re

Trooper, Amigo, Rodeo, WFR, Bighorn, D-Max

Moderator: Albert_N

grzybello
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: pt paź 29, 2010 4:25 pm
Lokalizacja: 0000

re

Post autor: grzybello » śr lis 10, 2010 5:31 pm

re
Ostatnio zmieniony czw maja 26, 2011 2:27 pm przez grzybello, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Uszczelka pod głowica juz 3 raz wymieniana pomocy

Post autor: Mroczny » śr lis 10, 2010 5:33 pm

zmień mechanika
zleć naprawę pisemnie
weź potwierdzenie wykonania usługi

istnieje coś takiego jak gwarancja :wink:

no chyba, ze dłubiesz w szarej strefie - no to sam(a) jesteś sobie winien(winna)

Awatar użytkownika
Nahen
 
 
Posty: 4743
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Uszczelka pod głowica juz 3 raz wymieniana pomocy

Post autor: Nahen » śr lis 10, 2010 5:48 pm

Nawet jak na silnik 2.6 to troszeczke zbyt częste te problemy... Po porządnej wymianie, ze szlifem spoko powinno jeździć te 30-40 tysi.

A może to nie uszczelka? A może masz np popękaną głowicę? To też dość częsty problem w tym silniku. A z reguły objawia się jak walnięta uszczelka i jak mechanik nie kumaty to może Ci jeszcze kilka razy robić uszczelkę, aż któregoś dnia odkręci głowice i mu się rozpadnie na dwie albo więcej części ;)
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo ;) )

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Re: Uszczelka pod głowica juz 3 raz wymieniana pomocy

Post autor: anatol » śr lis 10, 2010 7:01 pm

dokładnie daj glowice do regeneracji , sprawdż szczelność , kup nowe śróby do głowicy , może tamte sa przeciągnięte i powinno banglać

Awatar użytkownika
Nahen
 
 
Posty: 4743
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Uszczelka pod głowica juz 3 raz wymieniana pomocy

Post autor: Nahen » śr lis 10, 2010 7:41 pm

W najgorszym razie szukaj głowicy.
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo ;) )

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Uszczelka pod głowica juz 3 raz wymieniana pomocy

Post autor: Flor » śr lis 10, 2010 9:32 pm

a może trzeba sprawdzić układ chłodzący :)21

Awatar użytkownika
Nahen
 
 
Posty: 4743
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Uszczelka pod głowica juz 3 raz wymieniana pomocy

Post autor: Nahen » śr lis 10, 2010 10:45 pm

Ooo to też ;) podstawą w zasadzie jest dobra chłodnica pracujacy właściwie termostat i pompa wody a cała reszta jak wyżej ;)
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo ;) )

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Uszczelka pod głowica juz 3 raz wymieniana pomocy

Post autor: Flor » śr lis 10, 2010 11:00 pm

zazwyczaj usuwanie skutków nie wystarcza na długo :)21 trzeba szukac pierwotnej przyczyny :wink:

Awatar użytkownika
mazur73
Posty: 754
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk

Re: Uszczelka pod głowica juz 3 raz wymieniana pomocy

Post autor: mazur73 » pt lis 12, 2010 10:46 am

przypomnę o planowaniu bloku silnika , coś mi się tu gdzieś obiło o uszy/oczy , że wg isuzu technologicznie powinno być planowanie zarówno głowicy jak i bloku co z oczywistych względów jest najczęściej pomijane . nie dam ręki za tą informację jako , że bardziej skupiam się na problemie pękających wałów w 2,8 TD ;)
http://www.mazur73.pl/
Trooper 2,8td 88 r long
Cadillac Seville 4,6l , 306 KM

Awatar użytkownika
Nahen
 
 
Posty: 4743
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Uszczelka pod głowica juz 3 raz wymieniana pomocy

Post autor: Nahen » pt lis 12, 2010 5:47 pm

Nie wiem jak podchodzi do tej kwesti Isuzu, ale ja po planowaniu glowicy i bloku od dwoch lat wam spokoj. Wczesniej raz na rok uszczeka i planowanie jej.
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo ;) )

Awatar użytkownika
dominik502
 
 
Posty: 269
Rejestracja: czw mar 26, 2009 1:17 pm
Lokalizacja: Płońsk
Kontaktowanie:

Re: Uszczelka pod głowica juz 3 raz wymieniana pomocy

Post autor: dominik502 » czw lis 18, 2010 1:30 pm

Witam
Poszukuję informacji na temat siły dokręcania głowicy 2.6.
Gdzieś kiedyś namierzyłem posta z podanymi momentami , ale teraz nie mogę tego odnaleźć.
Będę wdzięczny za pomoc
Suzuki SJ 1.8 M40 - zmienił właściciela
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0

Awatar użytkownika
Nahen
 
 
Posty: 4743
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Uszczelka pod głowica juz 3 raz wymieniana pomocy

Post autor: Nahen » czw lis 18, 2010 6:42 pm

A w Haynesie ni ma?
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo ;) )

Awatar użytkownika
dominik502
 
 
Posty: 269
Rejestracja: czw mar 26, 2009 1:17 pm
Lokalizacja: Płońsk
Kontaktowanie:

Re: Uszczelka pod głowica juz 3 raz wymieniana pomocy

Post autor: dominik502 » pt lis 19, 2010 10:36 am

No właśnie nie mogę znaleźć :(
Suzuki SJ 1.8 M40 - zmienił właściciela
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0

grzybello
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: pt paź 29, 2010 4:25 pm
Lokalizacja: 0000

Re:

Post autor: grzybello » pt lis 19, 2010 12:30 pm

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw maja 26, 2011 2:27 pm przez grzybello, łącznie zmieniany 1 raz.

grzybello
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: pt paź 29, 2010 4:25 pm
Lokalizacja: 0000

Re:

Post autor: grzybello » pt lis 19, 2010 3:32 pm

M
Ostatnio zmieniony czw maja 26, 2011 2:28 pm przez grzybello, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Nahen
 
 
Posty: 4743
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Uszczelka pod głowica juz 3 raz wymieniana pomocy

Post autor: Nahen » pt lis 19, 2010 6:37 pm

Ja po ostatniej wymianie nie dociagałem już głowicy i jest OK od prawie dwóch lat.
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo ;) )

Awatar użytkownika
radek4x4
Posty: 422
Rejestracja: śr cze 18, 2008 10:32 pm
Lokalizacja: Szczecinek

Re: Uszczelka pod głowica juz 3 raz wymieniana pomocy

Post autor: radek4x4 » pt lis 19, 2010 6:45 pm

Ja jak wymieniam uszczelki pod głowicą dokręcam raz a porządnie i jeszcze nigdy nie miałem przygody z wywianą uszczelką po naprawie. Ważne aby dokręcić głowice z równą siłą na wszystkich szpilkach i do tego służy także klucz dynamometryczny. A przy dokręcaniu na raty to może faktycznie ktoś czasem za mocno przydusi pedał gazu i uszczelka idzie w.pis.du :)3
Aro 243 3.2 D

Awatar użytkownika
dominik502
 
 
Posty: 269
Rejestracja: czw mar 26, 2009 1:17 pm
Lokalizacja: Płońsk
Kontaktowanie:

Re: Uszczelka pod głowica juz 3 raz wymieniana pomocy

Post autor: dominik502 » sob lis 20, 2010 9:53 am

Znalazł ktoś może te momenty dokręcania?
Suzuki SJ 1.8 M40 - zmienił właściciela
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0

Awatar użytkownika
Nahen
 
 
Posty: 4743
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Uszczelka pod głowica juz 3 raz wymieniana pomocy

Post autor: Nahen » sob lis 20, 2010 2:06 pm

Jak nikt nie znajdzie do dzisiejszej nocy to spróbuje poszukac nocka ;)
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo ;) )

Awatar użytkownika
dominik502
 
 
Posty: 269
Rejestracja: czw mar 26, 2009 1:17 pm
Lokalizacja: Płońsk
Kontaktowanie:

Re: Uszczelka pod głowica juz 3 raz wymieniana pomocy

Post autor: dominik502 » pn lis 22, 2010 4:35 pm

Niestety nie znalazłem momentów dokręcenia, będę wdzięczny za pomoc.
Suzuki SJ 1.8 M40 - zmienił właściciela
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0

Awatar użytkownika
Nahen
 
 
Posty: 4743
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Uszczelka pod głowica juz 3 raz wymieniana pomocy

Post autor: Nahen » pn lis 22, 2010 8:02 pm

A ja zasnąłem zbyt szybko ;) Ale spoko jest szansa na dzisiejsza noc ;)

Znalazłem w swoich linkach coś takiego:
Cylinder Head Bolt Caution On
Isuzu 2.6L Engines

A loose head bolt has been found to be the cause of coolant leaks on some Isuzu 2.6L engines. The leakage occurs at the center head bolt on the exhaust manifold side of the engine and seems to be caused by high engine temperatures. This heat may cause the head bolt to stretch and lose its clamping ability, allowing coolant to seep past the head gasket and into the combustion chamber. If the loosened bolt is not replaced, there is a possibility th at coolant deposits will accumulate on the exhaust valve's seating ace.

Correction of this situation requires removal of the cylinder head and complete inspection of the exhaust valves for deposits. Install a new head gasket and replace all head bolts. See the illustration below and torque bolts in sequence to 58-72 ft. lbs. All components must be torqued to specification prior to
adjusting the valve train. The engine may be rotated by the using a 17 mm wrench/socket on the power steering pulley nut. Cold valve adjustment specification for both intake and exhaust is .008.
I szukam dalej...

Jeszcze coś takiego:
www.fixya.com pisze:From front to back is this:


7 3 1 5 9



8 4 2 6 10



First torque value is 58 ft lbs.....then final torgue is 72 ft lbs.
No i poszukam jeszcze w Haynesie
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo ;) )

Awatar użytkownika
dominik502
 
 
Posty: 269
Rejestracja: czw mar 26, 2009 1:17 pm
Lokalizacja: Płońsk
Kontaktowanie:

Re: Uszczelka pod głowica juz 3 raz wymieniana pomocy

Post autor: dominik502 » wt lis 23, 2010 11:28 am

Piękne dzięki. Głowica przykręcona.
Suzuki SJ 1.8 M40 - zmienił właściciela
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0

Qucyk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: śr wrz 16, 2009 8:54 pm
Lokalizacja: Szydłowiec

Re: Uszczelka pod głowica juz 3 raz wymieniana pomocy

Post autor: Qucyk » wt lis 23, 2010 1:57 pm

grzybello pisze:Mam jeszcze jedno pytanko czy wogole jest sens dokręcać głowice- bo pytałam mechanika ktory wymieniał mi uszczelke ze nawet troszke mocniej dokręcił i nie trzeba juz dokręcać - praktykowało sie dokręcanie w bardzo starych autach - ale ja sobie tak myśle czy 20 lat to nie stare :)11

Zapytaj mechanika czy dokręcał głowicę z takim momentem jak podał kolega w poscie wyżej .Najlepiej wydrukuj i pokaż mu że tak ma to być. Też uważam że dokręca się tylko raz a dobrze :D
Do zobaczenia w terenie. :)13
LJ 70-2,4d 91r

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Uszczelka pod głowica juz 3 raz wymieniana pomocy

Post autor: vandall1 » wt lis 23, 2010 11:52 pm

Qucyk pisze: Też uważam że dokręca się tylko raz a dobrze :D
Do zobaczenia w terenie. :)13
I tu jesteś w mylnym błędzie,bo procedury dokrecania są b różne.
W 2.6 na pewno trzeba wymieniać śruby głowicy.Planowanie bloku,jesli "manual przewiduje" też powinno być robione,albowiem blok potrafi się "zapaść".
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Uszczelka pod głowica juz 3 raz wymieniana pomocy

Post autor: zippo68 » śr lis 24, 2010 6:43 am

W prawie wszystkich starszych samochodach obowiązywała procedura dwukrotnego, a w niektórych modelach trzykrotnego sprawdzającego dociągania głowicy. Obecnie/nowe samochody/ tego rodzaju operacji się nie stosuje, ponieważ materiały wykorzystywane do produkcji uszczelek są bardzo mało ściśliwe i wystarczy to zrobić raz, a dobrze, czyli tak jak przewiduje producent danego modelu. Blok w zasadzie się nie "zapada" tylko w miejscach mocowania szpilek lub śrub się "wyciąga". Wymiana uszczelki bez skontrolowania płaszczyzny bloku jest błędem mechanika. Najprostszym sposobem jest użycie szyby i papieru ściernego powiedzmy o gr. 600/800. Tak można wyrównać blok aluminiowy, ale z żeliwnym już może być kłopot. Nie jest to idealne rozwiązanie, ale czasami wystarczające.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Isuzu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości