ZZ a ZW :)

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

ZZ a ZW :)

Post autor: KleryK » pt maja 30, 2008 5:21 pm

Panowie majstry

na kole pasowym są albo jedna, albo dwie , albo 3 kreski.

ja akurat mam 2, która z nich określa ZZ a która ZW patrząc od góry , lewa czy prawa ?
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Post autor: A.F. » pt maja 30, 2008 7:50 pm

Co to jest ZW :o
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » pt maja 30, 2008 7:59 pm

napisane jest w instrukcji

otwarcie zaworu ssącego 12 stopni przed ZZ
zamknięcie 60 stopni po ZW :)

pytam bo nie wiem :D

------------------------------

a tak pozatym wlałem olej do silnika ( 4 litry 10W/40 i 1 litr resztek z 5W/40 i 5W/50) :)
wsadziłem srubokręt w pompe oleju i zacząłem na lewo kręcić ręką , opór się zwiększał, aż w końcu zaczął kapać olej z klawiaturki :) jupi ! , potem pokręciłem korbą, znów pokręciłem pompą i chyba będę mógł z czystym sumieniem go odpalać nie obawiając się zatarcia :) bo ciśnienie oleju teraz powinno się pojawić po 2 sekundach od odpalenia :)
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » pt maja 30, 2008 8:43 pm

Zwrot zewnętrzny i wewnętrzny.
Jeśli jeszcze nie pozamykałeś silnika warto sprawdzić czy teoria pokrywa się z praktyką i sprawdzić co jest na kole gdy pierwszy tłok jest maksymalnie w górze (ZZ). To powinno być ten "drugi" znak. Pierwszy to wyprzedzenie zapłonu przy założeniach paliwa 78 oktanów. Podobno obecnie (paliwo 95/ gaz) silniki potrafią dobrze chodzić nawet z 14 stopniami wyprzedzenia więc znakiem pierwszym nie ma się co sugerować.


Napęd pompy i aparatu już założyłeś?? Ja miałem z tym trochę zabawy wiec jestem ciekawy innych "metod" :lol:

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

Post autor: ub40 » pt maja 30, 2008 9:27 pm

na Zwrocie Zewnętrznym ustawiasz pierwszego tłoka i po przestawieniu na drugą kreskę ustawiasz aparat w położeniu zapłon, przy obecnym paliwie można wyprzedzić tak jak kolega wspomniał... :D
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » pt maja 30, 2008 9:44 pm

napęd aparatu bardzo prosto !

wkładam ten napęd i od góry kręce środek śrubokrętem o ząbek podnosząc do góry i wciskając aż wpadnie w zębatki do połowy śrub.
następnie kręce korbą aż wpadnie do końca :)


A wiadomo o ile stopni od ZZ ustawiać zapłon na benzynkę 95 ? :) mówie o praktyce i
w jakim miejscu pomalować sobie koło zamachowe aby do stroboskopu świeciło ?
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Post autor: A.F. » sob maja 31, 2008 6:03 am

Czy dobrze kumam?
ZZ = górne położenie tłoka = koniec suwu sprężania/wydechu,
ZW - dolne położenie tłoka = koniec suwu ssania/pracy.
Czy coś mi się poyebałło?
A tak BTW to po co komu kąty otwarcia zaworów?
Trzeba ustawić wyprzedzenie zapłonu, luz zaworów i OK.
Ale może się mylę :roll: ??
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » sob maja 31, 2008 10:43 am

KleryK pisze:napęd aparatu bardzo prosto !

wkładam ten napęd i od góry kręce środek śrubokrętem o ząbek podnosząc do góry i wciskając aż wpadnie w zębatki do połowy śrub.
następnie kręce korbą aż wpadnie do końca :)
Już to robiłeś czy tylko tak sądzisz :roll: bo moje doświadczenia wskazują na proces nieco bardziej skomplikowany ze względu na płetwę napędzającą pompę. Podczas wkładania ma ona tendencję do opadania w prawo i do dołu co uniemożliwia trafienie w napęd pompy.
Obawiałbym się kręcenia korbą bo przełożenie wtedy jest takie, że można coś zmielić i nawet nie poczuć.
Trafiają się przypadki. że płetwa ustawia się koło napędu i przez jakiś czas potrafi działać aż nie odpadnie :lol:

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » sob maja 31, 2008 4:54 pm

Ze 3 razy tak wkładałem :) i nic się nie zmieli bo jak jest do połowy śruby tzn że wpadło w gniazdo ale nie w rowek :) , i kręcąc korbą w końcu tak się przekręci że pod wpływem ciężaru samo wpadnie w rowek
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » sob maja 31, 2008 8:08 pm

ja wziąłem metodę z instrukcji a ta sprawia nieco problemów - trzeba usztywnić płetwę... :lol:

szychu
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:51 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: szychu » czw cze 05, 2008 2:29 pm

Panowie czy możliwe jest to ze jest żle ustawiony rozrząd (o 1 ząbek) jeśli silnik odpala i pracuje? z tym ze brakuje mu mocy (wg mnie), wymieniane były tuleje, tłoki, pierścienie, panewki, robiona była głowica. A sprawdzić na znaki nie moge bo na tym metalowym znak jest a na drugim żadnego nie ma...
Ostatnio zmieniony pt cze 06, 2008 7:18 am przez szychu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » czw cze 05, 2008 8:49 pm

Podobno jest to możliwe.
Sprawdzić możesz tak:
-zaznacz na obwodzie metalowej części aparatu zapłonowego miejsce w którym jest styk kabla pierwszego cylindra.
-zdejmij kopułkę
-regulację zapłonu ustaw na "zero" (śruba i podziałka na podstawie aparatu)
-korbą pokręć tak aby nastąpiło rozwarcie przerywacza dla pierwszego cylindra
-sprawdz czy w tym momencie palec rozdzielacza jest skierowany na znak , który wcześniej zrobiłeś (przy przestawionym rozrządzie te dwa elementy się rozjadą)
-mając wykręcone świece sprawdz czy tłok jest w górnym położeniu.

Tyle można nie mając znaków na kole. Patent "sprzedał" mi fachman wraz z informacją że ze znakami "to różnie bywa".

szychu
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:51 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: szychu » pt cze 06, 2008 12:29 pm

Sprawdzilem troche inaczej, nie wiem czy dobrze ale moze coś wywnioskujecie, zamkniecie zaworu ssącego nastepuje kiedy tłok już dobrze idzie w górę, trudno to zmierzyć przez otwór po świecy ale tak mniej wiecej 2-3cm, to chyba wina tej marnej kompresji (no chyba ze to norma), ale ja sie nie znam, ale chce sie nauczyć...

Rafał twoja rada sie sprawdziła, te znaki sie rozjeżdzają.

szychu
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:51 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: szychu » wt cze 10, 2008 7:38 am

to jak, mam racje ze zawor ssacy za pozno sie zamyka?

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Post autor: A.F. » wt cze 10, 2008 11:14 am

No, zawór ssący zdecydowanie powinien być zamknięty przed rozpoczęciem sprężania w cylindrze :roll:
Tu widać jak to wygląda:
http://auto.howstuffworks.com/engine1.htm
Wałek rozrządu jest co prawda w głowicy, ale dla pracy zaworów nie ma to znaczenia.
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

szychu
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:51 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: szychu » śr cze 11, 2008 7:51 am

mam gorącą prośbę , może ktoś zrobić fotkę kół rozrządu ? najlepiej obu, bo na moim nie ma znaków, może jakoś bym przeniósł znak na swoje koło. z góry dzięki

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » śr cze 11, 2008 7:23 pm

Nowe, które zakładałem mają trochę inne znaki - małe ma wybite kółko a duże jest nawiercone. Mogę pomóc zdjęciami zdemontowanych. Linijka jest ustawiana w osi z wpustem na klin
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/105 ... 92dbe.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f7c ... e2464.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a8f ... f2ea8.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c1d ... 16756.html

szychu
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:51 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: szychu » czw cze 12, 2008 7:07 am

Wielkie dzięki, napewno mi to pomoże.

szychu
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:51 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: szychu » pn cze 16, 2008 9:20 pm

Nawet to metalowe koło ma znak w innym miejscu niż to co na fotkach od Rafała... ciekawe od czego to.

szychu
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:51 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: szychu » pt cze 20, 2008 10:24 am

Panowie jest tak:
Jak złoże na znaki do ni chu... nie pali. Zawory sie w złym momencie otwieraja, jak zloze o 2 zęby z przesunieciem na lewo od znaku silnik odpala z tym ze sily nie ma. Kombinacie z aparatem nic nie dają. Może wsadzony jest wałek rozrządu nie od uaza??

szychu
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:51 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: szychu » śr lip 09, 2008 11:43 am

Panowie jak to powino wyglądać prawidłowo:
-składam rozrząd na znaki, koło pasowe wskazuje na obudowie rozrządu ZZ, a tłok już mam ze 2mc od najwyższego punktu (to chyab niedobrze)
- jak złoże przesunięte o 2 zęby od znaków, to znak na kole pasowym dobrze wsazuje na znak na obudowie rozrządu, a także w tym momencie mam 1 tłok na górze i mam mijankę zaworów na 4 cylinrze.

Już sam nie wiem czym sie sugerować, czy znaki na rozrządzie sa ważniejsze czy pozycja tloka na 1 cylinrze oraz mijanka zaworów na ostatnim.

HELP

szychu
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:51 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: szychu » ndz lip 13, 2008 8:52 am

Pisze pierdoły czy to niemożliwe ?
Możliwe żeby wałek rozrządu miał w innym miejscu klin niż powienien?
Ostatnio zmieniony ndz lip 13, 2008 8:58 am przez szychu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » ndz lip 13, 2008 8:55 am

możliwe jest jeszcze, że znak na kole pasowym jest źle i trzeba zaznaczyć sobie własne położenie najwyższe tłoka.
Sprawdź, czy w pozycji gdy koła rozrządu są ustawione wg znaków, pierwszy tłok jest w na samej górze w fazie sprężania (zamknięte zawory) aparat zapłonowy poda iskrę na pierwszy cylinder. Jeśli tak, to zaznaczył bym nowy znak na kole pasowym i po wszystkim.

szychu
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:51 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: szychu » ndz lip 13, 2008 9:20 am

o, z tym kołem pasowym to nie wpadłem...
Niby inaczej nie da sie tego koła zamontować ale może to od czego innego. Z tym że znak na kole pasowym zgadza mi sie z ZZ, ale znaki na kołach rozrządu są daleko... Powinno być tak że znaki na kołach rozrządu na siebie i koło pasowe powinno wskazywać na ZZ w tym samym momencie??

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » ndz lip 13, 2008 2:03 pm

jeśli znak na kole pokrywa się z górnym położeniem tłoka to znak na kole jest OK. Czy jednocześnie powinny pokrywać się znaki na rozrządzie nie wiem... :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości