Wodowanie UAZ'a

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Wojtek_UAZ469B
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: ndz mar 13, 2005 11:01 am
Lokalizacja: Poznan i poludniowa Wlkp.

Wodowanie UAZ'a

Post autor: Wojtek_UAZ469B » ndz mar 13, 2005 2:45 pm

Witajcie!
Ostatnio wjechalem sobie do takiego zbiornika wodnego i woda siegnela tak+/- niecalej polowy drzwi i zaczal autko zaczelo kaszlec i sie wycofalem.Ja co prawda kaszlalem duzo bardziej 2 dni pozniej :wink: , ale i tak mam ochote "pokonac' ten staw.Zeby to sie udalo woda musialaby siegnac maski a moze nawet linii szyb.Szukalem informacji na temat tego jak mozna zwiekszyc zdolnosc UAZ'a do pokonywania przeszkod wodnych ale nie za bardzo znalazlem intersujace mnie zagadnienia.Dodam ze mam tylko zasilanie LPG, dostep do wszelkiej masci rurek pcv,duzo silikonu, malo kasy i ogromna wole walki :) Da rade?
Co bym musial poklaistrowac silikonem, jaka srednica tego pseudo snorkela itd...?
-------------
Pozdrawiam
Wojtek

Awatar użytkownika
Paweł Cybulski
Posty: 490
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa

Post autor: Paweł Cybulski » ndz mar 13, 2005 3:00 pm

Średnica hmmmm.... 8 cm starczy. a jak masz wole walki to zasmarkaj siliconem aparat zapłonowy wczesniej nakladajac na niego rekawiczke chyrurgiczna :)2 A tak poza tym to dobre przewody i atakuj

Wojtek_UAZ469B
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: ndz mar 13, 2005 11:01 am
Lokalizacja: Poznan i poludniowa Wlkp.

Post autor: Wojtek_UAZ469B » ndz mar 13, 2005 3:19 pm

Paweł Cybulski pisze:Średnica hmmmm.... 8 cm starczy. a jak masz wole walki to zasmarkaj siliconem aparat zapłonowy wczesniej nakladajac na niego rekawiczke chyrurgiczna :)2 A tak poza tym to dobre przewody i atakuj
A znasz jakies miejsca w sieci gdzie bylaby opisana budowa takiego snorkela albo kogos kto wykonal w/w samemu??Bo w sumie nie mam doswiadczenia a przydaly by sie jakies rady/zdjecia itd... Trzeba bedzie wyregulowac gaznik pozniej?Sam aparat wystarczy zabezpieczyc?A co z reszta kabli?Akumulator?Co z mikserem od gazu?Tam jest jakis otwor i juz sprawdzalem,ze jak zatkam toto palcem to auto gasnie. ;) I te wszystkie "przelaczniki" od gazu tez nie wygaldaja na takie co to lubia wode.Tak wogole to chce zrobic cos na ksztalt tego http://tired-iron.mounet.com/fording.wmv zeby udowodnic ze radzicka mysl techniczna tez potrafi ;)
-------------
Pozdrawiam
Wojtek

Awatar użytkownika
Jarek_
 
 
Posty: 296
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 8:55 pm
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki/ Wojcieszyn

Post autor: Jarek_ » ndz mar 13, 2005 4:32 pm

to mysle ze najpierw na diesla musisz zmienic :-?

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » ndz mar 13, 2005 5:42 pm

Nawet w dieslu trzeba uwazac. Tzn snorkel musi byc bardzo szczelny bo inaczej to lipa. No i jeszcze pomysl na olejem bo mi w S-21 plywal jak jezdzilem po maske w wodzie. http://lookout.monkeh.nupo.org/fuzzy/moken/gazik.WMV
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » ndz mar 13, 2005 6:09 pm

Wojtek_UAZ469B pisze:Tak wogole to chce zrobic cos na ksztalt tego http://tired-iron.mounet.com/fording.wmv zeby udowodnic ze radzicka mysl techniczna tez potrafi ;)

No to musisz przede wszystkim nabyć taki aparat do oddychania, a jak już będziesz jeździł pod wodą to daj znać, gdzie takie nimfy są...
:wink:
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
paranoic_killer
Posty: 570
Rejestracja: śr lut 02, 2005 8:15 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paranoic_killer » ndz mar 13, 2005 6:28 pm

Ja mam snorkela u siebie- wykonał go poprzedni własciciel. Średnica- ledwie 50mm, ale okazuje się że wystarcza- samochód pracuje jak trzeba, nie dławi sie itp.
Żółw się rusza...
był XJ 2.5 + LPG + 30" MT + 2"
jest JK 3.8 + 33" + snorkel...

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » ndz mar 13, 2005 11:52 pm

Wojtek, oprócz tego o czymnapisali koledzy powyżej, dodam kilka wskazówek:

- Aparat zapłonowy ma od spodu otwór fi 5 mm - wentylację... Nie zapomnij o nim.
- Warto przedłużyć rurkę bagnetu (o czywiście bagnet tak samo), żeby nie wlewała się tamtędy woda do miski
- rękawiczka nie jest najszczęśliwszym pomysłem, bo jak ruski zegarek wodoszczelny - wodę wpuści ale nie wypuści... Osobiście skłaniałbym się do wklejenia kopułki aparatu na silikon, zaklejenie w/w otworka, uszczelnienie na łączeniu korpusu z siłownikiem podciśnieniowego regulatora wyprzedzenia zapłonu, no i oczywiście zastosowania dobrych kabli, szczelnie opasujących gniazda w kopułce...
- snorkel możesz wymodzić z rurek instalacyjnych PCV - są dostępne wszelkie kolanka pod najczęściej występującymi kątami, spory wybór średnic, każdy element posiada z jednej strony kołnierz z wbudowaną uszczelką oringową zapewniającą idealną szczelność. Jeśli robisz snorkel, warto po drodze wbudować jakąś większą pojemność, taki ślepy zaułek o pojemności 3-5 litrów, żeby ułatwić silnikowi wejście na obroty w chwili gwałtownego dodania gazu.
- pamiętaj o wentylatorze - opór wody jest potężny i blasznay wentylator, jeśli wjechać na pełnej pycie w wodę, potrafi się ślicznie zgiąć i wymielić chłodnicę. Warto więc zapodać wentylator elektryczny z ręcznym wyłączaniem wpiętym w szereg z czujnikiem temperatury, a ten z paska pędzony - wywalić w czorty... Będzie to miało dodatkową zaletę - po wjechaniu w wodę z wyłączonym wiatrakiem, nie nastąpi rozpylenie wody (czyt: błota) po całej komorze silnikowej. Łatwiejsze odczyszczenie syfa po zabawie itd...
- reduktor LPG - ów otwór to otwór atmosferyczny, wyrównujący ciśnienie z atmosferą po jednej stronie membrany. Auto gasnie nie tyle od zasłonięcia go, co od dotknięcia paluchem membrany, co skutkuje "zalaniem" silnika gazem. Zasłonięcie otworu wywoła zdławienie silnika, jeśli dodać gazu - membrana się nie ugnie i gaz nie poleci w wystarczającej ilości. Wkręc w ten otwór jakiś króciec, załóż gumowy szlauch i wyprowadź jego koniec gdzieś wysoko.
- dalej reduktor LPG - centalnie na bocznej ściance wiele reduktorów posiada zawór umożliwiający ręczne podanie dawki rozruchowej. Ruchomy trzpień tego zaworu wystaje na zewnątrz, poruszając się w metalowej tulejce Sama woda może nie, ale błoto, dostając się pomiędzy te dwie części, skutecznie unieruchamia ów zawór, więc warto na niego założyć jakiegoś kondona (nawet dosłownie rzecz ujmując) :)21
- dalej - na odpowietrzniki mostów i skrzyni biegów załóż igielitowe wężyki, które połącz we wspólny obwód i jego koniec wyprowadź na bezpieczną wyskość.

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » pn mar 14, 2005 8:32 am

SebastianS rozdrabniasz sie.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn mar 14, 2005 9:20 am

tiger pisze:SebastianS rozdrabniasz sie.
No wlasnie :wink: nie prosciej jest kupic BRDM-a ??
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » pn mar 14, 2005 9:34 am

tiger pisze:SebastianS rozdrabniasz sie.
nie, tylko tyle, że nie udaję starego wyjadacza, który ma w dupie jedno z nielicznych konkretnie postawionych na tym forum pytań przez "nowego"

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » pn mar 14, 2005 9:35 am

Bart03 pisze:
tiger pisze:SebastianS rozdrabniasz sie.
No wlasnie :wink: nie prosciej jest kupic BRDM-a ??
Kup :)2 Tam też jest co uszczelniać :)21

pioterok
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: wt maja 04, 2004 8:35 am
Lokalizacja: warszawa-ciechanów

Post autor: pioterok » pn mar 14, 2005 10:51 am

Dzięki Sebastianowi za konkretną odpowiedź.
Czy odpowietrzenie mostów i skrzyni można zastąpić napowietrzeniem, czyli doprowadzeniem lekkiego nadciśnienia? Jakie mogą być skutki uboczne oprócz bąbelków i montażu dodatkowego kompresorka?
Jaki macie patent na korki od paliwa, one też mają małe otworki?

PiotreK

Awatar użytkownika
paranoic_killer
Posty: 570
Rejestracja: śr lut 02, 2005 8:15 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paranoic_killer » pn mar 14, 2005 1:20 pm

Na korek paliwa wystarczy silikon. Pamiętaj jeszcze o wlewie oleju- woda uwielbia sie tamtędy dostawać! Ja u siebie wyciąłem z gumy dodatkową uszczelkę pod ten korek- działa. A co do snorkela- wsadź do niego filtr z lublinka diesla- odpowiednia pojemność, solidna metalowa pucha i przyzwoita cena.
Żółw się rusza...
był XJ 2.5 + LPG + 30" MT + 2"
jest JK 3.8 + 33" + snorkel...

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » pn mar 14, 2005 1:56 pm

Lekkie nadcisnienie bedzie dawalo napewno wiecej dobrego niz zlego ale bez przesady bo nie bedziesz jezdzil bym w takiej wodze bez przerwy to nie amfibia a olej w mostach i tak musisz w miare czesto zmieniac bo woda tam zawsze dojdzie.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
Wojtek_K
Posty: 2384
Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek_K » pn mar 14, 2005 4:36 pm

a nie prościej objechać ... :lol:
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00 :-)

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » pn mar 14, 2005 5:27 pm

no i kto coś takiego pisze :)21
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » pn mar 14, 2005 6:31 pm

O co ci chodzi??[/u]
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » pn mar 14, 2005 6:54 pm

tiger pisze:O co ci chodzi??
"kto widzial ten wie" :)21
Obrazek

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » pn mar 14, 2005 7:02 pm

Chodzi ci o ten filmik??
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » pn mar 14, 2005 7:05 pm

nie chodzi o Ciebie tylko o Wojtka_K :roll:
Obrazek

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » pn mar 14, 2005 7:11 pm

A no bywa i tak.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Wojtek_UAZ469B
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: ndz mar 13, 2005 11:01 am
Lokalizacja: Poznan i poludniowa Wlkp.

Post autor: Wojtek_UAZ469B » wt mar 15, 2005 11:24 am

dziekuje wszystkim za odpowiedz!
Szczegolnie Tobie Sebastian.Dokladnie o takie informacje mi chodzilo.
Zdam relacje i wrzuce gdzies film z "przeprawy" jak juz sie ze wszystkim uporam.
:D
-------------
Pozdrawiam
Wojtek

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » czw mar 17, 2005 1:29 am

Powodzenia...

Awatar użytkownika
borman
Posty: 656
Rejestracja: sob maja 24, 2003 9:37 am
Lokalizacja: sanok

Post autor: borman » ndz mar 20, 2005 1:10 pm

trzeba jeszcze wiedzieć że wjeżdżając rozgrzanym silnikiem do wody powodujesz szybkie schłodzenie tak aparatu jak i kolektorów w których skrapla się woda (czasem dużo wody ) i pomimo super uszczelnień - dupaaaa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości