15 lpg to było by akceptowalne :P
Zależy mi przede wszystkim na odpornym zawieszeniu.
Trailblazer EXT 2002 (był: SAMURAI 1.3i `90, DURANGO 4.7 V8 `03)

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » czw gru 04, 2008 9:42 pm

Blazer to jest taki amerykański polonez. Prosty i prymitywny samochód. Zero finezji. Za to jest trudnozniszczalny. Skrzynia biegów - 4l60e to jedna z najlepszych amerykańskich skrzyń. reduktor np233 - nie do zarąbania w narmalnej eksploatacji. Mosty - czy ktoś słyszał o zakatowanym moście w blazerze ? zawiecha niezmieniona od 1986r.
ja go kocham za prostotę serwisowania i uzytkowania, za miodność i niezawodność. To jest staroswiecki samochód. W sam raz dla mnie. Po prostu to jest Blazer i trzeba go pojąć jak żonę na dobre i na złe.

Awatar użytkownika
Zientas
 
 
Posty: 152
Rejestracja: śr mar 03, 2004 1:04 am
Lokalizacja: Komorniki k. Poznania
Kontaktowanie:

Post autor: Zientas » sob gru 06, 2008 9:43 pm

No dobra, więc 22l LPG / 100 to po mieście tak? Ile więc wychleje w trasie ?
Trailblazer EXT 2002 (był: SAMURAI 1.3i `90, DURANGO 4.7 V8 `03)

Awatar użytkownika
colomen
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 44
Rejestracja: pn mar 14, 2005 7:36 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: colomen » sob gru 06, 2008 10:13 pm

W trasie 16-17l przy prędkości ok.100- 110.
Najbardziej prymitywna instalacja, z mikserem i z ręcznym zaworem regulacyjnym.
Chevy Blazer 4,3 vortec V6 95r

Awatar użytkownika
Zientas
 
 
Posty: 152
Rejestracja: śr mar 03, 2004 1:04 am
Lokalizacja: Komorniki k. Poznania
Kontaktowanie:

Post autor: Zientas » sob gru 06, 2008 10:56 pm

Dzięki za odpowiedź.

Ma ktoś blazerka na sekwencji? Może się ktoś podzielić wrażeniami ze spalania?

W przyszłym tygodniu jadę do Reichu coś kupić i nie wiem czy brać Frontere w dieslu czy blazera... :-? Więc radźcie Panowie! :)2
Trailblazer EXT 2002 (był: SAMURAI 1.3i `90, DURANGO 4.7 V8 `03)

Awatar użytkownika
Arturosxp
Posty: 606
Rejestracja: śr mar 21, 2007 3:51 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Arturosxp » ndz gru 07, 2008 9:29 am

W moim jest sekwencja.
Jednak tak jak pisał Boris to jest ZR2 i one chyba więcej pala niz. 5 drzwiowe. Dodatkowo na spalanie wpływają min. rozmiary opon, rodzaj bieżnika i wiele innych.
Mi w trasie pali podobnie, co koledze, czyli około 16 l, natomiast w mieście miedzy 20 a 22 l.
Ale nie tylko spalanie jest ważne. Musisz wziąć pod uwagę awaryjność i ceny części itp. Z moim nie miałem jakoś dużo problemów a jeżeli lubisz trochę grzebać w samochodzie to bez trudu sobie poradzisz z drobnymi usterkami.
Artur B

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chevrolet”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości