Samurai LPG-butla pod samochodem -pytania

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
pavelk
Posty: 458
Rejestracja: śr lut 25, 2009 12:32 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Samurai LPG-butla pod samochodem -pytania

Post autor: pavelk » wt mar 29, 2011 11:45 am

ale pobierając gaz z butli obojętne czy w postaci gazu czy cieczy obniża się w niej ciśnienie (objetosc butli stala a ilosc lpg sie zmniejsza) a wiec jakby nie patrzec jest to rozprezanie
poza tym kazdy chyba z doswiadczenia wie ze butla jest zimna :wink:
był: SJ500, 1988
jest: jimniak, 2001

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Samurai LPG-butla pod samochodem -pytania

Post autor: Kostuch » wt mar 29, 2011 12:23 pm

pavelk pisze:ale pobierając gaz z butli obojętne czy w postaci gazu czy cieczy obniża się w niej ciśnienie (objetosc butli stala a ilosc lpg sie zmniejsza) a wiec jakby nie patrzec jest to rozprezanie
poza tym kazdy chyba z doswiadczenia wie ze butla jest zimna :wink:
Nie bardzo...
Ciekłe lpg jest wypychane przez poduszkę z odparowanego gazu. Przy ubywaniu ciekłej fazy zwiększa się objętość poduszki, ale jej ciśnienie jest względnie stałe. Odparowanie lpg wewnątrz butli nie pochłania aż takiej ilości ciepła, żeby ją wychłodzić.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
daro 16v
 
 
Posty: 844
Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
Lokalizacja: slask

Re: Samurai LPG-butla pod samochodem -pytania

Post autor: daro 16v » wt mar 29, 2011 12:31 pm

Kostuch pisze:
pavelk pisze:ale pobierając gaz z butli obojętne czy w postaci gazu czy cieczy obniża się w niej ciśnienie (objetosc butli stala a ilosc lpg sie zmniejsza) a wiec jakby nie patrzec jest to rozprezanie
poza tym kazdy chyba z doswiadczenia wie ze butla jest zimna :wink:
Odparowanie lpg wewnątrz butli nie pochłania aż takiej ilości ciepła, żeby ją wychłodzić.
wewnatrz moze i nie ale sprobuj wypuscic na zewnatrz gaz do atmosfery..gaz ktory jest w postaci plynnej zamarznie jak i cala butla
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności

Awatar użytkownika
pziaber
 
 
Posty: 269
Rejestracja: wt lip 14, 2009 10:28 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Samurai LPG-butla pod samochodem -pytania

Post autor: pziaber » wt mar 29, 2011 12:38 pm

Przez te pare lat użytkowania gazu w samcu nie zauwazyłem zeby butla była oszroniona, ani zadnego zapachu gazu ulatniającego się z niej
Zato w lecie to moja blaszanka działa jak sauna :)21
SAMURAI

Awatar użytkownika
pavelk
Posty: 458
Rejestracja: śr lut 25, 2009 12:32 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Samurai LPG-butla pod samochodem -pytania

Post autor: pavelk » śr mar 30, 2011 7:44 am

przemiana ze stanu ciekłego w gazowy jest formą "rozpręzania" - ciśnienie w butli może pozostaje stałe ale gazu jest mniej - stąd zimna butla - a to czy jest tylko zimna czy oszroniona zalezy od pokonywanych dystansów i spalania - i dłużej i szybciej sie gaz zużywa tym wieksza szansa na oszronienie butli (chociaz to chyba rzadkośc latem - zima jak najbardziej) no ale zimna jest na pewno - nawet zwyklym dezodorantem jak popsikasz i dodtkniesz (w szczegolnosci spodu) opakowania to jest zimne
był: SJ500, 1988
jest: jimniak, 2001

Awatar użytkownika
pziaber
 
 
Posty: 269
Rejestracja: wt lip 14, 2009 10:28 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Samurai LPG-butla pod samochodem -pytania

Post autor: pziaber » śr mar 30, 2011 8:09 am

No nie wiem, moze teoretycznie tak ale praktycznie raczej słabo
fakt butla jest chłodna ale nie do tego stopnia zeby to miało jakiś wpływ na ochładzanie powietrza
ale moze ja sie mylę opisuje tylko to co jest u mnie w samim
a jezdziłem nim codziennie prze 3 lata (np. do Wiednia jest ok 460 km z Krakowa i ten dystans zrobiony w Samim przez ok 6-7 godzin jazdy a butla była taka sama jak w czasie postoju)
SAMURAI

Jarek77
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: pn sie 17, 2009 5:56 am
Lokalizacja: lubuskie

Re: Samurai LPG-butla pod samochodem -pytania

Post autor: Jarek77 » śr mar 30, 2011 9:05 am

Przez cztery lata jezdzilem samurajem z butla LPG pod podloga, zamiast zbiornika. Po miesiącu zgubilem zegarek z butli i niektore przewody :D , no i z dwa razy przez te cztery lata urwalem przewod do napelniania butli ale to byla wada konstrukcyjna instalacji. Auto uzytkowane bylo w terenie na codzien, po krzakach, koleinach, bez oszczędzania. Sama butla nie miala wyraznych sladow kontaktu z kamieniami, pniakami itp. zbiornik wyglądal gorzej :P Pozdrawiam

Awatar użytkownika
pavelk
Posty: 458
Rejestracja: śr lut 25, 2009 12:32 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Samurai LPG-butla pod samochodem -pytania

Post autor: pavelk » śr mar 30, 2011 9:54 am

nie twierdze ze butla moze schlodzic wnetrze - ja mam plandeke i wiem ze u mnie nie schladza 8)
natomiast na pewno butla jest zimna, przy odpowiednich warunkach wilgotności skrapla sie na niej para a jak jest zimno to zamarza (butla chyba az tak zimna sie nie robi)
był: SJ500, 1988
jest: jimniak, 2001

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Samurai LPG-butla pod samochodem -pytania

Post autor: Kostuch » śr mar 30, 2011 10:04 am

pavelk pisze:przemiana ze stanu ciekłego w gazowy jest formą "rozpręzania" - ciśnienie w butli może pozostaje stałe ale gazu jest mniej - stąd zimna butla - a to czy jest tylko zimna czy oszroniona zalezy od pokonywanych dystansów i spalania - i dłużej i szybciej sie gaz zużywa tym wieksza szansa na oszronienie butli (chociaz to chyba rzadkośc latem - zima jak najbardziej) no ale zimna jest na pewno - nawet zwyklym dezodorantem jak popsikasz i dodtkniesz (w szczegolnosci spodu) opakowania to jest zimne
Tylko że przemiana z ciekłego w gazowy zachodzi dopiero w parowniku pod maską (dlatego jest podgrzewany).
Nie sądzę, żeby zużycie ciekłego gazu było przy normalnej eksploatacji tak szybkie, żeby parujący w butli ciekły lpg zdążył ją ochłodzić.
A zimą to mam oszronione wewnątrz wszystko :)21
Problem generalnie akademicki...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
pavelk
Posty: 458
Rejestracja: śr lut 25, 2009 12:32 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Samurai LPG-butla pod samochodem -pytania

Post autor: pavelk » śr mar 30, 2011 2:21 pm

Kostuch pisze:
pavelk pisze:przemiana ze stanu ciekłego w gazowy jest formą "rozpręzania" - ciśnienie w butli może pozostaje stałe ale gazu jest mniej - stąd zimna butla - a to czy jest tylko zimna czy oszroniona zalezy od pokonywanych dystansów i spalania - i dłużej i szybciej sie gaz zużywa tym wieksza szansa na oszronienie butli (chociaz to chyba rzadkośc latem - zima jak najbardziej) no ale zimna jest na pewno - nawet zwyklym dezodorantem jak popsikasz i dodtkniesz (w szczegolnosci spodu) opakowania to jest zimne
Tylko że przemiana z ciekłego w gazowy zachodzi dopiero w parowniku pod maską (dlatego jest podgrzewany).
Nie sądzę, żeby zużycie ciekłego gazu było przy normalnej eksploatacji tak szybkie, żeby parujący w butli ciekły lpg zdążył ją ochłodzić.
A zimą to mam oszronione wewnątrz wszystko :)21
Problem generalnie akademicki...
to co w takim razie wypelnia objętość w butli skąd "pobrano" ciekly gaz? Bo chyba jest to wypełnione gazem a dla zachowania stalego cisnienia czesc cieczy musi odparowac...
oczywiscie ze dyskusja czysto akademicka az miło 8)
był: SJ500, 1988
jest: jimniak, 2001

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Samurai LPG-butla pod samochodem -pytania

Post autor: Kostuch » śr mar 30, 2011 3:25 pm

pavelk pisze:
Kostuch pisze:
pavelk pisze:przemiana ze stanu ciekłego w gazowy jest formą "rozpręzania" - ciśnienie w butli może pozostaje stałe ale gazu jest mniej - stąd zimna butla - a to czy jest tylko zimna czy oszroniona zalezy od pokonywanych dystansów i spalania - i dłużej i szybciej sie gaz zużywa tym wieksza szansa na oszronienie butli (chociaz to chyba rzadkośc latem - zima jak najbardziej) no ale zimna jest na pewno - nawet zwyklym dezodorantem jak popsikasz i dodtkniesz (w szczegolnosci spodu) opakowania to jest zimne
Tylko że przemiana z ciekłego w gazowy zachodzi dopiero w parowniku pod maską (dlatego jest podgrzewany).
Nie sądzę, żeby zużycie ciekłego gazu było przy normalnej eksploatacji tak szybkie, żeby parujący w butli ciekły lpg zdążył ją ochłodzić.
A zimą to mam oszronione wewnątrz wszystko :)21
Problem generalnie akademicki...
to co w takim razie wypelnia objętość w butli skąd "pobrano" ciekly gaz? Bo chyba jest to wypełnione gazem a dla zachowania stalego cisnienia czesc cieczy musi odparowac...
oczywiscie ze dyskusja czysto akademicka az miło 8)
Miejsce po ciekłym lpg jest zajmowane przez odparowany w butli lpg.
Jeżeli (teoretyczne założenia) masz butlę z 50l lpg, auto pali ci 10l/100km i jedziesz z prędkością 100km/h, to zużyjesz paliwo po 5h.
Wychodzi wypływ z butli 10l/h.
Nie wiem ile ciekłego lpg musi wyparować w butli, żeby dać 10l gazowego lpg do uzupełnienia poduszki (w godzinę!), i ile ciepła proces pochłonie, ale to jakieś grosze będą.

Mogłem nie spać na lekcjach :oops:
:)21
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
igor
Posty: 439
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 11:18 pm
Lokalizacja: Wysoka

Re: Samurai LPG-butla pod samochodem -pytania

Post autor: igor » śr mar 30, 2011 5:09 pm

Kostuch pisze: Nie wiem ile ciekłego lpg musi wyparować w butli, żeby dać 10l gazowego lpg do uzupełnienia poduszki (w godzinę!), i ile ciepła proces pochłonie, ale to jakieś grosze będą.

Mogłem nie spać na lekcjach :oops:
:)21
dokładnie 10 litrów ciekłego :)
tylko że nie "wyparować" tylko zostać wypchnięte przez ciśnienie w zbiorniku w fazie ciekłej - rurka-smok jest na dnie i dokładnie jak napisałeś odparowuje pobierając ciepło parowania w parowniku vel reduktorze w komorze silnika.
Pytanie powinno brzmieć: ile ciekłego lpg potrzeba do zamiany na 10 litrów gazu przy ciśnieniu panującym w butli.
Na lekcjach nie spałem tylko podrywałem dziewczyny więc gdyby to było np 0.2 litra to przemnożyć to trzeba przez ciepło parowania mieszaniny lpg - na pewno grosze jak pisałeś wyjdą nie wpływające zupełnie na temperaturę butli mierząc z dokładnością do jednego miejsca po przecinku.
Większość moich postów mogła powstać pod wpływem używek zatem wyrażają jedynie moją aktualną opinię.

Awatar użytkownika
PITSJ413:)
 
 
Posty: 174
Rejestracja: pn gru 21, 2009 9:41 pm
Lokalizacja: GIŻYCKO

Re: Samurai LPG-butla pod samochodem -pytania

Post autor: PITSJ413:) » śr mar 30, 2011 8:37 pm

nawet nie sadzilem ze taka dyskusja sie wywiaze z powodu mojego posta :)21
u mnie butla jest zimna i nie wnikam z jakiego powodu :wink:
moze dzieje sie tak dlatego ze powietrze w kabinie nagrzewa sie szybciej niz 50l cieklego gazu zamknietego w blaszanej puszce :)21
BYŁ SUZUKI SJ413 '85,SPOA,PERSISHINI 225/70/15
JEST SAMURAI 1.3i '92, SIMEX 195/80/15

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Samurai LPG-butla pod samochodem -pytania

Post autor: Kostuch » czw mar 31, 2011 10:21 am

igor pisze: ...
Pytanie powinno brzmieć: ile ciekłego lpg potrzeba do zamiany na 10 litrów gazu przy ciśnieniu panującym w butli.
No tak napisałem: ile ciekłego lpg musi wyparować w butli, żeby dać 10l gazowego lpg

I jest jeszcze jedna kwestia:
Po zużyciu całego ciekłego lpg, w butli zostaje sama gazowa poduszka.
Przy tankowaniu poduszka musi się sprężyć (bo nie ma czegoś takiego jak odpowietrzenie) i działa jak hmmm... sprężyna, nie potrzebując dodatkowego odparowania ciekłego lpg.

Podsumowując: gaz jest cool :)21
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
igor
Posty: 439
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 11:18 pm
Lokalizacja: Wysoka

Re: Samurai LPG-butla pod samochodem -pytania

Post autor: igor » czw mar 31, 2011 1:41 pm

Kostuch pisze: No tak napisałem: ile ciekłego lpg musi wyparować w butli, żeby dać 10l gazowego lpg
no i właśnie źle napisałeś :D bo nic takiego nawet nie zachodzi.
lpg z butli nie wyparowuje tylko wypływa w stanie ciekłym.
Czyli żeby "dać 10l gazowego lpg" w butli musi z niej wypłynąć 10 litrów cieklego :D
Większość moich postów mogła powstać pod wpływem używek zatem wyrażają jedynie moją aktualną opinię.

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Samurai LPG-butla pod samochodem -pytania

Post autor: Kostuch » czw mar 31, 2011 3:06 pm

igor pisze:
Kostuch pisze: No tak napisałem: ile ciekłego lpg musi wyparować w butli, żeby dać 10l gazowego lpg
no i właśnie źle napisałeś :D bo nic takiego nawet nie zachodzi.
lpg z butli nie wyparowuje tylko wypływa w stanie ciekłym.
Czyli żeby "dać 10l gazowego lpg" w butli musi z niej wypłynąć 10 litrów cieklego :D
Przemyśl to ponownie. 8)
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
igor
Posty: 439
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 11:18 pm
Lokalizacja: Wysoka

Re: Samurai LPG-butla pod samochodem -pytania

Post autor: igor » czw mar 31, 2011 4:27 pm

A to pewnie wiem o co idzie, dajmy na to po zużyciu 10 lpg 9.8 litra idzie płynem do reduktora a 0.2 odparowuje do poduchy :D
Większość moich postów mogła powstać pod wpływem używek zatem wyrażają jedynie moją aktualną opinię.

Awatar użytkownika
pavelk
Posty: 458
Rejestracja: śr lut 25, 2009 12:32 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Samurai LPG-butla pod samochodem -pytania

Post autor: pavelk » pt kwie 01, 2011 9:30 am

Kostuch pisze:
igor pisze:
Kostuch pisze: No tak napisałem: ile ciekłego lpg musi wyparować w butli, żeby dać 10l gazowego lpg
no i właśnie źle napisałeś :D bo nic takiego nawet nie zachodzi.
lpg z butli nie wyparowuje tylko wypływa w stanie ciekłym.
Czyli żeby "dać 10l gazowego lpg" w butli musi z niej wypłynąć 10 litrów cieklego :D
Przemyśl to ponownie. 8)
zalezy pod jakim cisnieniem ma byc gazowy lpg bo do pojemnika 10litrowego mozna wpompowacrozna ilosc gazu - po prostu rozne cisnienie w nim bedzie, wiec raczej nie da sie odpowidziec na to pytanie
był: SJ500, 1988
jest: jimniak, 2001

marcelradom
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt sie 17, 2010 7:41 am
Lokalizacja: Radom

Re: Samurai LPG-butla pod samochodem -pytania

Post autor: marcelradom » czw wrz 19, 2013 12:45 pm

Wracając do zadanego wcześniej pytania w moim przypadku w suce wyrzuciłem całkowicie zbiornik paliwa. Zastępczy zmotałem z PRL-owskiego kanistra 20L z roku 1975 i zamontowałem go na drzwiach bagażnika zamiast koła zapasowego. Pod spód planuję zamontować butlę z holenderkiej instalacji gazowej, jest ona małej średnicy i w niczym nie będzie przeszkadzać. Tankowanie gazu we wlewie paliwa. :D
marcelradom SJ 413,4.16,30x9,5R15 Bogger, ESCAPE 12000lbs, Spidertrax 4x1" SWAP BALENO

tribal
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: śr maja 05, 2010 1:43 pm

Re: Samurai LPG-butla pod samochodem -pytania

Post autor: tribal » pt wrz 20, 2013 8:49 am

Nie boisz się jeździć z kanistrem na tylnej klapie auta fajnie wygląda ale w razie kraksy...

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

Re: Samurai LPG-butla pod samochodem -pytania

Post autor: Aśka&Kuba » pn paź 21, 2013 9:55 am

ramzes pisze:ąkurat nie o to chodzi kto ile zarabia i czy go stać ..
samurai to takie zwinne małe 4x4 które chyba nie pochałania aż takiej ilości pb zeby przerabaic go na lpg

mały silnik lekka konstrukcja toi spalanie nie powinno boleć po kieszeni :roll:
mi na pb palił ok. 9l / 100 wiec nawet przy obecnej cenie benzyny to sytuacja do przyjęcia
wiec po co zabierać miejsce w srodku ktorego i tak jest niewiele czy kombinowac z przewodami pod spodem auta :roll:

Czyli nie miałeś porobionego samuraja bo mi 15 na trasie palił 1.3 :)21 seria zmienione dyfry i reduktor simex 30 cali
NO I JEST RZOPA

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Samurai LPG-butla pod samochodem -pytania

Post autor: N2O » pn paź 21, 2013 2:08 pm

Jego nie jeździł.
:)21 :)21

Na silniku 1,3 SOHC z jimnego pali dużo mniej niż na tym z samurai'a.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: Samurai LPG-butla pod samochodem -pytania

Post autor: ŁeLeK » pn paź 21, 2013 2:12 pm

N2O pisze:Jego nie jeździł.
:)21 :)21

Na silniku 1,3 SOHC z jimnego pali dużo mniej niż na tym z samurai'a.

oooo !! totototo to prawda jest ! posiadam takowy u siebie i pali zdecydowanie mniej, niż 1,3 samuraiowy...
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Samurai LPG-butla pod samochodem -pytania

Post autor: Salata123 » czw paź 24, 2013 12:56 am

mój z takim silnikiem jimnego w mieście palił od 12 do 15. Koła około 30 cali, tył na sztywno.
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości