Nissan Navara D40 modyfikacja off road...
Moderator: Kosiarz
Nissan Navara D40 modyfikacja off road...
Witam wszystkich mniej lub bardziej zainteresowanych tematem.
Niedawno po analizie „za” i „przeciw” zakupiłem Navarę D40 (zapoznałem się także z wątkami dotyczącymi wyboru pick-up'a na tym forum, jednak nie chciałbym w tym wątku o tym pisać).
Teraz chciałbym poznać opinię kogoś kto już sam to przerabiał lub orientuje się w kwestii przystosowania Navary nazwijmy to do jazdy w terenie. Od razu piszę, że do „grubszej” jazdy mam Patrola Y60 i nie zamierzam pickupem jeździć jak GR-em!!! Tylko lżejsza wersja terenu czyli woda, błoto do pół drzwi, a nie po zagłówki, jazda „po mieście” i jako (nie lubię tego określenia) samochód reklamowy bla bla, bla.
Od razu napiszę co już wiem:
zawieszenie: kilka możliwości
Ironman – z wielu źródeł nie polecane – bo siada, pęka itp. Ja mam w parchu od 5 lat sprężyny i w sumie nie narzekam – może faktycznie trochę siadły, ale lekko nie miały!!!
Dobinson – mam w drugim Patrolu, kilku znajomych też użytkuje, ale wszystko tylko w Y60...
Inne marki (OME, Rancho, Trial Master........) wiem, że OME jest dobrą marką i nie komentuje, gdyż zbyt krótko jeździłem na nich – tu właśnie proszę o pomoc
Calmini – no właśnie... podobno montaż wyżej wymienionych zawieszeń niewiele daje raptem 2'' – podobno nawet niewiele widać... i tu właśnie Calmini które daje 5” liftu i znacznie zmienia możliwości jazdy w terenie, jednak niestety jest mega drogie, nie ma w komplecie ani resorów, ani sprężyn więc do i tak worka pieniędzy trzeba jeszcze sporo dorzucić.
Może i warto ale czy ktoś może napisać jak to się sprawuje po czarnym i jak OR?
Zderzak i wciągarka: słaby wybór – ARB za nie małą kasę lub sama płyta z windą i zwykły zderzak – kłopot w razie ostrzejszych najazdów, krzaków, małych drzewek... coś do polecenia? Może ktoś gdzieś stworzył jakiś „odważnik” i może polecić? Oglądałem ostatnio ładny zderzak "offroadowy" jednak bez płyty pod wyciągarkę i z blaszki 1 może 1,5mm...
Płyty zabezpieczające podwozie: alu czy stalowe. Wiem, że alu będą dużo lżejsze jednak czy te np. 15 kg ma aż taki wpływ dla całości? Może ktoś coś już montował lub gdzieś dorabiał i ma zdanie, że warto przepłacić np. za Asfira, a robione u … są tańsze ale gną się itp...
Koła: sprawdzałem, że wchodzą do mnie 16'' chociaż oryginalnie mam 17'' tak więc czy da radę na 265/75R16 czy 265/70R17 czy inne i jakie AT. BFG, General Graber, Toyo??? Mam coć do powiedzenia w kwestii MT, jednak AT (do wszystkiego – do niczego?)?
Z góry dziękuję za pomoc!
Pozdrawiam!
Niedawno po analizie „za” i „przeciw” zakupiłem Navarę D40 (zapoznałem się także z wątkami dotyczącymi wyboru pick-up'a na tym forum, jednak nie chciałbym w tym wątku o tym pisać).
Teraz chciałbym poznać opinię kogoś kto już sam to przerabiał lub orientuje się w kwestii przystosowania Navary nazwijmy to do jazdy w terenie. Od razu piszę, że do „grubszej” jazdy mam Patrola Y60 i nie zamierzam pickupem jeździć jak GR-em!!! Tylko lżejsza wersja terenu czyli woda, błoto do pół drzwi, a nie po zagłówki, jazda „po mieście” i jako (nie lubię tego określenia) samochód reklamowy bla bla, bla.
Od razu napiszę co już wiem:
zawieszenie: kilka możliwości
Ironman – z wielu źródeł nie polecane – bo siada, pęka itp. Ja mam w parchu od 5 lat sprężyny i w sumie nie narzekam – może faktycznie trochę siadły, ale lekko nie miały!!!
Dobinson – mam w drugim Patrolu, kilku znajomych też użytkuje, ale wszystko tylko w Y60...
Inne marki (OME, Rancho, Trial Master........) wiem, że OME jest dobrą marką i nie komentuje, gdyż zbyt krótko jeździłem na nich – tu właśnie proszę o pomoc
Calmini – no właśnie... podobno montaż wyżej wymienionych zawieszeń niewiele daje raptem 2'' – podobno nawet niewiele widać... i tu właśnie Calmini które daje 5” liftu i znacznie zmienia możliwości jazdy w terenie, jednak niestety jest mega drogie, nie ma w komplecie ani resorów, ani sprężyn więc do i tak worka pieniędzy trzeba jeszcze sporo dorzucić.
Może i warto ale czy ktoś może napisać jak to się sprawuje po czarnym i jak OR?
Zderzak i wciągarka: słaby wybór – ARB za nie małą kasę lub sama płyta z windą i zwykły zderzak – kłopot w razie ostrzejszych najazdów, krzaków, małych drzewek... coś do polecenia? Może ktoś gdzieś stworzył jakiś „odważnik” i może polecić? Oglądałem ostatnio ładny zderzak "offroadowy" jednak bez płyty pod wyciągarkę i z blaszki 1 może 1,5mm...
Płyty zabezpieczające podwozie: alu czy stalowe. Wiem, że alu będą dużo lżejsze jednak czy te np. 15 kg ma aż taki wpływ dla całości? Może ktoś coś już montował lub gdzieś dorabiał i ma zdanie, że warto przepłacić np. za Asfira, a robione u … są tańsze ale gną się itp...
Koła: sprawdzałem, że wchodzą do mnie 16'' chociaż oryginalnie mam 17'' tak więc czy da radę na 265/75R16 czy 265/70R17 czy inne i jakie AT. BFG, General Graber, Toyo??? Mam coć do powiedzenia w kwestii MT, jednak AT (do wszystkiego – do niczego?)?
Z góry dziękuję za pomoc!
Pozdrawiam!
Y60 long z bezwzględnym minimum... nie sprzętem to talentem!
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Nissan Navara D40 modyfikacja off road...
SAS z przodu + SAS z tyłu z GR-a,s ilnik 4.0V6deja pisze:...
Reszta się nie liczy

Nissan-y
Re: Nissan Navara D40 modyfikacja off road...
A co to ten SAS kolego? Moc wystarczająca więc zmiana motoru nie wchodzi w rachubę.
Y60 long z bezwzględnym minimum... nie sprzętem to talentem!
Re: Nissan Navara D40 modyfikacja off road...
Nie zapomnij zabrać w drogę ;
-piasty przód wraz z czujnikami abs (uszkodzenie czujnika-brak napędu)
-łożyska tył-jesli dostaniesz bo to raczej nierealne wiec lepiej półosie całe
-krzyżaki
Navare zostaw na asfalt
ew lekki szuterek-mam d40 5 lat i chyba bałbym się nia w ostrzejszym terenie jezdzic a napewno nie jako auto wyprawowe 
265/7516 na oryginalnej feldze wchodzą bez liftu
-piasty przód wraz z czujnikami abs (uszkodzenie czujnika-brak napędu)
-łożyska tył-jesli dostaniesz bo to raczej nierealne wiec lepiej półosie całe
-krzyżaki

Navare zostaw na asfalt


265/7516 na oryginalnej feldze wchodzą bez liftu
Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.
Ropa do traktorów.
Re: Nissan Navara D40 modyfikacja off road...
Jak auto ma być do turystycznego off roadu i miejskiej dżungli to lift zawieszenia + 5” pozbawiony jest sensu. Miałem okazję raz w życiu jechać D40 z zawieszeniem Calmini. Niestety nie był to już ten wygodny dobrze prowadzący się samochodów.O jakości i żywotności podzespołów Calmimi nie wspominam wszem i wobec wiadomo, że najwyższych lotów one nie są.
De facto na sprężynach od Old Man Emu, Ironman, Dobinsons Nissana można podnieść o +30mm o stanu fabrycznego . Najmocniejsze sprężyny do mocno obciążonych aut dają około +45mm liftu. Nawet po wymianie zawieszenia na nowe wzmocnione, pozostawiając seryjny, plastikowy zderzak nie ma większej możliwości zamontowania większych opon czyli zwiększenia prześwitu.
Jak chcesz nadać charakter autu, dodać wigoru to zrób body lift + 50mm, zamontuje bagażnik dachowy i auto już będzie wyższe od serii od 13cm. Do tego polecam ładny estetyczny zderzak TJM model T17 eurobar czyli bez orurowania zgodny aktualnym stanem prawnym dotyczącym orurowania.

Zawieszenie:
Trail Master nie w ofercie przednich amortyzatorów oraz sprężyny do D40.
Old Man Emu. Najmocniejsza sprężyna OME 608 daje +30mm i przystosowana jest obciążenia od 41kg do 80kg. De facto po zamontowaniu zderzaka + wyciągarka zawieszanie nabiera seryjnej charakterystyki. Auto zaczyna nurkować podczas hamowania – moim zdaniem sprężyna jest za miękka. Kolejną rzeczą przemawiająca za nie kupowaniem Old Man Emu jest bardzo wysoka cena przednich amortyzatorów nomen omen bardzo dobrych amortyzatorów
Iornman – spręzyna NISS04C ma podobną charakterystykę i właściwości co Old Man Emu.Amortyzatory przednie to tylko Nitrogas.To słaby zbliżony do serii amortyzator o dwukrotnie mniejszej pojemności gazowo olejowej od amortyzatorów konkurencji i od Ironman Foam Cell.
Najmocniejsze sprężyny ma Dobinsons oraz TJM. Ponadto obydwie firmy mają przyzwoite ceny na amortyzatory przednie około 300 zł mniej niż OME.
Osłony zamontowałbym stalowe TJM lub Sheriff są trzykrotnie tańsze od ASFIR. Skuteczność 3mm blachy stalowej jest taka taka sama jak 6mm aluminium. Gorzej jest z wagą: Osłona przednia stalowa Sheriff waży 11,5kg a aluminiowa 7,5kg.

De facto na sprężynach od Old Man Emu, Ironman, Dobinsons Nissana można podnieść o +30mm o stanu fabrycznego . Najmocniejsze sprężyny do mocno obciążonych aut dają około +45mm liftu. Nawet po wymianie zawieszenia na nowe wzmocnione, pozostawiając seryjny, plastikowy zderzak nie ma większej możliwości zamontowania większych opon czyli zwiększenia prześwitu.
Jak chcesz nadać charakter autu, dodać wigoru to zrób body lift + 50mm, zamontuje bagażnik dachowy i auto już będzie wyższe od serii od 13cm. Do tego polecam ładny estetyczny zderzak TJM model T17 eurobar czyli bez orurowania zgodny aktualnym stanem prawnym dotyczącym orurowania.

Zawieszenie:
Trail Master nie w ofercie przednich amortyzatorów oraz sprężyny do D40.
Old Man Emu. Najmocniejsza sprężyna OME 608 daje +30mm i przystosowana jest obciążenia od 41kg do 80kg. De facto po zamontowaniu zderzaka + wyciągarka zawieszanie nabiera seryjnej charakterystyki. Auto zaczyna nurkować podczas hamowania – moim zdaniem sprężyna jest za miękka. Kolejną rzeczą przemawiająca za nie kupowaniem Old Man Emu jest bardzo wysoka cena przednich amortyzatorów nomen omen bardzo dobrych amortyzatorów
Iornman – spręzyna NISS04C ma podobną charakterystykę i właściwości co Old Man Emu.Amortyzatory przednie to tylko Nitrogas.To słaby zbliżony do serii amortyzator o dwukrotnie mniejszej pojemności gazowo olejowej od amortyzatorów konkurencji i od Ironman Foam Cell.
Najmocniejsze sprężyny ma Dobinsons oraz TJM. Ponadto obydwie firmy mają przyzwoite ceny na amortyzatory przednie około 300 zł mniej niż OME.
Osłony zamontowałbym stalowe TJM lub Sheriff są trzykrotnie tańsze od ASFIR. Skuteczność 3mm blachy stalowej jest taka taka sama jak 6mm aluminium. Gorzej jest z wagą: Osłona przednia stalowa Sheriff waży 11,5kg a aluminiowa 7,5kg.

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: Nissan Navara D40 modyfikacja off road...
Naprawdę NIKT nie przerabiał, bądź przymierzał się, czy chociaż słyszał jak ktoś..."motał" navarę
Może chociaż w handlowy sposób napisze coś, czy warto dość sporo wydać na calmini, czy wystarczy lift 2'' z innych producentów (OME, Dobinson itp)
Czekam na wypowiedzi, wdzięczny będę

Może chociaż w handlowy sposób napisze coś, czy warto dość sporo wydać na calmini, czy wystarczy lift 2'' z innych producentów (OME, Dobinson itp)

Czekam na wypowiedzi, wdzięczny będę

Y60 long z bezwzględnym minimum... nie sprzętem to talentem!
Re: Nissan Navara D40 modyfikacja off road...
Ups, nie odświeżyłem strony... a tu ktoś życzliwy już coś napisał...
Na Twojej stronce znalazłem co nie co jednak chciałbym jeszcze poznać ceny produktów o których piszesz. Jeżeli chodzi o Dobinsona to na allegro było coś za około 3,5tys zł/kpl, jednak osłony albo za drogie (jak dla mnie) alu... a zderzaków nie ma i już. Pytanie dodatkowe - z jakiej grubości blachy jest zbudowany zderzak TJM i z jakiej jest płyta pod wyciągarkę?
Na Twojej stronce znalazłem co nie co jednak chciałbym jeszcze poznać ceny produktów o których piszesz. Jeżeli chodzi o Dobinsona to na allegro było coś za około 3,5tys zł/kpl, jednak osłony albo za drogie (jak dla mnie) alu... a zderzaków nie ma i już. Pytanie dodatkowe - z jakiej grubości blachy jest zbudowany zderzak TJM i z jakiej jest płyta pod wyciągarkę?
Y60 long z bezwzględnym minimum... nie sprzętem to talentem!
Re: Nissan Navara D40 modyfikacja off road...
Montowałem kilka zderzaków T17 ale nigdy nie przyszło mi wziąć do ręki suwmiarki i mierzyć. Wychodzę z założenia, że zderzak projektował ktoś znacznie mądrzejszy ode mnie i przewidział wszystko. Jest na pewno zrobiony z na tyle grubiej blachy, że nie będzie sią giął i z na tyle cienkiej, żeby jak bardziej pochłonąć energię ( ewentualnego ) zderzenia, a nie przenieść ją na ramę. BTW to nie mam pojęcia z jakiej grubej blachy jest mój ARB
Jedno jest pewne i przemawia na duży + w porównaniu do ARB. Płyta jest tak skonstruowana, że wyciągarki nie trzeba obracać o 90C i miejsca jest na tyle dużo, ze wchodzi tam Super Winch EP 9.0 12V razem z puszką z przekaźnikami. Ponadto konstrukcja zderzaka zapewnia bardzo dobry dostęp do wyciągarki.

Jedno jest pewne i przemawia na duży + w porównaniu do ARB. Płyta jest tak skonstruowana, że wyciągarki nie trzeba obracać o 90C i miejsca jest na tyle dużo, ze wchodzi tam Super Winch EP 9.0 12V razem z puszką z przekaźnikami. Ponadto konstrukcja zderzaka zapewnia bardzo dobry dostęp do wyciągarki.
Ostatnio zmieniony śr lip 21, 2010 1:34 pm przez Eskapada, łącznie zmieniany 1 raz.
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: Nissan Navara D40 modyfikacja off road...
Na pewno lepiej skasować zderzak niż ramę - bez dwóch zdań
Po prostu kilka dni temu oglądałem coś nawet ładnie wykonanego, jednak z blaszki jak od puszki po piwie (nawet nie po paprykarzu...), a na zdjęciach wyglądał OK
Pozdrawiam!


Pozdrawiam!
Y60 long z bezwzględnym minimum... nie sprzętem to talentem!
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Nissan Navara D40 modyfikacja off road...
Sztywny most po naszemu...deja pisze:A co to ten SAS kolego? Moc wystarczająca więc zmiana motoru nie wchodzi w rachubę.
Nissan-y
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Nissan Navara D40 modyfikacja off road...
Nie spodziewaj się cudów... ja bym zostawił tworzywo, do rozganiania trawy i krzaków wystarczy, się porysuje i co z tego.deja pisze:Na pewno lepiej skasować zderzak niż ramę - bez dwóch zdańPo prostu kilka dni temu oglądałem coś nawet ładnie wykonanego, jednak z blaszki jak od puszki po piwie (nawet nie po paprykarzu...), a na zdjęciach wyglądał OK
![]()
Pozdrawiam!
Nissan-y
Re: Nissan Navara D40 modyfikacja off road...
Pogadaj jutro z Arturem jak przywieziesz oponki. On przerabiał Navarę: zawieszenie calmini 5", zderzaki, osłony dorabiał bo asfiry i inne sfiry już nie pasują do calmini na 5", jeździł tym autem tak więc wie jak zachowuje się na drodze.deja pisze:Naprawdę NIKT nie przerabiał, bądź przymierzał się, czy chociaż słyszał jak ktoś..."motał" navarę![]()
Poza tym wiele jeszcze innych rzeczy robił przy tym samochodzie. Wczoraj te auto było do obejrzenia w warsztacie na Lubelskiej.
Dzika Koza
Re: Nissan Navara D40 modyfikacja off road...
Do Navary są bardzo udane zestawy z przedłużonymi wieszakami.

Więcej szczegółów na stronie importera w zakładce Superior Engineering


Więcej szczegółów na stronie importera w zakładce Superior Engineering

Life's Too Short For A Full Time Job
- Igor V8
-
- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Re: Nissan Navara D40 modyfikacja off road...
Jak przerabiał to 2 razy ...deja pisze:Naprawdę NIKT nie przerabiał, bądź przymierzał się, czy chociaż słyszał jak ktoś..."motał" navarę![]()
Pierwszy i ostatni

Pisz do kolegi Kosa ... lubił ten samochód

Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości