re
Moderator: Albert_N
Re: Uszczelka pod głowica juz 3 raz wymieniana pomocy
zmień mechanika
zleć naprawę pisemnie
weź potwierdzenie wykonania usługi
istnieje coś takiego jak gwarancja
no chyba, ze dłubiesz w szarej strefie - no to sam(a) jesteś sobie winien(winna)
zleć naprawę pisemnie
weź potwierdzenie wykonania usługi
istnieje coś takiego jak gwarancja

no chyba, ze dłubiesz w szarej strefie - no to sam(a) jesteś sobie winien(winna)
Re: Uszczelka pod głowica juz 3 raz wymieniana pomocy
Nawet jak na silnik 2.6 to troszeczke zbyt częste te problemy... Po porządnej wymianie, ze szlifem spoko powinno jeździć te 30-40 tysi.
A może to nie uszczelka? A może masz np popękaną głowicę? To też dość częsty problem w tym silniku. A z reguły objawia się jak walnięta uszczelka i jak mechanik nie kumaty to może Ci jeszcze kilka razy robić uszczelkę, aż któregoś dnia odkręci głowice i mu się rozpadnie na dwie albo więcej części
A może to nie uszczelka? A może masz np popękaną głowicę? To też dość częsty problem w tym silniku. A z reguły objawia się jak walnięta uszczelka i jak mechanik nie kumaty to może Ci jeszcze kilka razy robić uszczelkę, aż któregoś dnia odkręci głowice i mu się rozpadnie na dwie albo więcej części

mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo
)

Re: Uszczelka pod głowica juz 3 raz wymieniana pomocy
dokładnie daj glowice do regeneracji , sprawdż szczelność , kup nowe śróby do głowicy , może tamte sa przeciągnięte i powinno banglać
Re: Uszczelka pod głowica juz 3 raz wymieniana pomocy
W najgorszym razie szukaj głowicy.
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo
)

Re: Uszczelka pod głowica juz 3 raz wymieniana pomocy
a może trzeba sprawdzić układ chłodzący 

Re: Uszczelka pod głowica juz 3 raz wymieniana pomocy
Ooo to też
podstawą w zasadzie jest dobra chłodnica pracujacy właściwie termostat i pompa wody a cała reszta jak wyżej 


mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo
)

Re: Uszczelka pod głowica juz 3 raz wymieniana pomocy
zazwyczaj usuwanie skutków nie wystarcza na długo
trzeba szukac pierwotnej przyczyny 


Re: Uszczelka pod głowica juz 3 raz wymieniana pomocy
przypomnę o planowaniu bloku silnika , coś mi się tu gdzieś obiło o uszy/oczy , że wg isuzu technologicznie powinno być planowanie zarówno głowicy jak i bloku co z oczywistych względów jest najczęściej pomijane . nie dam ręki za tą informację jako , że bardziej skupiam się na problemie pękających wałów w 2,8 TD 

Re: Uszczelka pod głowica juz 3 raz wymieniana pomocy
Nie wiem jak podchodzi do tej kwesti Isuzu, ale ja po planowaniu glowicy i bloku od dwoch lat wam spokoj. Wczesniej raz na rok uszczeka i planowanie jej.
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo
)

- dominik502
-
- Posty: 269
- Rejestracja: czw mar 26, 2009 1:17 pm
- Lokalizacja: Płońsk
- Kontaktowanie:
Re: Uszczelka pod głowica juz 3 raz wymieniana pomocy
Witam
Poszukuję informacji na temat siły dokręcania głowicy 2.6.
Gdzieś kiedyś namierzyłem posta z podanymi momentami , ale teraz nie mogę tego odnaleźć.
Będę wdzięczny za pomoc
Poszukuję informacji na temat siły dokręcania głowicy 2.6.
Gdzieś kiedyś namierzyłem posta z podanymi momentami , ale teraz nie mogę tego odnaleźć.
Będę wdzięczny za pomoc
Suzuki SJ 1.8 M40 - zmienił właściciela
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0
Re: Uszczelka pod głowica juz 3 raz wymieniana pomocy
A w Haynesie ni ma?
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo
)

- dominik502
-
- Posty: 269
- Rejestracja: czw mar 26, 2009 1:17 pm
- Lokalizacja: Płońsk
- Kontaktowanie:
Re: Uszczelka pod głowica juz 3 raz wymieniana pomocy
No właśnie nie mogę znaleźć 

Suzuki SJ 1.8 M40 - zmienił właściciela
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0
Re: Uszczelka pod głowica juz 3 raz wymieniana pomocy
Ja po ostatniej wymianie nie dociagałem już głowicy i jest OK od prawie dwóch lat.
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo
)

Re: Uszczelka pod głowica juz 3 raz wymieniana pomocy
Ja jak wymieniam uszczelki pod głowicą dokręcam raz a porządnie i jeszcze nigdy nie miałem przygody z wywianą uszczelką po naprawie. Ważne aby dokręcić głowice z równą siłą na wszystkich szpilkach i do tego służy także klucz dynamometryczny. A przy dokręcaniu na raty to może faktycznie ktoś czasem za mocno przydusi pedał gazu i uszczelka idzie w.pis.du 

Aro 243 3.2 D
- dominik502
-
- Posty: 269
- Rejestracja: czw mar 26, 2009 1:17 pm
- Lokalizacja: Płońsk
- Kontaktowanie:
Re: Uszczelka pod głowica juz 3 raz wymieniana pomocy
Znalazł ktoś może te momenty dokręcania?
Suzuki SJ 1.8 M40 - zmienił właściciela
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0
Re: Uszczelka pod głowica juz 3 raz wymieniana pomocy
Jak nikt nie znajdzie do dzisiejszej nocy to spróbuje poszukac nocka 

mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo
)

- dominik502
-
- Posty: 269
- Rejestracja: czw mar 26, 2009 1:17 pm
- Lokalizacja: Płońsk
- Kontaktowanie:
Re: Uszczelka pod głowica juz 3 raz wymieniana pomocy
Niestety nie znalazłem momentów dokręcenia, będę wdzięczny za pomoc.
Suzuki SJ 1.8 M40 - zmienił właściciela
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0
Re: Uszczelka pod głowica juz 3 raz wymieniana pomocy
A ja zasnąłem zbyt szybko
Ale spoko jest szansa na dzisiejsza noc 
Znalazłem w swoich linkach coś takiego:
Jeszcze coś takiego:


Znalazłem w swoich linkach coś takiego:
I szukam dalej...Cylinder Head Bolt Caution On
Isuzu 2.6L Engines
A loose head bolt has been found to be the cause of coolant leaks on some Isuzu 2.6L engines. The leakage occurs at the center head bolt on the exhaust manifold side of the engine and seems to be caused by high engine temperatures. This heat may cause the head bolt to stretch and lose its clamping ability, allowing coolant to seep past the head gasket and into the combustion chamber. If the loosened bolt is not replaced, there is a possibility th at coolant deposits will accumulate on the exhaust valve's seating ace.
Correction of this situation requires removal of the cylinder head and complete inspection of the exhaust valves for deposits. Install a new head gasket and replace all head bolts. See the illustration below and torque bolts in sequence to 58-72 ft. lbs. All components must be torqued to specification prior to
adjusting the valve train. The engine may be rotated by the using a 17 mm wrench/socket on the power steering pulley nut. Cold valve adjustment specification for both intake and exhaust is .008.
Jeszcze coś takiego:
No i poszukam jeszcze w Haynesiewww.fixya.com pisze:From front to back is this:
7 3 1 5 9
8 4 2 6 10
First torque value is 58 ft lbs.....then final torgue is 72 ft lbs.
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo
)

- dominik502
-
- Posty: 269
- Rejestracja: czw mar 26, 2009 1:17 pm
- Lokalizacja: Płońsk
- Kontaktowanie:
Re: Uszczelka pod głowica juz 3 raz wymieniana pomocy
Piękne dzięki. Głowica przykręcona.
Suzuki SJ 1.8 M40 - zmienił właściciela
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0
Re: Uszczelka pod głowica juz 3 raz wymieniana pomocy
grzybello pisze:Mam jeszcze jedno pytanko czy wogole jest sens dokręcać głowice- bo pytałam mechanika ktory wymieniał mi uszczelke ze nawet troszke mocniej dokręcił i nie trzeba juz dokręcać - praktykowało sie dokręcanie w bardzo starych autach - ale ja sobie tak myśle czy 20 lat to nie stare
Zapytaj mechanika czy dokręcał głowicę z takim momentem jak podał kolega w poscie wyżej .Najlepiej wydrukuj i pokaż mu że tak ma to być. Też uważam że dokręca się tylko raz a dobrze

Do zobaczenia w terenie.

LJ 70-2,4d 91r
Re: Uszczelka pod głowica juz 3 raz wymieniana pomocy
I tu jesteś w mylnym błędzie,bo procedury dokrecania są b różne.Qucyk pisze: Też uważam że dokręca się tylko raz a dobrze![]()
Do zobaczenia w terenie.
W 2.6 na pewno trzeba wymieniać śruby głowicy.Planowanie bloku,jesli "manual przewiduje" też powinno być robione,albowiem blok potrafi się "zapaść".
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Uszczelka pod głowica juz 3 raz wymieniana pomocy
W prawie wszystkich starszych samochodach obowiązywała procedura dwukrotnego, a w niektórych modelach trzykrotnego sprawdzającego dociągania głowicy. Obecnie/nowe samochody/ tego rodzaju operacji się nie stosuje, ponieważ materiały wykorzystywane do produkcji uszczelek są bardzo mało ściśliwe i wystarczy to zrobić raz, a dobrze, czyli tak jak przewiduje producent danego modelu. Blok w zasadzie się nie "zapada" tylko w miejscach mocowania szpilek lub śrub się "wyciąga". Wymiana uszczelki bez skontrolowania płaszczyzny bloku jest błędem mechanika. Najprostszym sposobem jest użycie szyby i papieru ściernego powiedzmy o gr. 600/800. Tak można wyrównać blok aluminiowy, ale z żeliwnym już może być kłopot. Nie jest to idealne rozwiązanie, ale czasami wystarczające.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości