pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
PAJERO Driver
Posty: 421
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: Stargard

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: PAJERO Driver » pn wrz 26, 2011 9:25 am

Kabal pisze:
PAJERO Driver pisze:
Kajen pisze:Z przelozeniami 5.29 bedzie wolniejszy, mocniejszy i bedzie szybciej przyspieszal kosztem predkosci maksymalnej. A ja bym celowal w 33x10.50 przy zalozeniu ze bedą 5.29. 31 cali pasuje idealnie do 4.875
Czesc "Kajen" a ze tak sie podpytam a co moze kleknac jezeli zalozy sie 33x10.50 do mostow z mniejszym przelozeniem 4.875 czy do mniejszego.. o ile taki istnieje.. :D
Potencjalnie wszystko. Ale dużo takich jakoś jednak jeździ :wink: Wg mnie ważniejsza jest masa opony i szerokość, niż jej wysokość. Będzie bardziej zmulony i tyle. Pamiętaj, że do 33 cali to już lift budy będzie potrzebny. Operacja nie straszna i nie droga. Jak auto w miarę zdrowe to jedna sobota i zrobione.

Tak z ciekawości pytam bo znam kolesia od siebie z obrzeży co właśnie ma most 4.8,,,, czy nawet mniej i ma właśnie założone 33x10.50R15 z ET-25 i lata już drugi rok i nic nie klękło jeszcze..." Co do moich planów to tez planuję założyć 33x10.50r15 bo aktualnie jeżdżę na 31x10.50r15 mam już zrobionego lifta budy o 5cm teraz jak budżet pozwoli to może jeszcze zawieszeniem do góry a wtedy te 31x to będą jak dojazdówki wyglądać :wink:
"Kajen" ojjj czas był bo musiałem przespawać zderzaki wyżej wraz z oryginalnym montażem więc zanim ogarnołem temat spawalniczy to czasu było " :wink: :)2
Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: DamnIt! » pn wrz 26, 2011 12:45 pm

Mam w miśku mosty 4.875. Jeździłem na MTkach 33x10.5R15, obecnie jeżdżę na ATkach 32"(235/5R16). Nie mam powodów narzekać - autko daje radę i nic się od tych opon nie rozjebało. Silnik jest 2.5TDI - czyli opcja najsłabsza.

No i apel do wszystkich marudzących na osiągi: kupujcie SUVy na szosówkach. To akurat coś dla was: szybko, cicho i wygodnie. Będziecie zadowoleni!
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16844
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Kabal » pn wrz 26, 2011 1:46 pm

Ja tam po przesiadce z 31 na 33 cale nie odczułem jakiejś dramatycznej różnicy zarówno w dynamice jak i spalaniu...
Ba, chyba nawet jest ciszej, bo zmieniłem nalewki na BFG, ale nieodczuwalnie, bo nie mam wygłuszeń i opony to ostatnie co mi wyje. :)21
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
PAJERO Driver
Posty: 421
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: Stargard

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: PAJERO Driver » pn wrz 26, 2011 7:02 pm

Tak skoro temat jeszcze gorący dziś widziałem się z tym kolesiem to ma most 4.625 i gumy BFG M/T w 33x10.50R15 jak mam być szczery to żadnego przypału z jazdy niema :D Więc chyba niema co się stresować przynajmniej na razie mimo ze już jakoś ponad 2 lata tłucze na tych gumach oczywiście zero off roadu jedynie tyle co po lesie i łąkach i po czarnym..." Oczywiście silnik również 2.5 jak u Ciebie " DamnIt! " i u mnie... Więc skoro tak chwalicie 33 to i ja sobie na zimę zapodam w ramach zimówki wielosezonowej mam na myśli BFG M/T 33x10,50r15 :)2 :wink:

Jak również popieram apel "DamnIt!" :)2
Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: bilans » pn wrz 26, 2011 7:11 pm

mam u siebie silwerstony 33 " mosty 4.875 silniczek 2,5
i jest ok
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

fraberger
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: ndz sty 09, 2011 8:30 pm
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: fraberger » śr wrz 28, 2011 2:54 pm

mam pytanie, Pajero I motor 2,5 td 89rok
czy ktoś ćwiczył przeróbkę, wywalić chłodnicę i wiskozę a zamontować inną na dwa elektryczne wentylatory.
Z czego można dopasować chłodnicę

może ktoś coś wie słyszał :D
Pajero I 2,5td daje radę
Robię dobre wrażenie i wstyd rodzinie

Awatar użytkownika
PAJERO Driver
Posty: 421
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: Stargard

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: PAJERO Driver » śr wrz 28, 2011 7:59 pm

fraberger pisze:mam pytanie, Pajero I motor 2,5 td 89rok
czy ktoś ćwiczył przeróbkę, wywalić chłodnicę i wiskozę a zamontować inną na dwa elektryczne wentylatory.
Z czego można dopasować chłodnicę

może ktoś coś wie słyszał :D
Jak się nie mylę to chyba już tutaj ktoś pytał robiąc z tego nowy temat..... !! jak lin nie działa to tytuł w ogólnym " układ chłdzenia pajero1 "
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=19&t=87202
Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455

Qbala
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 89
Rejestracja: pt maja 21, 2010 11:17 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Qbala » ndz paź 02, 2011 8:42 pm

Cześć
Powiedzcie mi co to jest nad zbiornikiem paliwa po prawej stronie, przykręcone do ramy taka mała bańeczka walcowata z podłączeniem trzech wężyków dwa wchodzą do zbiornika paliwa od góry, jeden łączy się z innym ustrojstwem które mieści w nadkolu tylnym lewym. Co to jest, jakie ma zadanie, i ile kosztuje?? Podczas demontażu zbironika rórki wyszły razem z wężykami :). Musze chyba kupić to nowe ale jeszcze nie wiem do czego to służy, wygląda na mało używane.
Qbala
Misiek 94, 3.0 v6 zagazowany krótki

marcyb3
Posty: 320
Rejestracja: wt maja 13, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: Wielkopolska/Okonek/Jastrowie

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: marcyb3 » ndz paź 02, 2011 8:51 pm

witam mam pytanie ile kosztuje filtr oleju do misia 1995 2,8TD??
Pajero 2,5TD,87r 100KM
Niestety juz sprzedane, ale napewno jeszcze bedzie miś ale już II

Qbala
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 89
Rejestracja: pt maja 21, 2010 11:17 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Qbala » pn paź 03, 2011 8:28 pm

Halo pomoże mi ktoś co to za ustrojstwo jest przy tym zbiorniku paliwa?? Fura nie bryka, pomóżcie szybko uruchomić.
Qbala
Misiek 94, 3.0 v6 zagazowany krótki

Qbala
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 89
Rejestracja: pt maja 21, 2010 11:17 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Qbala » wt paź 04, 2011 4:00 pm

Do wiadomości śledzących temat. Nazywa się filtr oparów paliwa ewentualnie separator, nr serwisowy MB658260, koszt w ASO 140 zł. Teraz pytanie czy jest to potrzebne, jeżeli zaśpelię przewody to co się może stać?? Wg info w ASO służy ekologi, więc nie powinno mieć wpływu na samo uruchomienie silnika i dalszą pracę, mam racje, dobrze rozumuje czy nie?? Przerabiał juz ktos ten temat?? Szukałem u mnie na szrotach ale nigdzie tego dziadostwa nie na aledrogo też nie, może macie gdzie coś takiego na zbyciu bądź wiecie zamiennik w normalnych pieniądzach??
Qbala
Misiek 94, 3.0 v6 zagazowany krótki

Awatar użytkownika
bazylisek
 
 
Posty: 912
Rejestracja: wt cze 16, 2009 9:42 pm
Lokalizacja: Rabka-Zdrój /// Kraków

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: bazylisek » wt paź 04, 2011 7:20 pm

Jeżeli służy ekologi to można wywalić bez strat, pewnie się nawet osiągi poprawią :)21 - a niema na wtórnym rynku bo zapewne u wszystkich zgniło. Zaryzykuje stwierdzenie że ważne żeby odpowietrzenie baku było i starczy.
Tomek

Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT

Qbala
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 89
Rejestracja: pt maja 21, 2010 11:17 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Qbala » wt paź 04, 2011 9:33 pm

odpowietrzenie jest odprowadzone do wlewu paliwa. Nie wiem tylko czy jak to pozaślepiam to czy nie będzie jakiegoś kwasu, bo jedna z tych magicznych rurek idzie gdzieś do przodu ale jeszcze nie patrzyłem gdzie, bo dzisiaj mnie robota przerosła.
Qbala
Misiek 94, 3.0 v6 zagazowany krótki

batarki
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: ndz paź 02, 2011 4:20 pm
Lokalizacja: Łomża
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: batarki » śr paź 05, 2011 10:04 am

ma ktoś może w swoich zbiorach zdjęcie P I z lampami przednimi od P II
pomijamy zasadność zamiany ;)
Long V6 Montero '90 31" BFG AT turystyk

Awatar użytkownika
PAJERO Driver
Posty: 421
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: Stargard

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: PAJERO Driver » śr paź 05, 2011 5:06 pm

Cześć "batarki"

Kiedyś widziałem tego typu fotki na www.outerlimits4x4.com -> Mitsubishi
Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Kajen » śr paź 05, 2011 5:51 pm

Bywały tez jedynkowe w dwójce 8)

Awatar użytkownika
PAJERO Driver
Posty: 421
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: Stargard

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: PAJERO Driver » czw paź 06, 2011 5:02 pm

Kajen : A to czasem nie było w tych zanim niby nastąpił face lift na pełne lampy w P-II ?? :wink:
Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455

batarki
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: ndz paź 02, 2011 4:20 pm
Lokalizacja: Łomża
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: batarki » czw paź 06, 2011 7:22 pm

Same wkłady lampek z P I i P II są jednakowe o ile mowa o okrągłych
za to plastik dookoła jest 100 % inny
fajnie jak by ktoś z wymiarował lampę z PII ewentualnie zakupię jakąś angielkę po taniości

Druga sprawa na alledrogo są ciekawe ( tak mi się wydaje) solidne dywaniki gumowe, fajne ponieważ mają wysoki rant i tył jest całościowy
Jest on do P III jest szansa, że przypasuje mniej więcej do P I ?
Long V6 Montero '90 31" BFG AT turystyk

naxp
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: wt lip 12, 2011 1:49 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: naxp » wt paź 11, 2011 10:23 pm

Nie wiem gdzie to pytam tutaj:

W Pojarce I padł silnik 2,5TD - a dokładniej, podczas jazdy nagle zgasł :(
U mechanika okazało się, że strzelił zawór, a przy okazji tłok - cały silnik się zblokował od mnóstwa stalowych drobinek(z tłoka i głowicy) - jak na razie nic więcej nie wiem (co z wałem, sprężarką...)

Czy w takim przypadku da się to w rozsądnej cenie zregenerować - czy szukać nowego, używanego silnika.

Autko jak na razie stoi w Łańcucie - czy znacie może w tych okolicach mechanika, który ewentualnie podjąłby się naprawy takiego silnika, bo ten tutejszy to i tak wszystko wysyła do roboty, a potem tylko składa części do tzw. kupy.

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Kajen » wt paź 11, 2011 10:29 pm

Zwlecz jakos na chate i zrob kapitalke silnika. Koszty porownywalne, tym bardziej ze i tak trzeba bedzie rozbierac praktycznie wszystko... Cisnienie trzymal ? To moze obejdzie sie nawet bez nowych panewek. Tłoki z mojego juz dawno zezłomowałem a bym Ci za darmo dał nawet :/

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: N2O » wt paź 11, 2011 10:37 pm

Ja bym się nie bawił w remont, kompletnie nieopłacalne przedsięwzięcie i nigdy nie wiadomo z jakim skutkiem.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

naxp
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: wt lip 12, 2011 1:49 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: naxp » wt paź 11, 2011 11:31 pm

Dwie odpowiedzi - dwa stanowiska :)

Za bardzo to się na mechanice nie znam - chociaż czytając to forum, z waszą pomocą to pewnie nie jeden silnik bym rozłożył i złożył z powrotem ale... czy to by jeszcze chciało działać :)

Silnik chodził super, ciśnienie trzymał, prawie nie dymił, nawet oleju za często mu nie dolewałem... i nagle DUP :(

A tak w ogóle to jakie koszty są kapitalki, nie lepiej jakiejś używki poszukać - tylko gdzie???

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Kajen » czw paź 13, 2011 6:00 am

N2O pisze:Ja bym się nie bawił w remont, kompletnie nieopłacalne przedsięwzięcie i nigdy nie wiadomo z jakim skutkiem.
Kupił bys uzywke w ciemno w podobnych pieniądzach ?

Czy sprzedał bys pascia i dołozył na patrola :)21

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: bilans » czw paź 13, 2011 7:27 am

hmm. a Domagalski ??? silniki w cenie ale ...
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
bazylisek
 
 
Posty: 912
Rejestracja: wt cze 16, 2009 9:42 pm
Lokalizacja: Rabka-Zdrój /// Kraków

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: bazylisek » czw paź 13, 2011 8:22 am

naxp pisze: U mechanika okazało się, że strzelił zawór
WTF!! znam przynajmniej jeden taki przypadek w okolicy - ułamała się szpilka zaworu, se wpadł do cylindra.... tłok, korbowód, wał, głowica, turbo :o rozjebało silnik w mak. Przy podobnym scenariuszu tylko wymiana całości.
Tomek

Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości