Ratowanie sie z opresji - na przykladzie.

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

cornetto
Posty: 417
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 10:03 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: cornetto » wt sty 29, 2008 12:17 am

Kierownicą w prawo i but.
ps
pezet gdzie się uczyłeś ortografii?
chyba mistrz a nie miszcz

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » wt sty 29, 2008 7:13 am

cornetto pisze:Kierownicą w prawo i but.
ps
pezet gdzie się uczyłeś ortografii?
chyba mistrz a nie miszcz
Nie znasz się...

Mistrz i Miszcz - to dwa różne słowa i co innego oznaczają.

Miszczu...

:)21
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » wt sty 29, 2008 8:11 am

pezet pisze:
cornetto pisze:Kierownicą w prawo i but.
ps
pezet gdzie się uczyłeś ortografii?
chyba mistrz a nie miszcz
Nie znasz się...

Mistrz i Miszcz - to dwa różne słowa i co innego oznaczają.

Miszczu...

:)21
a poza tym ksza byc kfardym a nie mientkim :lol:

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » wt lut 26, 2008 7:52 pm

http://www.autokrata.pl/ogien/3502/wypadek_w_terenie/

- było ślisko ok
- wsteczny??
- bez pasów??

fart :)2
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Post autor: redzik » wt lut 26, 2008 9:12 pm


malutki
Posty: 516
Rejestracja: pn sty 26, 2004 11:23 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: malutki » wt lut 26, 2008 9:40 pm

tak wracając do początu tego tematu to poza stopniowaniem trudności w zależności od umiejętności to polecam zamykać szyby przy trawersach i innych możliwościach dania boka lub dacha, już dwukrotnie widziałem połamane łapki które zostały wystawione przez otwarte okno celem podparcia się instynktownego w czasie robienia boka...
k1603,3td i dalsze wersje rozwojowe

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » wt lut 26, 2008 9:42 pm

Bardzo ładne :)
Articulatio Magna

Ale spodzik to chyba patrolowy?
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Post autor: redzik » wt lut 26, 2008 11:30 pm

pezet pisze:
Bardzo ładne :)
Articulatio Magna

Ale spodzik to chyba patrolowy?
sorry karwa nie to mialo byc.

http://video.google.pl/videoplay?docid= ... &plindex=8

Awatar użytkownika
galubap
Posty: 1850
Rejestracja: wt maja 23, 2006 8:35 am
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: galubap » wt lut 26, 2008 11:52 pm

redzik pisze:sorry karwa nie to mialo byc.
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... &plindex=8
No i nie miej tu blokady :)21 A swoją drogą ja bym się tam nie pchał, ta skarpa po prawej, aż mi się ręce spociły od samego oglądania :o

Awatar użytkownika
sebans_xj
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: czw lut 28, 2008 10:41 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: sebans_xj » czw lut 28, 2008 7:56 pm

Ten też jeszcze wiele ma do przemyślenia.. :P
http://www.youtube.com/watch?v=KN22Dn8Dqo8
XJ 1996r 2.5 TD Limited, 4,5 RE" R15 33"x10,5"MT
Nie wiem, nie znam się,ale mi się podoba...:-)

Awatar użytkownika
brum
Posty: 674
Rejestracja: pt paź 13, 2006 2:25 pm
Lokalizacja: Chechło/Olkusz

Post autor: brum » czw lut 28, 2008 8:39 pm

do przemyślenia to ma swoją głupote...
Frontera Long 2.2 '97 MT 33", lift 3", winch....
http://www.opelfrontera.pl

Awatar użytkownika
brum
Posty: 674
Rejestracja: pt paź 13, 2006 2:25 pm
Lokalizacja: Chechło/Olkusz

Post autor: brum » ndz mar 02, 2008 4:23 pm

a ten ładnie opanował sytuacje :D klasa...si senior :D
http://www.youtube.com/watch?v=ycKA_c20FqM
Frontera Long 2.2 '97 MT 33", lift 3", winch....
http://www.opelfrontera.pl

Awatar użytkownika
Armon
Posty: 497
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 12:18 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Armon » pn mar 03, 2008 8:53 am

:o powiedziałbym, ze miał więcej szczęścia niż ...
teren go przegiął, a potem wyprostował, jak by miało to zależeć od jego reakcji to musiałby skręcić kółka ostro w lewo
pustynna jaszczurka :)21
BFG AT 31", lift 2", bodylift 2"
Suza GV 2.7 po czarnym

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » pn mar 03, 2008 10:55 am

Armon pisze::o powiedziałbym, ze miał więcej szczęścia niż ...
teren go przegiął, a potem wyprostował, jak by miało to zależeć od jego reakcji to musiałby skręcić kółka ostro w lewo
dokładnie

facet nic nie zrobił żeby się ratować, tylko pogorszył sytuację kręcąc w nieodpowiednią stronę - szczęście miał i tyle
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
Bartosz_79
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: pt sty 25, 2008 2:02 pm
Lokalizacja: Słupsk - Pomorze

Post autor: Bartosz_79 » pn mar 03, 2008 11:41 am

Kiedyś zrobiłem tam samo Samuraiem :D

Bo z tym to wiadomo -- najpierw sprawdź gdzie jedziesz:
http://www.youtube.com/watch?v=v_ZC_k8T ... re=related


Ale od tego czasu już zawsze wychodzę i sprawdzam teren :lol:
GR 2.8TD +4" i Suzuka Samurai

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Post autor: jarekstryszawa » wt mar 04, 2008 10:01 pm

Co powinien zrobić kierowiec, żeby się ratować? Jeszcze energiczniej odbić w lewo? http://www.youtube.com/watch?v=OMCp0ASr ... re=related
Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » wt mar 04, 2008 10:13 pm

mocniej skręcić i dodać gazu
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
zenuak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 65
Rejestracja: sob lut 23, 2008 7:32 am
Lokalizacja: Łomża
Kontaktowanie:

Post autor: zenuak » wt mar 04, 2008 10:15 pm

wyglada jakby na zblokowanych kolach lecial ? odpuscic hamulec i kontrowac kierownicą

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Post autor: jarekstryszawa » wt mar 04, 2008 10:23 pm

Faktycznie- jak się lepiej przyglądnąłem widać, że on zjeżdża w dół. Gdy oglądałem po raz pierwszy myślałem, że podjeżdża pod lekkie wzniesienie i nie rozumiałem jak wyrolował. Pewnie depnął po hamulcach i fertig.
Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

Awatar użytkownika
Zielony&Załoga
Posty: 565
Rejestracja: śr sie 29, 2007 10:31 pm
Lokalizacja: Wysoki parter
Kontaktowanie:

Post autor: Zielony&Załoga » wt mar 04, 2008 11:44 pm

czyli pierdoła taki jak ja pół roku temu :)21 też zjazdy na hamulcu robiłem. na szczęście obyło się bez takich efektownych zakończeń. później dowiedziałem się że ostre zjazdy to 1L i delikatnie dotykać hamulca.

kiedyś trzeba się nauczyć
PIMPEK albinos - brudna świnia :)21

Awatar użytkownika
grzegorzh
 
 
Posty: 1140
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: grzegorzh » śr mar 05, 2008 12:54 am

Zielony&Załoga pisze:później dowiedziałem się że ostre zjazdy to 1L
kiedyś trzeba się nauczyć
Czasem i 1L to za mało ;) i silnik potrafi koła zblokować ;)

Awatar użytkownika
kubakrysa
Posty: 565
Rejestracja: śr sty 17, 2007 10:10 pm
Lokalizacja: polska zachodnia

Post autor: kubakrysa » śr mar 05, 2008 7:58 am

http://www.milanos.pl/video.php?cat=2&id=6652 nie wiem czy bylo ale kierowca genialny nie widzialem jeszcze czegos takiego
GELENDA MY CAR MY LIFE!! Legendewagen

Awatar użytkownika
Zielony&Załoga
Posty: 565
Rejestracja: śr sie 29, 2007 10:31 pm
Lokalizacja: Wysoki parter
Kontaktowanie:

Post autor: Zielony&Załoga » śr mar 05, 2008 8:54 am

raczej nie było :o zimna krew i fart, że miał miejsce na ten popis :)2 :)2

wracając do mojego 1L to jeszcze duuużo nauki przede mną bo dopiero od roku bawię się w ofrołd :)21
PIMPEK albinos - brudna świnia :)21

Awatar użytkownika
grzegorzh
 
 
Posty: 1140
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: grzegorzh » śr mar 05, 2008 1:29 pm

Zielony&Załoga pisze:raczej nie było :o zimna krew i fart, że miał miejsce na ten popis :)2 :)2
Wydaje mi się, że ratował się dobrze, skręcając w prawo jak przewraca się w prawo i w lewo jak przewracał się w lewo.
Zielony&Załoga pisze:jeszcze duuużo nauki przede mną
Nie bierz tego do siebie, nie zamierzam kreować się na mistrza off-roadu ;)
Taka obserwacja kiedyś mnie naszła, jak zjeżdżałem z górki.

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » czw mar 06, 2008 8:15 pm

jarekstryszawa pisze:Co powinien zrobić kierowiec, żeby się ratować? Jeszcze energiczniej odbić w lewo? http://www.youtube.com/watch?v=OMCp0ASr ... re=related
Przede wszystkim - dodać gazu :)
Mocniej skręcić też.

Ale takich odruchów nabywa się właśnie z doświadczeniem.
Intuicyjnie w sytuacji zagrożenia hamujemy, a to pogarsza sprawę.

Miałem identyczną sytuację - a nawet gorszą, bo nie wiedzieć czemu, tył koniecznie chciał mnie wyprzedzić, a obserwatorzy mówili, że tylne koło obracało się do tyłu.

Uratowało mnie wciśnięcie gazu, a post factum się okazało, że miałem reduktor - ale bez zapiętego diff-locka :)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości