Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
Moderator: Student
Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
Hej,
Wie ktoś jak jest poprowadzony powrót paliwa do zbiornika? Jak to wygląda przy zbiorniku, czy i jak są połączone 2 zbiorniki, czy powrót idzie jakoś do dwóch na raz? W katalogach części nigdzie tego nie mogę znaleźć, tylko jest układ z pojedynczą rurką do benzyny.
Dzisiaj zepsułem swój zbiornik [miałem przelew tylko do jednego poprowadzony, zapomniałem przełączyć], i nie wiem czy motać, czy może da się coś oryginalnego zaadoptować.
Wie ktoś jak jest poprowadzony powrót paliwa do zbiornika? Jak to wygląda przy zbiorniku, czy i jak są połączone 2 zbiorniki, czy powrót idzie jakoś do dwóch na raz? W katalogach części nigdzie tego nie mogę znaleźć, tylko jest układ z pojedynczą rurką do benzyny.
Dzisiaj zepsułem swój zbiornik [miałem przelew tylko do jednego poprowadzony, zapomniałem przełączyć], i nie wiem czy motać, czy może da się coś oryginalnego zaadoptować.
Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
Jak wkładałem 4C90 to poprowadziłem powrót tak bo nie chciało mi się zrzucać baku i wlutowywać rurki.

U mnie się sprawdza, ale śmigam na jednym baku. Aby jeździć na dwóch trzeba by było zabudować trójnik oraz zawory i poprowadzić przewód do drugiego zbiornika.
Jak zrobisz bez zaworów to zakładając, że masz dwa baki pełne to powrót będzie szedł równomiernie do każdego i zacznie się przelewać z tego wyłączonego. Jest też możliwość podpięcia powrotu pod zasilanie i niektórzy tak mają, ale nie spotkałem się z takim fabrycznym rozwiązaniem. Zawsze idzie osobny powrót do baku.


U mnie się sprawdza, ale śmigam na jednym baku. Aby jeździć na dwóch trzeba by było zabudować trójnik oraz zawory i poprowadzić przewód do drugiego zbiornika.
Jak zrobisz bez zaworów to zakładając, że masz dwa baki pełne to powrót będzie szedł równomiernie do każdego i zacznie się przelewać z tego wyłączonego. Jest też możliwość podpięcia powrotu pod zasilanie i niektórzy tak mają, ale nie spotkałem się z takim fabrycznym rozwiązaniem. Zawsze idzie osobny powrót do baku.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
Oryginalny przełącznik baków od honkera przełącza na raz zasilanie i nadmiar. Jakby co, to na forum jest człek, który chyba sprzedawał je na allegro.
Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
O, taki przełącznik byłby fajny
Jak nie dostanę to wstawię obok drugi od uaza.
Zippo - ja się pobawię w rurki, dojście przecież jest bez zrzucania baku, 6 czy 8 śrubek i już.

Zippo - ja się pobawię w rurki, dojście przecież jest bez zrzucania baku, 6 czy 8 śrubek i już.
Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
Mi mechanik powiedział, żeby nie używać uazowskiego przełącznika baków bo uszczelki są słabe i po tylu latach nie wytrzymają kontaktu z ON. Czy to prawda, czy nie nie sprawdzałem. Mam podłączony jeden zbiornik i wstawiony smok od Lublina lub Żuka diesla (silnik 4c90).
Zastanawiam się nad zrobieniem rozwiązania tak jak w samochodach ciężarowych - czyli po kraniku w bokach zbiorników i połączyć wężem gumowym. Wyrównynawanie poziomów ON w zbiornikach grawitacyjnie. Jedynie to dobrać właściwy przekrój węża i kraników, żeby nie sączylo się za wolno. W ramę wspawać jakiś profil lub ceownik, żeby wąż w nim schować, co by się w jakimś błocku nie urwał/przetarł itp.
Jak kopiować to rozwiązania sprawdzone w dużej skali
pozdrawiam
Marcin
Zastanawiam się nad zrobieniem rozwiązania tak jak w samochodach ciężarowych - czyli po kraniku w bokach zbiorników i połączyć wężem gumowym. Wyrównynawanie poziomów ON w zbiornikach grawitacyjnie. Jedynie to dobrać właściwy przekrój węża i kraników, żeby nie sączylo się za wolno. W ramę wspawać jakiś profil lub ceownik, żeby wąż w nim schować, co by się w jakimś błocku nie urwał/przetarł itp.
Jak kopiować to rozwiązania sprawdzone w dużej skali

pozdrawiam
Marcin
był UAZ 31512/1985r prawie oryginał
jest GAZ 69M/1969r prawie oryginał
jest GAZ 69M/1969r prawie oryginał
- GikroV
-
- Posty: 1041
- Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)
Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
A w razie konieczności wymontowania jednego zbiornika paliwo spuszczać z obu
Ewentualnie przy dość długim przechyle paliwo ze zbiornika A przeleje się do zbiornika B lub nawet w tym niżej zacznie się wylewać korkiem bo jak wiadomo oryginalne korki często nie są zbyt szczelne. Do tego możliwość zapowietrzenia układu.

UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)
Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
Tu mająTakayuki pisze:O, taki przełącznik byłby fajnyJak nie dostanę to wstawię obok drugi od uaza.
Zippo - ja się pobawię w rurki, dojście przecież jest bez zrzucania baku, 6 czy 8 śrubek i już.

http://www.sklep.andoria-mot.com.pl/ind ... od_group=0
Ale biorąc pod uwagę cenę, to chyba bym wolał dać po 2 elektrozawory na każdy zbiornik
http://allegro.pl/zawor-elektrozawor-pa ... 32684.html
Przy okazji można zrobić sprytne zabezpieczenie przed kradzieżą

VW T4 syncro, 2.4D, long 

Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
Cena faktycznie piękna.
Zabezpieczenie myślałem przed pompą wstawiać... ale te zawory fajnie wyglądają, 4 takie i ogarnięte 2 zbiorniki
Przełącznik elektryczny dwusekcyjny to się nie da nawet pomylić z przełączaniem. Dobry pomysł, dobry 
Można faktycznie zrobić immobilizer od razu... u mnie na dzieciarnie wystarcza masa i reduktor
Zabezpieczenie myślałem przed pompą wstawiać... ale te zawory fajnie wyglądają, 4 takie i ogarnięte 2 zbiorniki


Można faktycznie zrobić immobilizer od razu... u mnie na dzieciarnie wystarcza masa i reduktor

Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
Każdy robi jak mu pasuje - ponieważ ja nie upalam auta w błocie po pachy i nie trawersuję - jest dla mnie pojazdem gospodarczym i do piknikowania z rodziną to rozwiązanie mi pasuje. Zapewne do bardziej wyrafinowanej jazdy trzeba już wziąć pod uwagę to co napisałeś.GikroV pisze:A w razie konieczności wymontowania jednego zbiornika paliwo spuszczać z obuEwentualnie przy dość długim przechyle paliwo ze zbiornika A przeleje się do zbiornika B lub nawet w tym niżej zacznie się wylewać korkiem bo jak wiadomo oryginalne korki często nie są zbyt szczelne. Do tego możliwość zapowietrzenia układu.
pozdrawiam
Marcin
był UAZ 31512/1985r prawie oryginał
jest GAZ 69M/1969r prawie oryginał
jest GAZ 69M/1969r prawie oryginał
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
Napisz do @HEC'a. Chyba on miał duużo taniejA.F. pisze:Tu mająTakayuki pisze:O, taki przełącznik byłby fajnyJak nie dostanę to wstawię obok drugi od uaza.
Zippo - ja się pobawię w rurki, dojście przecież jest bez zrzucania baku, 6 czy 8 śrubek i już.![]()
http://www.sklep.andoria-mot.com.pl/ind ... od_group=0
Ale biorąc pod uwagę cenę, to chyba bym wolał dać po 2 elektrozawory na każdy zbiornik
http://allegro.pl/zawor-elektrozawor-pa ... 32684.html
Przy okazji można zrobić sprytne zabezpieczenie przed kradzieżą
Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
Korzystam tylko z jednego zbiornika lewego ale mam zamiar dołączyć drugi przez pompkę paliwową na prónd sterowaną przezemnie i w miarę potrzeby przetaczam paliwo z prawego do lewego zbiornika, to chyba najprostrza metoda


Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
Klucz a jaką pompkę byś zastosował, bo ja też o tym myśle.
Uaz 469b, 2,1 TD 1980r.== przebudowa na 2,8D w trakcie.
Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
są takie specjalne na gruby przekrój ,ale myślę że wystarczyłaby od Poldka trucka, jest przelotowa i najtańsza z elektrycznych
Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
No fakt może się uda kupić tą z poloneza. Ja mam plan taki zeby to wykonac przy pomocy jakiegoś trójnika i wpiąć sobie bez pośrednio do baku. Poprowadzić węza najkrótszą droga tylko pompka, ale ta od trucka sie nada;)
Uaz 469b, 2,1 TD 1980r.== przebudowa na 2,8D w trakcie.
-
- Posty: 511
- Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
- Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom
Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
Mi akurat pan z tarmotu ( wysogotowo/poznań ) poradził wlutować miedziany przewód w smok oryginalny do diesela dedykowany do uaza jako powrót .Sprzedają takowe za około 40 pln-ów i jest na przewód gumowy dedykowany czyli na opaskę zacisk bo niestety od drgań i eksploatacjii to u mnie szlag trafił połączenie gwintowane na zbiorniku i już żadna siła dokręcania nic nie dała a bańka powietrza szła co kilkanaście sekund.I jeszcze dorzucił uszczelkę gratis
( a może była w zestawie i tylko mnie pocieszył - nie wiem ) jednak włanczanie powrotu w obieg to kiepska sprawa testowałem i jest dramat przy odpowietrzaniu - nie polecam
.Na razie hulam na jednym zbiorniku.


Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie
- chmieleś
- jestem tu nowy...
- Posty: 19
- Rejestracja: śr paź 08, 2008 10:46 pm
- Lokalizacja: Janowiec Wlkp / Poznań / Kórnik
Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
Witam skoro jesteśmy przy układzie paliwowym, to mam pytanie o regulacje dawki paliwa pompa wtryskowa MOTORPAL silnik 4C90.
Czytałem o regulatorze przed pompą o wymianie oleju co poprawi prace pompy, ale to nie wyjaśniło mojej ciekawości. Jak na razie mam nowe końcówki wtrysków. Chciałbym poprawić osiągi tego silnika, z tego co zauważyłem przy moim silniczku poprzedni właściciel nie robił nic. Chce wszystko sprawdzić.
Czytałem o regulatorze przed pompą o wymianie oleju co poprawi prace pompy, ale to nie wyjaśniło mojej ciekawości. Jak na razie mam nowe końcówki wtrysków. Chciałbym poprawić osiągi tego silnika, z tego co zauważyłem przy moim silniczku poprzedni właściciel nie robił nic. Chce wszystko sprawdzić.
UAZ 31512 2.9v6/35x11,5x16
Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
Ten regulator przed pompą to nic innego jak tylko odśrodkowy przyśpieszacz kąta wtrysku. Poza wymianą uszczelniacza wewnętrznego /oring/ i wymiany oleju nic więcej się nie da z nim zrobić.
Jak chcesz podkręcić dawkę, musisz odkręcić tylną część obudowy pompy. Po zdjęciu tego dekla, patrząc od góry pompy zobaczysz śrubkę z nakrętką kontrującą. Popuść kontrę i wykręć śrubkę o ćwierć obrotu, dokręć kontrę zakręć dekiel, przejedź się i oceń zmiany.
Jeżeli nie będą satysfakcjonujące powtórz operację. Jak przesadzisz to szybko odwiedzisz stację paliw
Operacja ta jest skuteczna pod warunkiem, że sekcje są w dobrym stanie. Jeżeli pompa ma padakę to już żadne regulacje nie pomogą tylko remont.
Jak chcesz podkręcić dawkę, musisz odkręcić tylną część obudowy pompy. Po zdjęciu tego dekla, patrząc od góry pompy zobaczysz śrubkę z nakrętką kontrującą. Popuść kontrę i wykręć śrubkę o ćwierć obrotu, dokręć kontrę zakręć dekiel, przejedź się i oceń zmiany.
Jeżeli nie będą satysfakcjonujące powtórz operację. Jak przesadzisz to szybko odwiedzisz stację paliw

Operacja ta jest skuteczna pod warunkiem, że sekcje są w dobrym stanie. Jeżeli pompa ma padakę to już żadne regulacje nie pomogą tylko remont.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.
-
- Posty: 511
- Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
- Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom
Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
A tak na boku to o ile wzrośnie spalanie po podkręceniu o w/w wartość tzn. ćwierć obrotu 

Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie
Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
Literek i więcej/100km po czarnym. W miarę tani tuning 

Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.
- chmieleś
- jestem tu nowy...
- Posty: 19
- Rejestracja: śr paź 08, 2008 10:46 pm
- Lokalizacja: Janowiec Wlkp / Poznań / Kórnik
Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
Witam dziś zabrałem się regulacje dawki i jak zdjąłem klapkę z tyłu pompy są tam dwie śrubki do regulacji, i pytanko która do czego:
- na pewno jedna jest od dawki paliwa
- a druga od obrotów
różnią się grubością tylko która jest od czego
- na pewno jedna jest od dawki paliwa
- a druga od obrotów
różnią się grubością tylko która jest od czego
UAZ 31512 2.9v6/35x11,5x16
Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
Ta na samej górze jest od dawki. Przecież wyżej pisałem. Jak spojrzysz na zdjętą klapkę to zobaczysz na niej taki cylindryczny odlew i na nim jest nawet odlana dolna część wtrysku. Dokładnie pod tym odlewem jest ta śrubka. Reszty nie reguluj. Jak podskoczą ci wolne obroty, a powinny to doreguluj na dźwigni.
Na focie jest akurat pompa z 4CT90, ale nie ma to znaczenia, dupy są te same

Na focie jest akurat pompa z 4CT90, ale nie ma to znaczenia, dupy są te same


Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.
Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
A ja mam pytanko 4c90 . Zapala ładnie, filtr paliwa wymieniony, powietrza brak w paliwie przy pompce paliwa, wolne obroty równo pracują tylko że jak się go puści szybko z szybkich obrotów na wolne to gaśnie. Jak pomału to ma równe wolne.
Co to może być ?
Co to może być ?
Nissan pickup, Suzuki Samurai
http://vimeo.com/31952112
http://vimeo.com/31952112
Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
Poniżej śruby regulacyjnej z dawki jest następna. Odpowiada ona za wolne obroty. Być może jest tam wyrobiony ten regulator i przy gwałtownym puszczeniu gazu cofa się i obroty spadają całkowicie. Spróbuj się nią pobawić.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.
Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
Dzięki
Zbadam sprawę
Zbadam sprawę

Nissan pickup, Suzuki Samurai
http://vimeo.com/31952112
http://vimeo.com/31952112
Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
Pyt. nr 1: Jaki olej lejecie do pompy??
Pyt. nr 2: Silnik 4CT90 z 1999r, przebieg od nowości 30 tys.km. Od jakiegos czasu po dłuzszym postoju wystepuje u mnie problem jakby z cofaniem się paliwa, tj. silnik odpala jakby pompa był zapowietrzona lub bez paliwa. Potem na wolnych obrotach puszcza delikatnie dymka i dzwiek pracy silnika nie jest taki jak wczesniej kiedy nie wystepowal problem z cofaniem paliwa. Wtryski były w czyszczeniu i regulacji, są w idealnym stanie. 2 tyg. temu odpaliłem auto z objawami jak wyżej opisane. Wyjechałem z garażu, zapakowałem graty do auta, itp. Wsiadłem i podjechałem pod bramę i nagle silnik zaczął nierówno pracować i starsznie kopcić. Wolnych obrotów nie było-gasł od razu. Na wysokich kopcił i pracował nie równo. Odpala ciężko, tak jakby nie dostawał paliwa. Czy komus sie cos podobnego przytrafilo????
Pyt. nr 2: Silnik 4CT90 z 1999r, przebieg od nowości 30 tys.km. Od jakiegos czasu po dłuzszym postoju wystepuje u mnie problem jakby z cofaniem się paliwa, tj. silnik odpala jakby pompa był zapowietrzona lub bez paliwa. Potem na wolnych obrotach puszcza delikatnie dymka i dzwiek pracy silnika nie jest taki jak wczesniej kiedy nie wystepowal problem z cofaniem paliwa. Wtryski były w czyszczeniu i regulacji, są w idealnym stanie. 2 tyg. temu odpaliłem auto z objawami jak wyżej opisane. Wyjechałem z garażu, zapakowałem graty do auta, itp. Wsiadłem i podjechałem pod bramę i nagle silnik zaczął nierówno pracować i starsznie kopcić. Wolnych obrotów nie było-gasł od razu. Na wysokich kopcił i pracował nie równo. Odpala ciężko, tak jakby nie dostawał paliwa. Czy komus sie cos podobnego przytrafilo????
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości