Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

meenia
 
 
Posty: 1131
Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
Lokalizacja: Łańcut

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: meenia » sob sie 27, 2011 10:01 pm

viperecki pisze:zależy od et felg u mnie jak kupiłem był na -12 i tarło o resory założyłem moje mangelsy -35 i jest ok a zawiasu to raczej bym nie wiązał w dół tylko antyprzewijacze do wieszaków zrób

Nic nie trze i tarlo nie bedzie, balem sie raczej o ukrecenie przegubow na za duzym skrecie, co do pasow ograniczajacych to mam sprezyny i skok zawiechy ogranicza amorek stad pytanie czy on da rade czy zostanie rozerwany.

Pozdrawiam
sj 425 606468554

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: maristez » ndz sie 28, 2011 7:30 am

Buniek85 pisze:witam chcem zalozyc halogeny przednie do mojego samca, oileccie mi jakie zalozyc i ile ich dac, na tyl juz wybralem halogen roboczy kwadratowy
ta powinna byc idealna
http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/268/14096.html
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne

Awatar użytkownika
olo667
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: sob lut 19, 2011 9:52 am

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: olo667 » ndz sie 28, 2011 2:04 pm

maristez pisze:
Buniek85 pisze:witam chcem zalozyc halogeny przednie do mojego samca, oileccie mi jakie zalozyc i ile ich dac, na tyl juz wybralem halogen roboczy kwadratowy
ta powinna byc idealna
http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/268/14096.html

no jestem pod wrażeniem,cena powalająca/ cena brutto: 18761.50zł/potarguj się może spuszczą ci choć te 50 gr :lol:

Buniek85
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: sob sie 13, 2011 8:39 pm

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Buniek85 » ndz sie 28, 2011 3:58 pm

olo667 pisze:
maristez pisze:
Buniek85 pisze:witam chcem zalozyc halogeny przednie do mojego samca, oileccie mi jakie zalozyc i ile ich dac, na tyl juz wybralem halogen roboczy kwadratowy
ta powinna byc idealna
http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/268/14096.html

no jestem pod wrażeniem,cena powalająca/ cena brutto: 18761.50zł/potarguj się może spuszczą ci choć te 50 gr :lol:



wielkie dzieki a moze cos z nizszej polki :P


zakupilem juz gaznik od ponego i planuje na dzniach montowac, jaka zalozyc linke ssania moze ktos ma jakis patent jaka linka ma byc twarda czy miekka

Awatar użytkownika
Bartex
 
 
Posty: 887
Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: KR

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Bartex » ndz sie 28, 2011 4:26 pm

Buniek85 pisze:wielkie dzieki a moze cos z nizszej polki :P


zakupilem juz gaznik od ponego i planuje na dzniach montowac, jaka zalozyc linke ssania moze ktos ma jakis patent jaka linka ma byc twarda czy miekka
Proponował bym

Obrazek

ewentualnie coś bardziej klasycznego

Obrazek
Bartek

Awatar użytkownika
okino
Posty: 576
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:11 pm
Lokalizacja: gdzieś koło Żywca

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: okino » ndz sie 28, 2011 6:52 pm

Buniek85 pisze:

zakupilem juz gaznik od ponego i planuje na dzniach montowac, jaka zalozyc linke ssania moze ktos ma jakis patent jaka linka ma byc twarda czy miekka
Buniek - trochę mnie poraża Twoja niewiedza albo lenistwo i czekanie aż podadzą na tacy.
Podejdź na jakikolwiek szrot, poszukaj padła z ręcznym ssaniem, popatrz jak to działa, wybierz jaki Ci najbardziej pasuje, kup to z 5 pln, poproś żebyś mógł to sam wymontować ( praktyka czyni mistrza) i po problemie.
W samim na desce jest miejsce, chyba oryginalne, z lewej strony kierownicy gdzie można założyć ręczną dźwignię ssania. Ja tak mam - przełożyłem oryginalne linkę z pony
razem z gaźnikiem. Pasuje plug and play - i gaźnik i linka - trochę chęci i wiary w siebie.
Samurai 89 1.3 nie motany Sahara 205/70/15

zacho
 
 
Posty: 186
Rejestracja: pn lut 08, 2010 4:20 pm
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: zacho » ndz sie 28, 2011 7:57 pm

Co może być przyczyną falujących obrotów w Samuraiu ? Gdy ssanie się wyłączy silnik chwile popracuje a później obroty wahają się po między 1000-1300. Czy może mieć to związek ze zużytym paskiem rozrządu ,lub coś z ustawieniem aparatu zapłonowego(po wymianie uszczelki jakoś wtedy się to zaczeło z tego co pamiętam)
Z góry dziękuje za odpowiedz.
Suzuki Samurai ofcourse :D

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Kostuch » ndz sie 28, 2011 8:18 pm

zacho pisze:Co może być przyczyną falujących obrotów w Samuraiu ? Gdy ssanie się wyłączy silnik chwile popracuje a później obroty wahają się po między 1000-1300. Czy może mieć to związek ze zużytym paskiem rozrządu ,lub coś z ustawieniem aparatu zapłonowego(po wymianie uszczelki jakoś wtedy się to zaczeło z tego co pamiętam)
Z góry dziękuje za odpowiedz.
Gaźnik czy wtrysk?
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
szympro
Posty: 660
Rejestracja: pt cze 29, 2007 12:33 am
Lokalizacja: Kujawy

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: szympro » pn sie 29, 2011 12:04 am

Ja mialem podobnie na wtrysku, ale juz chyba zniknelo. Bede wiedzial czy na bank jak uruchomie po dosc dlugiej przerwie silnik, ale wydaje mi sie ze kieeedys to przy pierwszym odpaleniu tak bylo, a potem samo zniknelo :)21
Miejsce na Twoją reklamę.

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: maristez » pn sie 29, 2011 3:45 pm

odlaczyc aku na noc. rano odpalic na zimnym bez gazu. niech pochodzi az sie zagrzje, potrzymac z minute na obrotach powidzmy 1500 obr. robilem zawsze na oko bo nie mialem obrotomierza. potem zgasic zapalic i jak nie pomoze to szukac dalej. check engine sie jara?
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne

zacho
 
 
Posty: 186
Rejestracja: pn lut 08, 2010 4:20 pm
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: zacho » pn sie 29, 2011 5:51 pm

maristez pisze:odlaczyc aku na noc. rano odpalic na zimnym bez gazu. niech pochodzi az sie zagrzje, potrzymac z minute na obrotach powidzmy 1500 obr. robilem zawsze na oko bo nie mialem obrotomierza. potem zgasic zapalic i jak nie pomoze to szukac dalej. check engine sie jara?
silnik na wtrysku,check engine się pali ale palił się już sporo wcześniej.na dodatek silnik jak jest rozgrzany to słabiej odpala,ale odpala.
Suzuki Samurai ofcourse :D

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Kostuch » pn sie 29, 2011 6:19 pm

zacho pisze:
maristez pisze:odlaczyc aku na noc. rano odpalic na zimnym bez gazu. niech pochodzi az sie zagrzje, potrzymac z minute na obrotach powidzmy 1500 obr. robilem zawsze na oko bo nie mialem obrotomierza. potem zgasic zapalic i jak nie pomoze to szukac dalej. check engine sie jara?
silnik na wtrysku,check engine się pali ale palił się już sporo wcześniej.na dodatek silnik jak jest rozgrzany to słabiej odpala,ale odpala.
Sprawdź elektrozawór wolnych obrotów.
I zawór EGR - może się zacinać od syfu (najlepiej go wywalić).
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: viperecki » pn sie 29, 2011 8:23 pm

meenia pisze:
viperecki pisze:zależy od et felg u mnie jak kupiłem był na -12 i tarło o resory założyłem moje mangelsy -35 i jest ok a zawiasu to raczej bym nie wiązał w dół tylko antyprzewijacze do wieszaków zrób

Nic nie trze i tarlo nie bedzie, balem sie raczej o ukrecenie przegubow na za duzym skrecie, co do pasow ograniczajacych to mam sprezyny i skok zawiechy ogranicza amorek stad pytanie czy on da rade czy zostanie rozerwany.

Pozdrawiam

aaa to inna sprawa skrętu to i tak bym nie ograniczał bo zdrowe seryjne przegłuby spokojnie sobie radzą przez przyzwoity czas a pasy czemu nie, ja zakładam je tylko do zapierdylania po szutrówkach lub na szybkościówki a tak to full skok zawiasu bo w codziennym upalaniu nie urywam amorków przód mam od leylanda a tył od sprintera maxa
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: maristez » pn sie 29, 2011 8:51 pm

zacho pisze: silnik na wtrysku,check engine się pali ale palił się już sporo wcześniej.na dodatek silnik jak jest rozgrzany to słabiej odpala,ale odpala.
odczytal bym błedy jednak.
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne

Buniek85
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: sob sie 13, 2011 8:39 pm

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Buniek85 » wt sie 30, 2011 2:15 pm

witam jestem na etapie wymiany gaznika na pony, gaznik mam teraz mam pytanko
jaka linke zastosowac do ssania ma byc sztywna czy moze byc taka jak w rowerze prosze o pomoc

Awatar użytkownika
lukassos
 
 
Posty: 835
Rejestracja: wt sty 18, 2011 11:52 pm
Lokalizacja: Kalisz

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: lukassos » wt sie 30, 2011 3:01 pm

Sztywna taka jak w polonezie. Koniec drutu zaginasz przy dźwigni ssania. Do zamontowania linki wystarczy otwór chyba 6mm. Po lewej stronie od kierownicy masz full miejsca.

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Bartmann » wt sie 30, 2011 3:48 pm

Dla funu rozebrałem reduktorek od SJ410 i okazało się, że wałek pośredni się różni osadzeniem od tego jak jest zrobione w SJ413 i Samurai... wyczytałem na zagranicznych forach, że reduktory od wczesnych wersji SJ 410 rózniły się a potem były zasadniczo (odlew obudowy,sposób mocowania wałków...etc...) takie same jak w 413/Sami.
Dodam, że w tym, który posiadam wałek pośredni jest osadzony na dwóch łozyskach kulkowych nabijanych NA WAŁEK i sam wałek jest lity bez otworu, zębatki stanowią część integralną a łozyska maja miejsca osadcze w obudowie...
Czy ktoś może potwierdzić?
Z góry dzięki
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: slavok » wt sie 30, 2011 7:23 pm

mogę potwierdzić, wczesne reduktory 410 właśnie tak były skonstruowane, później wałek był na stałe a łożyska były igiełkowe czyli tak jak w 413/samurai...
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Bartmann » wt sie 30, 2011 7:47 pm

THX :)2 ... zryłem net i też to znalazłem.
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Buniek85
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: sob sie 13, 2011 8:39 pm

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Buniek85 » śr sie 31, 2011 4:02 pm

witam wczoraj grzebalem pod maska samca i odczepilem przewud podcisnieniowy od pompy hamulcowej, nieswiadomie pojechalem samim w jedno miejsce zauwazylem ze pedal hamulcajest mega twardy, otworzylem maske i odrazu mi wpadl w oko odlaczony przewod podlaczylem i jest ok
teraz pytanko moglo to spowodowac zapowietrzenie hamulcy, bo jakos dziwnie teraz auto na luzie jedzie niby zwalnia minimalnie szybciej niz bylo wczesniej

Awatar użytkownika
daro 16v
 
 
Posty: 844
Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
Lokalizacja: slask

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: daro 16v » śr sie 31, 2011 7:33 pm

Buniek85 pisze: teraz pytanko moglo to spowodowac zapowietrzenie hamulcy, bo jakos dziwnie teraz auto na luzie jedzie niby zwalnia minimalnie szybciej niz bylo wczesniej
sila sugestii, nie moglo spowodowac zapowietrzenia
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności

Awatar użytkownika
szympro
Posty: 660
Rejestracja: pt cze 29, 2007 12:33 am
Lokalizacja: Kujawy

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: szympro » czw wrz 01, 2011 10:36 pm

Remont juz blizej konca niz poczatku, dzis bylo drugie odpalenie w ciagu dwoch lat :)21 i zauwazylem pewien problem. Gdy puszcze pedal sprzegla to obroty delikatnie spadaja, tak jakby silnik mial jakies dodatkowe obciazenie. Cos kiedys czytalem ze odpowiedzialne jest za to chyba ktores z lozysk. Ale teraz rzecz ciekawsza :)21 Zdemontowane mam mieszki zarowno od skrzyni jak i reduktora i zauwazylem, ze mimo iz skrzynia jest na luzie to gdy puszcze sprzeglo oraz wrzuce na reduktorze luz to wal posredni skrzynia-reduktor zaczyna sie obracac. Gdy wlacze na reduktorze cos innego poza luzem (2H, 4H, czy 4L), widac ze wal ten chce sie poruszuc ale ma widocznie zbyt duzy opor i tylko spadaja delikatnie obroty. Wiecie co moze byc tego przyczyna?
No i jeszcze gdzies przy kolektorze uciekaja mi delikatnie spaliny bo czuc to i widac jak maske otworze :)21 Ta metalowa "uszczelke" miedzy kolektorem a rura wydechowa wymienilem, ale widac to nie to. Chociaz akurat ta awaria to nic przy tym powyzszym i az tak bardzo mi nie przeszkadza :D
Miejsce na Twoją reklamę.

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: slavok » pt wrz 02, 2011 9:36 am

szympro pisze:Remont juz blizej konca niz poczatku, dzis bylo drugie odpalenie w ciagu dwoch lat :)21 i zauwazylem pewien problem. Gdy puszcze pedal sprzegla to obroty delikatnie spadaja, tak jakby silnik mial jakies dodatkowe obciazenie. Cos kiedys czytalem ze odpowiedzialne jest za to chyba ktores z lozysk. Ale teraz rzecz ciekawsza :)21 Zdemontowane mam mieszki zarowno od skrzyni jak i reduktora i zauwazylem, ze mimo iz skrzynia jest na luzie to gdy puszcze sprzeglo oraz wrzuce na reduktorze luz to wal posredni skrzynia-reduktor zaczyna sie obracac. Gdy wlacze na reduktorze cos innego poza luzem (2H, 4H, czy 4L), widac ze wal ten chce sie poruszuc ale ma widocznie zbyt duzy opor i tylko spadaja delikatnie obroty. Wiecie co moze byc tego przyczyna?
No i jeszcze gdzies przy kolektorze uciekaja mi delikatnie spaliny bo czuc to i widac jak maske otworze :)21 Ta metalowa "uszczelke" miedzy kolektorem a rura wydechowa wymienilem, ale widac to nie to. Chociaz akurat ta awaria to nic przy tym powyzszym i az tak bardzo mi nie przeszkadza :D
to normalne z tym wałkiem pośrednim...
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

gregorito
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: wt mar 17, 2009 9:30 am

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: gregorito » pt wrz 02, 2011 10:37 am

Dzień dobry wszystkim

w szukajce nie było więc pytam:


Czy ktoś może polecić warsztat który instaluje instalacje lpg pod podłoga w Suzuki Vitara '97?

Szukam kogoś w okolicy Wrocławia w promieniu do 250 km.

Pozdrawiam,
Grzesiek

Awatar użytkownika
szympro
Posty: 660
Rejestracja: pt cze 29, 2007 12:33 am
Lokalizacja: Kujawy

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: szympro » pt wrz 02, 2011 12:49 pm

slavok pisze:
szympro pisze:Remont juz blizej konca niz poczatku, dzis bylo drugie odpalenie w ciagu dwoch lat :)21 i zauwazylem pewien problem. Gdy puszcze pedal sprzegla to obroty delikatnie spadaja, tak jakby silnik mial jakies dodatkowe obciazenie. Cos kiedys czytalem ze odpowiedzialne jest za to chyba ktores z lozysk. Ale teraz rzecz ciekawsza :)21 Zdemontowane mam mieszki zarowno od skrzyni jak i reduktora i zauwazylem, ze mimo iz skrzynia jest na luzie to gdy puszcze sprzeglo oraz wrzuce na reduktorze luz to wal posredni skrzynia-reduktor zaczyna sie obracac. Gdy wlacze na reduktorze cos innego poza luzem (2H, 4H, czy 4L), widac ze wal ten chce sie poruszuc ale ma widocznie zbyt duzy opor i tylko spadaja delikatnie obroty. Wiecie co moze byc tego przyczyna?
...
to normalne z tym wałkiem pośrednim...
Mowisz? Czyli to ze delikatnie czuc obciazenie na silniku jak puszcze sprzeglo na luzie to rozumiem rzecz normalna i nie ma co sie tym przejmowac, tak?
Miejsce na Twoją reklamę.

Zablokowany

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości