ZZ a ZW :)
Moderator: Student
ZZ a ZW :)
Panowie majstry
na kole pasowym są albo jedna, albo dwie , albo 3 kreski.
ja akurat mam 2, która z nich określa ZZ a która ZW patrząc od góry , lewa czy prawa ?
na kole pasowym są albo jedna, albo dwie , albo 3 kreski.
ja akurat mam 2, która z nich określa ZZ a która ZW patrząc od góry , lewa czy prawa ?
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu 

napisane jest w instrukcji
otwarcie zaworu ssącego 12 stopni przed ZZ
zamknięcie 60 stopni po ZW
pytam bo nie wiem
------------------------------
a tak pozatym wlałem olej do silnika ( 4 litry 10W/40 i 1 litr resztek z 5W/40 i 5W/50)
wsadziłem srubokręt w pompe oleju i zacząłem na lewo kręcić ręką , opór się zwiększał, aż w końcu zaczął kapać olej z klawiaturki
jupi ! , potem pokręciłem korbą, znów pokręciłem pompą i chyba będę mógł z czystym sumieniem go odpalać nie obawiając się zatarcia
bo ciśnienie oleju teraz powinno się pojawić po 2 sekundach od odpalenia 
otwarcie zaworu ssącego 12 stopni przed ZZ
zamknięcie 60 stopni po ZW

pytam bo nie wiem

------------------------------
a tak pozatym wlałem olej do silnika ( 4 litry 10W/40 i 1 litr resztek z 5W/40 i 5W/50)

wsadziłem srubokręt w pompe oleju i zacząłem na lewo kręcić ręką , opór się zwiększał, aż w końcu zaczął kapać olej z klawiaturki



UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu 

Zwrot zewnętrzny i wewnętrzny.
Jeśli jeszcze nie pozamykałeś silnika warto sprawdzić czy teoria pokrywa się z praktyką i sprawdzić co jest na kole gdy pierwszy tłok jest maksymalnie w górze (ZZ). To powinno być ten "drugi" znak. Pierwszy to wyprzedzenie zapłonu przy założeniach paliwa 78 oktanów. Podobno obecnie (paliwo 95/ gaz) silniki potrafią dobrze chodzić nawet z 14 stopniami wyprzedzenia więc znakiem pierwszym nie ma się co sugerować.
Napęd pompy i aparatu już założyłeś?? Ja miałem z tym trochę zabawy wiec jestem ciekawy innych "metod"
Jeśli jeszcze nie pozamykałeś silnika warto sprawdzić czy teoria pokrywa się z praktyką i sprawdzić co jest na kole gdy pierwszy tłok jest maksymalnie w górze (ZZ). To powinno być ten "drugi" znak. Pierwszy to wyprzedzenie zapłonu przy założeniach paliwa 78 oktanów. Podobno obecnie (paliwo 95/ gaz) silniki potrafią dobrze chodzić nawet z 14 stopniami wyprzedzenia więc znakiem pierwszym nie ma się co sugerować.
Napęd pompy i aparatu już założyłeś?? Ja miałem z tym trochę zabawy wiec jestem ciekawy innych "metod"

napęd aparatu bardzo prosto !
wkładam ten napęd i od góry kręce środek śrubokrętem o ząbek podnosząc do góry i wciskając aż wpadnie w zębatki do połowy śrub.
następnie kręce korbą aż wpadnie do końca
A wiadomo o ile stopni od ZZ ustawiać zapłon na benzynkę 95 ?
mówie o praktyce i
w jakim miejscu pomalować sobie koło zamachowe aby do stroboskopu świeciło ?
wkładam ten napęd i od góry kręce środek śrubokrętem o ząbek podnosząc do góry i wciskając aż wpadnie w zębatki do połowy śrub.
następnie kręce korbą aż wpadnie do końca

A wiadomo o ile stopni od ZZ ustawiać zapłon na benzynkę 95 ?

w jakim miejscu pomalować sobie koło zamachowe aby do stroboskopu świeciło ?
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu 

Czy dobrze kumam?
ZZ = górne położenie tłoka = koniec suwu sprężania/wydechu,
ZW - dolne położenie tłoka = koniec suwu ssania/pracy.
Czy coś mi się poyebałło?
A tak BTW to po co komu kąty otwarcia zaworów?
Trzeba ustawić wyprzedzenie zapłonu, luz zaworów i OK.
Ale może się mylę

ZZ = górne położenie tłoka = koniec suwu sprężania/wydechu,
ZW - dolne położenie tłoka = koniec suwu ssania/pracy.
Czy coś mi się poyebałło?
A tak BTW to po co komu kąty otwarcia zaworów?
Trzeba ustawić wyprzedzenie zapłonu, luz zaworów i OK.
Ale może się mylę


VW T4 syncro, 2.4D, long 

Już to robiłeś czy tylko tak sądziszKleryK pisze:napęd aparatu bardzo prosto !
wkładam ten napęd i od góry kręce środek śrubokrętem o ząbek podnosząc do góry i wciskając aż wpadnie w zębatki do połowy śrub.
następnie kręce korbą aż wpadnie do końca

Obawiałbym się kręcenia korbą bo przełożenie wtedy jest takie, że można coś zmielić i nawet nie poczuć.
Trafiają się przypadki. że płetwa ustawia się koło napędu i przez jakiś czas potrafi działać aż nie odpadnie

Panowie czy możliwe jest to ze jest żle ustawiony rozrząd (o 1 ząbek) jeśli silnik odpala i pracuje? z tym ze brakuje mu mocy (wg mnie), wymieniane były tuleje, tłoki, pierścienie, panewki, robiona była głowica. A sprawdzić na znaki nie moge bo na tym metalowym znak jest a na drugim żadnego nie ma...
Ostatnio zmieniony pt cze 06, 2008 7:18 am przez szychu, łącznie zmieniany 1 raz.
Podobno jest to możliwe.
Sprawdzić możesz tak:
-zaznacz na obwodzie metalowej części aparatu zapłonowego miejsce w którym jest styk kabla pierwszego cylindra.
-zdejmij kopułkę
-regulację zapłonu ustaw na "zero" (śruba i podziałka na podstawie aparatu)
-korbą pokręć tak aby nastąpiło rozwarcie przerywacza dla pierwszego cylindra
-sprawdz czy w tym momencie palec rozdzielacza jest skierowany na znak , który wcześniej zrobiłeś (przy przestawionym rozrządzie te dwa elementy się rozjadą)
-mając wykręcone świece sprawdz czy tłok jest w górnym położeniu.
Tyle można nie mając znaków na kole. Patent "sprzedał" mi fachman wraz z informacją że ze znakami "to różnie bywa".
Sprawdzić możesz tak:
-zaznacz na obwodzie metalowej części aparatu zapłonowego miejsce w którym jest styk kabla pierwszego cylindra.
-zdejmij kopułkę
-regulację zapłonu ustaw na "zero" (śruba i podziałka na podstawie aparatu)
-korbą pokręć tak aby nastąpiło rozwarcie przerywacza dla pierwszego cylindra
-sprawdz czy w tym momencie palec rozdzielacza jest skierowany na znak , który wcześniej zrobiłeś (przy przestawionym rozrządzie te dwa elementy się rozjadą)
-mając wykręcone świece sprawdz czy tłok jest w górnym położeniu.
Tyle można nie mając znaków na kole. Patent "sprzedał" mi fachman wraz z informacją że ze znakami "to różnie bywa".
Sprawdzilem troche inaczej, nie wiem czy dobrze ale moze coś wywnioskujecie, zamkniecie zaworu ssącego nastepuje kiedy tłok już dobrze idzie w górę, trudno to zmierzyć przez otwór po świecy ale tak mniej wiecej 2-3cm, to chyba wina tej marnej kompresji (no chyba ze to norma), ale ja sie nie znam, ale chce sie nauczyć...
Rafał twoja rada sie sprawdziła, te znaki sie rozjeżdzają.
Rafał twoja rada sie sprawdziła, te znaki sie rozjeżdzają.
No, zawór ssący zdecydowanie powinien być zamknięty przed rozpoczęciem sprężania w cylindrze 
Tu widać jak to wygląda:
http://auto.howstuffworks.com/engine1.htm
Wałek rozrządu jest co prawda w głowicy, ale dla pracy zaworów nie ma to znaczenia.

Tu widać jak to wygląda:
http://auto.howstuffworks.com/engine1.htm
Wałek rozrządu jest co prawda w głowicy, ale dla pracy zaworów nie ma to znaczenia.
VW T4 syncro, 2.4D, long 

Nowe, które zakładałem mają trochę inne znaki - małe ma wybite kółko a duże jest nawiercone. Mogę pomóc zdjęciami zdemontowanych. Linijka jest ustawiana w osi z wpustem na klin
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/105 ... 92dbe.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f7c ... e2464.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a8f ... f2ea8.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c1d ... 16756.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/105 ... 92dbe.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f7c ... e2464.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a8f ... f2ea8.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c1d ... 16756.html
Panowie jak to powino wyglądać prawidłowo:
-składam rozrząd na znaki, koło pasowe wskazuje na obudowie rozrządu ZZ, a tłok już mam ze 2mc od najwyższego punktu (to chyab niedobrze)
- jak złoże przesunięte o 2 zęby od znaków, to znak na kole pasowym dobrze wsazuje na znak na obudowie rozrządu, a także w tym momencie mam 1 tłok na górze i mam mijankę zaworów na 4 cylinrze.
Już sam nie wiem czym sie sugerować, czy znaki na rozrządzie sa ważniejsze czy pozycja tloka na 1 cylinrze oraz mijanka zaworów na ostatnim.
HELP
-składam rozrząd na znaki, koło pasowe wskazuje na obudowie rozrządu ZZ, a tłok już mam ze 2mc od najwyższego punktu (to chyab niedobrze)
- jak złoże przesunięte o 2 zęby od znaków, to znak na kole pasowym dobrze wsazuje na znak na obudowie rozrządu, a także w tym momencie mam 1 tłok na górze i mam mijankę zaworów na 4 cylinrze.
Już sam nie wiem czym sie sugerować, czy znaki na rozrządzie sa ważniejsze czy pozycja tloka na 1 cylinrze oraz mijanka zaworów na ostatnim.
HELP
możliwe jest jeszcze, że znak na kole pasowym jest źle i trzeba zaznaczyć sobie własne położenie najwyższe tłoka.
Sprawdź, czy w pozycji gdy koła rozrządu są ustawione wg znaków, pierwszy tłok jest w na samej górze w fazie sprężania (zamknięte zawory) aparat zapłonowy poda iskrę na pierwszy cylinder. Jeśli tak, to zaznaczył bym nowy znak na kole pasowym i po wszystkim.
Sprawdź, czy w pozycji gdy koła rozrządu są ustawione wg znaków, pierwszy tłok jest w na samej górze w fazie sprężania (zamknięte zawory) aparat zapłonowy poda iskrę na pierwszy cylinder. Jeśli tak, to zaznaczył bym nowy znak na kole pasowym i po wszystkim.
o, z tym kołem pasowym to nie wpadłem...
Niby inaczej nie da sie tego koła zamontować ale może to od czego innego. Z tym że znak na kole pasowym zgadza mi sie z ZZ, ale znaki na kołach rozrządu są daleko... Powinno być tak że znaki na kołach rozrządu na siebie i koło pasowe powinno wskazywać na ZZ w tym samym momencie??
Niby inaczej nie da sie tego koła zamontować ale może to od czego innego. Z tym że znak na kole pasowym zgadza mi sie z ZZ, ale znaki na kołach rozrządu są daleko... Powinno być tak że znaki na kołach rozrządu na siebie i koło pasowe powinno wskazywać na ZZ w tym samym momencie??
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości