UAZ 300 turbodiesel

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: UAZ 300 turbodiesel

Post autor: vandall1 » sob maja 28, 2011 7:53 pm

1/Dobre wycentrowanie da Ci tylko specjalny wałek próbny.Zawsze to stosowałem.Wygląda on tak,ze z jednej strony masz trójnik,a z drugiej flanszę.Tokarz oczywiście potrzebny,ale to banał.Taki wałek mozesz potem wykorzystać jako końcowy-obcinając flanszę i wspawując kardana.Przy pasowaniu,trójnik wałka skręcasz przez sprzegło gumowe do trójnika skrzyni,ale tak "ramię do ramienia".W tym sprzegle gumowym sa tulejki,więc wszystko ok.
2/Poducha typu guma-blacha -guma,taka prostopadłościenna,o której piszesz,może byc sensowna,choć jak wiemy wygaszenie wibracji to wyższa szkoła jazdy.Myslę,ze nalezy dażyć do zbliżonej twardości poduchy skrzyni i reduktora.Ja nigdy w terenówkach nie stosowałem typowych poduch samochodowych-zawsze była to konstrukcja zblizona do oryginalnej poduchy uazowskiej.Zwykłe poduchy samochodowe słabo trzymaja silnik przy jego ruchu do góry.Problem ogólnie polega na tym,ze przy jeżdzie po nierównościach,rama mocno pracuje,stąd duże przemieszczenia wzajemne nie spietych sztywno podzespołów/dlatego długi wałek jest korzystniejszy.
3/Tylne mocowanie reduktora robiłem do blachy przykręcnej zamiast tarczy kotwicznej.Być może udałoby się taką blachę "podłożyć"pod tarczę/wys bębna i szczęk?/,albo wprost przyspawać coś do tarczy,która jak wiemy jest dość mocna.
4/Mam też obiekcje do wałka kierowniczego:wg mnie harmonijka merca jest zbyt elastyczna i grozi wypadkiem.Sądzę,że powinna być zastąpiona sztywnym wałkiem,który jest ułożskowany w dwóch miejscach.W oryginale ta harmonijka jest łączona o ile pamietam bezpośrednio do przekładni,wiec jest prowadzona.Wałek pośredni przegubowy w tym wypadku,to b niepewne
rozwiązanie.
4/w starym mercu jak masz problem z miską,to z dwóch spodzin mozna zrobić jedną,a smok oleju przenieść do tyłu.Robiłem tak kilka razy i jest to łatwe/choc trochę pracochłonne/.Oczywiście trzeba mieć pod ręką spawacza aluminiowego,a spodzinę przykręcać
do sztywnej płyty.
No dobra....uff :wink:

Ogólnie to szacun za robotę :)2 .Też wiele lat ćwiczyłem podobne patenty.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: UAZ 300 turbodiesel

Post autor: Takayuki » sob maja 28, 2011 8:31 pm

1 - OK, dam taki do zrobienia - akurat zostało po połówce wału od mercedesa i UAZa :)
2 - Starów i innego złomu u mnie dostatek, sprawdzę takie poduszki, najwyżej wrócę do poprzedniej i się będzie doświadczalnie dobierać coś pomiędzy - w sklepach od ciężarówek itp. pełno tego. Przednie poduchy silnika też są bardzo miękkie - ale to nie ma takiego wpływu na reduktor, a nie telepie samochodem.
3 - Będę sprawdzać. Nie wiem kiedy - problemy chwilowo mam w pracy, a to kompleksowa robota na kilka dni. Jak się wezmę w końcu będą meldunki ;)
4 - Tak, też mi się nie podoba. Harmonijkę idzie wygiąć o kilkanaście stopni tylko blokując koła i kręcąc kierownicą 'na chama' - więc jest ok. Ale te 2 gumowe łączniki po drodze już nie - myślę zastąpić jeden metalowym kawałkiem, będzie krzyżak przy samej przekładni, sztywny kawałek drążka + harmonijka, i to przez gumowy łącznik do kolumny kierownicy. Albo całkiem nowe połączenie zrobić.
5 - Dolna miska mi się 'zweryfikowała' wgniatając dosłownie centymetr, jak odsunę jeszcze silnik będzie zapas. Przespawać by trzeba tylko - ale żeby ją zdjąć musiałbym zwalić całą przekładnie kierowniczą, a nie chce mi się szczerze mówiąc :)

Jeszcze raz dzięki za rady, i za to że ktoś z wiedzą i doświadczeniem chce się nimi dzielić z amatorami :)

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: UAZ 300 turbodiesel

Post autor: vandall1 » sob maja 28, 2011 9:04 pm

Proszzzz.... :oops:
W sumie to co zrobiłeś,to też Ci daje "tytuły" :wink:
Poduchy przednie silnika raczej zostaw takie jak są.Skręcająca się rama będzie mniej "ciągnęła" silnik.
Czekamy na dalsze relacje.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: UAZ 300 turbodiesel

Post autor: Takayuki » pn lip 18, 2011 12:00 pm

Projekt spauzowany na bliżej nieokreślony czas... dzisiaj zaliczyłem rów i rolkę, buda złom nie wiem jak spód :(

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: UAZ 300 turbodiesel

Post autor: Balu-Balu » pn lip 18, 2011 12:04 pm

Takayuki pisze:Projekt spauzowany na bliżej nieokreślony czas... dzisiaj zaliczyłem rów i rolkę, buda złom nie wiem jak spód :(

A Ty cały ?? Buda jest po to aby chronić kierowcę, można wymienić. :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: UAZ 300 turbodiesel

Post autor: Takayuki » pn lip 18, 2011 12:10 pm

Cały, pasażer też, nie wiem jakim cudem. Oczywiście straty w sprzęcie to szczegół przy tym. Rozbiorę to pomyślę czy/kiedy reanimować czy się do Patrola przymierzyć.

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: UAZ 300 turbodiesel

Post autor: Takayuki » czw lip 21, 2011 11:58 am

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Rama prosta :). Odpalił i wyjechał na 2 warsztat o własnych siłach, mechanicznie wszystko ok.
- buda pogięta - przód jak na obrazku + lewy tylni słupek
- przednia atrapa zwichrowana, wyrwało jedną poduszkę na której się trzymała
- błotniki/nadkola się wyprostuje
- drzwi sztuk 2 do wymiany, maska też
- kierownica, końcówka kolumny lekko zgięta
- prawa przednia felga pogięta... koło obraca się jak zwichrowane w rowerze :)
- połamana skrzynka bezpieczników, mechanizm od tempomatu

Szukam nowego nadwozia, będzie przerabiane tak jak to, i od razu z klatką... w międzyczasie namierzyłem Patrola fajnego na którego organizuję $, UAZ po odbudowaniu chyba pójdzie do ludzi... się zobaczy jeszcze.


Wcześniej miałem się pochwalić jaką osłonę na drążki zrobiłem, teraz średni pożytek z niej będzie :)

Obrazek

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: UAZ 300 turbodiesel

Post autor: Adampio » czw lip 21, 2011 12:47 pm

Oftopne zdziebko: czy można dostać zbliżenie mocowania wsporników luster do drzwi, szczególnie górnego?

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: UAZ 300 turbodiesel

Post autor: Takayuki » czw lip 21, 2011 2:26 pm

Poszukam nie mam przy sobie, 2 śruby na wylot z tulejką w środku żeby drzwi nie zginało.

EDIT: to mam na komputerze, coś widać ;)

Obrazek

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: UAZ 300 turbodiesel

Post autor: vandall1 » czw lip 21, 2011 3:49 pm

Ożesz.....jak dzik w sosnę....
Wanna chyba do zmiany :roll:
Teraz się przyznaj-chciałeś sie pochwalic :wink:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: UAZ 300 turbodiesel

Post autor: Balu-Balu » czw lip 21, 2011 4:50 pm

Czyja wina była ??
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Re: UAZ 300 turbodiesel

Post autor: GikroV » czw lip 21, 2011 5:07 pm

Balu-Balu pisze:Czyja wina była ??
Zgaduję że praw fizyki i grawitacji :roll:
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: UAZ 300 turbodiesel

Post autor: Takayuki » czw lip 21, 2011 5:12 pm

Wanna do zmiany, nie naprostuje się skutecznie... ciąć i spawać jednej z dwóch nie będę, bez sensu. Pochwalić się rurkami chciałem ;)
Wina/głupota moja - 'patrz gdzie jedziesz bo pojedziesz tam gdzie patrzysz'.
Łuk równiutkiej drogi w lewo, krzywy [nierówno wyprofilowany], podporządkowana droga z prawej strony. Patrzyłem się w bok, zjechałem na asfalt z tej drogi, jak go przejechałem to byłem całą oponą na miękkim... miękkiego 50cm i rów, zanim odbiłem pojechałem prawym kołem po rowie, kręcąc ostro w lewo wyprowadziłem samochód na asfalt ale tył postawiło bokiem... posunął chwilę prawą stroną, bok, dach, bok i na kołach się zatrzymał.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: UAZ 300 turbodiesel

Post autor: vandall1 » czw lip 21, 2011 7:24 pm

Serdecznie współczuję....bez klatki to miałeś duużo szczęścia :roll:
Mam nadzieję,że nie zniechęci Cie to do budowania samochodów,choć refleksje mogą byc nie wesołe:poswięcamy mnóstwo życia i pieniędzy na realizację rzeczy które moga być zniszczone w jednej chwili :(
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

EDEK:):):):)
Posty: 511
Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom

Re: UAZ 300 turbodiesel

Post autor: EDEK:):):):) » czw lip 21, 2011 8:09 pm

Psia kość ... ile na budziku było że na takich kapciach dach poszedł :-? :-?
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: UAZ 300 turbodiesel

Post autor: Takayuki » czw lip 21, 2011 9:00 pm

Na liczniku 60-70, i nie hamowałem tylko kręciłem w lewo - to jest taki głupkowaty szybki zakręt, gdzie najpierw jest ostry, potem łagodny, i znowu ostry, w międzyczasie w prawo szeroka droga odchodzi... co oczywiście nie zmienia faktu, że to wina moja a nie krzywego zakrętu :) Na spokojnie jak teraz myślę co zrobiłem a co mógłbym żeby wyprowadzić samochód i wygląda to inaczej, ale działo się jakoś dużo szybciej ;) Cieszę się że nic mi nie jest, straty w sprzęcie to pikuś. Zwłaszcza, że tu konkretnie kwestia pocięcia trochę budy i pomalowania... teraz jak wiem co i jak, wszystko wymierzone, z dwa tygodnie intensywnej roboty?

Budowanie samochodów to baaardzo fajna rzecz... jedyne co mnie może w tym przystopować to finanse, z rodziną żyję z firmy a ze zleceniami wiadomo jak jest. Nie będzie kasy nie będzie motania, i czasu bo trzeba będzie robić 'tradycyjnie' po 10h dziennie. Zniszczenie... zniszczyć można równie dobrze jakiś gotowy sprzęt, tu trochę szkoda robocizny, ale tylko trochę. I jak wyobrażę sobie co mi się mogło stać a nie stało, to mogę uaza od 0 budować :)2

Awatar użytkownika
Gocu
Posty: 486
Rejestracja: pn cze 07, 2010 1:50 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola/Warszawa
Kontaktowanie:

Re: UAZ 300 turbodiesel

Post autor: Gocu » czw wrz 15, 2011 9:16 pm

I co słychać w projekcie? :)
Jest: Monterey 3,5v6 '00r lift 2" AT 235/85+szumex 33x10,5
Był: Patrol Y60, Trooper i UAZ

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: UAZ 300 turbodiesel

Post autor: Takayuki » pt wrz 16, 2011 8:27 am

Projekt za pomnik aktualnie robi - stoi w stodole. Muszę kupić całe nadwozie, przerobić, przygotować, pomalować... nie mam na razie ani czasu ani pieniędzy. Jak się poprawi, zwłaszcza z finansami - będę działać i dam znać.

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: UAZ 300 turbodiesel

Post autor: Balu-Balu » pt wrz 16, 2011 8:54 am

A była buda za 6 stówek :)21 Jechałem po nią i mi skrzynia biegów padłą na 34 km. od celu :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: UAZ 300 turbodiesel

Post autor: Takayuki » pt wrz 16, 2011 10:35 am

Kilka jest nawet blisko i tanio, np. ta z Olszyny na wiodącym portalu aukcyjnym - ale nie będę kupować za 900 zł złomu do wyspawania w nim każdej dziury, z tylnymi lampami po 'tjuningu', itd. Jak już płacić to niech to wygląda chociaż. A że nie mam zbędnej gotówki i ciśnienia na zakup, to póki co mogę wybrzydzać ;)

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: UAZ 300 turbodiesel

Post autor: Takayuki » pt paź 05, 2012 2:45 pm

Jest dawca blach. Przez zimę reaktywacja tematu :)21

Obrazek

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: UAZ 300 turbodiesel

Post autor: Balu-Balu » sob paź 06, 2012 8:14 am

Kupiłeś jednak Patrola ?? ?? :)21 :)21 Ile dałeś za budę ??
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: UAZ 300 turbodiesel

Post autor: Takayuki » sob paź 06, 2012 9:19 am

Tak, miesiąc po wypadku... trafiła się okazja, droga ale warta ceny :)21 ;)
Buda 1500.

Awatar użytkownika
posynicz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: pt paź 07, 2011 8:36 pm
Lokalizacja: Brzeg

Re: UAZ 300 turbodiesel

Post autor: posynicz » sob lis 17, 2012 7:01 pm

Takayuki powiedz mi proszę czy robiłeś coś z odpowietrzeniem skrzyni biegów? Wyprowadzałeś odpowietrznik do góry? Ja wsadziłem do muscela silnik z w124 300dt, też z automatem i obawiam się zalania skrzyni. Wiesz może jak wyciągnąć ten odpowietrznik?

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: UAZ 300 turbodiesel

Post autor: Takayuki » sob lis 17, 2012 9:35 pm

Nie wprowadzałem, ale jest na liście rzeczy do zrobienia - po utopieniu równo z podłogą zaleje skrzynie. U mnie to jest taki czarny grzybek, normalnie podważałem dwoma dużymi śrubokrętami - w grzybku coś jakby plastykowa rurka z ząbkiem na końcu, ten ząbek trzyma. W skrzyni zwykły otwór, bez żadnych gwintów.
Sprawdź też oring na bagnecie od poziomu oleju, może tamtędy się wody nalać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości