4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację;)

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
bugasb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt mar 28, 2008 2:14 pm
Lokalizacja: Wielkopolska

4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację;)

Post autor: bugasb » sob gru 19, 2009 9:54 pm

Wzorem kolegi mam zamiar zrobić coś z mojego niebieskiego nielota.
Mam dwa silniki, (2,6b 4g54), jeden w garażu z pęknięta głowica, drugi w aucie z wywalonym przez blok korbowodem.
Zamysł mam taki:
przykręcic głowicę od tego z samochodu do tego co w garazu przeleguje, tylko mnie wątpliwości zżerają czy toto pojedzie.
Na 99,9 sa to te same typy silników, na 100 % okaze sie jak rozbiore ten z samochodu.

mam prośbe o rady, opinie słowa otuchy, modlitwy czy co tam tylko trzeba.
A i strasznie bym się ucieszył, gdyby ktoś posiadal namiary na manuala do tego silnika.

pozdrawiam
PiotrBe gaawangarda.org

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację;)

Post autor: Adas » sob gru 19, 2009 11:04 pm

zimno jest daj se spokój do wiosny :)21

Awatar użytkownika
bugasb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt mar 28, 2008 2:14 pm
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację;)

Post autor: bugasb » ndz gru 20, 2009 10:22 am

Adaś ja lubię sporty extremalne, mam zamiar remonta robić na dworze boso i bez czapki :lol:
PiotrBe gaawangarda.org

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację;)

Post autor: Kajen » ndz gru 20, 2009 10:25 am

Raz ze zimno (co mnie nie ominie zaraz po swietach kiedy to bede przekladal silnik), dwa ze sprawa u Ciebie jest chyba prostsza. W kazdym razie przygotuj sobie karton fajek, zgrzewke browara i zacznij juz wysylac kase do Torunia :)21

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację;)

Post autor: BooBoo » ndz gru 20, 2009 6:14 pm

coś mam, jutro Ci podeślę z rana.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
bugasb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt mar 28, 2008 2:14 pm
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację;)

Post autor: bugasb » ndz gru 20, 2009 8:28 pm

juz coś po necie wyszperałem, ale taki sobie skromny torchę jest. jak możesz to podeślij mi swój. W końcu co dwa manuale to nie jeden;D
No i mam zadanie na święta - trzeba się angielskiego nauczyć;/

P.S.
nr 1. Warto tykac wał korbowy w tym silniku z zajechaną głowica??
nr 2. Czy wymieniać pierścienie na wymiar std??
nr 3. Co jeszcze od razu zrobić mając silnik na wierzchu?
nr 4. Podrzućcie jakies domowe sposoby na wydobycie silnika z pajero, bo mam niski garaz i bede się musiał narzeźbić z jakąś bramką do windy.

Pozdrawiam
PiotrBe gaawangarda.org

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację;)

Post autor: Kajen » pn gru 21, 2009 7:59 am

1: Nie warto. 2. Po co ? 3. Uszczelniacze bo cieknacy olej wkurza wszystkich. 4. Musisz jakos dac rade, do dolu nie wyjdzie. Powodzenia.

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację;)

Post autor: BooBoo » pn gru 21, 2009 10:42 am

Masz na skrzynce
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
bugasb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt mar 28, 2008 2:14 pm
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację;)

Post autor: bugasb » pn gru 21, 2009 12:25 pm

Dzięki BooBoo

Kajen, a uszczelniacze da rade dopasować w motoryzacyjnym, czy trzeba kupic dedykowany zestaw??
I jeszcze zastanawiam sie na ile wymiarowo podobne są bloki 4d56 i 4g54, bo z jednego z amnuali wynika, ze uszczelniacz wału korbowego z przodu silnika mozna stosować zamiennie do obu typów silnika.
wydaje mnie się, ze beda podobne(jeśli nie takie same bloki) bo w koncu do skrzyni pasują tez zamiennie.
Ale to tylko moje domniemania, nie poparte faktami, wszystko wyjdzie w praniu, czas mam do roztopów, taki to urok ogrodnika.

Pozdrawiam
PiotrBe gaawangarda.org

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację;)

Post autor: Kajen » wt gru 22, 2009 10:25 pm

Z uszczelnaczy to tylko na wal od strony sprzegla bym wymienil na oryginalny bo zeby to zrobic to trzeba wyjmowac/odsuwac skrzynie lub silnik. Do reszty dostep jest lepszy. Jezeli mowisz ze sa zamienne to w aso taki stoi ok 180 pln. Blok jak chcesz porownac to bierz ode mnie za szesciopaka albo wywalam na zlom.. Najlepiej zebys poskladal to z doskoku = na jeden raz bo jak zaczniesz i rozciagnie Ci sie to w czasie to mozesz cos latwo wpieprzyc (patrz moje panewki)... Spieprzyc znaczy... :)21

Awatar użytkownika
bugasb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt mar 28, 2008 2:14 pm
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację;)

Post autor: bugasb » ndz gru 27, 2009 6:27 pm

Dzisiaj zacząłem rozbierać 4g54 i stanąłem na etapie koła pasowego na wale korbowym, coby do rozrządu dojść. Mam pytanie w jaki sposób zablokować koło pasowe, zeby dało się je odkręcić??
Głupie pytanie, ale pierwszy raz robię tak poważny demontaż i wolę 3 razy spytać zanim coś sp..przę.
Pozdrawiam
PiotrBe gaawangarda.org

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację;)

Post autor: Adas » ndz gru 27, 2009 8:22 pm

bugasb pisze:Dzisiaj zacząłem rozbierać 4g54 i stanąłem na etapie koła pasowego na wale korbowym, coby do rozrządu dojść. Mam pytanie w jaki sposób zablokować koło pasowe, zeby dało się je odkręcić??
Głupie pytanie, ale pierwszy raz robię tak poważny demontaż i wolę 3 razy spytać zanim coś sp..przę.
Pozdrawiam
na to jest specjalna ruska metoda . zakładasz klucz oczkowy 19 na godzinie 10. i walisz w niego stanowczo młotkiem 5kg . sposób sprawdzony i godny polecenia nie trzeba niczego blokować .

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację;)

Post autor: Przemy » pn gru 28, 2009 9:45 am

na 99% puszcza :)21
Jak nie puści to przykręcasz francuza za koło, przekręcasz wałem aby sie opar gdzieś, następnie klucz 19 + odpowiednia przedłużka.
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
bugasb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt mar 28, 2008 2:14 pm
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację;)

Post autor: bugasb » pn gru 28, 2009 3:48 pm

:lol: genialne w swej prostocie :lol:
Oczywiście zadziałało, juz mam głowicę zwalona, i ku mojej radości jest nietknięta, jutro odbieram uszczelkę i zaczynam skladanie silnika.
Nie wiem tylko jeszcze jednej rzeczy, jak ustawić rozrząd, bo nie mogę znaleźć znaczników na kołach zębatych, a z manuala to też średnio wynika. Najwyżej tę częśc zlecę mechanikowi.
Dzisiaj jeszcze mam zamiar wyciągnąć jak najwięcej elementów silnika z samochodu, no i później czeka mnie spawanie jakiegoś stelażu do wyciągarki.

:)2
PiotrBe gaawangarda.org

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację;)

Post autor: Przemy » pn gru 28, 2009 7:25 pm

poszukaj w manualu bo wyraźnie jest tam gdzie szukać znaków. Jeśli dawno nie miałeś wymienianych pasków rorzadu to przy okazji możesz to zrobić + pompa wodna.
Jeśli sam będziesz składał rozrząd to po złożeniu przekręć silnikiem, zakładając klucz na wał, czy nie ma żadnych oporów, czy jest ok.
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację;)

Post autor: Adas » pn gru 28, 2009 8:28 pm

bugasb pisze::lol: genialne w swej prostocie :lol:
Oczywiście zadziałało, juz mam głowicę zwalona, i ku mojej radości jest nietknięta, jutro odbieram uszczelkę i zaczynam skladanie silnika.
Nie wiem tylko jeszcze jednej rzeczy, jak ustawić rozrząd, bo nie mogę znaleźć znaczników na kołach zębatych, a z manuala to też średnio wynika. Najwyżej tę częśc zlecę mechanikowi.
Dzisiaj jeszcze mam zamiar wyciągnąć jak najwięcej elementów silnika z samochodu, no i później czeka mnie spawanie jakiegoś stelażu do wyciągarki.

:)2
jeśli nigdy nie składałeś rozrządu to nie rób tego sam , błąd w ustawieniu może dużo kosztować . Znaki na kołach zębatych pompy wtryskowej, wałka rozrządu , wałków balansowych są wybite na kołach .Znak na wale korbowym jest na blaszce między kołami , blaszkę zakłada się uwypukleniem do chłodnicy .Do zakładanie pasków trzeba trochę sprytu , jeśli się robi to samemu no i czasem trzeba pomóc napinaczowi napiąć pasek , jak sprężynie nie nie chce :)21

grubszy5
 
 
Posty: 146
Rejestracja: wt lis 18, 2008 5:11 pm
Lokalizacja: Jarosław

Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację;)

Post autor: grubszy5 » pn gru 28, 2009 8:41 pm

Adas pisze:
bugasb pisze::lol: genialne w swej prostocie :lol:
Oczywiście zadziałało, juz mam głowicę zwalona, i ku mojej radości jest nietknięta, jutro odbieram uszczelkę i zaczynam skladanie silnika.
Nie wiem tylko jeszcze jednej rzeczy, jak ustawić rozrząd, bo nie mogę znaleźć znaczników na kołach zębatych, a z manuala to też średnio wynika. Najwyżej tę częśc zlecę mechanikowi.
Dzisiaj jeszcze mam zamiar wyciągnąć jak najwięcej elementów silnika z samochodu, no i później czeka mnie spawanie jakiegoś stelażu do wyciągarki.

:)2
jeśli nigdy nie składałeś rozrządu to nie rób tego sam , błąd w ustawieniu może dużo kosztować . Znaki na kołach zębatych pompy wtryskowej, wałka rozrządu , wałków balansowych są wybite na kołach .Znak na wale korbowym jest na blaszce między kołami , blaszkę zakłada się uwypukleniem do chłodnicy .Do zakładanie pasków trzeba trochę sprytu , jeśli się robi to samemu no i czasem trzeba pomóc napinaczowi napiąć pasek , jak sprężynie nie nie chce :)21
w tym silniku nie ma raczej pompy wtryskowej :)21
Gdyby na gównie szło zarobic, biedni rodzili by sie bez dupy

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację;)

Post autor: Adas » pn gru 28, 2009 9:41 pm

grubszy5 pisze:
w tym silniku nie ma raczej pompy wtryskowej :)21
myślę ,że rozrząd to kolega będzie składał w silniku 4D56 :wink:

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację;)

Post autor: Kajen » wt gru 29, 2009 12:11 am

To ja skladalem rozrzad w 4d56. Pamietasz, dzwonilem jak jechaliscie na Modrzew... Adas jako jeden z nielicznych potrafil nauczyc mnie tepaka jak to sie ustawia w piec minut. Przez telefon. Dzieki jeszcze raz :)

Awatar użytkownika
bugasb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt mar 28, 2008 2:14 pm
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację;)

Post autor: bugasb » wt gru 29, 2009 11:37 am

Kajen pisze: Adas jako jeden z nielicznych potrafil nauczyc mnie tepaka jak to sie ustawia w piec minut. Przez telefon.
To ja tez chyba skorzystam z tego telefonu, bo czeka mnie jeszcze wymiana rozrządu w hyundaiu h100 w 4d56. Możliwe ze jak sie rozpędze i mi cos wyjdzie z tego, to zrobie to sam.

pozdrawiam
PiotrBe gaawangarda.org

Awatar użytkownika
bugasb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt mar 28, 2008 2:14 pm
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację;)

Post autor: bugasb » sob sty 02, 2010 12:21 pm

Działam, własnie składam rozrząd i mam nadsieję, że będzie ok.
W silniku, w którym wybuchł blok rozrząd był niedawno zmieniay, więc przekładam go do całego bloku.
I jeszcze jedno, kiedy bedzie cieplej, bo nie mam ogrzewania w garazu i do tego okna nieszczelne :evil:
PiotrBe gaawangarda.org

Awatar użytkownika
bugasb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt mar 28, 2008 2:14 pm
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację;)

Post autor: bugasb » pn sty 04, 2010 6:04 pm

no i sie doigrałem, przerwa w pracach garazowych - gorączka, kaszel i chyba zapalenie oskrzeli;/
Jednak zimne piwo w zimnym garazu nie sluzy zdrowiu.
Przy okazji jak ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu, czy do próbneo odpalenia wystarczy zrobić to "na ucho".
Nigdy tego nie robiłem i wiem tylko teoretycznie ze cos takiego jest, ale nie bardzo wiem od czego zacząć.
PiotrBe gaawangarda.org

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację;)

Post autor: acinski » pn sty 04, 2010 6:12 pm

Pompę da się ustawić na ucho ale trzeba mieć spore doświadczenie w dieslach i sporo czasu.
Byłem przy ustawianiu pompy i jest to proces żmudny i trzeba doskonale znać pracę diesla w poszczególnych zakresach. Dasz radę ustawić tak, żeby jechał. Ja ustawiłem i było nieźle ale po regulacji było spoooro lepiej
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację;)

Post autor: Kajen » pn sty 04, 2010 6:41 pm

Drodzy koledzy. Zanim zaczniecie juz pisac o ustawianiu pompy wtryskowej w gaznikowcu proponuje zapoznac sie chcby z tytulem watku. :)21 Acinski jestem jutro u Ciebe zobaczysz jak chodzi moja rakietka :)

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: 4g54 skladamy z dwóch jeden - Kajen dzieki za inspirację;)

Post autor: acinski » pn sty 04, 2010 7:12 pm

Cholera skąd mi ten diesel wszedł. Aaaaa jutro mnie jednak nie będzie.
Dziadek 2,5TD `98

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości