Iveco Magirus 110-16

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Jureq
 
 
Posty: 865
Rejestracja: sob cze 11, 2005 7:27 pm
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Iveco Magirus 110-16

Post autor: Jureq » pt sty 28, 2011 4:48 pm

Czy może ktoś napisać cokolwiek na temat tego pojazdu ?
Nie macałem tego ale na obrazku wygląda rozsądnie.

Podobno używali ich w dużych ilościach duńczycy i można kupić 168M11FAL z wyciągarką itd. za 7-10kEUR

Obrazek

znalazłem takie dane:
Length: 7.51 m (292 inches).
Width: 2.50 m (97 inches).
Height: 3.42 m (133 inches).
Weight: 11.800 kg (25.960 lb.).
Engine: Deutz Diesel, 6-cylinder, type BF6L 913, 6.128 cm3 (373 cubic inches) displacement, air-cooled, turbocharged.
Horsepower: 168 at 2.650 rpm.
Transmission: 6-speed S 6-36 gearbox.
Transfer case: 2 speed.
Electrical system: 24 volt, negative ground.
Brakes: Dual circuit pneumatic.
Tyres: 13.00 - 20.
Fording depth:
without preparation: 0.8 m (31 inches).
with deep water fording kit: N/A.
Fuel type: Diesel.
Fuel capacity: 200 liter (44 gallons).
Range: 300 km (187 miles).
Crew: 1 + 22.


ja rozumiem że silnik am 6 litrów ale lekko się przeraziłem bo prosta matematyka daje 69l ropy/100km :o

Myślałem żeby zrobić z tego mega kampera ale jak ma połykać takie ilości ropy to wolę nadal pomykać szescianem wlewając "tylko" 20l benzyny na setke
Głodny przez wioskę przejdziesz, goły - nie.

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Iveco Magirus 110-16

Post autor: czesław&jarząbek » pt sty 28, 2011 7:07 pm

lufciok :)21

kabina wspólna z volvo i renault z epoki
czyli z przełomu lat 80/90

nie pamiętam kto, chyba team fabryczny zrobili kiedyś na takich lufciokach trasę przez syberię do chin. zimą. żeby udowodnić zajebistość lufcioka w warunkach arktycznych.

i kołacze mi się w głowie że jako iveco też to było sprzedawane.
#noichuj

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Iveco Magirus 110-16

Post autor: DamnIt! » pt sty 28, 2011 7:27 pm

Jureq pisze:Czy może ktoś napisać cokolwiek na temat tego pojazdu ?
Nie macałem tego ale na obrazku wygląda rozsądnie.

Podobno używali ich w dużych ilościach duńczycy i można kupić 168M11FAL z wyciągarką itd. za 7-10kEUR

Obrazek

znalazłem takie dane:
Length: 7.51 m (292 inches).
Width: 2.50 m (97 inches).
Height: 3.42 m (133 inches).
Weight: 11.800 kg (25.960 lb.).
Engine: Deutz Diesel, 6-cylinder, type BF6L 913, 6.128 cm3 (373 cubic inches) displacement, air-cooled, turbocharged.
Horsepower: 168 at 2.650 rpm.
Transmission: 6-speed S 6-36 gearbox.
Transfer case: 2 speed.
Electrical system: 24 volt, negative ground.
Brakes: Dual circuit pneumatic.
Tyres: 13.00 - 20.
Fording depth:
without preparation: 0.8 m (31 inches).
with deep water fording kit: N/A.
Fuel type: Diesel.
Fuel capacity: 200 liter (44 gallons).
Range: 300 km (187 miles).
Crew: 1 + 22.


ja rozumiem że silnik am 6 litrów ale lekko się przeraziłem bo prosta matematyka daje 69l ropy/100km :o

Myślałem żeby zrobić z tego mega kampera ale jak ma połykać takie ilości ropy to wolę nadal pomykać szescianem wlewając "tylko" 20l benzyny na setke
Miałem taki silnik(lub może 912)w którejś koparce(Atlas chyba). Silnik palił zawsze od strzała(nawet przy -30), nie chciał się zepsuć i palił niewiele. Myślę że zasięg podany jest w jakimś terenie albo w mixie teren -szosa. Być może wojskowi mają jakąś swoją definicję zasięgu - niekoniecznie tożsamą z pokonywanymi km równego asfaltu.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Re: Iveco Magirus 110-16

Post autor: Zbowid » pt sty 28, 2011 8:04 pm

Wojskowi liczą 300 km jako odległość, którą jest w stanie w ciągu jednego dnia "inwazyjnego" przejechać dywizja z całym osprzętem, prowiantem, szpitalem itd... Związane jest to ściśle z możliwościami czołgów jako "najwolniejszego" szwadronu plus "zabezpieczenie" tego dystansu. Tak się uczyłem w latach osiemdziesiątych - więc by się zgadzało 8)
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
QL
Posty: 718
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 8:42 am
Lokalizacja: slask/beskidy

Re: Iveco Magirus 110-16

Post autor: QL » sob sty 29, 2011 1:21 pm

Nie wiem jak w tym egzemplarzu i pokrewnych, niemniej w czymś takim pod marką R... co kiedyś posiadaliśmy, wszystko było ok, autko przyjemne (jak na tamte czasy) ale materiały kabiny miały koszmarne, rdzewiało to na potęgę, bracia na V... też. Ale mówię tylko o blacharce kabiny, w tych konkretnych typach kabin. Bo generalnie V... uważam za jeden z nr 1 :)

Jako że kabiny zdaje się tłukli już w tamtych czasach w jednej fabryce, to pewnie są jakościowo podobne.
Praca na warsztacie jest zdrowa. Spaceruje się w poszukiwaniu narzędzi które przed chwilą tu były...

Awatar użytkownika
Jureq
 
 
Posty: 865
Rejestracja: sob cze 11, 2005 7:27 pm
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Iveco Magirus 110-16

Post autor: Jureq » sob sty 29, 2011 4:02 pm

materiały kabiny to drobiazg, rdze można wygonić pytanie ile racjonalnie taki lufciok zeżłopie no i ile wytrzymuje - ogólnie jakie są zady i walety onego ?? :)21
Głodny przez wioskę przejdziesz, goły - nie.

Awatar użytkownika
adas bombowiec
Posty: 1676
Rejestracja: sob paź 24, 2009 8:01 pm

Re: Iveco Magirus 110-16

Post autor: adas bombowiec » sob sty 29, 2011 4:21 pm

Moj dziadek zajmowal sie Dojczami Magirusami i podobnymi, ale to bylo 20 lat temu, szczyl bylem i nie za wiele pamietam. Z 'wad' to powiedzmy, ze chlodzenie powietrzem; sprawna wiskoza i utrzymanie silnika w czystosci. Wydaje mi sie, ze nie powinien chlapnac wiecej niz 25/100.

Awatar użytkownika
adas bombowiec
Posty: 1676
Rejestracja: sob paź 24, 2009 8:01 pm

Re: Iveco Magirus 110-16

Post autor: adas bombowiec » sob sty 29, 2011 4:32 pm

Zaraz, a to nie bylo tak, ze tam przeplyw powietrza jest jakos klapami regulowany?

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Re: Iveco Magirus 110-16

Post autor: selim » sob sty 29, 2011 4:47 pm

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


na kampera to sobie takie cacuszko załatw

ciekawe czy zgadniesz co to jest ?
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania

Awatar użytkownika
Jureq
 
 
Posty: 865
Rejestracja: sob cze 11, 2005 7:27 pm
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Iveco Magirus 110-16

Post autor: Jureq » sob sty 29, 2011 9:27 pm

zgaduje że mało militarny :)21

z cywilnych to ja wole takiego:

Obrazek

lub większego brata


http://www.wanderthewest.com/forum/uplo ... _28130.jpg
Głodny przez wioskę przejdziesz, goły - nie.

Awatar użytkownika
QL
Posty: 718
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 8:42 am
Lokalizacja: slask/beskidy

Re: Iveco Magirus 110-16

Post autor: QL » sob sty 29, 2011 9:37 pm

selim pisze:Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


na kampera to sobie takie cacuszko załatw

ciekawe czy zgadniesz co to jest ?

Ja nie muszę zgadywać, ja wiem : TATRA

Są w muzeum w Koprzywnicy, (zresztą to zdjęcie właśnie stamtąd jak widzę), niedaleko - jakieś 70 km od granicy w Cieszynie. Polecam wycieczkę super sprawa.

Zobacz sobie jakie ceny są za takie używane egzemplarze. To już rarytas.
Praca na warsztacie jest zdrowa. Spaceruje się w poszukiwaniu narzędzi które przed chwilą tu były...

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Re: Iveco Magirus 110-16

Post autor: selim » sob sty 29, 2011 10:01 pm

Tego konkretnie egzemplarza- to raczej nie kupisz
- trafiają sie np. wozy strażackie

muzeum -super !
aż się zdziwiłem ,że taką historie Czesi mają

do skody się chce jeszcze przejechać - w okolicy jest muzeum aut sportowych
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania

Awatar użytkownika
QL
Posty: 718
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 8:42 am
Lokalizacja: slask/beskidy

Re: Iveco Magirus 110-16

Post autor: QL » ndz sty 30, 2011 4:53 pm

Skrzyniowe gdzieś widziałem na sprzedaż. Blaszanki to faktycznie nie, ale robili je seryjnie o ile pamiętam.
Praca na warsztacie jest zdrowa. Spaceruje się w poszukiwaniu narzędzi które przed chwilą tu były...

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Re: Iveco Magirus 110-16

Post autor: selim » pn sty 31, 2011 9:19 pm

u nas jeden kupił tatre 815 - za 100tys.koron
wóz strażacki podobno- nie widziałem jeszcze
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Iveco Magirus 110-16

Post autor: czesław&jarząbek » pn sty 31, 2011 9:22 pm

:o

to jest tatra 815
Obrazek

po co to komu poza wożeniem gruzu na budowie?
#noichuj

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Re: Iveco Magirus 110-16

Post autor: selim » pn sty 31, 2011 9:25 pm

czepiasz się ...805 -1953-60
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Iveco Magirus 110-16

Post autor: czesław&jarząbek » pn sty 31, 2011 9:46 pm

:)21
tera lepiej.
805:
Obrazek
#noichuj

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Iveco Magirus 110-16

Post autor: gebels » pn sty 31, 2011 10:37 pm

czesław&jarząbek pisze:lufciok :)21

kabina wspólna z volvo i renault z epoki
czyli z przełomu lat 80/90

nie pamiętam kto, chyba team fabryczny zrobili kiedyś na takich lufciokach trasę przez syberię do chin. zimą. żeby udowodnić zajebistość lufcioka w warunkach arktycznych.

i kołacze mi się w głowie że jako iveco też to było sprzedawane.

to nie ten model brał w tym udział
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Iveco Magirus 110-16

Post autor: czesław&jarząbek » pn sty 31, 2011 10:55 pm

ten z ryjem?

kabina w sensie.

bo silniki lufcioki tam były na siecher.
#noichuj

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Iveco Magirus 110-16

Post autor: gebels » pn sty 31, 2011 10:59 pm

czesław&jarząbek pisze:ten z ryjem?

kabina w sensie.

bo silniki lufcioki tam były na siecher.

tak to te z ryjem, były wymalowane na taki oczojebny pomarańcz o ile mnie pamięć nie myli, mam filmik z tej wyprawy na VHS
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Iveco Magirus 110-16

Post autor: czesław&jarząbek » pn sty 31, 2011 11:04 pm

jeszcze czasem latają po zadupiach. kabina generalnie jest ta sama tylko ryj dołożony.
#noichuj

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Iveco Magirus 110-16

Post autor: gebels » pn sty 31, 2011 11:09 pm

czesław&jarząbek pisze:jeszcze czasem latają po zadupiach. kabina generalnie jest ta sama tylko ryj dołożony.

latajom latajom nawet ostatnio szukałem jakie oleje do tego ida i mostów ze zwolnicami :)21 Pan sobie zakupił a ze kupował cos u mnie wszedzie to prosił o pomoc
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
andrzej:)
 
 
Posty: 2894
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 12:57 am
Lokalizacja: p-ń

Re: Iveco Magirus 110-16

Post autor: andrzej:) » wt lut 01, 2011 8:28 am

czesław&jarząbek pisze::)21
tera lepiej.
805:
Obrazek
urokliwy :wink: :)2

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pojazdy militarne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości