Zmiana mostów w Pajero II - ktoś przerabiał ten temat?

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

tomak74
Posty: 313
Rejestracja: śr mar 26, 2008 7:20 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zmiana mostów w Pajero II - ktoś przerabiał ten temat?

Post autor: tomak74 » czw wrz 09, 2010 9:09 am

a ja tam czekam aż ktoś wyłoży kasiorę i zamontuje sobie blokadę z przodu , nie mam niestety pojęcia czy coś się przez nią od razu rozpadnie :wink: . I opisze jak to hula . Z pajero jest ten problem że to taka ,, tańsza'' terenówka i nikt nie ładuje mega kasy w przeróbki , jak już to zmienia samochód .... Toyociarze i patrolowcy już takich dylematów nie mają i potem mogą udowadniać swoje ,, wątpliwe '' przewagi :)21 .

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Zmiana mostów w Pajero II - ktoś przerabiał ten temat?

Post autor: gebels » czw wrz 09, 2010 9:16 am

przy tym bieżniku i tym silniku zwykłe sprzęgło tez szybko umrze, załóż porządne, są dedykowane do miśka nić rzeźbić nie trzeba i wcale kosmicznie nie kosztują

a zderzak skoro sie zweryfikował przy ciąganiu to był do bani

miśka trzeba mądrze zrobić, patrz adas i bobon
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
RAFULUS
 
 
Posty: 118
Rejestracja: wt mar 23, 2010 10:09 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Zmiana mostów w Pajero II - ktoś przerabiał ten temat?

Post autor: RAFULUS » czw wrz 09, 2010 9:28 am

gebels pisze:miśka trzeba mądrze zrobić, patrz adas i bobon
też uważam że to chyba najlepiej zrobione miśki. Chętnie obejrzałbym na żywo i porównał ze swoim.
Co do zderzaka to do przeprawy chyba jednak lepiej zrobić rurowy bo jest lepszy dostęp do wciągarki i błota tyle nie magazynuje.
Pajero II 3,5 V6 lift 4" SIMEX 36"
Y61 3,0 Long Lift +3" Kumho KL71 35"

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zmiana mostów w Pajero II - ktoś przerabiał ten temat?

Post autor: Eskapada » czw wrz 09, 2010 9:50 am

RAFULUS pisze:
gebels pisze:miśka trzeba mądrze zrobić, patrz adas i bobon
też uważam że to chyba najlepiej zrobione miśki. Chętnie obejrzałbym na żywo i porównał ze swoim.
Co do zderzaka to do przeprawy chyba jednak lepiej zrobić rurowy bo jest lepszy dostęp do wciągarki i błota tyle nie magazynuje.
No fakt ale :wink: - nie masz czasu na starowanie w pucharach to moim zdaniem cięcie auta i robienie obrzyna jest chyba bez sensu - ja osobiście lubię jak w aucie działa ogrzewanie i słychać radio i jak mam możliwość zabrania więcej niż jednej osoby do auta. Dziś jeździsz wokół komina a jutro będziesz chciał pojechać w Karpaty - obrzynem bez dachu bez bagażnika ?? :wink:

Co do zderzaka to się zgadzam.
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
RAFULUS
 
 
Posty: 118
Rejestracja: wt mar 23, 2010 10:09 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Zmiana mostów w Pajero II - ktoś przerabiał ten temat?

Post autor: RAFULUS » czw wrz 09, 2010 11:11 am

Właśnie oglądałem swój zderzak w poszukiwaniu przyczyny wygięcia i okazało się że oryginalne mocowanie zderzaka do którego wszystko było przykręcone zawiodło. Puścił spaw przy ramie. Więc sam zderzak nie zawinił tak naprawdę wygięcie jest symboliczne, więcej się poprostu odgiął z uchwytem. Później postaram się wrzucić fotki.
Pajero II 3,5 V6 lift 4" SIMEX 36"
Y61 3,0 Long Lift +3" Kumho KL71 35"

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Zmiana mostów w Pajero II - ktoś przerabiał ten temat?

Post autor: gebels » czw wrz 09, 2010 11:19 am

ja to mam wzmocnione, poddał się letko zderzak zgodnie z ideą że się ma on poddać a nie rama :)21

zderzak solidny (dzięki twardy za robote) waży ze 40kg nie więcej, fotke masz w avatarze
Obrazek
Obrazek
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
bobon
Posty: 769
Rejestracja: śr kwie 22, 2009 2:03 pm
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Kontaktowanie:

Re: Zmiana mostów w Pajero II - ktoś przerabiał ten temat?

Post autor: bobon » czw wrz 09, 2010 11:27 am

No i znowu z wielkim bólem , muszę się zgodzić z Eską :)21 :)21 :wink:
Rzeczywiście jeśli nie napinasz się na jakieś poważniejsze starty to daj sobie na luz , naprawiaj na bieżąco to co się zweryfikuje i się baw :)21 :)2
A jeśli myślisz o startach w zawodach , to najpierw uprzedź żonę że z zakupami musi się na razie wstrzymać i do dzieła :)21
Oczywiście zapraszam jeśli chcesz coś podejrzeć :D
Nie ważne czym, byle MKNĄĆ

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Zmiana mostów w Pajero II - ktoś przerabiał ten temat?

Post autor: Adas » czw wrz 09, 2010 4:18 pm

przedstawię na swoim przykładzie modyfikacje w przeciągu około 3 lat, jest to przykład Pajero 1, ale przy P2 jest podobnie :


rok 2007
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

rok 2008
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

rok 2009
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

rok 2010
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


wszystkie powyższe modyfikacje robiły się pod wpływem potrzeby i przemyśleń po rajdowych, nie warto iść na skróty.

Awatar użytkownika
bobon
Posty: 769
Rejestracja: śr kwie 22, 2009 2:03 pm
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Kontaktowanie:

Re: Zmiana mostów w Pajero II - ktoś przerabiał ten temat?

Post autor: bobon » czw wrz 09, 2010 5:04 pm

No i właśnie kolega Adaś przedstawił jak powinno się dochodzić do idealnego autka :)21 :)21
Nie ma blokad, sztywnych mostów, liftu 5cali i innych mega zajebistych gadżetów- a jeździ i daje radę przeważnie w czubie stawki. :)2 :)2


Pomożesz na Kormoranie za te lizusostwo :)21 :)21 :)21
Nie ważne czym, byle MKNĄĆ

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zmiana mostów w Pajero II - ktoś przerabiał ten temat?

Post autor: Eskapada » czw wrz 09, 2010 5:13 pm

bobon pisze:
Nie ma , liftu 5cali
oj ma w porównaniu do serii ma :wink:
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Zmiana mostów w Pajero II - ktoś przerabiał ten temat?

Post autor: Adas » czw wrz 09, 2010 6:57 pm

bobon pisze:No i właśnie kolega Adaś przedstawił jak powinno się dochodzić do idealnego autka :)21 :)21
Nie ma blokad, sztywnych mostów, liftu 5cali i innych mega zajebistych gadżetów- a jeździ i daje radę przeważnie w czubie stawki. :)2 :)2


Pomożesz na Kormoranie za te lizusostwo :)21 :)21 :)21
:lol: lizus, a na moją pomoc zawsze możesz liczyć , chociaż ostatnio nie wyszło :oops: ups

co do blokad to mam dwie , centralną i tylną :)21

co do lifty to sumując buda 2' tył 5' przód 2' to wychodzi 4-7' :o

Awatar użytkownika
RAFULUS
 
 
Posty: 118
Rejestracja: wt mar 23, 2010 10:09 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Zmiana mostów w Pajero II - ktoś przerabiał ten temat?

Post autor: RAFULUS » czw wrz 09, 2010 10:27 pm

Adas pisze:
bobon pisze:co do blokad to mam dwie , centralną i tylną :)21

co do lifty to sumując buda 2' tył 5' przód 2' to wychodzi 4-7' :o
to tak reasumując ten temat, nie prościej, taniej i lepiej było kupić PII z blokadami? :)21
Pajero II 3,5 V6 lift 4" SIMEX 36"
Y61 3,0 Long Lift +3" Kumho KL71 35"

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zmiana mostów w Pajero II - ktoś przerabiał ten temat?

Post autor: majcher » pt wrz 10, 2010 9:27 am

RAFULUS pisze:
Adas pisze:
bobon pisze:co do blokad to mam dwie , centralną i tylną :)21

co do lifty to sumując buda 2' tył 5' przód 2' to wychodzi 4-7' :o
to tak reasumując ten temat, nie prościej, taniej i lepiej było kupić PII z blokadami? :)21
prosciej, taniej i lepiej jest "schudnac" :)21 :)21 :)21
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Zmiana mostów w Pajero II - ktoś przerabiał ten temat?

Post autor: Adas » pt wrz 10, 2010 11:10 am

RAFULUS pisze:
Adas pisze:
bobon pisze:co do blokad to mam dwie , centralną i tylną :)21

co do lifty to sumując buda 2' tył 5' przód 2' to wychodzi 4-7' :o
to tak reasumując ten temat, nie prościej, taniej i lepiej było kupić PII z blokadami? :)21
buda P2 mnie się nie widzi :D

Awatar użytkownika
RAFULUS
 
 
Posty: 118
Rejestracja: wt mar 23, 2010 10:09 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Zmiana mostów w Pajero II - ktoś przerabiał ten temat?

Post autor: RAFULUS » pt wrz 10, 2010 12:20 pm

ok ok tak tylko głośno myślę :)2
Pajero II 3,5 V6 lift 4" SIMEX 36"
Y61 3,0 Long Lift +3" Kumho KL71 35"

Awatar użytkownika
bartai
 
 
Posty: 132
Rejestracja: sob lut 17, 2007 10:40 am
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA

Re: Zmiana mostów w Pajero II - ktoś przerabiał ten temat?

Post autor: bartai » śr paź 20, 2010 7:27 am

Panowie pytanie czy w 3.0 v6 był tylko 1 rodzaj przełożeń w mostach i czy to 4,875 i jak myslicie jak to bedzie robić w 2,6
PAJERO 2,6 88r KRWISTY

Awatar użytkownika
bazylisek
 
 
Posty: 912
Rejestracja: wt cze 16, 2009 9:42 pm
Lokalizacja: Rabka-Zdrój /// Kraków

Re: Zmiana mostów w Pajero II - ktoś przerabiał ten temat?

Post autor: bazylisek » śr paź 20, 2010 9:21 am

Ja miałem "w ręce" visiksa 4.625

Wolniejsze 4,875 były w 2,5 dizlu ale też nie zawsze...

Najwolniejsze to chyba diesel 4d56 z automatem :)21

Tomek
Tomek

Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT

robertsw
 
 
Posty: 220
Rejestracja: wt maja 29, 2007 3:25 pm
Lokalizacja: Głogów-Wschowa

Re: Zmiana mostów w Pajero II - ktoś przerabiał ten temat?

Post autor: robertsw » śr paź 20, 2010 6:56 pm

Przełożenia 4.875 masz też w Galloperku longu 2.5TDi awtomat i robi dobrze.
Grand Viertarka 2.0i śliczna blaszanka już nie seria,Galloper 2.5TCI AT BFG 32'',Lift 2''

Awatar użytkownika
bartai
 
 
Posty: 132
Rejestracja: sob lut 17, 2007 10:40 am
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA

Re: Zmiana mostów w Pajero II - ktoś przerabiał ten temat?

Post autor: bartai » śr paź 20, 2010 9:12 pm

Chodzi o to że koleś ma most z blokadą od II na sprężynach podobno od 3.0 v6, ale niestety nie wie jakie są przełożenia i stąd moje pytanie.
PAJERO 2,6 88r KRWISTY

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Zmiana mostów w Pajero II - ktoś przerabiał ten temat?

Post autor: Kajen » śr paź 20, 2010 9:45 pm

Okej a takie pytanko:
Chciałbym dorzucic sobie w koncu blokade na tył. Ideałem byłby most z ratio 4.875, blokadą :)21, mocowanie na resory i chciałbym tez zamiast bebnow - tarczobebny. Czy dwojki z blokada wychodziły na resorze piorowym ? Czy ratuje mnie tylko od l200 ?

Awatar użytkownika
bartai
 
 
Posty: 132
Rejestracja: sob lut 17, 2007 10:40 am
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA

Re: Zmiana mostów w Pajero II - ktoś przerabiał ten temat?

Post autor: bartai » czw paź 21, 2010 12:13 am

słyszałem o I na sprężynie, końcówka serii, ale o II na resorze to nie bardzo. Chcę iść krok dalej i oprócz hamulców tarczowych, blokady zafundować sobie sprężyny. Potrzebuję tylko poprzeczki z mocowaniem sprężyn
Obrazek
więc jak komuś zostało coś z takiej ramy chętnie się zaopiekuję :lol:
PAJERO 2,6 88r KRWISTY

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zmiana mostów w Pajero II - ktoś przerabiał ten temat?

Post autor: Eskapada » wt paź 26, 2010 11:07 am

Pajero II od 1991 do 98 produkowane było w wersji z resorami. Classic na pewno już nie.
Kajen pisze:Okej a takie pytanko:
Chciałbym dorzucic sobie w koncu blokade na tył. Ideałem byłby most z ratio 4.875, blokadą :)21, mocowanie na resory i chciałbym tez zamiast bebnow - tarczobebny. Czy dwojki z blokada wychodziły na resorze piorowym ? Czy ratuje mnie tylko od l200 ?
Kup most od dwójki - kompletny z wahaczami panhardem, i po sprawie
:)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Zmiana mostów w Pajero II - ktoś przerabiał ten temat?

Post autor: Kajen » wt paź 26, 2010 12:52 pm

Tak tylko ja mam resory... Ostatecznie zamowiłem most od l200 :)21

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zmiana mostów w Pajero II - ktoś przerabiał ten temat?

Post autor: Eskapada » wt paź 26, 2010 12:58 pm

Kajen pisze:Tak tylko ja mam resory... Ostatecznie zamowiłem most od l200 :)21
bez sensu
:roll:

wiem, że masz resory, dla tego napisałem kup sobie most z kompletem wahaczy i panhradem. Ciut więcej motania ale nie będziesz zrzędził :wink: że Cie na nowe resory nie stać.
Sprężyna lepiej wybiera nierówności i a komplet nowych wzmocnionych sprężyn kosztuje mniej niż jeden resor, że o tulejach i wieszakach nie wspomnę
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Zmiana mostów w Pajero II - ktoś przerabiał ten temat?

Post autor: Kajen » wt paź 26, 2010 1:09 pm

Przerobka ramy z resorow na wahacze to wieksza rzezba niz most z l200, ktory pasuje prawie plug&play. I mimo ze jestem spawaczem i pare lat juz lepie zelazo uwazam ze łatwo spueprzyc taką przerobke tym bardziej motając dwudziestoletnią rame... Faktycznie jednak co do sprezyn to masz racje, sa tansze i lepsze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości