Holowanie - automat

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Jureq
 
 
Posty: 865
Rejestracja: sob cze 11, 2005 7:27 pm
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Holowanie - automat

Post autor: Jureq » ndz sty 31, 2010 5:01 pm

radek4x4 pisze:Czyli podsumowując, jeśli nasza nowa terenówka nie ma N na reduktorze, a posiada jedynie N w automatycznej skrzyni biegów to kierowca owego autka kładzie się pod auto i odkręca wały :)21 lub dzwoni po lawete.
Czyli komplet kluczy do auta lub dobre Asistance przy ubezpieczeniu jak ktoś ma nikłe pojęcie o mechanice :)21
oczywiście kładzie się albo wciąga na lawetę pod warunkiem że silnik nie działa - jeśli działa to można niezbyt szybko holować pojazd w pozycji N skrzyni przy pracującym silniku
Głodny przez wioskę przejdziesz, goły - nie.

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Holowanie - automat

Post autor: wojtek_kom » ndz sty 31, 2010 8:07 pm

marcin futyma pisze:Z tego co się dopatrzyłem w aucie o którym myślę w reduktorze nie ma pozycji N, czyli N jest tylko na automacie - i co w takim wypadku? Czyli będzie problem z holowaniem w tym mitsubishi ??? \

http://img403.imageshack.us/img403/4626/dsc01246h.jpg
Odpowie manual pojazdu...
Nissan-y

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Holowanie - automat

Post autor: Adas » ndz sty 31, 2010 8:07 pm

pitolenie , tak opisują wszyscy co nie mają nic wspólnego z automatem .Po prostu przy zgaszonym silniku i obracających się kołach wał przenosi obroty na sprzęgło homokinetyczne , które wytwarza ciśnienie .Owo ciśnienie nie ma ujścia w ruch i może uruchomić silnik , bo sprzęgło homokinetyczne jest przymocowane na koło zamachowe .Co do holowania to nie mozna holować auta a uszkodonym silnikiem i tyle .

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Holowanie - automat

Post autor: wojtek_kom » ndz sty 31, 2010 8:16 pm

Adas pisze:pitolenie , tak opisują wszyscy co nie mają nic wspólnego z automatem .Po prostu przy zgaszonym silniku i obracających się kołach wał przenosi obroty na sprzęgło homokinetyczne , które wytwarza ciśnienie .Owo ciśnienie nie ma ujścia w ruch i może uruchomić silnik , bo sprzęgło homokinetyczne jest przymocowane na koło zamachowe .Co do holowania to nie mozna holować auta a uszkodonym silnikiem i tyle .
:)21 jak nie można, zobacz manual - napęd na jedną oś, plus roleczki :)23 - pod oś napędową... a i sztywny hol.


Ustalono:
- że na N reduktora można,
- ustalono że na N skrzyni nie można,
- na fotce raczej nie najnowsze L200 - istnieje szansa, mała ale istnieje - że N na skrzyni jest równe z N reduktora (można tak zrobić), manual wyjaśni wszystko.
Nissan-y

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Holowanie - automat

Post autor: Adas » ndz sty 31, 2010 8:30 pm

wojtek_kom pisze:
Adas pisze:pitolenie , tak opisują wszyscy co nie mają nic wspólnego z automatem .Po prostu przy zgaszonym silniku i obracających się kołach wał przenosi obroty na sprzęgło homokinetyczne , które wytwarza ciśnienie .Owo ciśnienie nie ma ujścia w ruch i może uruchomić silnik , bo sprzęgło homokinetyczne jest przymocowane na koło zamachowe .Co do holowania to nie mozna holować auta a uszkodonym silnikiem i tyle .
:)21 jak nie można, zobacz manual - napęd na jedną oś, plus roleczki :)23 - pod oś napędową... a i sztywny hol.


Ustalono:
- że na N reduktora można,
- ustalono że na N skrzyni nie można,
- na fotce raczej nie najnowsze L200 - istnieje szansa, mała ale istnieje - że N na skrzyni jest równe z N reduktora (można tak zrobić), manual wyjaśni wszystko.
okej okej :)21

co do fotki to cosik mi się wydaje ,że to jakaś przeróbka , w wersji lewostronnej wajcha reduktora jest po prawej stronie

Awatar użytkownika
galubap
Posty: 1850
Rejestracja: wt maja 23, 2006 8:35 am
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Re: Holowanie - automat

Post autor: galubap » ndz sty 31, 2010 9:34 pm

Z manuala mojej Vitary automat: reduktor na N, skrzynia P i holujemy ile dusza zapragnie :D

Awatar użytkownika
andrzej:)
 
 
Posty: 2894
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 12:57 am
Lokalizacja: p-ń

Re: Holowanie - automat

Post autor: andrzej:) » ndz sty 31, 2010 9:40 pm

w jeepie też tak się robi :)2

marcin futyma
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: pt gru 16, 2005 3:26 pm
Lokalizacja: Chełm
Kontaktowanie:

Re: Holowanie - automat

Post autor: marcin futyma » pn lut 01, 2010 12:42 am

no ale na moim zdjęciu na reduktorze nie ma N, zresztą na żadnym reduktorze w L200 tej generacji nie ma N

Przeróbka to chyba jednak nie jest bo inne też tak mają

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9104805


Adaś zdjęc innych nei mam zewnętrznych L200 jak l200 z 2003 roku

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Holowanie - automat

Post autor: Adas » pn lut 01, 2010 6:47 am

mało jest l200 z automatem , w ogóle mało jest tych aut na rynku :roll: więc trzeba być czujnym na polskie modyfikacje :wink:

marcin futyma
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: pt gru 16, 2005 3:26 pm
Lokalizacja: Chełm
Kontaktowanie:

Re: Holowanie - automat

Post autor: marcin futyma » pn lut 01, 2010 10:07 am

To ponoć identyczny automat jak w Pajero Sportach, wię może nie jest to jakaś kupa

Awatar użytkownika
grzesiek81
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: wt paź 21, 2008 3:07 pm
Lokalizacja: warmia

Re: Holowanie - automat

Post autor: grzesiek81 » pt lut 05, 2010 8:43 pm

a może ktoś holował pajero ze skrzynią super-select tam też niema N na reduktorze
pajero long gen.II mt nexen 31/10.50
gaz 69 zmotaniec

Awatar użytkownika
Nahen
 
 
Posty: 4743
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Holowanie - automat

Post autor: Nahen » sob lut 06, 2010 12:37 am

Po ilu kilometrach holowani automatu na "N" w skrzyni i bez "N" na reduktorze powinno coś wybuchnąć? Bo jak do tąd jeszcze nie poczułem żadnych efektów... :roll:
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo ;) )

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Holowanie - automat

Post autor: alfik » sob lut 06, 2010 7:45 am

U mnie Instrukcja pozwala holować 25km z prędkością 5km/h!!! JK nie ma innego wyjścia. Reduktor nie ma N. W praktyce pozwala to dociagnąć auto do miejsca, gdzie dojedzie laweta. Ale na szczęście nigdy nie musiałem tego próbować. Skrzynie są 5 biegów Mercedes albo w nowszych ZF.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Holowanie - automat

Post autor: Flor » ndz lut 07, 2010 9:19 pm

w pajero w instrukcji jest holowanie z dźwignią skrzyni w pozycji N a reduktor na 2H odległość 50km prędkość dla modelu 3800 50km/h a modele 3200 30km/h ale odległość 80 km jednocześnie jeżeli holującym jest misiek to należy holować na 4H ponieważ
Ustawienie napędu 2H może spowodować wzrost temperatury oleju w mechaniźmie różnicowym , co może być przyczyną uszkodzenia układu napędowego
:)21

Awatar użytkownika
Nahen
 
 
Posty: 4743
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Holowanie - automat

Post autor: Nahen » śr lut 10, 2010 12:41 am

Miałem kolejną okazję "sprawdzić" temat wczoraj ;) Po raz kolejny fragment instalacji elektr. Troopera doszedł do wniosku ż ewystarczy jazdy prze zmiesiąc bez wzglednych problemów i postanowił wyłączyć zapłon. Finał linka i jakies 10 km na holu. Postanowiłem przetestować opisywany tu przypadek/rozwiązanie z N na skrzyni i N na reduktorze.

Co zaobserwowałem ciekawego:

Wcześniejsze holoania były realizowane tylko na N na skrzyni i na 2H na reduktorze. Nie zauważyłem nic "podejrzanego".

Wczoraj po "dodaniu" luzu na reduktorze po kilkuset metrach holowania zaczęły migać na desce kontrolki: "CHECK TRANS" i dodatkowo "CHECK" pod diagramem od systemu Torque on Demand.

I teraz pytanie: Czy zdrowsza dla Trupa jest sytuacja kiedy nic nie mrygoli i się turla (N na automacie i 2H na reduktorze) czy kiedy mrygoli (N na skrzyni i N na redukcji) ??
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo ;) )

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Holowanie - automat

Post autor: N2O » śr lut 10, 2010 2:40 am

Ja w takiej sytuacji dałbym N na reduktorze i P na skrzyni(co by się nie kręciła, nawet poprzez minimalne tarcie w reduktorze).

Zresztą poszukaj w instrukcji jak zaleca producent.
Takiego np RR P38 można holować ile się chce po włożeniu bezpiecznika ustawiającego reduktor na luzie i ustawiając wajchę na P.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Nahen
 
 
Posty: 4743
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Holowanie - automat

Post autor: Nahen » śr lut 10, 2010 1:51 pm

Nie znam włoskiego ;) To se nie poczytam ;) A nie moge znaleźć anglosaskiego manuala do tego modelu ;)
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo ;) )

swistak87
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: wt lis 03, 2009 10:49 am

Re: Holowanie - automat

Post autor: swistak87 » ndz lut 28, 2010 10:59 pm

Cześć

Pozwolę sobie odgrzebać temat, i zadać z ciekawości troszkę poboczne pytanie - właśnie przeglądałem instrukcję użytkownika Geo Tracker, i zaciekawiła mnie jedna rzecz.
Mianowicie, na stronie 4-41 [ http://content.gmownercenter.yahoo.com/ ... owners.pdf ] napisane jest, że jeśli samochód posiada automatyczne sprzęgiełka, to nie można holować go na czterech kołach, bo pójdzie skrzynia biegów.
Ale przecież wrzucenie N na reduktorze, jak pisał chociażby pezet "całkowicie izoluje skrzynię od wałów" - dlaczego więc w holowanie na czterech kołach miałoby móc zaszkodzić?
Vitara 1.6 16V Cabrio - bulwar

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Holowanie - automat

Post autor: wojtek_kom » ndz lut 28, 2010 11:43 pm

swistak87 pisze: napisane jest, że jeśli samochód posiada automatyczne sprzęgiełka, to nie można holować go na czterech kołach, bo pójdzie skrzynia biegów.
Ale przecież wrzucenie N na reduktorze, jak pisał chociażby pezet "całkowicie izoluje skrzynię od wałów" - dlaczego więc w holowanie na czterech kołach miałoby móc zaszkodzić?
Izoluje tam, gdzie jest mechaniczna izolacja N :)21
Jeżeli wspomnieli o sprzęgiełkach - więc pewnie to one są narażone na nadmierne zużycie... nie wiem jakie są, ale mogą się rozpinać/zapinać. Instrukcji nie ściągałem - za duża :)21
Nissan-y

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: Holowanie - automat

Post autor: apede » pn mar 01, 2010 8:47 am

Niesmialo zapytam... w reduktorach part-time N zawsze oznacza dopiety na sztywno przod tak jak w Suzuki? Bo jesli tak, to holowanie na szosie moze byc srednio udanym pomyslem...
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Holowanie - automat

Post autor: alfik » pn mar 01, 2010 6:54 pm

apede pisze:Niesmialo zapytam... w reduktorach part-time N zawsze oznacza dopiety na sztywno przod tak jak w Suzuki? Bo jesli tak, to holowanie na szosie moze byc srednio udanym pomyslem...
Masz na myśli działanie polegające na dopięciu przodu ale odłączeniu od silnika - czyli skrzynia chroniona, ale dyfry jęczą - tak? - też jestem ciekaw.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: Holowanie - automat

Post autor: apede » wt mar 02, 2010 8:38 am

No wlasnie tak jest w samim. Mysle ze kazdy reduktor part-time gdzie wajcha chodzi w ukladzie "U" bedzie mial tak samo.
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

AxiT1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: wt maja 05, 2009 8:32 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Holowanie - automat

Post autor: AxiT1 » śr sty 19, 2011 3:21 am

galubap pisze:Z manuala mojej Vitary automat: reduktor na N, skrzynia P i holujemy ile dusza zapragnie :D

A nie pisze jeszcze czasem ze trzeba sprzęgi w kołach ustawić na free lub jak masz automaty to ....... roleczki lub laweta :)17 - tak pytam bo właśnie zgłębiam temat i niestety takie sa zalecenia w instrukcji.

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Re: Holowanie - automat

Post autor: gosc » śr sty 19, 2011 10:28 pm

AxiT1 pisze:
galubap pisze:Z manuala mojej Vitary automat: reduktor na N, skrzynia P i holujemy ile dusza zapragnie :D

A nie pisze jeszcze czasem ze trzeba sprzęgi w kołach ustawić na free lub jak masz automaty to ....... roleczki lub laweta :)17 - tak pytam bo właśnie zgłębiam temat i niestety takie sa zalecenia w instrukcji.
czy to jest brak myslenia czy po prostu lubisz sobie zycie komplikowac ?
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
galubap
Posty: 1850
Rejestracja: wt maja 23, 2006 8:35 am
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Re: Holowanie - automat

Post autor: galubap » czw sty 20, 2011 12:22 am

AxiT1 pisze:
galubap pisze:Z manuala mojej Vitary automat: reduktor na N, skrzynia P i holujemy ile dusza zapragnie :D
A nie pisze jeszcze czasem ze trzeba sprzęgi w kołach ustawić na free lub jak masz automaty to ....... roleczki lub laweta :)17 - tak pytam bo właśnie zgłębiam temat i niestety takie sa zalecenia w instrukcji.
No, pisze. Fakt, że nie bardzo rozumiem dlaczego, ale faktycznie taki zapis w manualu jest. Na szczęście mam manuale, więc mnie to wali :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość